Kenen muun kiinnostuskiikarit ovat kadonneet tämän joulusuklaiden palmuöljymeuhkaamisen takia?
Whoooo cares!
Tänäkin jouluna syön fazeria. Nyyh.
Kommentit (28)
Jos eurooppalaisen suklaapallon sisään tunkee vaikka vadelmahilloa on se hienointa kaikista. Kun sama tehdään fazerille se onkin täyttä kuraa mitä syö vain juntti.
Itsehän toivoisin suklaata missä olisi moottoriöljyä. Saisivat mammat kunnon syyn virtsankarkailulleen.
Ei muakaan kiinnosta asiasta keskustelu. Mutta palmuöljy ja rypsiöljy on h.lvetin kuvottava juttu.
Ymmärrän vielä, että makeanhimo voittaa, ei siinä mitään, mutta ei kai kukaan voi tyytyväinen olla!?
Saako teille mielestänne myydä ihan mitä vaan. Syön minäkin niitä suklaita, mutta olen kaikkea muuta kuin tyytyväinen.
Olette e lampaita, ehkä munkin pitää lähtee boikkaa nyt niitä ja ruveta taistelemaan ei-ravinnoksi tarkoitettuja ainesosia vastaan.
Miten halpana me oikein itseämme pidetään. Ihan kuin oltais jotain karjaeläimiä, joille syötetään halvinta teollisuusmoskaa, mitä yli vaan muusta jää.
Tää on taas sitä, että saita suomalainen syö mitä vaan, mikä on halpaa.
Itse oon siis makeanhimon takia noita syönyt, mutta nyt kyllä loppu seinään, en haluu olla niin sairas ja sairaan kuulonen kuin te.
Vierailija kirjoitti:
Ei muakaan kiinnosta asiasta keskustelu. Mutta palmuöljy ja rypsiöljy on h.lvetin kuvottava juttu.
Ymmärrän vielä, että makeanhimo voittaa, ei siinä mitään, mutta ei kai kukaan voi tyytyväinen olla!?
Saako teille mielestänne myydä ihan mitä vaan. Syön minäkin niitä suklaita, mutta olen kaikkea muuta kuin tyytyväinen.
Olette e lampaita, ehkä munkin pitää lähtee boikkaa nyt niitä ja ruveta taistelemaan ei-ravinnoksi tarkoitettuja ainesosia vastaan.Miten halpana me oikein itseämme pidetään. Ihan kuin oltais jotain karjaeläimiä, joille syötetään halvinta teollisuusmoskaa, mitä yli vaan muusta jää.
Tää on taas sitä, että saita suomalainen syö mitä vaan, mikä on halpaa.
Itse oon siis makeanhimon takia noita syönyt, mutta nyt kyllä loppu seinään, en haluu olla niin sairas ja sairaan kuulonen kuin te.
Me kuollaan kaikki. Haluan viimeisen voiteluni palmuöljyllä.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivän hot topic on se mistä suklaasta joku mamma on huomannut palmuöljyn.
Jättäkää suklaa syömättä ja keksikää oikeita ongelmia.
Kyllähän se totuus on se, että palmuöljysuklaat maistuu törkeen huonolta. Samalta kun sotkis kaajaojauhoja veteen ja hirveästi sokeria sekaan.
Kun sattuu törmäämään suklaaseen jossa on kaakaovoita niin voi että sitä makunautintoa :) ero on huikea ja siinähän on kyse puhtaasti laadusta haluaako maksaa jostain sikahuonosta tuotteesta ylihintaa. En minä ainakaan.
Toisaalta onhan tässä juurikin se hyvä puoli ettei ole pakko ostaa ja toisaalta kun sitä p..kan makuista ei tee edes mieli enää säästyy rahat ja kilot pysyy kurissa. Kiitos Fazer ja muut palmuöljyn käyttäjätehtaat 😀
Fazerin mansikkasuklaalevyssä ei ole palmuöljyä. On 2% mansikanmuruja. Kaikki valmistajat joutuvat kohta keksimään kaakaon tilalle jotakin. Kaakaonviljelijät siirtyvät maissiin.
Sademetsiä kaatuu palmuöljyn tieltä, kun sitä on kaikessa muussakin kuin suklaassa. Maailman myrskyt ja tulvat ja aavikoituminen tekevät kyllä palmuöljystäkin lopun, joten ei huolta.
Huvittavinta on, että nämä "suklaat" mistä ihmiste puhuu ei oikeasti ole edes suklaata, vaan sokeri-maitomössöä jossa on vähän kaakaojauhetta seassa. Oikea suklaa ei ole makeaa.
Olen syönyt suklaata ja ei maistu minusta missään määrin muoville vaikka siinä olisikin käytetty palmuöljyä.
Ihmiset on vähän sekaisin siitä, että miksi palmuöljyä on lähdetty vastustamaan. Syyhän ei siis ole muovinmaku vaan sen epäekologisuus ja kun sen käyttö on kasvanut, palmuöljyä on melkein jokapaikassa, ei vain suklaassa "Suomessa myytävät valmisruoat, levitteet, paistettavat pakasteet ja pikkuleivät sisältävät lähes kaikki palmuöljyä.".
Sinun oikea ongelmasi on toisten keskustelu palmuöljystä?