Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?

Vierailija
21.12.2017 |

Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.

Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?

Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.

Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.

Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:

1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.

Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.

Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?

Kommentit (7964)

Vierailija
6921/7964 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten parvekkeelleni oli ilmestynyt käsin kirjoitettu lappu, jossa luki "Jätä ovi auki yöksi". Lappu oli jätetty painavan tuhkakupin alle, joten se ei ole voinut sinne lennähtää itsekseen. Parveke oli toisessa kerroksessa, joten joku on voinut ehkä sinne kiivetä. No, en jättänyt ovea auki yöksi eikä ikinä selvinnyt kuka sen lapun sinne jätti. Yksin asuvana naisena kyllä jonkin verran kuumotti.

Kuumotti?

Vierailija
6922/7964 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut rais kat tiin olessani esiteini 1980-luvun alussa.. Minä en vieläkään ymmärrä monien aikuisten suhtautumista minuun. Esimerkiksi koulussa naispuolinen terveydenhoitaja piti minulle pitkän puhuttelun siitä että kuinka on syntiä että olin harrastanut seksiä jo lapsena ja että kukaan mies ei hyväksy minu vaimokseen koska naisella täytyy olla neitsyys tallella kun hän menee naimisiin ja että hääyönä hän menettää neitsyytensä miehelleen. Monet aikuiset suhtautuivat minuun kuin huo raan joka jakaa alapäätään jokaiselle vastaantulevalle miehelle vaikka olin vain pelkkä lapsi joka oli rais kat tu ja he todella tiesivät sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6923/7964 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuvuodesta -96 muoruuden rakkaani (jonka kanssa olimme vuosia sitten eronneet) oli menossa toisaalla naimisiin, hän juoksi kuitenkin perässäni ja tunnusti kaipaavansa vieläkin minua ja olisi halunnut kanssani naimisiin, ei sen kanssa joka hänet oli ilmeisesti painostanut ja junaillut (kirkon varannut kysymättä) vihille.

Rakastettuni olisi halunnut viereeni yöksi, en ottanut. Lähdimme kumpikin omaan kotiimme illan päätteeksi. Hän meni naimisiin ja on edelleen vuosikymmentenkin jälkeen. En ole häntä sittemmin nähnyt koska muutin 400 km päähän.

Voi kumpa saisin tietää joskus mitä olisi tapahtunut jos olisin niellyt tuossa hetkessä ylpeyteni, unohtanut katkeruuteni, tunnustanut myös hänelle oikeat tunteeni ja ottanut hänet viereeni yöksi. Olisiko hän perunut häänsä ja tullut takaisin luokseni, lisiko elämänkulkuni nyt toisenlainen.... Onko hän kaivannut minua näinä 26 vuotena jotka tästä on vierähtänyt.

Vierailija
6924/7964 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esihenkilöni veti maton jalkojeni alta / puukotti selkään oikein rankemman kautta xxx xxx projektin jälkeen tosi oudoin ja osin tekaistuin perustein.

Se daami oli muutenkin todella rankka vanhoillisella saksalaistyylillä johtava persoonallisuushäiriöinen, sivistynyt sadi...sti joka ei ole henkiseltä kyvykkyydeltään sovelias johtotason tehtäviin.

Erosin hyväpalkkaisesta työstäni mm tämän ja muutaman muunkin syyn takia.

Jää ikuiseksi arvoitukseksi miksi hän oikeasti teki minulle tällä tavalla, koska tekotapa oli pöyristyttävä ja perusteluista suurin osa oli tekaistuja ja loputkin sellaisia mitkä olisi ollut selvitettävissä keskustelemalla.

Vierailija
6925/7964 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo 20 vuotta. Heräsin yöllä ja näin hahmon tutkimassa meikkipöytäni laatikoita,unentokkurassa ja ilman silmälaseja erotin vain tumman hahmon. Huusin että mee pois! ja vedin peiton päälleni,en tiedä miksi noin reagoin ehkä luulin sitä uneksi.

Aamulla kun heräsin olivat laatikot todellakin auki ja mummoni antama sormus poissa 😥

Parvekkeen ovi oli auki. Tupakoin tuolloin enkä juurikaan lukinnut parvekkeen ovea,koska se oli kolmas kerros. Joku sinne ilmeisesti kuitenkin oli kiivennyt.

Vierailija
6926/7964 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin lapsuuskodistani kerrostaloyksiöön. Monen kuukauden ajan kuulin iltaisin ulko-ovelta rapinaa ja ääniä jotka kuulostivat ihan siltä, että joku yrittäisi työntää avainta lukkoon ja avata oven. Kuitenkin kun menin ovelle niin äänet loppuivat ja kurkistaessani ovisilmästä niin rappukäytävässä ei ollut valoja ja kun raotin ovea sen verran kuin turvalukko antoi myöten niin oven takana ei ollut selvästikään ketään vaikka kyselin ovenraosta että onko siellä rappukäytävässä joku. Lopulta uskaltauduin avaamaan oven kokonaan mutta koskaan siellä ei ollut ketään vaikka juuri hetki sitten oli kuulunut rapinaa ja minä menin oven taakse niin niin hiljaa että mahdollinen hiippari oven takana ei kuullut sitä ja lähtenyt sen vuoksi oven takaa pois. Kuittenkin rapina loppui aina kun menin eteiseen katsomaan että onko siellä oven takana joku.

Mulla oli ihan samaa rapinahommaa yhdessä aiemmassa kämpässä. Sitä oli tosin ihan ympäri vuorokauden kellonajasta riippumatta, eikä rapina loppunut vaikka menin ovelle. Ihme homma.

Vierailija
6927/7964 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut rais kat tiin olessani esiteini 1980-luvun alussa.. Minä en vieläkään ymmärrä monien aikuisten suhtautumista minuun. Esimerkiksi koulussa naispuolinen terveydenhoitaja piti minulle pitkän puhuttelun siitä että kuinka on syntiä että olin harrastanut seksiä jo lapsena ja että kukaan mies ei hyväksy minu vaimokseen koska naisella täytyy olla neitsyys tallella kun hän menee naimisiin ja että hääyönä hän menettää neitsyytensä miehelleen. Monet aikuiset suhtautuivat minuun kuin huo raan joka jakaa alapäätään jokaiselle vastaantulevalle miehelle vaikka olin vain pelkkä lapsi joka oli rais kat tu ja he todella tiesivät sen.

Tuli mieleen, että oliko tämä lestadiolaispaikkakunnalla. Jos ei, niin provo.

Vierailija
6928/7964 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tullut töistä kotiin kello 20 ja edessä oleva vapaan viikonlopun kunniaksi päätin juoda pari olutta. Ja niitä oli kirjaimellisesti vain 2, enempää en  ollut ostanut. Menin tupakalle ja kun kun istuin portaille kuulin kovaa jyrinää, kuin hävittäjä tai ukkonen ja sitten menetin tajun. Heräsin nurmikolta talon takaa  tunteja myöhemmin, ilman kenkiä. Usko että jouduin siepatuksi ufoon tai jotain muuta yliluonnollista sillä kahdesta kaljasta ei niin känniin mene, että muisti lähtee ja alkaa juosta ilman kenkiä talon ympäri. Asuin yksin niin kukaan ei voinut huumatakaan minua. Enkä käyttänyt lääkkeitä, jotka eivät sopisi alkoholin kanssa.

Kun menin puhumaan tapauksesta ihmiselle johon luotin, menetin useita ystäviä kun minua alettiin pitää omituisena. Yksin metsässä asuva hul lu nainen joka näkee jo  ufojakin..

Vierailija
6929/7964 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tullut töistä kotiin kello 20 ja edessä oleva vapaan viikonlopun kunniaksi päätin juoda pari olutta. Ja niitä oli kirjaimellisesti vain 2, enempää en  ollut ostanut. Menin tupakalle ja kun kun istuin portaille kuulin kovaa jyrinää, kuin hävittäjä tai ukkonen ja sitten menetin tajun. Heräsin nurmikolta talon takaa  tunteja myöhemmin, ilman kenkiä. Usko että jouduin siepatuksi ufoon tai jotain muuta yliluonnollista sillä kahdesta kaljasta ei niin känniin mene, että muisti lähtee ja alkaa juosta ilman kenkiä talon ympäri. Asuin yksin niin kukaan ei voinut huumatakaan minua. Enkä käyttänyt lääkkeitä, jotka eivät sopisi alkoholin kanssa.

Kun menin puhumaan tapauksesta ihmiselle johon luotin, menetin useita ystäviä kun minua alettiin pitää omituisena. Yksin metsässä asuva hul lu nainen joka näkee jo  ufojakin..

Miksi oletat, että kyseessä oli ufo?

Miksi ei olisi vain kyseessä muuntunut tajunnantila, sairaskohtaus, tms. ???

Vierailija
6930/7964 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse alkanut tulemaan siihen tulokseen, että omien kokemusteni takana on joku itselleni läheinen ihminen.

Pelottavaahan se on, kun jo poismennyt ihminen ottaa yhteyttä, mutta ainahan henkimaailman kokeminen voi olla pelottavaa yhä eläville.

Vierailija
6931/7964 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla hyvänlaatuista asentohuimausta? 

Vierailija
6932/7964 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui toimistolla tänään ollessani yksin töissä. Koko toimisto pimeenä, ovet lukossa. Ainostaan hälyttimet olin aamulla ottanut pois. Kukaan ulkopuolinen ei voisi päästä toimistolle ilman toimiston avaimia, että kuulisin ovien avautuvan.

Koko päivän olin omassa huoneessani työskennellyt siten, että ovi oli hiukan raollaan. Välillä kävin käytävän henkilöstövessassa ja keittiössä keittämässä kahvia. Henkilöstövessan vieressä on kaksi inva/asiakasvessaa, joiden sivuilla on valot, jotka syttyvät punaisiksi, jos joku on vessassa tai juuri käyttänyt sitä.

Päivän päätteeksi olin tyytyväisenä pakkaamassa tavaroita ja tekemässä lähtöä. Avasin hieman raollaan olevan työhuoneeni oven ja edessäni olevan invavessan punainen valo paloi. Ovi oli kiinni, mutta ei lukossa. Eli joku oli joko vessassa tai juuri käyttänyt sitä. En uskaltanut avata ovea ja katsoa, mitä siellä vessassa oli. Tuli vähän kiire laittaa kamat kasaan ja juosta ulos toimistolta. Laitoin hälytyksen päälle ja lähdin kotiin. Olisin varmasti kuullut, jos joku olisi oveni ohi kävellyt sinne vessaan. Olikohan siellä vessassa joku aave vai mitä. Vähän oli kuumottava tilanne.

Vierailija
6933/7964 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6934/7964 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräälle tutulle oli käynyt vähän vastaavasti, tosin tapahtuneelle löytyi luonnollinen selitys. Hän oli istunut pihakeinussa kaikessa rauhassa ja seuraava muistikuva on, kun oli herännyt talonsa sisältä makaamasta lattialta pari tuntia myöhemmin. Hänellä kyllä oli kipua/outoja tuntemuksia ja hakeutui lääkäriin. Asiaa selviteltiin ja syynä oli salama, joka oli iskenyt läheiseen puuhun ja sitä kautta johdattanut virtaa myös pihakeinuun jossa tyyppi istui ja hänellä meni vintti pimeäksi, eikä muista mitä oli tapahtunut ja kuinka oli taloon sisälle päässyt.

Vierailija
6935/7964 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin täällä aikaisemmin, kuinka minulla on selvä muisto siitä, että minut jätettiin illalla yksin päiväkotiin koska vanhemmat eivät hakeneet minua sieltä ajoissa ja hoitajien piti lähteä sieltä kotiin. Tänään sitten selvisi, että olin oikeasti ollut yksin siellä päiväkodissa, mutta olin ollut siellä viikonlopun yli 4-vuotiaana. Vanhemmat kun olivat unohtaneet hakea minut sieltä eivätkä saaneet minua kotiin kuin vasta maanantaina iltapäivällä.

Eniten minua ihmetyttää, että kuinka osasin toimia silloin viisaasti ja aikuismaisesti. Sen sijaan, että olisin paniikissa alkanut itkemään ja parkumaan lattialla maaten kuten näin jälkikäteen olisin kuvitellut toimivani niin minä kuljeskelin ympäriinsä siellä päiväkodissa, katselin ikkunoista ulos kuinka siellä oli hienoa kun oli täysin pimeää ja katuvalojen loisteessa näkyi satavaa lunta ja puut näyttivät ihan satupuilta lumen peitossa ollessaan. Sitten söin siellä keittiössä esim. näkkileipää, hedelmiä, säilykelihaa, kasviksia ja join vettä, mehua, maitoa ja myös limsaa, jota siellä olin. Olin myös omalla osastollani ja yöt nukuin päiväunien nukkumahuoneessa omassa sängyssäni, jossa nukuin päiväunet.

Tämä tapahtui siis Intiassa 1990-luvun alussa ja on ihan totta.

Vierailija
6936/7964 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yksi satuilija ei vaan usko vaan koettaa väkisin pilata ketjun 😬

Vierailija
6937/7964 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta katosi pari vuotta sitten huppari omituisesti. Olin käymässä veljeni perheen luona ja jätin hupparin tuolin selkänojalle keittiöön kun kävin vessassa ja kun tulin takaisin niin huppari oli hukassa. Sitä ei ollut missään enkä tiedä vieläkään että mihin se joutui. Tiedän, että veljeni perheenjäsenet eivät olisi sitä vieneet. Sitä paitsi heistä oli kotona vain veljen vaimo ja 2 nuorinta lasta. Harmittaa kun se oli lahjaksi saatu melko uusi ja melko kallis huppari joka oli suosikkipaitani. 

Vierailija
6938/7964 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajoilla uskallanko kertoa kun itselläkin ollut vauhti päällä tuolloin, mutta menee nuoren ikäni piikkiin silloin.

Oltiin pienempiä ja olin serkun luona käymässä ja asui pienessä maalaiskunnassa tuolloin. Serkku noin 11 silloin ja minä yläasteella eli noin 14 tuolloin. Kun oli lomaviikko niin olin sitten pidempään heillä. Yksi ilta oltiin kävelyllä ja jäätiin hetkeksi aikaa seisoskelemaan yhteen alikulkutunneliin kunnes serkku alkoi kovalla äänellä laulamaan Ostakaa makkaraa-laulun sävelellä Tanssikaa ripaskaa, se kyllä kannattaa. Menin tuohon mukaan ja aloin tanssahtelemaan siinä tunnelissa kunnes nähdään, että tien päässä tulee mies vastaan. Tietty säikähdetään ja lähdetään noloina juoksemaan pois. Mies tosin huudahtaa peräämme "Älkää pelästykö, mehän ollaan samaa kansaa". Kotona me pitkään mietittiin mitähän se tuolla tarkoitti. 

Myöhemmin kun olin jo kotiin palannut niin serkku oli kylillä käymässä kaveriporukalla ja kaupassa se mies oli tullut vastaan ja kysynyt, että oletko sinä se toinen ripaskantanssija. Huomasi sitten, että tämä mies oli kehitysvammainen jollain tasolla ja kertoi mulle, että heidän kotinsa lähellä on joku kehitysvammaisten asuntola ja olisi sieltä ollut hän ja ollut iltakävelyllä, miten sitten olisi päässyt yksikseen ja tiedä jos oli kuitenkin joku avustaja hänellä mukana, mutta ei ainakaan nähty häntä.

Niin kaikkea sitä toki tehty itsekin nuorempana, mutta enää ei raaski noin käyttäytyä. 

Vierailija
6939/7964 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muutamakin tapaus..

Silloinen poikaystävä nukkui ja hänen kännykkänsä oli laturissa kiinni keittiön pöydällä, minä katsoin telkkaa olohuoneessa. Äkkiä kännykkäni soi ja kun katsoin näyttöä, se oli poikaystäväni. Hän kuitenkin nukkui selkäni takana verholla eristetyssä makuusopessa ja puhelimensa soitti minulle keittiöstä.

Sisustin parveketta ja tuli kuuma, heitin topin päällä olleen neuletakin tuolille ja menin keittämään kahvia. Sillä välin neuletakki katosi. Lasitetulta parvekkeelta, kuudennesta kerroksesta.

Siivosin tyhjillään olevaa toimistorakennusta. Kun ohitin aiemmin siivoamani vessan, huomasin että ovi on auki ja valo palaa. Ajattelin että rakennuksessa on joku työntekijä sittenkin mutta ihmettelin, miksi jätti poistuessaan valon päälle ja oven auki. Kurkistin sisälle vessaan ja näin lattialla tummia pieniä läikkiä, kuin verta. Olin pessyt lattian aiemmin, jäljet olivat uusia. Säikähdin että joku on huomaamattani tullut käymään työpaikallaan, loukannut itsensä ja kompuroi nyt ympäriinsä verta valuen. Jätin vessaan valon päälle ja oven raolleen ,  kiersin koko paikan ja  huutelin.  Täysi hiljaisuus, ei ristinsielua! Kun palasin hämilläni vessan luo aikomuksena siivota uudelleen, OVI OLI KIINNI JA VALO POIS PÄÄLTÄ.  Siivoaminen jäi siihen ja  poistuin vauhdikkaasti rakennuksesta.

Vierailija
6940/7964 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani noin 10-vuotias meillä soi puhelin ja minä menin vastaamaan siihen. Silloin oli vielä lankapuhelimet ja niistä ei nähnyt että kuka soittaa. Meille soitti joku poika joka ei varmastikaan ollut juuri minua vanhempi. Ainakaan hänellä ei ollut vielä äänenmurrosta. Minä en tuntenut häntä ja hän kysyi äitiäni nimeltä sanoen että hänellä on äidilleni asiaa todeten että kyseessä on siis minun äitini jonka kanssa hän haluaa puhua. Minä jäin olohuoneeseen missä äiti puhelimessa puhui mutta äiti käski minut kesken puhelun pois sieltä ja meni keittiöön. Kun äiti tuli sinne niin minä kysyin että kuka soitti ja mitä asiaa hänellä oli niin äiti suuttui hirveästi ja huusi, että se ei kuulu minulle eikä asiasta saa enää puhua eikä mainita myöskään puhelusta isälle tai sisaruksilleni jotka eivät silloin olleet kotona. Koskaan myöhemmin en ottanut asiaa puheeksi mutta yhä reilun 30 vuoden jälkeen joskus mietin että kuka se minulle tuntematon lapsi oli joka meille soitti, mistä hän tiesi äitini nimen ja sen että minä olen hänen lapsensa ja että mitä asiaa hänellä oli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi