Minun mielestä lähihoitajan työssä on vaikeinta se vanhusten pyörittely
Tai muidenkin vuodepotilaiden. Kokeneet hoitajat pyörittelevät hoidokkeja kuin oravat, näppärästi, minulle on hyvin vaikeaa ja joskus vaippojen vaihto onkin ollut yhtä sirkusta kun olen yrittänyt saada niitä revittyä 150 kiloisen ihmisen alta. Kerran sitä itseään lensi päällenikin oikein kunnolla. Ajattelin vaihtaa ajanvaraushommiin.
Kommentit (33)
Mietin tuota samaa, että miksi ei tehdä pareittain. Jostain syystä kun käyn omaisiani katsomassa hoivakodissa, pääsen ihan joka kerta hoitajan pariksi nostamaan omaistani. Mietin että miksi siellä ei ole sitä toista hoitajaa auttamassa. Samoin ruokailussa minut laitetaan syöttämään omaiseni. En minä ole siellä hoivakodissa töissä, eikä minulle makseta tästä. Omaiseni ovat minulle tätejä, setiä ja enoja, joilla ei ole omia lapsia.
Mielestäni helpointa. Usein meidän sairaanhoitajamme haaveilemme osastosta, jossa 10 vuodeasukasta, eikä 10 haahuilevaa, sotkevaa... Pyörittelyä helpoin. Suit sait...
No eikö se pitäny nosturi olla apuna myös, kyllä koulussa toitotetaan ergonomiaa. Käytäntö ihan eri.
Vierailija kirjoitti:
No eikö se pitäny nosturi olla apuna myös, kyllä koulussa toitotetaan ergonomiaa. Käytäntö ihan eri.
On siinä nosturi, mutta 70kg tukijalka ja kyljelle kääntö 100kg potilas ... Vaikka oisi ergonomia..
Vierailija kirjoitti:
Ei nosturi auta pyörittelyssä.
Taito tulee kokemuksen myötä.
Itse koin, että vuodepotilaitten hoito oli helpompaa kuin esim dementiaa sairastavien.
Kyse on tekniikkalajista. Vaipan vaihdossa ei pitäisi missään kohtaa joutua kiskomaan tms. Jos olet tavarat päällekin saanut niin kuullostaa että sinulla on vääränlaisia menetelmiä. Käy läpi asiakkaan kääntämiseen liittyviä ohjeita. Löytyisiköhän videoita netin syövereistä aikuisen vaipan vaihdosta?
Itse olen hyvin hoikka (ja lihakseton) eikä vanhusten vaippojen vaihtaminen käy kropan päälle kun menetelmät on ergonomiset.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuota samaa, että miksi ei tehdä pareittain. Jostain syystä kun käyn omaisiani katsomassa hoivakodissa, pääsen ihan joka kerta hoitajan pariksi nostamaan omaistani. Mietin että miksi siellä ei ole sitä toista hoitajaa auttamassa. Samoin ruokailussa minut laitetaan syöttämään omaiseni. En minä ole siellä hoivakodissa töissä, eikä minulle makseta tästä. Omaiseni ovat minulle tätejä, setiä ja enoja, joilla ei ole omia lapsia.
TYHMÄ Sinä olet. Jos loukkaat selkäsi ilmaistöussä niin kukaan ei korvaa, eikä kukaan ota vastuuta jos vanhus tukehtuu syörtövuorollasi.
Ei ole tarve olla nopea tai repiä. Eli ihan rauhassa. Iäkäs haluaa varovaista ja rauhallista kohtelua. Vaikka tietysti näppäryys on kiva. Joskus on nostolaitteita, joilla saa pienen tuen. Osa ottaisi kai eutanasian mieluummin kuin olisi siinä tilassa.
Ap paljastui trolliksi. hoidokki?
Vierailija kirjoitti:
Voi ei :/ olenkin ihmetellyt samantyyppistä kuullessani tutuilta, että eikö oikeesti tiettyjä raskaita juttuja tehdä parityönä? Säästäisi aikaa, selkää, hermoja jne. Ja miehiä pitäisi saada houkuteltua alalle ehdottomasti, olisi niin paljon apua työyhteisöissä. Jaksamisia sinulle!
Ei se mies mitään auta, jos toista paria ei saa. Vai meinasitko laittaa miehen pyörittelemään yksin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei :/ olenkin ihmetellyt samantyyppistä kuullessani tutuilta, että eikö oikeesti tiettyjä raskaita juttuja tehdä parityönä? Säästäisi aikaa, selkää, hermoja jne. Ja miehiä pitäisi saada houkuteltua alalle ehdottomasti, olisi niin paljon apua työyhteisöissä. Jaksamisia sinulle!
Ei se mies mitään auta, jos toista paria ei saa. Vai meinasitko laittaa miehen pyörittelemään yksin?
No vähän niinkuin yhteisenä parannuksena ehdotin parityötä sekä lisää miehiä hoitoalalle, ellet nyt itse onnistunut yhdistelemään asioita. Ja jos ei paria saa, niin miksikäs se mieshoitaja ei sitten voisi pyöritellä yksin? tasa-arvoa hei!
Sulla ei ole ilmeisesti mitään käsitystä oikeasta hoitotyöstä. Vuodepotilaan hoitaminen kun on kaikkein helpointa.
150 kiloinen ihminen pyörii helposti, koska se on pallon muotoinen. Et vain osaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin omaisia on ehdottomasti kielletty auttamasta saati omatoimisesti nostella isää hänen hoivakodissaan. Erikoinen hoivakoti teillä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vähän niinkuin yhteisenä parannuksena ehdotin parityötä sekä lisää miehiä hoitoalalle, ellet nyt itse onnistunut yhdistelemään asioita. Ja jos ei paria saa, niin miksikäs se mieshoitaja ei sitten voisi pyöritellä yksin? tasa-arvoa hei!
Ei se mitään tasa-arvoa ole, että miehenä minut laitettaisiin pyörittelemään potilaita ja sinä naisena tekemään ei niin fyysissiä juttuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senku ehdottelet , kun niitä hoitajia ei riitä!!!Ja hallitus vähenti entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään tasa-arvoa ole, että miehenä minut laitettaisiin pyörittelemään potilaita ja sinä naise
Mit Vit? :D mutta toisin päin on tasa-arvoa kun enimmäkseen vain naiset pyörittelee niissä raskaissa tehtävissä? Mielenkiintoinen ajatuksen juoksu!