Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?
Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.
Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?
Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.
Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.
Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:
1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.
Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.
Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?
Kommentit (7964)
En vieläkään tiedä mitä pari vuotta sitten mökillä tapahtui, enkä osaa selittää tätä:
Elin olin miehen ja koiran kanssa mökillä, juhannukseen oli muutama päivä.
Paikalla olin vain minä, mies ja koira eikä naapureita(kaan) ollut kilometrien päässä.
Paikka on korvessa, eikä sinne kukaan eksy vahingossa.
Alkuillasta mies istui kansani sohvalla ja koira makasi edessämme, katseltiin TV:tä.ja juotiin samalla.
Olin ottanut vasta puolikkaan siiderin, mies yhden (oli juuri avannut toisen) oluen, eli humalan piikkiin tämä ei mennyt millään.
Meinaan yhtäkkiä koira nousi ja alkoi haukkua, haukkui kuin hullu ovea kohti (ovelle noin 2 metriä sohvalta) ja joku alkoi hakata ovea.
Hakkasi kuin hullu ja nauroi samalla!
Mies meni hakemaan puukon, sanoi hyvin hiljaa etten saa avata ovea ja käski soittaa 112 kahteen ja meni ulos takaovesta.
Jäin hysteerisenä mökkiin, yhtäkkiä hakkaaminen ja nauru loppui.
Kuului vain miehen juoksuaskelert ja huutelu, kuulin kun mies juoksi hetken aikaa pihalla etsien onko siellä ketään, hetken päästä mies huusi että avaan (lukossa olevan, en uskalla ajatella mitä olisi sattunut jos olisi ollut auki) oven.
Mies ei ollut nähnyt kuulemma ketään, vaikka ei ole mahdollista että kukaan olisi niin nopeasti voinut kadota näkyvistä.
Häivyttiin minun vaatimuksestani samantien, en ole sen jälkeen suostunut menemään mökille.
Mies on välillä käynyt (isolla) kaveriporukalla, mutta ei enää yksin vaikka ennen tuota teki sitä paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
En vieläkään tiedä mitä pari vuotta sitten mökillä tapahtui, enkä osaa selittää tätä:
Paikalla olin vain minä, mies ja koira eikä naapureita(kaan) ollut kilometrien päässä.
Alkuillasta mies istui kansani sohvalla ja koira makasi edessämme, katseltiin TV:tä.ja juotiin samalla.
Olin ottanut vasta puolikkaan siiderin, mies yhden (oli juuri avannut toisen) oluen, eli humalan piikkiin tämä ei mennyt millään.
Meinaan yhtäkkiä koira nousi ja alkoi haukkua, haukkui kuin hullu ovea kohti (ovelle noin 2 metriä sohvalta) ja joku alkoi hakata ovea.
Mies meni hakemaan puukon, sanoi hyvin hiljaa etten saa avata ovea ja käski soittaa 112 kahteen ja meni ulos takaovesta.
Jäin hysteerisenä mökkiin, yhtäkkiä ha
Miksette avanneet (raottaneet) puukon ja koiran kanssa sitä ovea, jota paukutti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kuukautta sitten ovelleni tuli pari tyyppiä. Kyselivät erästä henkilöä (sanotaan vaikka NN). Vastasin ovenraosta ettei täällä asu ketään sen nimistä. Siitäpä innostuivat ja alkoivat vaati NNää tulemaan paikalle. Metelöivät sen verran uhkaavasti että soitin poliisin.
Pari kertaa sen jälkeen on tullut tuntematon henkilö kyselemään ao NNää.
Kun menen ostoskeskukseen minua on alettu moikata. Moikkaajat on jotkut joita en tunne. Eräs vieläpä moikkasi "Hello NN!"
Voisiko olla niin, että tämä n.n on ollut esim huumediileri/prostituoitu? Selittäisi sen, miksi sen vanhalle (ja sinun nykyiselle) asunnolle on vieläkin tunkua. Älä avaa ovea vieraille ja soita jatkossakin todella herkästi poliisit. Pahimmassa tapauksessa meinaan voi joskus tulla eteen tilanne, jossa tuolta n.n:ltä tullaan perimään esim velkaa. Eikä välttämättä si
Joo, minäkin veikkaan narkkien touhuksi. Asunnossa on voitu myös kasvattaa huumeita ja myydä huumeita/seksiä. Miksi ostoskeskuksessa sinua muuten moikattiin N.N nimellä? Oliko moikkaaja siis käynyt ovesi takana ja nähnyt sinut? Mutta joo, älä missään nimessä avaa tuntemattomille oveasi. Ja erittäin, siis erittäin herkästi suosittelen soittamaan poliisit. Myös valvontakameraa ja koiraa kannattaa miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ovea hakattiin siihen malliin, ettei todellakaan ollut kummastakaan hyvä idea.
Joku sekopää hakkasi sitä ovea ja nauroi, olisi voinut tulla sisään puukosta jne huolimatta.
Miehen piti yllättää tyyppi, mutta siellä ei ollut ketään missään.
Herään joskus siihen, kun ovikello soi. Tätä on sattunut vuosia. Ei tässä muuten mitään, mutta tätä sattuu myös öisin. Ja sattui myös silloin, kun asuin ok-talossa missä EI ollut ovikelloa......
Vierailija kirjoitti:
Herään joskus siihen, kun ovikello soi. Tätä on sattunut vuosia. Ei tässä muuten mitään, mutta tätä sattuu myös öisin. Ja sattui myös silloin, kun asuin ok-talossa missä EI ollut ovikelloa......
Räjähtävän pään syndrooma. Googlaa.
Vierailija kirjoitti:
Ettei kiivennyt katolle tai puuhun?
Vierailija kirjoitti:
Mietityttää kuka on käynyt omakotitaloni katolla ja mennyt kattoluukusta kurkistamaan välipohjankin. Olin viikon poissa. Joku oli soittanut ovikelloa, tarponut sitten lumessa takapihalle, kiivennyt tikkaat ja käynyt välipohjassa.
Siis miksi ihmeessä kukaan kävisi välipohjassa??
Siis mitä siellä kukaan kävisi edes teoriassa tekemässä??
Nyt on outoa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mietityttää kuka on käynyt omakotitaloni katolla ja mennyt kattoluukusta kurkistamaan välipohjankin. Olin viikon poissa. Joku oli soittanut ovikelloa, tarponut sitten lumessa takapihalle, kiivennyt tikkaat ja käynyt välipohjassa.
Siis mitä siellä kukaan kävisi edes teoriassa ja mitä tekemässä??
Nyt on outoa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exän luona yöpyessäni heräsin usein polkupyörän kellon (?) rinkutukseen. Se tapahtui aina samaan aikaan yöllä. Myös X heräsi usein siihen. Missään muualla en ole kokenut vastaavaa, eli voi olla räjähtävän pään syndroomaa, tai sitten jotain henkimaailman hommia. Exän kämpällä tapahtui kyllä muutenkin kaikkea outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on vuosia, mutta edelleen ihmetyttää:
Olin vuosia aiemmin muuttanut pois lapsuuteni paikkakunnalta, sinne jäi jonkin verran vanhoja kavereita.
Yksi vanha kaveri suhteeni hiipui muuton jälkeen, kuten joskus käy - mutta meillä oli paljon yhteisiä tuttuja, tämä on tärkeää taustatietoa.
No, meni vuosia eikä tuo vanha kaverini pitänyt yhteyttä minuun.
Kunnes hän kerran soitti ja oli aivan raivoissaan.
Alko tilittämään miten joku (siis muistan, ettei se ollut oikea nimi vaan selkeä lempinimi - mutta tosi outo sellainen!) oli lähettänyt minulta hänelle terveisiä.
Kysyin mistä hän puhuu, kysyin soittiko (vuosien jälkeen) varmasti oikealle ihmiselle ja sanoin etten ole kenenkään kautta lähettänyt terveisiä.
Sanoin myös etten tunne/tiedä sitä tyyppiä josta hän puhui.
No, kaverini raivosi varmasti 15 min ja oli soittanu
Siinä terveisten lähettäjässä oli jotain outoa. Ilmeisesti ei-toivottu henkilö, joka tiesi molemmat ja keksi terveiset päästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä siellä kukaan kävisi edes teoriassa tekemässä??
Nyt on outoa kyllä.
Erehtynyt pimeässä mökistä. Oli kätkenyt toiseen mökkiin jotain tulenarkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on lavastanut koko jutun saadakseen omaa aikaa, saa kutsua kaverit ryyppäämään, eikä uskottomuuskaan olisi pois suljettu. Kai sinä osallistut kuitenkin kustannuksiin mitä mökkinne ylläpito aiheuttaa? Yllätä, ex tempore ja lähde joskus mökille mukaan, katso miten miehesi kiemurtelee:D
Ääniharhat heräämisen/nukahtamisen hetkellä ovat ihan normaali ja melko yleinen ilmiö. Eivät liity mitenkään räjähtävän pään sydnroomaan, joka on aivan eri asia. Yleisimpiä ääniharhoja ovat oman nimen tai puheensorinan kuuleminen, ovikellon, puhelimen tai ylipäätään kellojen soiminen.
Vierailija kirjoitti:
Ääniharhat heräämisen/nukahtamisen hetkellä ovat ihan normaali ja melko yleinen ilmiö. Eivät liity mitenkään räjähtävän pään sydnroomaan, joka on aivan eri asia. Yleisimpiä ääniharhoja ovat oman nimen tai puheensorinan kuuleminen, ovikellon, puhelimen tai ylipäätään kellojen soiminen.
Tai no, unihäiriö se räjähtävän pään syndroomakin on, mutta harvinaisempi. Kaikki ääniharha-aistimukset eivät kuitenkaan ole räjähtävän pään syndroomaa.
Kerran puhelimeni alkoi itse soitattaa sitä yhtä biisiä ( esittäjää en muista mut suht tunnettu kappale lienee) Ive got a feeling somebodys watching meeeeee. Säikähdin kun tuolla lailla alkoi itse soitattaa sitä, en tosiaan sillä hetkellä selannut luuria tai mitään. Katsoin että olisiko jokin välilehti jäänyt auki joten vetäisin mun notification barin auki josta näkee että onko taustalla jotain soimassa. Siinä tosiaan näkyi että YouTube olisi auki ja tämä kyseinen biisi paraikaa soimassa. Kävin läpi mun kaikki välilehdet eikä mistään löytynyt tätä kappaletta edes missään soittolistassa.
olin vähän että täh.. vähän creepy oli juuri kyseinen kappaleen osuvuus ja se miten juuri kyseinen kohta alkoi soida.
Olin yöllä ajamassa kotiin ja tuli hirveä vessahätä kun olin juonut kahvia ja energiajuomaa. Ajoin sitten pienelle sivutielle että teen siinä pissat. Täysikuu valaisi kivasti. Mulla oli autoradio kiinni kun se tuppasi särisemään ja pätkimään,ei mikään suuri musiikkinautinto.
Ja äkkiä se radio meni itsestään päälle soittaen biisiä jossa lauletaan "they coming to take you away ha hah hoh hoh!" Olin saada sydärin ja sitten vielä metsässä takanani rasahti,syöksyin housut nilkoissa rattiin ja pakitin pois. Kiva oli koettaa ajaa legginsit solmussa säärien ympärillä 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä en ollut kuullutkaan. Olen myös joskus herännyt olemattomaan ovikellon soittoon, mutta ei se ääni ollut "räjähtävä", sen enempää kuin todellinen (vanhanaikaisen metallisen) ovikelloni ääni on räjähtävä.
- eri
Vaikka kuinka paljon. Asun kummitustalossa, jossa näkymätön kävelee lattialla, askeleet kuuluvat ja mitään ei näy, availee tiukasti kiinni olevia ulko-ovia ja vie tavaroita. Ei ole kovin vanha talo, joten ei ole lautalattioiden narinaa tms. Olen usein tiennyt etukäteen monia tapahtumia ja aistinut kummituksia. En ole millään tavoin hörhö vaan tavallinen virkanainen. Jotenkin vaan tuo toinen todellisuus tulee joskus lähelle. Tämä on suvussa ja monien sukupolvien aikana kulkenut ominaisuus. Olen vanhojen tietäjänaisten sukua
Veikkaan pesukoneen asentajaa. Joko vienyt vahingossa pyyhkeen tai tahallaan. Esim pyyhkinyt pesukoneen alustan, pyyhe mennyt piloille tms? Ei ehkä ole halunnut sanoa? Tai onko pyyhe jäänyt vanhan koneen sisään, jos se on viety pois samalla? Vierasta ihmistä epäilisin ensimmäisenä...