Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Pahoinvoinnin puuttuminen korreloi keskenmenoon"

Vierailija
12.04.2006 |

Näin lohdutteli eilisessä Muodon vuoksi -sarjassa Sean raskauspahoinvoinnista kärsivää Juliaan.

Tämähän on toki fiktiivinen tv-sarja, mutta tuo heitto jäi soimaan korviini.. Onkohan tässä mitään perää?!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. ei pahoinvointia, vaan loistava olo koko tähänastisen raskauden rv20

Vierailija
2/28 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tutkittu juttu on, että mitä kovempi pahoinvointi, sitä harvemmin raskaus menee kesken. Elimistössä on niin paljon sitä raskaushormonia.

Tosin mulla on kaksi lähes oireetonta alkuraskautta takana, eikä ole kesken mennyt ;) Ensimmäinen on syntynyt ja toisenkin pitäisi lähiviikkoina syntyä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkaan ei voida sanoa, että pahoinvoinnin puute aiheuttaisi keskenmenoja. Itse olen käynyt läpi kaksi raskautta eikä minulla ollut lainkaan pahoinvointia. Raskaushormonin oireet ovat yksilöllisiä.

Vierailija
4/28 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauspahoinvoinnin vuoksi. Pahoinvointi on hyvä merkki, tarkoittaa että istukka toimii. Eikä tämä tietysti tarkoita sitä, että jos ei ole pahoinvointia niin se olisi huono juttu. Myös rajun pahoinvoinnin syynä voi olla esim. rypäleraskaus, joten kun on selvitetty että siitä ei ole kyse niin sitten voi oksennella ihan onnellisena kun tietää että kaikki on hyvin.

Vierailija
5/28 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis vähemmän pahoinvointia. Toisaalta sitä pahoinvoinnin tasoa pitäis verrata omiin raskauksiin. Varmaan vähän perää, muttei mitään johtopäätöksiä voi kiutenkaan siitä vetää?

Vierailija
6/28 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ehkä poikkeus vahvistaa säännön? P-vointi kertoo ainakin, että raskaushormoneja on paljon liikkeellä, eikö se ole hyvä juttu?

Vierailija
7/28 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALITAJUISESTI VASTUSTAA RASKAUTTAAN JA KOKEE SEN NEGATIIVISENA, KÄRSII KOVASTA RASKAUSPAHOINVOINNISTA

En usko kumpaakaan väitettä!

Vierailija
8/28 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta, ei mitään pahoinvointia kummassakaan raskaudessa. Täysiaikaiset . Tuloksena 2 ihanaa tervettä lasta, eikä missään vaiheessa mitään keskenmenoon viittaavaa.

Vierailija
9/28 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentanut en ole yhdessäkään raskaudessa, mutta kuvottava ja höntti olo on ollut. Tällainen puuttui kokonaan tuulimunaraskaudessa.

Vierailija
10/28 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli raju pahoinvointi tarkoittaa _yleensä_ sitä, että kesken ei ole menemässä. Mutta toisinpäin sitä ei voikaan sanoa, siis että jos vointi on hyvä niin todennäköisesti menee kesken. Ei. Pahoinvoinnin puute ei ennusta keskenmenoa, mutta kova pahoinvointi tarkoittaa, että raskaushormonia on hyvin elimistössä.

t. 2 pahoinvoimatonta raskautta, toisesta lapsi 3v. ja toinen menee viikolla 12 ja tähän asti kaikki mennyt hyvin ja vauva elossa :)

Vierailija
11/28 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

väännetään rautalangasta:

jos otetaan 100 naista, jotka kärsivät pahoinvoinnista, ja 100 jotka eivät, niin enemmän keskenmenoja tapahtuu niille sadalle jälkimmäiselle!

ja kyllä, tästä on tehty tutkimuksia. jossain viime vuosien vauvalehdessä oli kerrottu tästä tutkimuksesta, ja siinä luki myös sen tekijät.

ei tietenkään jokainen oireeton alkuraskaus pääty keskenmenoon, mutta riski on suurempi kuin heillä, keillä on pahoinvointia!

Vierailija
12/28 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa ei tietookaan pahoinvoinnista, terve tyttö. Tokassa etovaa oloa vkot 6-10, sit keskenmeno.

Vierailija
13/28 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatko he vain tyhmiä vai eikö ole opeteltu lukemaan koulussa..

t:15

Vierailija
14/28 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vaikeuksia mennä ovesta pian ulos. :)

Vierailija
15/28 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootit uskoo kaiken minkä lukee " tutkimuksista" .

Vierailija
16/28 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut neljä kertaa raskaana ja jokaisella kerralla kärsinyt KOVASTA pahoinvoinnista. Kolme raskautta on kuitenkin päättynyt keskenmenoon ja viimeisestä syntyi ihana tyttö.

Joten ainakaan aina pahoinvoinnista ei voi päätellä onko keskenmeno todennäköinen tai ei.

Vierailija
17/28 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veit sanat suustani! V*ttu että joskus meinaa palaa hermot, kun osa ihmisistä valitettavasti on vaan niin helvetin vähälahjaisia, etteivät ymmärrä yhtään mitään.

Muahaha nämä " on kyllä roskaa, mulla ei ollut pahoinvointia ja sain täysiaikaisen lapsen" -jutut :D

Vierailija
18/28 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukka toimii!

Vierailija
19/28 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on takana yksi raskaus ilman pahoinvointia ja lopputulos = terve tyttö

Vierailija
20/28 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ja kavereiden kokemukset eivät muuta tilastollista ja tutkittua todennäköisyyttä yhtään miksikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä