Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käly perheineen tulossa pilaaman meidän joulun

Vierailija
20.12.2017 |

Käly soitteli ja halusi sopia aaton aikatauluja yms. V*ttu mikä aatto tulossa, voispa vielä perua mut ei kehtaa.

Käly haluaa katsoa lumiukon, joulurauhan julistuksen, jonkun konsertin ja mitähän vielä.. heidän lapset jotain ohjelmia vielä mahdollisesti. Ei sanonut että nuo on pakko katsoa mut alko luettelee mitä telkusta tulee niin kuulosti et nuo on heidän nähtävä. Ok sitten saavat meidän muksut katsoa omassa huoneessaan leffaa kun heitä tuskin joulurauhan julistus kiinnostaa.

No sitten joulusauna, kälyn mielestä kahdelta olis hyvä aika. Ok voin heille saunan lämmittää, Ite käydään saunassa iltapalojen jälkeen niin kuin aina, mutta heidän täytyy tulla sooloilemaan meille.

Jouluruuat. Tiesin että heillä panostetaan ruokaan enemmän, mutta ei kiinnosta osallistua samalla rahalla mitä he olisvat valmiita maksamaan YHDESTÄ ateriasta. Sovittiin että me tarjotaan kaikki perus eli laatikot, kinkku, sinappi, salaatti, rosolli ja he tuo sitten kaikki muut joita me ei edes syödä! Eli menikö reilusti että molempien perheet syö meidän ruokia ja heidän ruokia vain he itse. Ei välitetä kaloista (lapsi allerginen) mädeistä, karpalohilloista (mitä helvettiä varten tätä joulupöytään?!) Ja sitten joku bataattilaatikko mikä on nyt kuulema joku uutus hitti oikein!!

Kälyn toive oli myös että ei tänä jouluna alkoa...! Sori vaan mutta aion ruuan kanssa kaksi punaviinilasia ottaa ja kahvin kanssa yhden glögin ja kun lapset NUKKUVAT juon vaikka punkkupullon loppuun jos siltä tuntuu!!

Verenpaineet nousi uudestaan äskösen puhelun jälkeen, tekis entistä enemmän perua heidän tulo. He on olevinaan niin sivistyneitä ja paremman luokan ihmisiä että koko puhelussa kuului se kälyn nenän vartta pitkin katsoninen ja arvostelu kun ei ole juustolautasella muuta kun emmentaalia ja sinihomejuustoa ja kymmenen muuta juustolajia puuttuu.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko on taas tulossa supikoiransa kanssa jouluksi. Sille on kyllä sanottu että poikansa on allerginen koirille, mikä jäi niiltä lapsena huomaamatta. En yhtään ihmettele, kun meno on ollut kuulemma muutenkin kun villinlännen saluunassa. Tuliaisiksi se tuo aina sitä mädättämällä valmistettua kalaa, kun se on hänen ja "mustin" herkkua. Koko joulun saa taas kuunnella niitä iänikuisia juttuja kun alkaa olla jo osin demettoitunut.

Vierailija
62/104 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunomisen ajankohta ja tv josta lapset katsovat leffoja.. Mitä jos pysähtyisit rauhassa miettimään että onko sillä loppujen lopuksi mitään väliä? Pukkikin voi olla mukavaa vaihtelua. Täytyykö kaikki olla niin mustavalkoista? Minä tahdon näin ja meidän sääntö on tämä? Mieti hieman miksi tahdot niin kovasti saunoa esim illalla ja onko sillä nyt niin suurta merkitystä elämääsi? Kompromisseilla ja yhteisillä kaikkia miellyttävillä päätöksillä maailmanrauhakin saavutetaan.

Mukavaa joulua, kyllä se vielä iloksi muuttuu jos annat ilolle mahdollisuuden. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käly soitteli ja halusi sopia aaton aikatauluja yms. V*ttu mikä aatto tulossa, voispa vielä perua mut ei kehtaa.

Käly haluaa katsoa lumiukon, joulurauhan julistuksen, jonkun konsertin ja mitähän vielä.. heidän lapset jotain ohjelmia vielä mahdollisesti. Ei sanonut että nuo on pakko katsoa mut alko luettelee mitä telkusta tulee niin kuulosti et nuo on heidän nähtävä. Ok sitten saavat meidän muksut katsoa omassa huoneessaan leffaa kun heitä tuskin joulurauhan julistus kiinnostaa.

No sitten joulusauna, kälyn mielestä kahdelta olis hyvä aika. Ok voin heille saunan lämmittää, Ite käydään saunassa iltapalojen jälkeen niin kuin aina, mutta heidän täytyy tulla sooloilemaan meille.

Jouluruuat. Tiesin että heillä panostetaan ruokaan enemmän, mutta ei kiinnosta osallistua samalla rahalla mitä he olisvat valmiita maksamaan YHDESTÄ ateriasta. Sovittiin että me tarjotaan kaikki perus eli laatikot, kinkku, sinappi, salaatti, rosolli ja he tuo sitten kaikki muut joita me ei edes syödä! Eli menikö reilusti että molempien perheet syö meidän ruokia ja heidän ruokia vain he itse. Ei välitetä kaloista (lapsi allerginen) mädeistä, karpalohilloista (mitä helvettiä varten tätä joulupöytään?!) Ja sitten joku bataattilaatikko mikä on nyt kuulema joku uutus hitti oikein!!

Kälyn toive oli myös että ei tänä jouluna alkoa...! Sori vaan mutta aion ruuan kanssa kaksi punaviinilasia ottaa ja kahvin kanssa yhden glögin ja kun lapset NUKKUVAT juon vaikka punkkupullon loppuun jos siltä tuntuu!!

Verenpaineet nousi uudestaan äskösen puhelun jälkeen, tekis entistä enemmän perua heidän tulo. He on olevinaan niin sivistyneitä ja paremman luokan ihmisiä että koko puhelussa kuului se kälyn nenän vartta pitkin katsoninen ja arvostelu kun ei ole juustolautasella muuta kun emmentaalia ja sinihomejuustoa ja kymmenen muuta juustolajia puuttuu.

Eihän tuossa mitään...älä ota stressiä.

Ilmoitat jossain vaiheessa jouluglögien ja konjakkien jälkeen, että teidän perhe tulee vastavuoroisesti vaikkapa juhannusta tai seuraavaa joulua viettämään heille. Kirjoittele jo alustavaa listaa miten teitä kuuluu palvella ja passata ruokalistaa unohtamatta. Jospa ymmärrys, että talo elää tavallaan, vieraat käyvät ajallaan menisi jakeluun.

Vierailija
64/104 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käly haluaa viinattoman joulun! Sehän se apeetä pännii...ei mikään muu. Itse tottunut ryyppäämään jouluna? Parempi lapsille on pukin tapaaminen omassa kotona, kuin känninen tai krapulainen veetumainen äiti.

Vierailija
65/104 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, onpa ilkeitä viestejä. Pari asiallista ja tsemppavaa löysin vain, kiitos. Siis jos käly on päättänyt tv- ohjelmat, saunan ajankohdan, joulupöydän sisällön, pukin tulon, niin miten nämä asiat tekee minusta minäminä kitisijän? Ja jos muutaman lasin haluan ottaa niin se ei tarkota että haluan vetää kännit! Eli alkoholiakaan ei saisi juoda kun käly niin haluaa ja silti väitätte että minä päätän kaikesta. Ristiriitaista. Ap

Vierailija
66/104 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoot provo tai ei. Mutta monissa perheissä on varmaan tämänkaltaisia tunteita joulun alla. Itsekin nuorena vaimona olin liian kiltti ja suostuin passaamaan miehen sukua. Onneksi ei sentään tullut listaa, mitä ohjelmia katsotaaan yms. Se olisi varmaan katkaissut kamelin selän.

Mutta kaikki muu piti mennä sukulaisten aikataulun mukaan. Se tekikin sitten sen, että käväisin vain pikaisesti suihkussa ja aloin tukka märkänä rättäämään ruokaa (minkä me tietenkin maksoimme) ja kattamaan pöytää, kun miehen suku halusi saunoa pitkän kaavan kautta iltapäivällä ja sitten syömään.

Vaikka en itse juo, niin en mikään nihilisti ole alkoholin suhteen. Minun puolesta saa ottaa lasillisen, kaksikin ruoan kanssa. Ei haittaa. Mutta se haittasi, kun tuli toive, mitä viiniä minun pitää ostaa heille ruokajuomaksi. No ostin tietenkin, vaikka en itse viiniä juo.

Kolme joulua jaksoin tätä passaamista ja toisten ehdoilla elämistä ja sitä, että joulu tuli niin kalliiksi, että joulun jälkeen maksoin visalaskua itku silmässä, että sain kaikki maksettua, mitä oli sukulaisilla ollut toiveena ja heidän suvussaan perinteenä. Minä olin tottunut nimittäin paljon vaatimattomampiin tarjoiluihin omassa perheessäni. Rahaakaan ei niin paljon ollut, kun olin äitiyslomalla ja sitten hoitovapaalla.

Lopulta uskalsin miehelle sanoa, että jos vielä kutsuu sukulaisensa meille joulun viettoon, minä otan lapset matkaan ja lähden viettämään joulua jonnekkin hotelliin. Että yhtään joulua en aio enää piikana olla. Eikä ole enää tarvinnut. Kerta sanominen riitti

Vierailija
67/104 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just, onpa ilkeitä viestejä. Pari asiallista ja tsemppavaa löysin vain, kiitos. Siis jos käly on päättänyt tv- ohjelmat, saunan ajankohdan, joulupöydän sisällön, pukin tulon, niin miten nämä asiat tekee minusta minäminä kitisijän? Ja jos muutaman lasin haluan ottaa niin se ei tarkota että haluan vetää kännit! Eli alkoholiakaan ei saisi juoda kun käly niin haluaa ja silti väitätte että minä päätän kaikesta. Ristiriitaista. Ap

Ap, luepa aloituksesi oikein ajatuksella. Ei käly siellä mitään määräile, sinä sen sijan kiukuttelet.

"Ei sanonut että nuo on pakko katsoa..." Tv-ohjelmista

"Sovittiin että me tarjotaan..." Siis sovitte ruuista

"Kälyn mielestä kahdelta olisi hyvä aika" Joulusaunasta 

"Kälyn toive oli" Alkoholista

Missä kohtaa käly pakottaa sua yhtään mihinkään? Hekin luopuvat joistakin omista jutuistaan kun tulevat teille jouluna, niin kai sinäkin voit joustaa ja tulla vastaan? Ja anna kälyn porukoiden, ja kaikkien muidenkin, saunoa päivällä, sulla on sitten saunarauha illalla (ilman kälyä). Etkä ole vieläkään kertonut mikä on miehesi ja lapsesi toiveet joulunvietosta, puhut vain itsestäsi. Aikuinen ihminen.

Vierailija
68/104 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, missä se sun mies on? Mitä se tahtoo joululta, onko sillä jotain mielipidettä siskonsa toiveista vai oletko sinä ainoa kellä on nyt ongelma?

Jos ahdistaa muiden passaaminen ym. niin pyydä miestä hoitamaan iso osa hommista kun vieraatkin ovat hänen puolelta sukuaan. :)

Vierailija
69/104 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostatte molemmat aika hankalilta ja joustamattomilta ihmisiltä. Ruoka-asiassa ja joulupukin suhteen sinä mielestäni ylireagoit. Käly taas kuulostaa erikoiselta, kun luettelee tuollaisen litanian tv-ohjelmia, jotka on pakko nähdä. Ymmärrän kyllä, jos on joku itselle tärkeä ohjelma, mutta ei minusta kylään voi sillä asenteella mennä, että lyö lukkoon usean tunnin telkkarimaratonin, josta ei jousta, eikä yhtään kunnioita isäntäperheen jouluperinteitä. Samaten sinun viininjuontisi tai glögisi ei kuulu kälyllesi paskan vertaa, kunhan alkoholinkäyttö lasten seurassa pysyy laillisuuden rajoissa, tuo menee jeesustelun ja hyysäämisen puolelle. Saunan suhteen en näe ongelmaa, kukin menee kun siltä tuntuu. Ette kuulosta kumpikaan kivoilta joulunviettokavereilta, en sitten osaa sanoa onko teillä mukavampaa yksin vai keskenänne.

Vierailija
70/104 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, luepa aloituksesi oikein ajatuksella. Ei käly siellä mitään määräile, sinä sen sijan kiukuttelet.

"Ei sanonut että nuo on pakko katsoa..." Tv-ohjelmista

"Sovittiin että me tarjotaan..." Siis sovitte ruuista

"Kälyn mielestä kahdelta olisi hyvä aika" Joulusaunasta 

"Kälyn toive oli" Alkoholista

Missä kohtaa käly pakottaa sua yhtään mihinkään? Hekin luopuvat joistakin omista jutuistaan kun tulevat teille jouluna, niin kai sinäkin voit joustaa ja tulla vastaan? Ja anna kälyn porukoiden, ja kaikkien muidenkin, saunoa päivällä, sulla on sitten saunarauha illalla (ilman kälyä). Etkä ole vieläkään kertonut mikä on miehesi ja lapsesi toiveet joulunvietosta, puhut vain itsestäsi. Aikuinen ihminen.

Ap kirjoittaa jo varmana asiana, että käly ei auta hommissa, vaan tälläytyy ja passauttaa (ilmeisen laiskalla) ap:llä kaiken. Vaikka ei ole tainnut olla puhetta ko asiasta, eikä kokemusta kälyn jouluvierailuista!  Ap:n joulussa ei ole tärkeuntä lapset, vaan mitä ruokia kukakin tuo ja maksaako ap:n ruuat enemmän, ku kälyn tuomat ruuat ja saako ap juoda alkoholia! (senkin käly kieltää).  Ai lasten iloksi vielä joulupukki! Se on jo liikaa! Maksaakin pitää Puolet!

Vierailija
71/104 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia te maksatte Joulupukista!? -Joulumuori-

Vierailija
72/104 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kehno provoksi, max 2/5.

Mulle tuli heti mieleen kätevän emännän juhlat ja joulujakso. Tuli eilen telkusta. Kattokaa areenasta ja hengähtäkää hetkeksi. Nauroin ihan tosissani niille jutuille. Luulen että ne on av-mammoista ne jutut. 😂🎄

Vierailija
73/104 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin myös jos ilmoitan kälylle paljonko ruuat maksoi ja että ne laitetaan puoliksi. Me ei heidän ruokiin kosketa joten tuokoon mitä haluaa. Eikö tämä olis ihan reilu peli? Reilumpi ainakin kun heidän ehdotus. Ap

Ne sinun osalle tulevat laatikot yms ovat niin halpoja hinnaltaa, että luulisi rahojesi niihin riittävän.

Vierailija
74/104 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia te maksatte Joulupukista!? -Joulumuori-

Meilläkin joku joulunviettoseurueesta lähtee pukkia vastaan, että osaa pimeässä... mutta kas, eipä ehdi pukkia nähdä, kun se käy sillä aikaa. :-)  Tällä on menty jo 60v.  :-) Noon, on sillä pukilla ollut joskus tutunnäköinen rannekello, mutta ei paha.  :-)

Vierailija
75/104 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on taas wt-asenne, vaikkei emmentaalissa ole ap mitään vikaa. Pistät coctail-tikkuihin kuution emmentaalia ja päälle viinirypäleen. Hei vähän mielikuvitusta! Tosin itse olenkin kokki.

Vierailija
76/104 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa ihmisissä ei ole muuta wt:tä kun se asenne. Kun mä nyt olen vaan tällanen amiksesta valmistunu niin ei mun tarvii mitään muuta tehdä kun ryypätä, vaikka mulla on lapsiakin. Ei mun tarvii edes niiden takia mitään yrittää. Miks sitten tehdä lapsia ylipäätään.

Vierailija
77/104 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole hienostelua, että haluaa silloin tällöin elämäänsä ja perheelleen pientä luxusta ja elämyksiä, jos muuten elää suu säkkiä myöden. Miksi siellä töissä sitten käydään. Asioihin voi myös SÄÄSTÄÄ.

Vierailija
78/104 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvin olla tuo käly. Oikeasti mietin puhutaanko minusta.

Miehen sisko sanoi, että eivät jaksa nyt ryntäillä ympäriinsä jouluna, vaan toivovat että vaihteeksi tultaisiin heille. Talvi on ollut niin raskas, että eivät jaksa ja ehdi nyt tehdä erikoisia jouluherkkuja, vaan mielellään ostaisivat laatikot ja kinkun. Me sitten voidaan tuoda hankalammat (ja kalliimmat) tarjottavat joita perheemme tykkää jouluna syödä (mm. kalat ja juustot). Ok meille.

Oli puhuttu, että mietitään aikatauluja myöhemmin tarkemmin. Laitoin viestiä, että tehdäänkö tavallisen kaavan mukaan, haudat, sauna, joulurauha, Lumiukko jne. Tämä oli viestin mukaan ok.

Koska tiesin miehen siskon olevan kovin rasittunut tarjouduin hommaamaan joulupukin. Se oli ok.

Alkoholista ei ole ollut puhetta. Me perinteisesti ollaan tarjottu (alkoholi) juomia.

Hassua ajatella, että jos ap olisi oikeasti miehen sisko, kuinka erilaisesti tilanteesta voisi ajatella.

Vierailija
79/104 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka talossa omat säännöt ja perinteet. Jos haluavat omia saunoja sun muita, viettäkööt kotonaan. Teillä on teidän perheen säännöt ja jouluperinteet.

Nauti joulusta ja älä mukaudu liikaa toisten vaatimuksille.

Vierailija
80/104 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs on perheidenne miesten rooli tässä karpalohillobileiden suunnittelussa? Jos se jää siihen, että laittaa tähden kuusenlatvaan niin en ihmettele stressaantumistasi.

PS. Bataattilaatikko on hyvää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi