Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kallein lahja, jonka teidän teini saa?

Vierailija
19.12.2017 |

Meidän teinit eivät osanneet toivoa mitään, joten saavat useamman pienemmän lahjan. Kaikki varmasti mieluisia. Kuulin nyt, että joissain perheissä teinit saavat uusia puhelimia tai läppäreitä joululahjoiksi. Onko noin kalliit lahjat yleisiä?

Kommentit (223)

Vierailija
121/223 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

21900 €. Auto.

Minkä merkkinen? Me ostettiin 18-v:lle köytetty auto, 4500€, ei oletais yhtään enempää raaskittu laittaakaan. Teillä on rahaa ihan hyvin käytössä.

Audi A4 Quatro. Kerättiin mieheni kanssa 10 vuotta rahaa rahastotilille. Jouduttiin hiukan laittamaan lisää. että saatiin tämä. Pikkuveljellä samanlainen tili.

Paljonko laitoitte kuussa?

38e

150 €/kuukausi

Vierailija
122/223 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 - vuotias saa uuden puhelimen, hinnasta ei tietoa mutta välttämätön kun minä rikoin edellisen :D, roskiksen huoneeseensa, jatkoaikaa kotiintuloaikoihin ja pari ylimääräistä "yökylälahjakorttia" poikaystävän luokse (yleensä saa n.kerran/viikko mennä), uudet lakanat, sukkia ja herkkuja.

14 - vuotias saa toivomaansa fanihupparin (n.70;-), roskiksen, pelisukkia, sukkia, käsipainot, jumppakuminauhoja, "vapautus vessanpesusta"-lahjakortteja ja herkkuja.

11 - vuotias saa petshoppien laivan, herkkuja, ja vielä jotain pitäisi tuohon keksiä. Ehkä lahjakortteja uimahalli- elokuva- ja kahvilareissuille, mutta ei tarvi oikeastaan mitään kun kaikkea on sisarusten jäljiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/223 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että edes puolet näistä jutuista on totta.

Yksikään työkaverini(sairaala, paljon tuttuja) ei hanki teinilleen yli200eur lahjoja..

Kyllä ainakin itse olen saanut jopa yli 1000€ arvoisia lahjoja vanhemmiltani vielä näin aikuisiässä. Molempien yhteenlasketut tulot 200 000€ vuodessa niin miksei sitten jakaa eteenpäin jos ei itselle ole käyttöä. Olen todella kiitollinen vanhemmilleni ja toivon että voin joskus sitten itsekin antaa heille esim. lomamatkan lahjaksi.

Vierailija
124/223 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 14v saa uuden läppärin 629€. Entinen on huonompi teholtaan. Otan itselleni sen nettisurffailuun.

Jos menee lukioon, tuo ikä on huono ostaa. Kannattaisi ostaa juuri lukion alkaessa sen hetken paras hinta/laatusuhteeltaan.

Vierailija
125/223 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16 - vuotias saa uuden puhelimen, hinnasta ei tietoa mutta välttämätön kun minä rikoin edellisen :D, roskiksen huoneeseensa, jatkoaikaa kotiintuloaikoihin ja pari ylimääräistä "yökylälahjakorttia" poikaystävän luokse (yleensä saa n.kerran/viikko mennä), uudet lakanat, sukkia ja herkkuja.

14 - vuotias saa toivomaansa fanihupparin (n.70;-), roskiksen, pelisukkia, sukkia, käsipainot, jumppakuminauhoja, "vapautus vessanpesusta"-lahjakortteja ja herkkuja.

11 - vuotias saa petshoppien laivan, herkkuja, ja vielä jotain pitäisi tuohon keksiä. Ehkä lahjakortteja uimahalli- elokuva- ja kahvilareissuille, mutta ei tarvi oikeastaan mitään kun kaikkea on sisarusten jäljiltä.

Muuten hyvät lahjat, mutta jokaiselle pitäisi vielä keksiä jotain lisää. Ja en kyllä päästä omaa 16-vuotiastani poikkikselle yökylään.

Vierailija
126/223 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähes jokaisella lapsella ja teinillä on älypuhelin, mutta se on liian kallis joululahjaksi, niin sehän tarkoittaa loogisesti vain sitä, että puhelin ostetaan "muuten vaan", ei lahjaksi. Mitä pahaa on antaa sellainen lahjaksi, jolloin rahaa kuluu kaikkiaan vähemmän? 

Vierailija
127/223 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinin mietteitä: Kuulemma älykännykkä hinta joku 700€ ei ole oikeastaan joululahjaksi hyvä idea koska kännykät on sellaisia että niitä pitää vanhempien ostaa ihan koska vaan, ei vain lahja-aikoina, jos edellinen sattuu hajoamaan tai olemaan liian vanha koska se kuuluu perustarpeisiin, kuten vaaatteet eli kännykkä pitää aina olla.

Vai että pitää ostaa ihan koska vaan. Kuules teini, kännykkä on oikein hyvä joululahja. Myös sukat ja shampoo, vaikka niitäkin vanhempien pitää muka ostaa ihan koska vaan. 

Sukat ja shampoo kertoo ainoastaan siitä, että lahjan antaja ei tunne saajaa yhtään, ei omaa pätkääkän mielikuvitusta tai haluaa vain vittuilla "lahjallaan". Ihan sama jos antaisi vessapaperia ja tiskiainetta.

Vierailija
128/223 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan isot hankinnat silloin kun on niiden aika, en muista että jouluksi olisi koskaan ostettu mitään yli 300€ maksavaa. Kallein hankinta ikinä oli sähköpiano (2500€), sitten läppäri lukioon (1800€) ja huonekalut ja sisustus (sänky 1500€, kirjoituspöytä 1000€, keinutuoli 1200€, matto 600€). Yhtään yli 200€ puhelinta ei olla ostettu. Tällä hetkellä teinillä on puhelin, jonka mies oli vastoin tahtoani ostanut minulle ja jota minä en huolinut (koska se ei ollut Nokia). Teini otti sen sitten itselleen, kun kuuli että meillä on uusi puhelin pölyttymässä hyllyssä. Hinta 120€. 

Tämän joulun kallein lahja (arvoltaan) on 100€ ravintolalahjakortti, mutta se on tarkoitettu käytettäväksi yhdessä poikaystävän kanssa, joten teinin osuus on vain 50€. Ja itse maksoin siitä 50€, loput Finnairin pisteillä.

Vierailija
129/223 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3999,- euroa tilille kummallekin ja jotain pientä.

Oletko jotenkin tippunut kärryiltä? Nykyisin voi antaa 4999€ ilman lahjaveroa.

Vierailija
130/223 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on hyvät nää aineettomat lahjat! Teitkö niistä hienot kortit?

Vierailija
131/223 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukat ja shampoo kertoo ainoastaan siitä, että lahjan antaja ei tunne saajaa yhtään, ei omaa pätkääkän mielikuvitusta tai haluaa vain vittuilla "lahjallaan". Ihan sama jos antaisi vessapaperia ja tiskiainetta.

Ne joululahjaksi annettavat shampoot on yleensä sellaisia kalliimpia. Jos arkena käytetään 3€ markettishampoota, niin joululahjashampoo on 20€. Se on hemmottelu-/ylellisyyslahja. 

Sukkia ostetaan silloin kun halutaan että on paljon pieniä paketteja. Jos esim. on ostettu aiemmin jotain arvokasta minkä vuoksi jouluna ei tule isoja lahjoja, niin sitten pitää keksiä noita pikkupaketteja, että on edes jotain availtavaa. Sukat toimii siihen hyvin.

Vierailija
132/223 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Kolmessa vuodessa vai?

Vierailija
133/223 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

21900 €. Auto.

Minkä merkkinen? Me ostettiin 18-v:lle köytetty auto, 4500€, ei oletais yhtään enempää raaskittu laittaakaan. Teillä on rahaa ihan hyvin käytössä.

Audi A4 Quatro. Kerättiin mieheni kanssa 10 vuotta rahaa rahastotilille. Jouduttiin hiukan laittamaan lisää. että saatiin tämä. Pikkuveljellä samanlainen tili.

Kannattaa sitten vielä perustaa kolmas tili, tuon audin korjaamiseen.

Vierailija
134/223 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 € pelitietokoneen saa vanhin. Pikkuveljet pelinäytön, kännykät ja kuulokkeita.

Vierailija
135/223 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mahoton mitä lahjabudjetteja joillain on. No toki nykyään pitää olla läppäri ja älypuhelin mutta pitääkö kaiken olla trendien aallonharjalta? Ihmettelen myös tuota, että pleikkarit ym ostetaan nimenomaan teinille kun ihan yhtä hyvin tuollainen laite voisi olla yhteinen lahja koko perheelle. Matkat on hyviä lahjoja ja aion hankkia omalle lapsellenikin yhteisen matkan lahjaksi kunhan kasvaa vanhemmaksi.

Vaikka rahaa olisikin käytettävissä perheessä paljon niin onko silti järkeä opettaa lapselle, että kaiken saa mitä pyytää? Lapsi ei siitä vahingoitu vaikka saisikin joululahjaksi pienen budjetin paketteja.

Vierailija
136/223 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Kolmessa vuodessa vai?

Kyllä. Nykyisin lahjaveron raja on 5000€ eli kolmessa vuodessa voi antaa sen 4999€. Muutos tuli tämän vuoden alusta.

Vierailija
137/223 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teinin (13v tyttö) kallein yksittäinen lahja oli luonnoslehtiö, 9,90. Lisäksi kolme leffaa, kosmetiikkaa ja muistikirja. Meillä useampi lapsi ja jokaiselle n.40e joululahjabudjetti.

Vierailija
138/223 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 euroa maksava kirja :(

Vierailija
139/223 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka rahaa olisikin käytettävissä perheessä paljon niin onko silti järkeä opettaa lapselle, että kaiken saa mitä pyytää? Lapsi ei siitä vahingoitu vaikka saisikin joululahjaksi pienen budjetin paketteja.

Minä olen perheen ainut lapsi ja tulen varakkaasta perheestä. Sain lahjaksi usein ns. kalliita juttuja ja pakettien määrä oli varmasti monen mielestä älytön. En minä silti rahaa yhtään sen vähempää arvostanut - näin kuinka kovasti molemmat vanhempani tekivät töitä yrityksiensä eteen. Perustin oman yritykseni 19vuotiaana, nyt 28vuotiaana pystyn jo työllistämään kolme muuta henkilöä lisäkseni. Vanhempien ei ole tarvinnut minua avustaa sen jälkeen sentilläkään rahallisesti kun täysi-ikäistyin. 

Kyllä sille lapselle voi rahan arvon opettaa muutenkin kuin vain pitämällä kukkaron piilossa.

Vierailija
140/223 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien ei ole tarvinnut minua avustaa sen jälkeen sentilläkään rahallisesti kun täysi-ikäistyin.

Hyvä. Mä olen myös ainut lapsi ja omalla työlläni kerännyt oman omaisuuteni, PAITSI että mulla oli varmaan 30000€ vanhempien keräämiä säästöjä ja kuolleiden sukulaisten perintöjä erilaisilla tileillä, jotka sain käyttööni kun tulin täysi-ikäiseksi. Tuskin sinuakaan tönäistiin maailmalle ihan ilman mitään..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän