Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihit lahjaideat, kertokaa!!

Vierailija
16.12.2017 |

Taa on vuorossa joulu, mieheni suvun kanssa ja tässä viimesen viiden vuoden aikana on paketeista tullut seuraavia asioita:

- kuivakakku jossa vkp 22.12 ja selvästi näkyvissä punaista ale tarraa jota ei jaksettu raaputtaa kokonaan pois.

- kuukautissiteitä siis niitä "näytejuttuja" mitä tulee potin mukana.

- hesekuponkeja

- mieheni rippikoulua, Tiimarin sydänkehyksissä.

Joo ja kyse ei ole köyhistä vaan piheistä ihmisistä. Ollaan kyllä saatu näistä niin paljon iloa miehen kanssa, noita hese kuponkeja nauroin 20 minuuttia vedet silmissä vessassa, niin että mahaan sattui:D

Nyt sitten haluaisin antaa heille myös jotain samantyylistä, auttakaa:)

Kommentit (669)

Vierailija
541/669 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, kun filmirullien postituskuoria ei enää jaeta mainosten mukana koteihin - sain aikoinaan sellaisen (tyhjänä, suoraan jätepaperikassista silmieni edessä kaivettuna) mummoltani yhdistettynä 18-vuotis- ja joululahjana.

Ei vitsi, meidänkin mummo harrasti näitä ihan ihme lahjoja. Antoi esim. kurkun tai taloussuklaalevyn synttärilahjaksi. Isompana kuskattiin sisarusten kanssa mummoa jouluostoksille ja kannettiin muiden serkkujen lahjoja apuna kaupasta, kotona mummo tokaisi että ettehän te mitään tarvitse kun meni serkkujen lahjoihin jo niin paljon. Ja mummolla totisesti oli pinkka kunnossa, satuimme vaan asumaan lähellä ja olemaan sopivasti apuna, muut serkut sitten oli aina tärkeämpänä.

Ja tämä huomattiin myös perinnönjaossa, kaikki muut serkut saivat pienet pesämunat.

Eikä siis oltu huonoissa väleissä..ei vaan oltu vissiin niin rakkaita kuin muut. Ja muilla serkuilla oli muutenkin jo ihan hyvätuloiset  vahemmat ja me oltiin köyhempiä.

Vierailija
542/669 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyt, vääntyneet ja likaiset nappikorvakorut suoraan käytöstä.

Vessan seinältä siellä 15v roikkunut taulu, joka oli saatu lahjaksi alunperin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/669 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEI,Ei pidä Kenenkään lahjoja vähätellä, Kaikki lahjat ovat Yhtä arvokkaita Kaikilla ei ole varaa ostaa Etenkään mitään Kallista lahjaa kuten , ehkä Sinulla, kysyn Osaatko Sinä Rakastaa , Lähimmäisiäsi ja muita ?Vai millainen on Sinun Suhtautumisesta muihin? se Lähimmäisen Rakkaus, sopu, ja Anteeksi Antamia toisista välittäminen Terveyden ja Hyvin Voinnin jälkeen Ne Ovat Tärkeimmät Lahjat , Joita Rahalla Ei saa!

Kysyn Miksi, Sinä sanot että pihit?

Eikö Sinulle Mikään riitä?

Ainahan ne Kulta, suitsuke ja Mirjami ovat , Aina mielessä, kultaa, ja kultaa, ja kallista, tai, jopa rahaa( en sulje pois mm. Diakonian , Punaisen Ristin, Mannerhmin Lastensuojeluliiton, Enkä muunkaan , Vapaaehtois ja Hyväntekeväisyys järjestön Ruoka, vaate tai Ostolahjakortin avustusta( jolla ostaa ruokaa).

Nii n nytkin Vähävarainen Lapsiperhe suree, että ei voi ostaa vaikka sitä hienointa uuden uutta Samsungin Galaxy kännykkää, joka on kaverilla.

Tai muuta vaan on katsottava mitä He pystyvät Ostamaan.

Heikki Hurstin Leipäjonot ovat kilometrin pituiset.

Kaikesta Huolimatta Hyvää Joulua ja Ilosta Mieltä.🎁🤶🎅💝💖♥️🧡❤️

Mitä pahaa siinä on jos Mirjami on kaikkien mielessä? Hän kuitenkin itse valitsee kenet haluaa. 

544/669 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tämän kirjoittaja olla tinahattujen ystävä?

Tällaisille ihmisille voi antaa käytettyjä foliopaloja. Mitä nyt vuodessa kertyy.

Ei haittaa, jos niissä on palaneita ruuanjämiä. Kelpaavat hattujen tekemiseen vielä.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
545/669 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kerran käytetyt kondomit. Harva tietää että kondomit voi pestä ja käyttää uudelleen.

Vierailija
546/669 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän kyllä näin köyhänäkin ommella lapsille ja lapsenlapsille jotain piristävää. Pienimmälle taaperolle tein hernepusseja, keskimmäiselle käsinukkeja ja jo kouluikään ehtineelle kauniita kirjanmerkkejä. Aikuisille kirjoja, lähinnä elämäkertoja ja matkaseikkailuja.

Vierailija
547/669 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Labroista saa näyteastioita ilmaiseksi. Virtsa- tai ulostenäytepurkkia ei voi ainakaan väittää hyödyttömäksi lahjaksi.

Niihin voi tehdä vaikka sinappia sinappijauheesta.

Vierailija
548/669 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen sisko antaa usein lahjaksi omia vanhoja vaatteitaan tai joskus tavaroita, joita on itselle hankkinut mutta jotka eivät ole tulleetkaan käyttöön, esim. rihkamakoruja, huiveja, halpoja aurinkolaseja.... periaatteessa kannatan ajatusta kierrättämisestä ja osa vaatteista on ihan kivoja (kaikki hyväkuntoisia), mutta osa ei yhtään makuuni.

Sitten hänellä on ajatus, että määrä korvaa laadun. Esim. kun täytin pyöreitä, sain lahjaksi ison kasan vaatteita hänen komeronsa perältä ja tumman hiusvärin (olen blondi). Mieluisampi lahja olis ollut vaikka halpa viinipullo taikka ei mitään.

Käyttämättä on jääneet ne 2000-luvun alun muotivaatteet. Säästin toki toistaiseksi mahdollisia teemabileitä varten.

Ja mä saan näitä työkavereita.

Varmaan kaikki tietää meillä töissä mulla on pari krt vuodessa kirppispaikka.

Mulle tulee joka kk pussukkaa, nyssykkää. Kaikki ollaan tyytyväisiä.

Asun aika lähellä työpaikkaani ja olemme siirtyneet etätöihin jo keväällä.

Marraskuun lopussa minulta haettiin kirppiskuorma ja samalla tuotiin mm Arabian astioita. Kun kirppiksellä menee jotain kaupaksi, rahat jää kirppikselle. Niillä ostetaan samassa paikassa olevia. Minun puolesta ostettiin 250 kpl Arabian astiaa.

Vein satsin, 80 Arabian myymälään, vintage palveluun ja samalla kävin töissä, tiesin sinne oli yksi kollega tuonut kirppistavaraa pöydälleni.

Onneksi minulla oli astioiden vuoksi matkalaukku ja reppu. Ja pyörä.

Sain mennä seuraavana päivänä uudestaan, niin paljon kaikkea oli pöydälleni tuotu.

Vein samalla toisen satsin Arabiaa.

Minulla on vaatekaappi, jonka perällä säilytän kirppistavarat. Kun hyllyjä otetaan pois, sinne mahtuu n 30 laatikkoa.

Kaappi on jo lähes täynnä, vaikka viime kuussa haettiinkin kuorma. Korona on laittanut ihmiset käymään kotia läpi ja tämä näkyy mm meidän komerossa.

Vaikka miten itse toimit, tarpeeton tavara ei tästä maailmasta lopu koskaan.

No teillä on hyvä systeemi, jos tykkäät myydä tavaraa kirppiksellä ja homma toimii, eli kaikki ovat tyytyväisiä.

Itse en kirppareilla myyntiä harrasta, joten enemmän vaivaa minulle on läjästä epämieluisia vaatteita. Toki aina voi viedä vaatekeräykseen.

Mulla on mennyt tämä jo paljon pidemmälle.

Tällä hetkellä vietän 2 h viikossa kahden pienen pojan kanssa. Haen heidät kotoa, mennään puistoon, ollaan siellä tunti. Mennään heille takaisin ja laitan heille välipalan eteen.

Äiti käy sillä aikaa esikoisen kanssa treenissä. Kiitos tämän systeemin, pienempien ei tarvitse mennä mukaan.

Tein tätä syksyn ja vielä kesään asti.

Kesällä menen ruokatunnilla käymään toisen perheen luona. Matkaan menee fillarilla 10-15 min, olen siellä n 45 min, katson, että pojat ovat ylhäällä ja syövät ja sitten takas kotiin.

Meillä on etämääräys ensi syksyyn asti.

Saan kummastakin perheestä tarpeetonta kirppistavaraa. Olen tehnyt tätä vuosia ja oon ollut lastenvahtina ja saanut palkaksi just tarpeetonta

He eivät olisi palkanneet ketään, tämä on helpottanut heidän arkea

Kirppistavarat haetaan minulta kotoa. Minulla on kiintiö pakettiautossa. Hakijalla on kirppis, jonne ei riitä myytävää paikallisilta ihmisiltä

Ennen sain osuuteni rahana, mutta kirppispitäjä on kysynyt onko jotain keräilyjä.

Olen ostamassa ja olen jo ostanut, lapsille ja minulle uutta astiastoa: lautasia jne ja aterimia. Astioita n 100 kpl . Arabialla on vintage palvelu. Ostavat Arabian astioita ja tilalle saa lahjakortin heille. Näillä lahjakorteilla ostan haluttua sarjaa astioita.

Viimeksi sain jätesäkillisen villapaitoja. Purin ne ja pesin langat. Nyt on tonttutehdas koossa ja ensimmäinen satsi on myyty.

Marraskuussa haettiin taas kirppissatsi ja sain edellisestä satsista 250 kpl Arabian astioita ja taas jätesäkillisen villavaatteita.

On tää melkoista säätämistä, mutta kaikki voittavat.

Perheen saavat helpompaa arkea, kirpputori myytävää ja rahoilla ostetaan sieltä, muilta pöydiltä jotain.

Tonttutulot käytän uuteen keittiöön, n 5 v päästä.

Kierrätystä mitä parhaalla tavalla.

Vierailija
549/669 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihme pienet pikarit. En juo alkoholia.

No joo, miten alkoholin juominen tähän suoranaisesti liittyy?  Pienistä pikaireista voi tarjoa alkoholittoman juoman, tapaksia tai keittiön tervehdyksen.

En minä nyt sitä sano, että pienet pikarit ovat hyvä joululahja, vähän turhaa kaapin täytettähän ne ovat, mutta tuo "en juo alkoholia" on aika kapeasti ajateltu.

Vierailija
550/669 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain kerran käytetyt kondomit. Harva tietää että kondomit voi pestä ja käyttää uudelleen.

Kestää jopa kolmekkin käyttöä, mutta kolmannella kerralla kannattaa vetää ulos, niin ei tule yllätyksiä...

Vierailija
551/669 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa kaupassa on ennen joulua kassalla karkkikulho, josta asiakas saa ottaa karkin. Kannattaa kerätä niitä taskuihinsa ja kääräistä paketointipöydällä somaan tötteröön. Eikä maksa mitään.

Vierailija
552/669 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa kaupassa on ennen joulua kassalla karkkikulho, josta asiakas saa ottaa karkin. Kannattaa kerätä niitä taskuihinsa ja kääräistä paketointipöydällä somaan tötteröön. Eikä maksa mitään.

Kauppias kustantaa ne asiakkailta nyhdetyistä rahoista... Mutta ehdottomasti pitää kouraista aina kunnon satsi :)

Mikäs kaatopaikkaketju tästä muuten on tullut?

Vierailija
553/669 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätelötikut voi kerätä talteen ja antaa ne kelle tahansa, koska niiden avulla voi tutkia onko kurkku tulehtunut.

Jäätelötikku on myös hyvä vinoon pyrkimään kasvaville hampaille. Sillä jäätelötikulla kun muistaa joka päivä oikoa sitä hammasta niin se estää sen hampaan, hampaiden vinoon kasvamisen.

Ei tarvi lapsi oikomisrautoja.

( 60-luvun lopulla kouluhammaslääkäri käski minun tehdä noin. Pas....se hammas kasvoi vinoon ja oli aina ongelma, katkes keskeltä. Siihen ei voinut sitten jossain vaiheessa enää rakentaa jatketta ja se revittiin pois ).

Vierailija
554/669 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suodatinpussit on edullinen lahja.

Vierailija
555/669 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi, kun filmirullien postituskuoria ei enää jaeta mainosten mukana koteihin - sain aikoinaan sellaisen (tyhjänä, suoraan jätepaperikassista silmieni edessä kaivettuna) mummoltani yhdistettynä 18-vuotis- ja joululahjana.

Ei vitsi, meidänkin mummo harrasti näitä ihan ihme lahjoja. Antoi esim. kurkun tai taloussuklaalevyn synttärilahjaksi. Isompana kuskattiin sisarusten kanssa mummoa jouluostoksille ja kannettiin muiden serkkujen lahjoja apuna kaupasta, kotona mummo tokaisi että ettehän te mitään tarvitse kun meni serkkujen lahjoihin jo niin paljon. Ja mummolla totisesti oli pinkka kunnossa, satuimme vaan asumaan lähellä ja olemaan sopivasti apuna, muut serkut sitten oli aina tärkeämpänä.

Ja tämä huomattiin myös perinnönjaossa, kaikki muut serkut saivat pienet pesämunat.

Eikä siis oltu huonoissa väleissä..ei vaan oltu vissiin niin rakkaita kuin muut. Ja muilla serkuilla oli muutenkin jo ihan hyvätuloiset  vahemmat ja me oltiin köyhempiä.

Meillä oli ihan samanlaista. Kummatkin vanhempani olivat opettajia. Vietin ensimmäiset 15 kesää mökillä. Oli ihan ok, koska en tiennyt muusta. Seuraavana vuotena pääsimme kummatkin isoveljeni kanssa kesätöihin, ei enää menty.

Vanhemmat aika auttoivat, koko perhe, mutta lähinnä vanhempani. Aamusta iltaan jotain tekivät. Meidän työtä oli olla mm perunapellolla, muuten saimme aika rauhassa olla. 

Kauppareissut tehtiin, mutta se oli lähinnä hauskaa. Ja aina sai papan piikkiin ostaa jäätelöä, se riitti palkaksi. 

Kun muut serkut tulivat, meidän ei tarvinnut tulla heidän seuraksi, ei kaikille riittänyt tilaa. Meidän oma mökki oli siinä vieressä. Näimme heidät aina hetken, ehkä viimeisenä päivänä ja muistan, kun serkut aina esittelivät saatuja lahjojaan. Me ei ikinä saatu mitään. Kyllä sitä melkoisesti tunsi epätasapuoliseksi. 

Tästä juteltiin, kun papan kuolemasta oli yli 10 vuotta aikaa. Isä sanoi niin se meni. Serkkujen äiti oli suosikkilapsi ja se sitten periytyi lapsenlapsiin.

Perintönä se ei periytynyt, sillä tätini osti aikoinaan asunnon uudelta kotipaikkakunnalta ja hän sai silloin ennakkoperinnön. Täti kyllä tuli pakettiauton kanssa ja haki kaikki arvokkaat pois. Maita ja tiloja ei saanut, tietenkin näiden arvo oli vuosikymmenien aikana noussut. Siksi hän koki oikeutena viedä huonekaluja. 

Vierailija
556/669 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestää jopa kolmekkin käyttöä, mutta kolmannella kerralla kannattaa vetää ulos, niin ei tule yllätyksiä...

Tämähän riippuu ihan siitä, miten intensiivisiä käyttökerrat ovat olleet. Sellainen pisto ja roiskaisu -tyyliset aktit venyttää käyttökerrat hyvinkin kymmeneen, ellei yli.

Vierailija
557/669 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni näemmä antaa käytetyn ehkäisyvälineen lahjaksi, mutta sovitaanko, ettei sitä tarvitse enää ehdottaa?

Käytetty hammasharja on hyötylahja. Sillä voi siivota paikkoja, joihin isommat harjat ovat liian isoja.

Vierailija
558/669 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiittämättömyys on maailman palkka, inhottavaa tulla kohdelluksi itsestäänselvyytenä.

Vierailija
559/669 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hiuksista voi leikata suortuvan. Kun teippaa sen korttipohjalle ja antaa isovanhemmille, nämä ihastuvat ikihyviksi. Toinen edullinen lahja on lätkäistä piltin käsi johonkin väriaineeseen ja painaa käsi kortille. Kehitelty versio molemmista on laittaa niihin kehykset.

Vierailija
560/669 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puinen juuriharja joka on itsemaalattu ja päällä lukee emäntä.

Sain kolme vuotta sitten.. Mutta luulisin että on harvinainen ja omaperäinen lahja vieläkin:D

Tää oli loistava, kuolen nauruun! 🤣🤣🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme