Poikaystävän hämärä menneisyys
Olemme seurustelleet muutaman kuukauden ja siitä on jo hetki kun kuulin tästä. Hän siis oli melko avoin asiasta, kertoi jo kun olimme vasta ihan hetken tapailleet (mutta kuitenkin seurustelimme jo). Tuo kertoo ainakin minusta siitä, että toisella ei ole mitään salattavaa ja on rehellinen. Kirjoitankin tänne, koska haluan mielipiteitä ihmisiltä jotka eivät ole rakastuneita kyseiseen henkilöön, sillä luonnollisesti näen hänet hieman eri tavalla koska rakastan häntä.
No, asiaan. Hän sai tuomion, ja häntä syytettiin siis jostakin melko vakavasta. Sanon vain, että väkivalta liittyy asiaan. Tämä tuli mulle ihan kamalan suurena järkytyksenä, koska hän on alusta asti vaikuttanut rauhallisimmalta ja lempeimmältä koskaan tuntemaltani ihmiseltä. En koskaan voisi kuvitella häntä tekemässä mitään sellaista.
Koko tarina oli vähän sekava, ja hän kertoi sen minulle eräs ilta kun olimme nauttineet alkoholia, ilmeisesti hänen on helpompi puhua asiasta kun on ottanut vähän rohkaisevaa alle. En tuon vuoksi pysty millään muistamaan koko sekavasta selityksestä ihan jokaista yksityiskohtaa. Kun olen myöhemmin yrittänyt puhua asiasta, hän vaikuttaa ahdistuneelta eikä halua puhua siitä. En viitsi väkisinkään pakottaa. Hänen mielestään asian ei liioin pitäisi edes liittyä tähän hetkeen, koska siitä on jo kauan aikaa. Tavallaan olen samaa mieltä, tavallaan ajattelen että minulla olisi oikeus udella kaikki yksityiskohdat koska olenhan hänen kumppaninsa nyt. Minulla on luonnollisestikin vain hänen versionsa tapahtuneesta, mutta ihminen joka häntä syyttää (ainakin poikaystävän sanojen mukaan) ei vaikuta mieleltään tasapainoisimmalta. Haiskahtaa jopa siltä, että tekee tuota rahan ja huomion takia.
Luotan edelleen mieheen ja minulla on hänen kanssaan turvallinen olo. Mitään ikäviä viboja en hänestä koskaan ole saanut. Hän ei ole koskaan käyttäytynyt minun seurassani aggressiivisesti tai mitään - alkoholin vaikutuksen alaisena tai ei. Tuo vähän epäilyttävä ja sekava tapahtuma hänen menneisydessään kuitenkin vaivaa minua. En haluaisi jättää häntä vaan tukea tässä kaikessa. En tiedä teenkö virheen koska olenhan tuntenut hänet vasta aika lyhyen aikaa...
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä sun vanhemmat on ?
Eivät tiedä. Olemme täysi-ikäisiä. Ahdistaa, koska haluaisin puhua asiasta heille, mutta en ole toistaiseksi viitsinyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pysty puhumaan asiasta selvin päin niin siinä on jotain hämärää. Voi toistua väkivalta.
On ylipäätään vähän huono puhumaan tunteistaan ja muusta vastaavasta, juontaa ihan lapsuudesta ja siellä oppinut että miehen ei kuulu puhua. :/ Ap
No mitä sä tommosen tyypin kanssa edes olet? Eihän teidän suhde voi kehittyä mihinkään, jos toinen on "huono puhumaan tunteistaan ja vastaavaa". Meinasitko, että tulevat vuodet sinä hoidat puhumisen teidän suhteessa?
Koska on muuten aivan ihana ja hänessä on monta sellaista piirrettä, mitä ihmisessä arvostan. Tiedän, että puhumattomuus on ongelma ja hän tiedostaa sen myös, ja on luvannut tehdä töitä sen eteen. Ajattelin antaa sille vähän aikaa ja katsoa, onko hän tosissaan, koska ylipäätään tämä kuitenkin on toiminut... Ap
Kyseessä on menneisyys. Älä arvioi häntä sen perusteella. Anna mahdollisuus kerta olosi on turvallinen ja hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt ainakin tiedät, että hän pystyy siihen. Kysymys on vain siitä milloin asia tapahtuu.
No kun itsellenikään ei ole täyttä varmuutta siitä mitä ihan todella tapahtui. Vaistoni on yleensä aina oikeassa ja tällä kertaa en tunne sisimpäni huutavan, että jokin on pielessä. Jokin tuossa tarinassa ja miehessä on todella ristiriidassa keskenään. :/ Ap
mutta ihminen joka häntä syyttää (ainakin poikaystävän sanojen mukaan) ei vaikuta mieleltään tasapainoisimmalta. Haiskahtaa jopa siltä, että tekee tuota rahan ja huomion takia.
On siis saanut tuomion, milloin? Vai onko vasta vaiheessa, jos joku häntä nyt vielä syyttää?
On jo saanut tuomion, siitä on jonkin aikaa. Tapauksen pitäisi olla nyt loppuunkäsitelty. Ei ole tietääkseni minkäänlaisessa kontaktissa tuon henkilön kanssa joka "hänestä alkoi juoruja levitellä ja lopulta vei asian oikeuteen asti". Ap
Millaisen tuomion siis sai? Milloin? Miksi joku sitä silti vielä vainoaa?
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on menneisyys. Älä arvioi häntä sen perusteella. Anna mahdollisuus kerta olosi on turvallinen ja hyvä.
Näin minäkin sen haluaisin ajatella, toki silti välillä vähän epäilyttää koska ei ole täysin avoin ollut ihan kaikesta ja välttelee asiasta puhumista. Toivoisin, että kertoisi minulle kaiken mitä haluan tietää, sillä se lisäisi turvallisuudentunnetta ja luottoa. Ap
Ainakin kannattaa selvittää tarkasti mitä tapahtui, jos jotain sadistista niin sitten itse ottaisin jalat alle heti. Se on fakta että jos on kerran jotain tehnyt, niin helpommin tekee myös uudestaan eli väkivaltainen menneisyys on riski myös tulevaisuudessa. Esimerkiksi mustasukkaisuus voisi taas aiheuttaa tilanteen uusimisen.
Juovuksissa tietyissä olosuhteissa taas uskon että kuka tahansa voi tehdä jotain todella typerää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä sun vanhemmat on ?
Eivät tiedä. Olemme täysi-ikäisiä. Ahdistaa, koska haluaisin puhua asiasta heille, mutta en ole toistaiseksi viitsinyt. Ap
Kyllä sun kannattais jutella myös vanhempien kanssa!
Minusta ainoa vaihtoehto on selvittää tilanne ja sen jälkeen arvioida, että voitko elää ihmisen kanssa, joka on niin toiminut. Jos et tiedä, joudut arvailemaan ja luultavasti selität itsellesi asiat parhain päin. Jos toinen osapuoli ei suostu asiaa käymään läpi, ei hän myöskään anna sulle mahdollisuutta päättää mitä mieltä olet. Ja silloin ainakin itse juoksisin.
Muista että ihmisen toimintaa ennustaa parhaiten aikaisempi toiminta. On vaikea kuvitella, että kukaan muuttuisi taikaiskusta tai töitä tekemällä (omassa päässään). Jos on ottanut tapahtuneen vakavasti ja sitä mieltä, että ei enää ikinä halua niin toimia, on myös hankkinut itselleen apua ja kaikin mahdollisin keinoin siis välttää vastaava tulevaisuudessa. Eikä siis paina asiaa vain käsittelemättömien ja niin hankalien asioiden joukkoon, että niistä ei voi edes puhua. Jotainhan siellä on varmasti tapahtunut, jos tuomiokin on tullut. Se voi olla ymmärrettävissä tai sitten ei, mutta sun pitää tietää minkäkokoisen riskin otat.
Vierailija kirjoitti:
Millaisen tuomion siis sai? Milloin? Miksi joku sitä silti vielä vainoaa?
Ei joutunut istumaan mikä on myös yksi syy siihen, että suhtaudun skeptisesti siihen, tapahtuiko todella mitä tuo henkilö väittää tapahtuneen. Olisi varmaan saanut kovemman tuomion jos olisi ollut riittävästi todisteita. Ei siis vainoa enää, mutta asia vaivaa minua. Ap
Eihän palstanaisten mukaan menneillä oli väliä. Joten miksi nyt olisi?
No siis itse olen sitä mieltä, että parisuhde on niin mutkikas juttu vaikka kaikki tähdet olis kohdillaan ja Tottakai menneisyydellä on väliä. On kyse sitten holtittomasta irtosekstailusta tai rikoksista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sun kaverit on mieltä, ap?
Vain lähimmät ystävät tietää. Yhden suhtautuminen oli jyrkempi, käski olla varuillaan, yhden suhtautuminen melko neutraali eli "katso mitä tapahtuu, yritä kaivaa lisää tietoa esille" jne ja yksi sanoi ettei koskaan myöskään uskoisi mitään tuollaista hänestä (tuntee pintapuolisesti) mutta silti kehotti myös etenemään rauhassa ja yrittämään etsiä lisää tietoa asiasta. Kukaan ei siis ollut suoraan sitä mieltä, että pitäisi lähteä nyt heti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Eihän palstanaisten mukaan menneillä oli väliä. Joten miksi nyt olisi?
No siis itse olen sitä mieltä, että parisuhde on niin mutkikas juttu vaikka kaikki tähdet olis kohdillaan ja Tottakai menneisyydellä on väliä. On kyse sitten holtittomasta irtosekstailusta tai rikoksista.
niin siis _naisen_ menneisyydellä ei ole väliä.
Onko tämä nyt joku raiskaushomma?
Sanonpa vaan, että turha luottaa ulkokuoreen ja siihen miltä ihminen vaikuttaa. Ihmisten pitäisi ihan oikeasti unohtaa ne stereotyyppiset ihmishirviöt Jammut, Hitlerit ja Mansonit, ja hyväksyä että rikoksia tekevät yhtä lailla ihan tavalliset äidin kullanmurut. Vaikka hän on sinulle ystävällinen, toiselle saattaa olla ihan jotain muuta, ja käytös saattaa muuttua ja kohta olet itse tulilinjalla.
Eli mies on raiskannut jonkun, ja kieltää kaiken syyttäen uhria valehtelusta ja "juorujen levityksestä".
Jättäisin tuollaisen sian heti.
Mika N?
Joo ei kannata uskoa. Tuut vielä kiittämään. Ja yllätyt kun tulee lisää vielä tälläisiä ”yllätyksiä” .. nössö hiiri. Älä tuhlaa aikaas enempää.
Ps. Käy testeissä.
Odota vaan sitä pimeää hetkeä niin ymmärrät miksi olisi kannattanut nostaa kytkintä ajoissa.
Jos raiskaus, niin jalat alle ja heti. Muussa väkivaltarikoksessa olisin kyllä varuillani mutta vaatisin kyllä kaikki faktat pöytään tapauksesta. Tuo puhumattomuus ei kyllä muutenkaan suhdetta paranna,
Olet arvokas ,olet ansainnut parempaa