Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapsettomien kavereiden outo suhtautuminen raskauteeni

Vierailija
17.12.2017 |

Ollaan jo ihan aikuisia, ei mitään parikymppisiä siis enää, ja lapsi on molempien erittäin toivoma, ehkä jopa miehen vähän enemmän. Mies on todella innoissaan siitä, että saadaan lapsi. Rv 22 eli melko pitkällä jo ollaan, ja mies on tietenkin innoissaan kertonut kaikille tutuilleen asiasta. Tunnen miehen kaikki kaverit, osa on ollut minun ihan hyviä ystäviäkin, tai näin olen luullut. Vain yhdellä miehen tutuista on omia lapsia, suurin osa on sinkkuja, mutta ei mitään hurjaa sinkkuelämää eläviä vaan työlle elämänsä omistavia kotona viihtyviä fiksuja aikuisia.

Nyt kun ovat kuulleet raskaudestani ovat alkaneet käyttäytyä oudosti. Eivät enää juttele minulle mitään, kun tavataan porukalla, vaikka vielä muutama kuukausi sitten aina kyselivät paljon kuulumisiani ja mielipiteitäni jne. Vastaavat kyllä jos itse kysyn, mutta ihan kuin heitä ei enää yhtään kiinnostaisi seurani, vaikka ennen saatettiin mennä kahville vaikka jopa ilman miestäni, eli tunnen siis nämä ihmiset hyvin. Kukaan heistä ei ole mitenkään onnitellut minua raskaudesta eikä kommentoinut koko asiaa kuulteni sanallakaan. Se yksi miehen tuttu, jolla on se oma lapsi, on samanlainen kuin ennenkin, mutta nämä lapsettomat kaverit ovat muuttuneet mielestäni ihan oudoiksi minua kohtaan. Miehelleni he ovat edelleen ihan normaalisti. Mistä voisi olla kyse?

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mut jos kaverin kuulumiset ei kiinnosta... (mikä se sellainen kaveri sitten edes on?)"

Oisko vaikka m i e h e n kaveri..? :D

Vierailija
62/115 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mut jos kaverin kuulumiset ei kiinnosta... (mikä se sellainen kaveri sitten edes on?)"

Ymmärrän että miehen kaveria ei välttämättä kiinnosta kuulumiseni. Mutta kun ennen raskautta kiinnosti aina ja ja kyseli aina mutta nyt kun olen raskaana niin yhtäkkiä ei kiinnosta yhtään. Ihmettelen tätä muutosta. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, yksi jätkistä on raskaana niin eikö se nyt ole jo vastaus sinänsä, ap? Sinä olet nainen ja tulossa äidiksi, eivät tiedä miten sinuun suhtautuisivat jatkossa ja ehkeivät enää niin halua olla tekemisissä samalla tavalla, tilanne on sekä uusi että muuttunut. Sinun ap varmaan kannattaa vetäytyä sivummalle ja antaa miehesi olla kavereidensa kanssa tekemisissä. Sinulla on varmaan omat kaverisi.

Ompa idioottimainen kommentti. Meinaatko että rakaus on jokin tauti joka tarttuu tai kylvää jotakin ikävyyksiä ympärillen, pah. Ei ole mitään järkevää syytä olla olematta tekemisissä niinkuin ennenkin.

Vierailija
64/115 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinänsä ei ole yllätys että monet ihmiset ovat itsekeskeisiä k...päitä.

Vierailija
65/115 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sinun kuulumiset ennenkään kiinnostaneet, kysyivät vain kohteliaisuuttaan. Ovat miehen, eivät sinun kavereita. Nyt taas eivät kysy, kosa miehen logiikalla "tietävät" jo kuulumisesi (= olet raskaana).

Vierailija
66/115 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, yksi jätkistä on raskaana niin eikö se nyt ole jo vastaus sinänsä, ap? Sinä olet nainen ja tulossa äidiksi, eivät tiedä miten sinuun suhtautuisivat jatkossa ja ehkeivät enää niin halua olla tekemisissä samalla tavalla, tilanne on sekä uusi että muuttunut. Sinun ap varmaan kannattaa vetäytyä sivummalle ja antaa miehesi olla kavereidensa kanssa tekemisissä. Sinulla on varmaan omat kaverisi.

Ompa idioottimainen kommentti. Meinaatko että rakaus on jokin tauti joka tarttuu tai kylvää jotakin ikävyyksiä ympärillen, pah. Ei ole mitään järkevää syytä olla olematta tekemisissä niinkuin ennenkin.

Taidat olla nainen? Yksi jätkistä ei todellakaan ole enää jätkä vaan tuleva äiti. En ihmettelisi vaikka nämä jätkät hillitsevät uudessa tilanteessa jopa kirosanojen käyttöä :D

Et ole ilmeisesti koskaan huomannut, että ihmiset ovat erilaisia ja suhtautuvat asioihin erilailla. Kuten raskauteen, äitiyteen. En minä ole mitään mieltä raskaudesta tai äitiydestä mutta ymmärrän miksi joku ajattelutavaltaan kehittymätön voisi ajatella näin. "Mitä vittua, Rikestä tulee äiti, ei äidin kanssa voi heittää silleen läppää".

Joten oma kommenttisi oli tähän peilaten idioottimainen, omalla tavallaan kehittymätön.

Vierailija
67/115 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että miehen kaveria ei välttämättä kiinnosta kuulumiseni. Mutta kun ennen raskautta kiinnosti aina ja ja kyseli aina mutta nyt kun olen raskaana niin yhtäkkiä ei kiinnosta yhtään. Ihmettelen tätä muutosta. Ap.

Ahaa. Kyse on yhdestä tietystä tyypistä? No sitten teillä on ollut kevyttä leikkisäätöä ja nyt sille on tullut raskauden myötä piste. Problem solved. Aika ohutta ap tulla palstalle avautumaan niin kuin sinulla ei olisi aavistustakaan mistä on kysymys. Silleen olet "sokea" ja juu kaipaan ekstroverttina muilta ihmisiltä energiaa. Vai huomiota muiltakin miehiltä. Tai just tältä tietyltä tyypiltä? Jäähy. Paitsio.

Vierailija
68/115 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sun ap pakko roikkua miehesi kavereissa? Jos sulla on omia kavereita niin voitko vaan olla miehesi kavereille edelleen ystävällinen mutta jättää heidät rauhaan. Miehesi osaa varmaan olla heidän kanssa ilman sinun apua.

Kaikki raskaana olevat naiset on saastuneita ja heidän pitää eristäytyä! Jättää miehet rauhaan! Oikeesti? Haloo, ketään kotona?

Vierailija
69/115 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä niille on sen miehen yhden lapsellisen kaverin puoliso kuvaillut kaikki limatulpat, ummetukset ja oksennukset joten eivät enää uskalla kysyä raskaanaolevan kuulumisia. :D

Vierailija
70/115 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei tule olemaan niin kuin ennen. Aiemmin olit henkilö, vaikkakin nainen, jonka kanssa voi keskustella neutraaleista aiheista ja maailman menosta. Seuraavaksi roudaat vauvaa mukanasi minne menetkin, ja jutut on ainakin muutaman vuoden sen mukaisia. Ei lapsettomat miehet jaksa sellaista. 

Vierailija
71/115 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sun ap pakko roikkua miehesi kavereissa? Jos sulla on omia kavereita niin voitko vaan olla miehesi kavereille edelleen ystävällinen mutta jättää heidät rauhaan. Miehesi osaa varmaan olla heidän kanssa ilman sinun apua.

Kaikki raskaana olevat naiset on saastuneita ja heidän pitää eristäytyä! Jättää miehet rauhaan! Oikeesti? Haloo, ketään kotona?

No sen naisen pitäisi olla kotona :D

Vitsi vitsi mutta eikö raskaana olevalla naisella ole omia ystäviä, pakkoko hengata miehen kavereiden kanssa? Mikä siinä niin kiehtoo roikkua miehensä lahkeessa koko ajan?

Vierailija
72/115 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä naistenkaan ystävyys aina kestä toisen raskautumista, tai ainakin se pakosti muuttaa sitä, useimmiten etäännyttävään suuntaan. Miksipä miesystävien kanssa menisi sen paremmin? Pianhan istut heidän sohvalla tissi paljaana vaippoja kapsäkeistä hamuten, että mistähän siinä sitten jutun juurta tehdään. Asiat eivät vain ole enää kuten ennen.

Olen siis itse tulkinnut asiaa niin, että se että saamme lapsen tavallaan vie mieheni pois heiltä (kavereilta) koska mies ei ole enää vain mies vaan myös isä, ja hänen pääasia täytyy jatkossa olla perheestä huolehtiminen eikä ystävät tai harrastukset. Ja sitten nämä miehen kaverit "purkavat harminsa" asiasta minuun välttelemällä minua. Ap.

Kuulostaa aika järkeenkäyvältä. Paljon järkevämmältä ainakin kuin monet täällä heitetyt ajatukset :)

Vierailija
73/115 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Menit sitten elämäsi muksulla pilaamaan", todnäk tällainen ajatus pyörii heillä päässä joten heitä nolottaa olla kanssasi tekemisissä kun pelkäävät sen paljastumista.

Vierailija
74/115 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että miehet ajattelisivat etukäteen, että miehesi pääasia muuttuu nyt ja täytyy olla perheestä huolehtiminen. Jos ajattelevat näin koskaan. On enemmän naisen ajattelutapa, turva. Mies ajattelee, että nyt hän on menettänyt kaikki muut lupaavat siementämismahdollisuudet ja alistuu. Siis liskoaivoilla mutta se on vain ohimenevää kuolemanpelkoa.

Jos miehesi kaverit suhtautuvat mieheesi normaalisti mutta sinuun vältellen niin voisiko tämä johtua siitä, että he haluaisivat olla vain miehesi seurassa? Vai onko kyse yhdestä tietystä miehesi kaverista?

Vierailija
75/115 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä naistenkaan ystävyys aina kestä toisen raskautumista, tai ainakin se pakosti muuttaa sitä, useimmiten etäännyttävään suuntaan. Miksipä miesystävien kanssa menisi sen paremmin? Pianhan istut heidän sohvalla tissi paljaana vaippoja kapsäkeistä hamuten, että mistähän siinä sitten jutun juurta tehdään. Asiat eivät vain ole enää kuten ennen.

Olen siis itse tulkinnut asiaa niin, että se että saamme lapsen tavallaan vie mieheni pois heiltä (kavereilta) koska mies ei ole enää vain mies vaan myös isä, ja hänen pääasia täytyy jatkossa olla perheestä huolehtiminen eikä ystävät tai harrastukset. Ja sitten nämä miehen kaverit "purkavat harminsa" asiasta minuun välttelemällä minua. Ap.

Eivät lapsettomat sinkkumiehet osaa ajatella asiaa noin pitkälle, ennen kuin tilanne on oikeasti konkretisoitunut, vauva syntynyt ja mies alkanut skippaamaan kavereiden tapaamisia.

Vierailija
76/115 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietävät, että tulet katoamaan heidän elämästään hyvin pian.

Vierailija
77/115 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä  ne kuitenkin on enemmän miehesi kavereita. Jos eroaisitte miehenne kanssa, niin luuletko, että he säilyttäisivät mieluummin suhteen mieheesi vai sinuun?

Niinpä.

Vierailija
78/115 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehen sinkkukaverit ajattelevat, että pian sinä ja syntyvä lapsi viette heiltä kaverinsa mennessään eikä hänestä kuulu enää mitään. Sinkkumiehinä he voivat myös miettiä omaa tilannettaan. "Pitäisi varmaan löytää nainen minunkin." Hauskanpito loppui. Kenties sinä ja raskaus edustat nyt heille vakavien aikuisten maailmaa.

Vierailija
79/115 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne aattelee, että ne joutuisivat puhumaan ja puimaan kanssasi jotain vauvajuttuja. Lapsettomat sinkut harvoin pitävät niitä kovin mielenkiintoisina. 

Vierailija
80/115 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä niitä naisia, joiden miehet muka muiluttaa naiset kavereilleen ja joiden miehistä on hyvä ajatus, että vietetään yhteistä aikaa niin, että nainen on mukana miehen kavereilla ja joiden miehet pitää tärkeänä, että nainen on miehen kavereiden kanssa. Sitä miestä ei ole, se on sen naisen keksimä (mykkä) satuolento.

Ja jos tämän tyylinen nainen sattuu olemaan eräs minun kavereistani niin en halua, että raahaat sen miehesi mukaan kun me mennään uimaan, joogaan, kynsihoitoon, lasilliselle, syömään, lenkille, pilatekseen, sheivaukseen, saunaan ja teatteriin. Please, lopeta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän