Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen ruokakassin kokoaisit köyhälle?

Vierailija
20.12.2017 |

Nyt varsinkin näin joulun alla moni tekee hyvää ja lahjoittaa esim. ruokakasseja vähävaraisille perheille. Millaisen kassin sinä olet koonnut(/kokoaisit) itse joko yksin eläjälle tai perheelle?

Itseäni aina hämmentää nää makaronit joita annetaan.. Veikkaisin että jokaisella köyhällä perheellä on varaa itse ostaa 20cent makaronipussi ja sen tähden sitä makaronia syödäänki melkein joka päivä. Miksi ihmiset siis lahjoittaa niitä?! Tuli vaan mieleen kun oon nyt ainakin parilta hyväntekijältä, joka on someen jakanut hyvän työnsä, bonganut lahjoituksen seasta perus makaronia.

Vien perjantaina vähävaraiselle perheelle ruokakassin, ja ajattelin nimenomaan koota pussiin kaikkea mitä he eivät normaalisti välttämättä pääsisi syömään, kun rahat on niin tiukilla. Vinkkejäkin ottaisin vastaan...!

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä ostan mun omaiselle usein ruokakasseja, mutta tiedän mitä hän syö. Hänellä on myös motorisia vaikeuksia ja keskittymiskkyvyttömyyttä, joten ruokien pitää olla helppoja. 

- lehtisalaattia

- pikkutomaatteja

- viinirypäleitä

- kurkkua

- helposti kuorittavia sitrushedelmiä

- banaaneja

- mehua - kohtuudella

. juustoa valmiksi siivutettuja pakkauksia

- kalkkunaleikettä

- laktoosittomia mikroruokia ja valmislihapullia pitkällä päiväyksellä- hän ei kykene itse laittamaan ruokaa

- keksipaketti - en vie paljon makeaa, koska hän syö kaikki heti muuten, mutta hänellä käy vieraita ja nämä on niitä varten. 

- kivennäisvettä, jotain maustettua, mistä hän tuntuu pitävän

Hän ei juo kahvia, ei teetä, ei tupakoi eikä käytä alkoholia missään muodossa. Hän on harras uskovainen. Hän ei pidä edes glögistä. 

Koska hänellä on paino-ongelmia, niin voisitte ehdottaa jotain helposti laitettavaa ruokaa. Leipää en osta, sitä näkyy tulevan liiankin paljon ruokajakeluista. 

Ruokien lisäksi vessapaperia, talouspaperia, pesuaineita, deodoranttia...

Jos voit viedä pakasteita niin miten olisi erilaiset valmisruoat pakkasesta ? Niitä vegetarian couscous yms juttuja tai ihan kalapuikkoja, pyttipannua, perunapakasteita?

Ei mitään paistettavaa tai uunissa laitettavaa vielä, koetamme hankkia hänelle yhteisporukalla induktiolieden. Hän saattaa unohtaa uunin päälle ja lähteä kylille pariksi tunniksi. Mikro on turvallinen valinta ja vedenkeitin, niitä osaa käyttää. Hän on tyypillinen vanhan ajan kasvatti, syö hyvin perusruokaa, saa olla mausteita, mutta ei liikaa. Pikkuporkkanat unohdin listalta, niistä hän pitää ja niitä viedään aina. Unohdin varmaan muutakin, mutta hyvin pitkälti helposti syötävistä tai kuorittavista hedelmistä ja vihanneksista. Pikapuuroja kokeilin, ei saanut aikaiseksi kun olisi tarvinnut ohjeen ja "ei tässä nyt ehdi" on yleensä hänen vastaus jos on puoli tuntia aikaa. Ajan käsite ei ole hallussa. 

Onhan noita pakasteita, jotka on tarkoitettu mikrossa lämmitettäväksi. Jos mikron kolme-viisi minuuttia on hänen mielestään vähemmän aikaa kuin vedenkeittimen kaksi-kolme minuuttia (kun joutuu sen veden erikseen kaatamaan). Olen aiemminkin käsittääkseni hänestä kertonut, ja tilanne on ... haasteellinen. Mutta kunnioitettavaa, että yhdessä jaksatte huolehtia.

Valmisruuista löytyy kyllä monipuolista vaihtoehtoa, ihan mikrossa lämmitettäväksi.

Vierailija
82/82 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika isosti tarpeesta ja miten kova avun tarve on. Jos perhe pystyy elättämään itsensä, mutta jouluna olisi kiva olla jotain extraa, jotkut luksustuotteet ovat varmaan kivoja, mutta jos ruuan hankkiminen pöytään ihan arkenakin on ongelma, he varmaan arvostaisivat enemmän säilyviä peruselintarvikkeita. 7 € oliivipurkin hinnalla pystyy kuitenkin antamaan jo aika ison kasan esimerkiksi soijabolognaiseaineita ja pastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi