Millaisen ruokakassin kokoaisit köyhälle?
Nyt varsinkin näin joulun alla moni tekee hyvää ja lahjoittaa esim. ruokakasseja vähävaraisille perheille. Millaisen kassin sinä olet koonnut(/kokoaisit) itse joko yksin eläjälle tai perheelle?
Itseäni aina hämmentää nää makaronit joita annetaan.. Veikkaisin että jokaisella köyhällä perheellä on varaa itse ostaa 20cent makaronipussi ja sen tähden sitä makaronia syödäänki melkein joka päivä. Miksi ihmiset siis lahjoittaa niitä?! Tuli vaan mieleen kun oon nyt ainakin parilta hyväntekijältä, joka on someen jakanut hyvän työnsä, bonganut lahjoituksen seasta perus makaronia.
Vien perjantaina vähävaraiselle perheelle ruokakassin, ja ajattelin nimenomaan koota pussiin kaikkea mitä he eivät normaalisti välttämättä pääsisi syömään, kun rahat on niin tiukilla. Vinkkejäkin ottaisin vastaan...!
Kommentit (82)
Riippuu aika isosti tarpeesta ja miten kova avun tarve on. Jos perhe pystyy elättämään itsensä, mutta jouluna olisi kiva olla jotain extraa, jotkut luksustuotteet ovat varmaan kivoja, mutta jos ruuan hankkiminen pöytään ihan arkenakin on ongelma, he varmaan arvostaisivat enemmän säilyviä peruselintarvikkeita. 7 € oliivipurkin hinnalla pystyy kuitenkin antamaan jo aika ison kasan esimerkiksi soijabolognaiseaineita ja pastaa.
Onhan noita pakasteita, jotka on tarkoitettu mikrossa lämmitettäväksi. Jos mikron kolme-viisi minuuttia on hänen mielestään vähemmän aikaa kuin vedenkeittimen kaksi-kolme minuuttia (kun joutuu sen veden erikseen kaatamaan). Olen aiemminkin käsittääkseni hänestä kertonut, ja tilanne on ... haasteellinen. Mutta kunnioitettavaa, että yhdessä jaksatte huolehtia.
Valmisruuista löytyy kyllä monipuolista vaihtoehtoa, ihan mikrossa lämmitettäväksi.