Pää hajoaa kun en keksi miehelle joululahjaa
Miten voikin olla näin vaikeaa. Mies käy salilla , katselee leffoja, kuuntelee musiikkia, nikkaroi ja kunnostaa taloa ja mökkiä. Mutta mitään en tiedän hänen tarvitsevan tai haluavan. Tykkää ruoanlaitosta. Kaikki välineet kuitenkin kunnossa. Mitä ihmettä antaisin? Budjetti max. n. 150€
Kommentit (27)
No hanki herkkuja ruoanlaittoon ja kirjoita reseptit mukaan. Jotain erikoisempia, kuten esim. kuivattua, suolattua tonnikalan mätiä ja Italia-kaupasta hyvää spagettia ja resepti ”sphagetti alla bottarga”; mukaan pullo hyvää viiniä, kevyttä punaviiniä tai kuivaa valkoviiniä. Ja jotain muuta hyvää Italia-teemaan. Ja jos rahaa vielä riittää, niin miehekäs keittiöessu ja laadukas astiapyyhe, ja kokoat näistä komean korin.
Paristoja. Niitä aina tarvitaan.
Ei ylity budjettikaan :).
-Käy salilla. Salikortti? Käy läpi hänen treenikamat ja katso mitä puuttuu, mitä hän tykkää tehdä? Kahvakuula, painosarja, treenialusta, nettitreeni, kengät, hanskat + magnesiumia, lisäravinteita?
-Katselee leffoja. Minkälaisia? Kotona vai ulkona? Lempileffa-sarja, sarjalippu elokuviin?
- Kuuntelee musiikkia. Mikä lempibändi/minkälaista? Lempibändin paita/muki/joku setti ehkä vielä nimmareilla, keikkaliput, lahjakortti lippupalveluun, esitä itse hänen lempimusiikkia?
-Nikkaroi. Mitä kaikkea tykkää tehdä? Työkalupakki, isku/akkuporakone, kunnon teräsarja, ruuvi/naulalajitelma, kuvio/pistosaha, käsisirkkeli, lahjakortti rautakauppaan?
Onhan tässä vielä muutama päivä aikaa.
Ihana ois ostaa tuommoselle ihmiselle lahjoja kun näin paljon tietää :)
Uimahalliin lippusarja yms. kuntoilukortti. Hierojalla tms. lahjakortti.
Asentokirja. Siitä saatte elämyslahjan kumpikin.
Ihan vaan avuksi sinulle, seuraava ehdotus:
Lahjakortti laadukkaaseen ilotaloon, vaikkapa saksassa tms. maassa joissa on näitä taloja.
Jos se on niiiin vaikeaa keksiä omalle miehelleen lahjaa.
Juu, ei kestä kiittää. Mielellänihän minä.
Leatherman-multitool, hyvää viskiä/konjakkia, Ruskovillan silkkivillainen kerrasto, Varustelekan taivaisiin kehuttu merinovillahuppari, langattomat kuulokkeet, bluetooth-kaiutin, rannekello, lahjakortti urheiluväline(netti)kauppaan, Ögon design -alumiinilompakko, solmioneula ja/tai kalvosinnapit...
Vierailija kirjoitti:
-Käy salilla. Salikortti? Käy läpi hänen treenikamat ja katso mitä puuttuu, mitä hän tykkää tehdä? Kahvakuula, painosarja, treenialusta, nettitreeni, kengät, hanskat + magnesiumia, lisäravinteita?
-Katselee leffoja. Minkälaisia? Kotona vai ulkona? Lempileffa-sarja, sarjalippu elokuviin?
- Kuuntelee musiikkia. Mikä lempibändi/minkälaista? Lempibändin paita/muki/joku setti ehkä vielä nimmareilla, keikkaliput, lahjakortti lippupalveluun, esitä itse hänen lempimusiikkia?
-Nikkaroi. Mitä kaikkea tykkää tehdä? Työkalupakki, isku/akkuporakone, kunnon teräsarja, ruuvi/naulalajitelma, kuvio/pistosaha, käsisirkkeli, lahjakortti rautakauppaan?
Onhan tässä vielä muutama päivä aikaa.
Ihana ois ostaa tuommoselle ihmiselle lahjoja kun näin paljon tietää :)
Voi kuulostaa helpolta, mutta ei todella ole sitä. Salikortin maksaa työnantaja, ei välitä ihmeellisemmistä salivaatteista, perusvarustus kelpaa. Ei halua/tarvitse kotiin mitään urheiluvarusteita.
Leffat katsoo suoratoistopalveluista, musiikki on vähän vanhempaa, Spotify käytössä, ei välitä keikoista tai bändikrääsästä.
Työkaluja ja tarvikkeita on vaja täynnä, mitään ei ole sanonut tarvitsevansa.
Mies on aika vaatimaton ja vähään tyytyvä. Ei halua ns. ylimääräistä tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Leatherman-multitool, hyvää viskiä/konjakkia, Ruskovillan silkkivillainen kerrasto, Varustelekan taivaisiin kehuttu merinovillahuppari, langattomat kuulokkeet, bluetooth-kaiutin, rannekello, lahjakortti urheiluväline(netti)kauppaan, Ögon design -alumiinilompakko, solmioneula ja/tai kalvosinnapit...
Multitool on, hyviä viskejä kaappi täynnä, konjakeista ei välitä, kuten ei myöskään kerrastoista,kuulokkeista jne. Kaiuttimet on itse valinnut mieleisensä, ei tarvetta lisälle. Kello on, ei voi työssään käyttää, joten yksi riittää. Solmioneuloja ja kalvosinnappeja on ihan riittävästi. Osti juuri uuden lompakon, alumiinilompakko aiheuttaisi ehkä kummastuneen katseen :-D Ei tarvitse mitään urheiluvälineitä/vaatteita, eikä halua ostaa jos ei ole tarvetta, joten lahjakortti olisi aika turha.
No joo, ehkä mies on eräänlainen minimalisti, kaikki liiallinen tavara ärsyttää. Elämyslahja on varmaan paras. Tosin niitäkin on annettu jo vaikka mitä.
Hajuvesi.
Rannekello.
Minulla on turhamainen mies, jonka mielestä mikään työkalu tms. ei ole lahja. Itselleni kelpaa arkisemmatkin käyttöesineet.
Molemmat olemme kuitenkin siinä mielessä vähän vanhanaikaisia, ettemme oikeastaan ymmärrä aikuisten lahjomista, ainakaan juhlapäiväsidonnaista.
Oletko edes varma, että miehesi mielestään tarvii lahjan. ?
Jos ei hänestä mitään toivetta saa irti (ehkä oot vähän myöhässä tässä miettimisessä), nin ehkä hän ei mitään odotakaan.
Suosittelen vastaisuudessa ronkkimaan (hienovaraisesti) ne halut tietoosi jo pitkin vuotta. Sillä lailla yleensä mieskin ehtii unohtaa paljastaneensa ne sulle ja saa lahjaan sen yllätysefektin. "Ai sä muistit.."
Ja tossa yllä oli hyvänkuuloisia ehdotuksia kanssa. Mikä niissä oli nounou?
Pienpanimoiden oluita ja lannepyyhe" vai mikä se nyt on, jossa on se tarrasydeemi.
Vaatteita. ?
Luin viimeisen viestis ja kuulostaa kyllä siltä, ettei halua mitään.
Joten, mikä on ongelma?
Kerran kannattaa kokeilla jättää ilman, varmasti saat mahdollisesta palautteesta sen verran käryä, että tiedät seuraavalla kerralla mitä ostaa, vaikka se olisi jotain täysin epäjenkilökohtaista tusina/tuliaissettii, jos ei mikään muu kuin saaminen edes merkkaa. Jätä ilman ja tulkitse.
Itse ostin vähän vastaavassa tilanteessa aktiivisesti salilla käyvälle miehelle sykemittarin ja treenikassin. Ei sillä välttämätön tarve näille ole, mutta onhan tuo sykemittari kiva lisä treenaamiseen.
Haluaa että ostamme lahjat toisillemme, mutta ei ole itse keksinyt mitään toivetta. Olen yrittänyt koko syksyn kuunnella ja kysellä, kun tiesin tästä tulevan ongelman.
Käytännölliset lahjat ovat meidän molempien mieleen, kumpikaan ei näe järkeä ostaa jotain turhaa tai krääsää kaappeja tai kierrätyskeskusta täyttämään.
Sama tilanne täällä. Sain kuitenkin hamuttua ns. Peruslahjoja vähän laadukkaammilta merkeiltä. Joka vuosi yhtä vaikeaa.
Hierontalahjakortti. Oma mies on samanlainen, mitään ei tarvitse, mutta tuosta tykkäsi kovasti.
Nikkaroinnissa tarvitaan muutakin kuin välineitä, niitä rakennustarvikkeita tarvitaan myös, joten ääni lahjakortille isoon rautakaupaan.
Jos mä saisin lahjakortin rautakauppaan niin varmaan ostaisin jonkun vähän aiemmin suunniteltua kalliimman materiaalin sillä rahalla. Sellaisen, että se halvempikin budjettiin paremmin sopiva olisi kelvannut kyllä erittäin hyvin, mutta pieni luksus on ihan mukavaa extraa, vaikkapa saunan kiukaan taakse laittaisin peruskivilevyn sijaan oikeaa kiveä tms. Mut mä kylläkin olen nainen, tiedä onko sillä merkitystä ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multitool on, hyviä viskejä kaappi täynnä, konjakeista ei välitä, kuten ei myöskään kerrastoista,kuulokkeista jne. Kaiuttimet on itse valinnut mieleisensä, ei tarvetta lisälle. Kello on, ei voi työssään käyttää, joten yksi riittää. Solmioneuloja ja kalvosinnappeja on ihan riittävästi. Osti juuri uuden lompakon, alumiinilompakko aiheuttaisi ehkä kummastuneen katseen :-D Ei tarvitse mitään urheiluvälineitä/vaatteita, eikä halua ostaa jos ei ole tarvetta, joten lahjakortti olisi aika turha.
No joo, ehkä mies on eräänlainen minimalisti, kaikki liiallinen tavara ärsyttää. Elämyslahja on varmaan paras. Tosin niitäkin on annettu jo vaikka mitä.
Elämyslahja valittiin parhaaksi. Siitäs saitte viesti numero ykkösen alapeukuttajat. :D
Jotain herkkuja ja leffa dvdllä, tai siten kirja/sarjakuva jos tykkää lukea. Vaik kattoiskin leffat netistä, on tuo sellainen "tämän valitsin sinulle ajatuksella" leffalahja.
Itse minimalistina toivon kirjoja/leffoja, jotka tuo elämyksen kotona (en tykkää käydä konserteissa tai hypätä laskuvarjolla) ja jotka on sit helppo kierrättää eteenpäin, kun on itse katsonut/lukenut.
Jos mies tykkää kokeilla uusia juttuja, sitten ehdottomasti joku elämyslahjakortti, vaikkapa pakohuonepeliin?
googleta elämyslahja. Sieltä löytyy kaikenlaista uutta mitä miehesi ei ole kokeillut ikinä kuumailmapallo lennosta, panssarivaunu ajeluun.