Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?

Vierailija
21.12.2017 |

Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.

Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?

Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.

Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.

Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:

1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.

Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.

Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?

Kommentit (7964)

Vierailija
7501/7964 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme vaimon kanssa jo vuosia sitten lomamatkalla kotimaassa. Ajaessamme erään talon ohitse, sieltä lähti peräämme auto. Ensin en kiinnittänyt huomiota asiaan, mutta kun auto seurasi selvästi meitä ja jokaisen ohituksen jälkeen nuo autossa olevat ohittivat myös muut kanssa matkailevat, tullen aina automme perään. Huomasin ja kokeilin sitte ajaa reilua ylinopeutta ja kas, hekin ajoivat perässämme 150km/h ilman aikomusta ojittaa. Kääntyivät kyllä jokaiselle tielle mille mekin. Takaa-ajoa oli jatkunut varmasti ja liki puolitoista tuntia, jolloin aloin ola varma, että nyt on asiat jollain tavalla pielessä! Sanoin vaimolleni, että seuraavaksi ajan ja kivaa seuraavalle isolle huoltoasemalle ikkunoiden eteen ja pikaiset heti sisälle soittamaan poliisit, jos takana ajavasta autosta purkautuu jotain uhkaavaa. Näin tein. Ja toden totta. Huoltsikan pihan tuli perässämme edelleen tuo auto. Aivan automme ikkunoiden eteen. Näkivät sitten meidät autossa ja jaaduttivat saman tein tuhatta ja sataa sinne päin mistä olivat tulleetkin. Takaa-ajo oli tuossa vaiheessa kestänyt jo reilut 2 tuntia. Todella pitkän matkan siis. Menimme huokaisten kahville ja ainakin minä söin pullan vapisevin käsin.. väsymyksestä ja pelosta!

EN tiedä keitä he olivat, emmekä olleet heitä varmasti koskaan tavanneet, sillä olimme melkoisen kaukana kotimaisemista. Ainoa selitys, että jolla kulla heidän vihamiehellään oli samanlainen tai samanvärinen auto ja jotain ongelmia selvittämättä. Ohiajo laukaisi takaa-ajovietin ja mitä lie olisi tapahtunut, ellei liikennettä olisi ollut suhteellisen paljon. Mitään ei onneksi sitten tapahtunut vaikka mikä olisi estänyt autosta tulevan ulos monta "korillaa" metallipamppuineen  auto ainakin oli tuvantäysi miehiä. Sen ehdimme havaita ennen kuin kaaduttivat paikalta huoltsikan pihasta.

Tapauksesta on aikaa. Esim. Kännyköitä ei juuri silloin vielä ollut.

Vierailija
7502/7964 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin näyn että Suomi joutuu jumalattomuutensa takia erittäin koville vuosina 2024-2025 se on myös aika jolloin käteistä aletaan poistamaan oikein urakalla ( vedotaan siihen että vain rikolliset ja rahanpesijät käyttävät käteistä) digi identiteetti kehittyy ja luultavasti myös Venäjä hyökkää tänne 3 maailmansota puhkeaa vuoteen 2026 mennessä. Uskovat joko ylöstemmataan tai sitten joutuvat antikristuksen aikaan 3,5 vuotta en tiedä kumpi.

Joku notdedaamus on koko tulevaisuutemme ennustanut. Siitä vain lukemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7503/7964 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkelmama nostradamuksen ennustuksesta. Eikös vain pidä hyvin paikkansa tällä hetkellä?

"Onnellisessa Arabian maassa syntyy mahtava muhamettilaisuuden edustaja. Hän kiusaa Espanjaa, valloittaa Granadan ja meritse Lygustian (Italian) kanssa." Sodan pitkittyessä arabit hyökkäävät jälleen kerran myös Israeliin, mutta Israel näyttää selviytyvän kolmannesta maailmansodasta entistäkin voimakkaampana. 

Mitään selitystä Nostradamus ei anna, mikä on lopullinen syy, joka aiheuttaa aasilaisen kapinan ja maailmansodan. Hän selittää vain sen, että kapinaliikkeen alkamisen aikoihin idän kommunistisissa maissa pääsivät valloilleen erittäin laajat uskovaisten vainot. Tämä viittaa siihen , että uskovaisten piiriin on täytynyt sitä ennen osoittaa tyytymättömyyttään vallitsevaan kommunistiseen järjestelmään. Tyytymättömyys saattaisi taas johtua vaikeasta nälänhädästä."

Vierailija
7504/7964 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tapahtu lapsena. Käveltiin kaverin kanssa metsikön läpi, joka oli silloisen, jo nyt puretun, ostoskeskuksen takana. Yhtäkkiä tuli jumalaton tarve lähteä juoksemaan. Ei ollut mikään pelkokäsky tai paniikki vaan ainoastaan puhdas tarve. Ja pinkaisin. Tunsin, että lensin niiden juurakoiden yli polulla. Aivan käsittämättömän kevyt olo, aivan kuin maan vetovoima olisi kadonnut hetkeksi siinä polulla.Vetäsin sen 50 metriä kuin transissa. Mulla on vieläkin elävä mielikuva siitä, miten leijuin siinä polun yläpuolella. Katsoi Florence Griffithin juoksua ja se oli just samanlaista kuin mun juoksuni. Sehän juoksi niin nopeasti että aivan kuin olisi ollut ilmassa polkemassa. Kaveri tuli silmät suurina puuskuttaen takaa ja kysyi, että mitä ihmettä tapahtu, hän ei ole koskaan nähnyt kenenkään juoksevan niin nopeasti, ihan kuin joku nopeutettu filmi. Ja urheilussa olin tosi huono, ei kehonhallintaa, eikä pitkiä raajoja.

Vierailija
7505/7964 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkääs tämä! Tapahtui eilen. Tietokoneeni oli kiinni, virta pois, ja luukku kiinni (joka automaattisesti joka tapauksessa sulkisi vahingossakin päälle jääneen koneeen).

Kuulin AIVAN selvästi kovalla sen windows default äänen, tai mikä ilmoitusääni se onkaan, joita se joskus antaa, muistuttaa päivityksesta yms.

Olin toisessa huoneessa. Kone kiinni. Avasin sit koneen kun ihmettelin tuliko se sieltä. Ei ollu auki.

Ilmeisesti kone voi saada kai häiriön ja tehä noin, vai voiko? KOSKAAN aikaisemmin en ole tuollaista huomannut.

Outoa! Vai onko?

Vierailija
7506/7964 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on vuosia, mutta edelleen ihmetyttää:

Olin vuosia aiemmin muuttanut pois lapsuuteni paikkakunnalta, sinne jäi jonkin verran vanhoja kavereita.

Yksi vanha kaveri suhteeni hiipui muuton jälkeen, kuten joskus käy - mutta meillä oli paljon yhteisiä tuttuja, tämä on tärkeää taustatietoa.

No, meni vuosia eikä tuo vanha kaverini pitänyt yhteyttä minuun.

Kunnes hän kerran soitti ja oli aivan raivoissaan.

Alko tilittämään miten joku (siis muistan, ettei se ollut oikea nimi vaan selkeä lempinimi - mutta tosi outo sellainen!) oli lähettänyt minulta hänelle terveisiä.

Kysyin mistä hän puhuu, kysyin soittiko (vuosien jälkeen) varmasti oikealle ihmiselle ja sanoin etten ole kenenkään kautta lähettänyt terveisiä.

Sanoin myös etten tunne/tiedä sitä tyyppiä josta hän puhui.

No, kaverini raivosi varmasti 15 min ja oli soittanut tarkoituksella juuri minulle.

Raivosi mm

voisiko sillä olla vaikka skitsofrenia, vainoharha tms? Eihän kaikki tiedä

Vierailija
7507/7964 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla näitä riittää, mutta tässä muutama.

Olin kotona noin 10 v lapseni kanssa eri huoneissa. Joku huusi "äiti" ihan lähellä minua, mutta en tunnistanut ääntä, enkä nähnyt ketään. Kävin kyselemässä toisessa huoneessa olleelta lapseltani huusiko hän, niin ei ollut kuulemma huutanut, eikä muita ollut silloin kotona.

Tein lasten kanssa pirtelöä ja ojensin miehelleni lasillisen. Lasi heilahti ja kuulimme kaikki miten pirtelöä ropisi lattialle. Mutta kun katsoimme lattiaa, se oli täysin puhdas. Vaikka kaikki olimme kuulleet ropinan.

Toisella kertaa kuulin olohuoneesta ihan selvästi miten nippu papereita kahahti lattialle. Siellä ei ollut mitään lattialla.

Mattopiiska katosi. Minua ärsytti, koska sille oli hyvin tarkka paikka siivouskaapissa, ja kukaan ei myöntänyt ottaneensa sitä. Lopulta hyväksyin sen, että olin varmaan itse jättänyt sen taloyhtiön mattotelineelle ja joku oli sen siitä tarvinnut. Ostin uuden samanla

Hävittäjät pystyy leijumaan paikallaan, ei siinä mitään selittämätöntä ole : )

Vierailija
7508/7964 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko teillä peukutukset, vai onko tämä jotain henkilökohtaista? Tämä nyt selvittämätön asia vaivaa.

Mulla on monesti puhelimella siten, että olisin muka jo antanut "ääneni" eli ylä- tai alapeukun. Joskus kieltäytyy ottamasta vastaan mitään. :-(

Minullakin käynyt, että ei jokakerta hyväksy peukutusta. Sitten siirrän tekstiä ylemmäksi näytöllä ja silloin on peukutuksen hyväksynyt

kone/kännykkä hidastelee...odota hetki niin toimii

Vierailija
7509/7964 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa hänelle itselleen tuli joku muistikatko eikä heti muistanut miksi kutsui sinut, olisit odottanut vähn aikaa. Vanhemmilla ihmisillä ei aina muisti pelaa heti. EHkä hänellä oli vielä toinen, edellinen potilas ajatuksissaan.

Vierailija
7510/7964 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin töistä kotiin normaalisti ja  aloin tehdä iltapalaa kun äkkiä haistoin" vanhuksen tuoksun" , vaikea kuvailla mutta ei mikään miellyttävä mieto mummelin  tuoksahdus vaan 

parhaiten ehkä kuvaa lääkkeiden, virtsan ja hien hajucoctail puskemassa läpi rapistuvasta kehosta. Haju oli niin väkevä että silmiä lähes kirveli. Sitten se katosi. Samassa asunnossa olin myös kuullut  suhinaa kuin joku kulkisi tuulihousut jalassa ja  ja tv hyppäsi itsekseen vessareissuni aikana rikosdekkarista kanavalle, jossa oli joku kesäillan valssi tai vastaava humppaohjelma. Onneksi olen jo muuttanut pois!

Haju-ja kuulohäiriöt, kantsisi kertoa lääkärille. Aivokasvain voi oireilla noin.

Vierailija
7511/7964 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli sitä aikaa, kun kännykät yleistyvät eli 90-luvun puolivälissä. Minun piti soittaa jollekin ja näpyttelin numeron, painoin sen jälkeen luuria. Puhelin ei kuitenkaan soittanut mihinkään, vaan kuulin kahden ihan tavallisen ihmisen puhelinkeskustelua. Kuuntelin hetken ja yritin sanoa haloo, mutta he eivät kuuleet minua. Tämän jälkeen mietin, että mahtaakohan joku samalla tavalla kuunnella vahingossa minun puhelinkeskusteluita.

Mun melkein vastaavat kokemukset ajoittuvat samoihin aikoihin. Erona oli se, että pääsin salakuuntelemaan erään tuttavani ja jonkun toisen puheluita. He eivät kuulleet minua ja heidän puhelunsa jatkuessa minä en saanut puhelinyhteyttä mihinkään. Minulla itselläni ei ollut tämän ihmisen yhteystietoja puhelimessani, on enemmänkin vanhempieni ystäviä ja

Itse olen jo vuosien ajan kuullut omaan kotiini, naapurin virkanaisen yksityiset puhelinkeskustelut, joita hän käy aina jostain syystä autossaan. Parkkeeraa auton lähellle asuntoani ja puhuu joskus tuntikausia puhelimessa. Todella ärsyttävää, ei voi ollla rauhassa kun joku pälättää. Jos sanoisin hänelle, en tiedä uskoisiko hän edes tätä. Hänellä on ilmeisesti puhelin kytketty johonkin auton elektroniseen systeemiin, ehkä väärin, koska se huudattaa ne kuin kaiuttimsesta auton ulkopuolelle, hänen tajuamatta sitä.

Vierailija
7512/7964 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme vaimon kanssa jo vuosia sitten lomamatkalla kotimaassa. Ajaessamme erään talon ohitse, sieltä lähti peräämme auto. Ensin en kiinnittänyt huomiota asiaan, mutta kun auto seurasi selvästi meitä ja jokaisen ohituksen jälkeen nuo autossa olevat ohittivat myös muut kanssa matkailevat, tullen aina automme perään. Huomasin ja kokeilin sitte ajaa reilua ylinopeutta ja kas, hekin ajoivat perässämme 150km/h ilman aikomusta ojittaa. Kääntyivät kyllä jokaiselle tielle mille mekin. Takaa-ajoa oli jatkunut varmasti ja liki puolitoista tuntia, jolloin aloin ola varma, että nyt on asiat jollain tavalla pielessä! Sanoin vaimolleni, että seuraavaksi ajan ja kivaa seuraavalle isolle huoltoasemalle ikkunoiden eteen ja pikaiset heti sisälle soittamaan poliisit, jos takana ajavasta autosta purkautuu jotain uhkaavaa. Näin tein. Ja toden totta. Huoltsikan pihan tuli perässämme edelleen tuo auto. Aivan automme ikkunoiden eteen. Näkivät sitten meidät autossa ja jaaduttivat

Hyi kamala, en osaa edes kuvitella miten ahdistava tilanne tuo on ollut! 

Vierailija
7513/7964 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen usein kärsinyt unihalvauksista. Pelottavaa on se, että niin moni näkee saman hahmon niissä. Eli ns varjoihmiset/hattumies/vanha noita-akka.

Miten eri puolilla maailmaa voi olla niin samanlaiset harhat ihmisillä?

Yhteinen alitajunta.

Vierailija
7514/7964 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin vuosia aiemmin muuttanut pois lapsuuteni paikkakunnalta, sinne jäi jonkin verran vanhoja kavereita.

Yksi vanha kaveri suhteeni hiipui muuton jälkeen, kuten joskus käy - mutta meillä oli paljon yhteisiä tuttuja, tämä on tärkeää taustatietoa.

Alko tilittämään miten joku (siis muistan, ettei se ollut oikea nimi vaan selkeä lempinimi - mutta tosi outo sellainen!) oli lähettänyt minulta hänelle terveisiä.

Kysyin mistä hän puhuu, kysyin soittiko (vuosien jälkeen) varmasti oikealle ihmiselle ja sanoin etten ole kenenkään kautta lähettänyt terveisiä.

No, kaverini raivosi varmasti 15 min ja oli soittanu

Kiitos vastauksesta!

En ole ikinä aiemmin edes miettinyt mitään skitsofreniaa/vainoharhaa syyksi.

Se selittäisi kyllä koko jutun.

Vierailija
7515/7964 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Viestin lainaus näköjään epäonnistui.

Vierailija
7516/7964 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut karmivan unihalvauksen, jonka muistan vieläkin:

Olin noin 20 v ja päiväunilla.

"Herään" siihen, että rumpu soi.

Vierelläni istuu 6 miestä, näen heidät vain olkapäihin asti.

Yksi rummuttaa rumpua.

Toiset lääppivöt minua kösillöään oudosti, mutta ei seksuaalisesti.

Olen ihan paniikissa, koska ajattelen jostain syystä heti olevani ihmisuhri.

Oli kauhein unihalvaukseni ikinä:(

Itselläni on ollut useita unihalvauskokemuksia, mutta onneksi niistä on nyt aikaa. Pahimmat olivat jokaöisiä... asunnossani oli musta hahmo. Ikäänkuin näin valoisana kesäyönä huoneen ja siellä seisovan hahmon joka huokui pahuutta. Keksin sitten että laitan valot päälle asunnossa ja telkkarin, niin en voi nähdä tätä pelottavaa tyyppiä. No, muistan miten nukahdin ja tosiaan, en nähnyt mitään mutta tunsin miten joku painava makaa päälläni ja huohottaa korvaani. Hyi, vieläkin menee kylmät väreet kun mietin tuota :(

Vierailija
7517/7964 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin noin 5 -7 vuotiaana mörön, silloisen asuntomme pihalla. Useita kertoja. Välillä se myös jahtasi minua, mutta pääsin aina karkuun. Aikuiset eivät uskoneet, mutta olivat huolissani kauhustani. Ahdistavia muistoja:( Tuo loppui heti, kun muutimme eli oli kytköksissä silloiseen asuinpaikkaan.

Vierailija
7518/7964 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä ketju toi vihreä sumu ja katoavat ihmiset en tiedä onko enää koko ketjua jossain oli linkki jossa käsiteltiin aikaportaalia ja ajassa siirtymistä mm 2 miestä oli poikennut reitiltä ja tulleet menneet sumun tapaisesta läpi, olivat siirtyneet 20 vuotta eteenpäin eivät itse olleet vanhentuneet mutta vaimot olivat ja oli aikuiset lapset,samoin se juna joka katosi joskus 1900 luvulla ja on ilmestynyt vähän väliä eri aikoihin ja paikkoihin, joukkokatoaminen jossa Italialaiset ihmiset kadonneet 1907 ja ilmestyneet vuoteen 1926 Meksikoon mutta heitä pidettiin mt sairaina ja suljettiin mielenterveyslaitokseen vaikka vaatetus ei ollut siltä vuodelta ja tavaroissa muki 1907. Itse olen nähnyt peilissä itseni vanhana mummona,säikähdin kauheasti tämä oli teininä kun hiippailtiin 2 kaverin kanssa autiotaloon. Sitten siellä oli astiat ja kaikki paikoillaan ja satuin vilkaisemaan rikkinäiseen haljenneesee peiliin:(

Se ketju on täällä:

https://www.vauva.fi/keskustelu/5210530/vihrea-sumu-ja-kadonneet-ihmiset

Hyi, hyi että jos tuo on tosijuttu:(

Vierailija
7519/7964 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin noin 5 -7 vuotiaana mörön, silloisen asuntomme pihalla. Useita kertoja. Välillä se myös jahtasi minua, mutta pääsin aina karkuun. Aikuiset eivät uskoneet, mutta olivat huolissani kauhustani. Ahdistavia muistoja:( Tuo loppui heti, kun muutimme eli oli kytköksissä silloiseen asuinpaikkaan.

Minkä näköinen mörkö oli?

Vierailija
7520/7964 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä katosi kolmisen vuotta sitten kodin pesuhuoneesta yksi suuri harmaa kylpypyyhe. Sitä etsittiin kissojen ja koirien kanssa ympäri asuntoa, mutta se ei koskaan löytynyt. Kumpikaan tyttäristämme ei tunnustanut ottaneensa pyyhettä. Samoihin aikoihin paikalla kävi myös pyykinpesukoneen asentaja, mutta tuntuisi uskomattomalta, jos tämä olisi vienyt yhden ison pyyhkeen.

Täysi mysteeri tähän päivään saakka. Harmittaa, että hyvä sarja pyyhkeitä oli vajaa ja kyseistä väriä ei enää valmistettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi