" Pahoinvoinnin puuttuminen korreloi keskenmenoon"
Näin lohdutteli eilisessä Muodon vuoksi -sarjassa Sean raskauspahoinvoinnista kärsivää Juliaan.
Tämähän on toki fiktiivinen tv-sarja, mutta tuo heitto jäi soimaan korviini.. Onkohan tässä mitään perää?!
Kommentit (28)
niin sitten voi oksennella ihan onnellisena kun tietää että kaikki on hyvin.
[/quote]
Lapsettomuuslääkärini sanoi että melkein aina ne raskaudet joissa on kovin pahoinvointi, jatkuvat. Mutta sitten samassa sanoi että periaatteessa ongelmaksi aiheutuva pahaolo on toisaalta huono, koska se kertoo että naisen elimistö taistelee hirveästi hormoneita vastaan. Itselläni ekassa raskaudessa oli pahaa oloa ja raskaus jatkui. Toisessa ei juurikaan ollut ja siltikin jatkui.
Vierailija:
Runsas istukkahormooni saa aikaan runsaan pahoinvoinnin, esim. kaksosraskauksissa. Eli vois ajatella, että huonosti kiinnittynyt tai huonosti kehittynyt istukka erittäis vähemmän=
olis vähemmän pahoinvointia. Toisaalta sitä pahoinvoinnin tasoa pitäis verrata omiin raskauksiin. Varmaan vähän perää, muttei mitään johtopäätöksiä voi kiutenkaan siitä vetää?
Niinpä... T. ei minkäänlaista pahoinvointia kaksosraskaudessa, terveet ja täysiaikaiset lapset
Mulla oli järkyttävä raskauspahoinvointi ja keskenmeno tuli viikolla 10 :(
Mulla itelläni kolme raskautta eikä päivääkään pahaa oloa.
Tämä on keskustelupalsta. Täällä jaetaan kokemuksia erilaisista asioista. Kaikki varmasti ymmärtävät, että oma raskaus ei pakosti mene kuten naapurin kaisalla.
voi mukaan laittaa muutaman tutkimuksenkin, mutta eivät nekään välttämättä mitään todista (kuten tämänkin ketjun älyköt ehkä tiesivät?)
Minulle tämä pahoinvointitieto on uutta ja siksi kokemuksetkin mielenkiintoisia.
Yhden lapsen olen saanut maailman todella minimaalisella heikotuksen tunteella alkuraskaudessa. Nyt on kakkonen aluillaan ja oksentamatta olen pystynyt olla, mutta muutoin menee puoli päivää ja välillä koko päivä etoen ja väsymyksen kanssa kamppailessa... Onkohan tässä sitten kyse siitä, että elimistö tietää nyt mitä raskaus on vai odotankohan kaksosia?? ;)
Takan kaksi raskautta. Ei pahoinvointia tai mitään ongelmia kummassakaan.