Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsekeskeinen elämäntyyli

Vierailija
08.01.2026 |

Saako joku oikeesti hyvän olon siitä, että elämän sisältö on pelkkää treenaamista, ruuan punnitsemista ja kuvaamista, unen laadun ja askelten mittaamista, keikistellään peilin edessä ja kuvataan luksusmatkoja sekä juhlia someen? Tavallisesta hyvästä arjesta ei ole tietoakaan, kaikki pyörii oman navan ympärillä, elämää suorittaen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne "ylisuorittajat" kaatuu ensimmäisenä pelkästä väsymyksestä ja stressistä.

Vierailija
2/20 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kamala, jos joku elää itselleen. Varsinkaan, jos itse sitä ei uskaltanut tehdä vaan elämä kului vauvapalstalla muita arvostellen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämäni ainakin pyörii oman navan ympärillä. Kenenkäs sitten.

Vierailija
4/20 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa 

Vierailija
5/20 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä haittaa ihmishenkeä?

Vierailija
6/20 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihmiskunta ei välttämättä arvioi elämää samoilla standardeilla...

Vierailija
7/20 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat yhteiskunnissa on sellaista "hyvinvointiväliä", jossa ihmiset voivat päästä hyvin läpi, ilman että heidän pitää noudattaa kaikkea mitä sosiaalinen media esittää.

Vierailija
8/20 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kamala, jos joku elää itselleen. Varsinkaan, jos itse sitä ei uskaltanut tehdä vaan elämä kului vauvapalstalla muita arvostellen. 

Ymmärsit Ap:n kysymyksen väärin. Olen itsekin miettinyt samaa. Minun näkökulmastani kuvattu ei ole itselleen elämistä vaan hukkaan heitettyä elämää. Ymmärrän treenaamisen ym. jaksaakseen tehdä paljon muita itseään kiinnostavia asioita. Mutta jos ne itseä kiinnostavat asiat ovat luksuslaukut, luksusmatkat, luksussitä sun tätä, somen sisältö. Kuulostaa tyhjältä. En arvostele ja kadehdi, en vain arvosta materiaa ja olen matkustanut paljon, reppu selässä, ilman sitä luksusta, vaikka olisi ollut varaa.

Vierailija
9/20 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuota näytä sullakaan parempaa tekemistä olevan. Vai otatko tästä postauksia samalla instaan?

Vierailija
10/20 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin teen sitä mitä itseäni kiinnostaa.

Vierailija
11/20 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusta vastaan. Et nyt tainnut ymmärtää tuota ap:n pointtia. Lähinnä se kuvaaminen, laskeminen ja kellottaminen tuossa ihmetytti. Vai onko sun järki valunut proteenijuomien mukana pönttöön.

Vierailija
12/20 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin saa elää itselleen ihan niin paljon kuin haluaa, kunhan ymmärtää, että hiihtoladuilla on eri tasoisia hiihtäjiä, jotka pitää kaikki ottaa huomioon vaikka kuinka olet kuntohiihtelemässä siellä tukka putkella. Hiljaisuus kerrostalossa on 22-7. Työpaikan WC-paperin loppuessa laitetaan uusi rulla tilalle. Otetaan ruokaa niin, että kaikille riittää. Annetaan ärsyyntymättä mummolle aikaa laskea kolikkonsa kassalla. Ollaan kohteliaita ja huomioonottavia kanssaeläjiä kohtaan. 

Vierailija
13/20 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisestä syömisestä ja treenaamisesta saa todella paljon paremman olon kuin heikosta ruokavaliosta ja liikunnan puutteesta. Molempia vaihtoehtoja on tullut kokeiltua.

Vierailija
14/20 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman navan ympärillä tarkoittaa mielestäni sitä, ettei huomioi muita ihmisiä. Esim. että vaatii aina vain etuja ja hyötyä itselleen. Esim. työpaikan kahvipöydässä syö itse kaikki pullat. Kävin juuri lasten kanssa kirjastossa, jossa kaksi isompaa lasta ryntäsi oman lapseni ohi kyynärpäätaktiikalla ja kahmoi taaperon nokan edestä kaikki kirjat itselleen. Ei osata jakaa ja huomioida muita. Ei se ole mitenkään hyvää käytöstä. 

Vierailija
15/20 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole just tavallista hyvää arkea? Treenataan, syödään hyvin, matkustetaan jne. Mitä sitten pitäisi tehdä?

Vierailija
16/20 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman navan ympärillä tarkoittaa mielestäni sitä, ettei huomioi muita ihmisiä. Esim. että vaatii aina vain etuja ja hyötyä itselleen. Esim. työpaikan kahvipöydässä syö itse kaikki pullat. Kävin juuri lasten kanssa kirjastossa, jossa kaksi isompaa lasta ryntäsi oman lapseni ohi kyynärpäätaktiikalla ja kahmoi taaperon nokan edestä kaikki kirjat itselleen. Ei osata jakaa ja huomioida muita. Ei se ole mitenkään hyvää käytöstä. 

Noin minäkin sen ajattelisin, mutta aloittaja kyllä kuvaa sitä, että eletään itsestä huolehtien ja omiin kiinnostuksen kohteisiinsa keskittyen.

-eri

Vierailija
17/20 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole just tavallista hyvää arkea? Treenataan, syödään hyvin, matkustetaan jne. Mitä sitten pitäisi tehdä?

Voit treenata, syödä hyvin ja matkustaa vaikka ne eivät olisi elämäsi tärkeimpiä asioita. Tärkeämpiä voisivat olla esim. läheisten hyvinvointi. Entä jos parisuhteessa kilpailtaisiinkin siitä, kumpi voi enemmän auttaa ja tukea toista, kuin siitä kuinka paljon puoliso voi tukea minua, että saan omaa aikaa. Onhan siinä näkökulma ero.

Vierailija
18/20 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Eiköhän ap:n kuvailema henkilö ole onnellinen, koska on valinnut elää noin.

Jos ap olisi onnellinen omaan elämäänsä, tuskin tarvitsisi kaivella toisten napoja.

Vierailija
19/20 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsit Ap:n kysymyksen väärin. Olen itsekin miettinyt samaa. Minun näkökulmastani kuvattu ei ole itselleen elämistä vaan hukkaan heitettyä elämää. Ymmärrän treenaamisen ym. jaksaakseen tehdä paljon muita itseään kiinnostavia asioita. Mutta jos ne itseä kiinnostavat asiat ovat luksuslaukut, luksusmatkat, luksussitä sun tätä, somen sisältö. Kuulostaa tyhjältä. En arvostele ja kadehdi, en vain arvosta materiaa ja olen matkustanut paljon, reppu selässä, ilman sitä luksusta, vaikka olisi ollut varaa.

Nehän tienaa tuolla rahaa. Jos tienaat esittelemällä luksuslaukkuja ja luksusmatkoja niin kai ne nyt sitten tekee sitä. Voi rahansa moraalittomamminkin tienata.

Vierailija
20/20 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit treenata, syödä hyvin ja matkustaa vaikka ne eivät olisi elämäsi tärkeimpiä asioita. Tärkeämpiä voisivat olla esim. läheisten hyvinvointi. Entä jos parisuhteessa kilpailtaisiinkin siitä, kumpi voi enemmän auttaa ja tukea toista, kuin siitä kuinka paljon puoliso voi tukea minua, että saan omaa aikaa. Onhan siinä näkökulma ero.

Ai tää on tämmöstä sheimausta, että jos teet niitä asioita mistä tykkäät niin sun on pakko olla huono puoliso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi