Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kallein lahja, jonka teidän teini saa?

Vierailija
19.12.2017 |

Meidän teinit eivät osanneet toivoa mitään, joten saavat useamman pienemmän lahjan. Kaikki varmasti mieluisia. Kuulin nyt, että joissain perheissä teinit saavat uusia puhelimia tai läppäreitä joululahjoiksi. Onko noin kalliit lahjat yleisiä?

Kommentit (223)

Vierailija
161/223 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v poika saa uuden lumilaudan ja 17v tyttö koko Harry Potter -kirjasarjan kovakantisena sekä koiralleen sen semmoisen aktiivisuuspannan mistä on puhunut paljon. Yhteensä näihin menee joku nelisensataa mutta mielellään kannustetaan harrastamaan ja osallistutaan mekin sitten näin rahallisesti heidän mielenkiinnon kohteisiinsa. Isovanhemmilta nyt tietysti varmaan tulee sitten hiukan käyttörahaakin.

Vierailija
162/223 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS4 Pro ja PS VR kymmenvuotiaalle peleineen joku 1000e, ja jotain pienempää kirjaa ja pehmeetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/223 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heppaleiri 500 e ja kännykkä 400

Vierailija
164/223 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onpas teillä paljon rahaa. itse tuskin saan muuta kuin muutaman kympin äidiltäni... isä ei ole koskaan antanut mitään. paska joulu tulossa mutta ihan muista syistä.

Vierailija
165/223 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallein lahja meidän perheessä on Jeesuksen pyyteetön rakkaus.

Vierailija
166/223 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveän kalliita lahjoja annatte, ei ihme kun on niin paljon pullamössöä

Vierailija
167/223 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin lahja on jouluksi syntikka 800 euroa ja sitten hupparia siihen lisäksi. Syntikka olisi muutenkin ostettu musiikkiharrastuksiin.

Lomamatka kauas kustantaa enemmän, niin pientä sälää ei viitsi hankkia.

Vierailija
168/223 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosketinsoitin + sille jalusta, yht. n. 160€.

Vierailija
169/223 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kalliita lahjoja alapeukutetaan?

Vierailija
170/223 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kalliita lahjoja alapeukutetaan?

Koska ovat liian kalliita teineille, ei ne muutenkaan tajua mistään ja jos vielä rahanarvoa ei tajuta, niin voi voi

Vierailija
171/223 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en nyt enää teini ole vaan jo juuri täysi-ikäinen. Kuitenkin pakko kommentoida tähän, että itse sain aina todella halpoja lahjoja ja se ei todellakaan ollut rahasta kiinni, koska kyllä meilläkin olisi sen verran lahjoihin riittänyt rahaa. Olen myös vanhempien ainoa lapsi ja myös ainoa lapsenlapsi isovanhemmille. Lahjat olivat myös ihan ilman "ajatusta" ostettuja ja ikinä eivät oikein edes kysyneet tai kuunnelleet mitä olisin halunnut. En olisi edes mitään kallista halunnut jos lahja olisi muuten ollut mieluinen. Sama juttu isovanhempien kanssa, jotka eivät ikinä ole mitään lahjoja antaneet. Nyt, kun olen jo aikuinen en enää saa juuri mitään jos ei yhtä suklaarasiaa tai jotain koristetta lasketa. Syntypäivälahjoja en ole lapsuuden jälkeen saanut. Silti en tuomitse sitä, että ostatte kunnon lahjoja lapsillenne. Itsekin haluisin kyllä, että lapseni ( jos lapsia saan) muistavat minut jouluna "hyvällä" eikä pahalla. Se on tietysti eri asia jos rahaa on vähän, mutta silloinkin voi pelastaa asiaa ostamalla halpoja, mutta mieluisia lahjoja. Minun "lahjani" olikin sitten 450 euron veronpalautus. Se on paras lahja vuosiin ja sitäkään en aio kuluttaa vaan säästöön menee.

Vierailija
172/223 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1700 euroa. Esikoinen on tsempannut koulussa kovasti ja toteutetaan hänen haaveensa kun pääsee ysiltä keväällä. Joululahja on 3 viikon kielikurssi kesäkuussa Maltan St. Julian'sissa.

Oliko alapeukut hinnasta vai ideasta? :( Onhan tuo kallis joululahjaksi, mutta tyttö on tehnyt niin kovasti töitä nostaakseen keskiarvoaan ja tekee kovasti töitä saavuttaakseen haaveensa, joka on opiskella tulkiksi. Hän ansaitsee tuon lahjan ja siihen osallistuu myös tytön isovanhemmat. Kielikurssin jälkeen sitten lukioon, aikoo hakea opiskelijavaihtoon ja sen jälkeen suunta kohti yliopistoa. 

Kielikurssin lisäksi tyttö ei saa montaa muuta lahjaa. Villasukat, pari englanninkielistä halpaa kirjaa ja  Hyvä Vuosi 2018  kalenterin.

Vierailija
173/223 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummi on ostanut kevätmatkan Berliiniin tytölle ja tämän poikaystävälle. 

Antaa myös käyttörahan ostoksiakin varten. Eli sellainen reilu tonni kai. Jos poikaystävä lasketaan mukaan ikään kuin tytön lahjaan niin sitten tuplaten. 

On luvannut ostaa myös koiran, mutta en ole varma miten tämä asia on edennyt. Tyttöni ja poika siis asuvat jo omillaan ja asia ei minulle kuulu. Kummatkin opiskelevat ja ovat 19-vuotiaita. 

Teinejä kuitenkin määritelmän mukaan ja sitähän kysyttiin. 

Vierailija
174/223 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä todella kateellinen teidän lapsillenne. Itse olisin jo pyörtynyt jos tuollaisia lahjoja olisin saanut. Toisaalta en pidä sitä pahana vaan minustakin on olisi mukavaa antaa juuri hyvä lahja toiselle kuin jotain huonoa.

Vierailija
175/223 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3999,- euroa tilille kummallekin ja jotain pientä.

Nykyään se vetoton osuus mitä voi lahjoittaa on 5000 tai 4999 e

Vierailija
176/223 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

21900 €. Auto.

Minkä merkkinen? Me ostettiin 18-v:lle köytetty auto, 4500€, ei oletais yhtään enempää raaskittu laittaakaan. Teillä on rahaa ihan hyvin käytössä.

4500 euron auto ei kolarin sattuessa ole varmaan ole kovinkaan turvallinen. 

Vierailija
177/223 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että edes puolet näistä jutuista on totta.

Yksikään työkaverini(sairaala, paljon tuttuja) ei hanki teinilleen yli200eur lahjoja..

Anteeksi vaan mutta 200 euroa lahjaan on järkyttävää pihtailua. Minä käytän puolison lahjaankin noin 500 euroa, ja tietysti meidän ainoa lapsemme, 15-vuotias tyttö, saa kalliimmat lahjat kuin me vanhemmat. Tänä vuonna teinin lahjoihin menee noin 1200 euroa. Eihän sillä edes paljon saa! Merkkifarkut, kännykkä, kaulakoru ja meikkejä on ostettu, ja melkein koko budjetti meni jo niihin.

Meillä on hyvät tulot (olen hammaslääkäri ja mies on diplomi-insinööri, isossa firmassa esimiesasemassa), joten miksi pihtailisimme teinin lahjoissa?

No me ollaan mun miehen kanssa todennäköisesti isotuloisempia kuin te, ja meidän ainoan lapsemme, myöskin teinin lahjat kustansi parisataa euroa. Siinäkin ihan riittävästi monenmoista lahjaa saatiin pakettiin. 

Vierailija
178/223 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari kirjoitti:

Kallein lahja meidän perheessä on Jeesuksen pyyteetön rakkaus.

Mitä luulet, huoliiko teinisi tällaista aineetonta lahjaa?

Vierailija
179/223 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

260 euroa kallein lahja.

Noi kalliit lahjat känny, tietokone ostetaan tarpeen mukaan, ei lahjaksi.

Kesällä 13v. sai pelikoneen ja näytön.

Nyt jouluna tietyn mekaanisen pelinäppäimistön.

Vierailija
180/223 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

260 euroa kallein lahja.

Noi kalliit lahjat känny, tietokone ostetaan tarpeen mukaan, ei lahjaksi.

Kesällä 13v. sai pelikoneen ja näytön.

Nyt jouluna tietyn mekaanisen pelinäppäimistön.

Ja on noi kalliit lahjat aika normaaleja koska on ne uusittava tietyn välein.

Varsinkin se pelitietokone on kaikkein kallein.

Hintaa tulee koska tehoja on oltava.

Muuten ei poikien pelit toimi.

Tytöillä ei ole tätä ongelmaa.

Pojan kone maksoi 1500 euroa ja en olisi sitä halunnut ostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi