Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkailmoitusten bullshit-jargonia

Vierailija
15.12.2017 |

Lisätkää tähän.

Aloitetaan:

"Olet oma-aloitteinen ja aktiivinen tiimipelaaja"

"Tarjoamme sinulle näköalapaikan"

Kommentit (311)

Vierailija
21/311 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kiinnitti huomiota kun haettiin nöyrää tekijää.

Siis NÖYRÄÄ? Onko siellä toimistolla vastassa pomo ruoska kädessä ja nöyrä tekijä nuolee hänen saappaankärkeään kahleeseen kytkettynä?

Vierailija
22/311 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et joudu tekemään kylmäsoittoja" eli soitteletpa kuitenkin ja häiritset ihmisiä.

"Kyseessä ei ole myyntityö" vaan joku epämääräinen, jota ei voi tähän ilmoitukseen laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/311 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tarjoamme huippupaikan jossa emme kasaa kehittymisesi tielle turhia esteitä. Päätät itsenäisesti oman palkkatasosi! Sky's the limit!"

Juuh elikkäs 110% taattua provikkahommaa ilman turhia toiveita palkasta. Palkka? Mitä se on? HA HA HA HAA, sehän on vain turha este kehittymisesi tiellä!!!

:(

Vierailija
24/311 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/311 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Et joudu tekemään kylmäsoittoja" eli soitteletpa kuitenkin ja häiritset ihmisiä.

"Kyseessä ei ole myyntityö" vaan joku epämääräinen, jota ei voi tähän ilmoitukseen laittaa.

Tällaiset paikat usein ilmoittelevat tasaisin väliajoin, koska kukaan ei niissä pysy, tuskin edes palkkojaan saavat.

Ilmoituksissa tehtävän nimeä on toki muutettu. Se voi olla asiakaspalvelija, koulutussuunnittelija, asiakaskontaktoija, ajanvaraaja tms., mutta homma edelleen samaa. Firmojen pomoilla usein myös useampi yritys, joita pyörittää. Puolivillaista ja hieman jopa rikollista toimintaa.

Vierailija
26/311 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näitä samoja ilmaisujahan ne ilmoituksissaan käyttävät.

Ja sitten etsitään jotakuta ihmeellistä idearikasta innovoijaa, joka raapustaisi hakukirjeensä joillakin uniikeilla sanonnoilla. HR-ihmiset valittavat, miten työnhakija ei saa käyttää tiettyjä ilmaisuja hakukirjeissä. (Varmaan itse kirjaavat ylös parhaat uudet tavat sanoa joku tavanomainen asia ja laittavat seuraavaan työpaikkailmoitukseensa.) Ihmeellistä pilkunviilausta.

Itse olen sitä mieltä, että jos ei simppeli, selkeä tapa sanoa asia riitä, niin olkoon.

Taitaa kuitenkin olla palkkatoive se tärkein rivi, mitä oikeasti syynätään.

Vierailija
27/311 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Etsimme joustavaa, proaktiivista tehopakkausta, jonka hymy ei hyydy tiukoissakaan tilanteissa. Olet valmis tekemään kaikkesi, jotta asiakkaamme viihtyvät. Et vaadi paljon, vaan annat kaiken!" Ja lopussa liuta osaamisvaatimuksia.

Tuollainen tuntuu masentavalta, jopa vastenmieliseltä paikalta.

Vierailija
28/311 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et pelkää ottaa ihmisiin kontaktia." Kyllä minua inhottaa tyrkyttää jotakin jollekulle, joka ei edes kaipaa kontaktointiani. Jankuttaa ja jaanata kesken kadulla kävelyn, vakuuttaa asiakas tuotteeni hyvyydestä ja lyödä diili lukkoon puoliväkisin.

Vierailija
29/311 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippuetuihimme kuuluu myöskin super-kivat kollegat, joiden kanssa vietämme mukavia hetkiä erilaisten aktiviteettien parissa! 

Lue:

1) Joudut usein työpäivän päätteeksi viettämään palkatonta iltaa hohtokeilauksen, mökkisaunan, leffa- tai teatteri-illan merkeissä työkavereittesi kanssa sillä uhalla, että leimaudut sosiaaliseksi luopioksi, jollet tule.

2) "Super-kiva kollegajoukko" koostuu sisäpiiriporukasta, joka kaveeraa keskenään ja jolla on omat onelinerinsa. Jos et omaksu tyyliä, et ole "hyvä tyyppi" ja joudat pois.

Jee. Hauskaa.

Vierailija
30/311 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä on kiire, emme voi vastata yhteydenottoihin.

Tällaisessa paikassa ei ollut edes puhelinnumeroa nettisivuillaan. Vaikutti epäilyttävältä.

Vierailija
31/311 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yrittäjämäinen asenne" = sulle rekkakuorma roskaduunia ja lokasanko palautetta niskaan asiakkailta, pomolle rahat"

Vierailija
32/311 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haemme todella kovaa tyyppiä."

- Call Ron Jeremy?

Vierailija
33/311 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannut että jos työpaikkailmoituksessa korostetaan hyvää henkeä työyhteisössä, niin sitä ei todellakaan ole...

Näin on! Toinen, mitä tällaiset huonon hengen paikat mainostavat, on se

"Olemme todistetusti Suomen Paras Työpaikka 2017!" (= Meillä on niin ankeaa, että olemme ostaneet kyseisen sertifikaatin todistellaksemme teille tietämättömille, että meille voisi joku harhautua hommiin.)

Näissä väki vaihtuu ja ehdot on huonot.

Vierailija
34/311 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yrittäjämäinen asenne" = sulle rekkakuorma roskaduunia ja lokasanko palautetta niskaan asiakkailta, pomolle rahat"

Tällä "yrittäjämäisellä asenteella" ilmaistaan kierrellysti se, ettei työstä makseta kuin provisiopalkka. Olet siis oman yrittäjämäisyytesi kanssa oman onnesi seppä.

Vierailija
35/311 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannut että jos työpaikkailmoituksessa korostetaan hyvää henkeä työyhteisössä, niin sitä ei todellakaan ole...

Näin on! Toinen, mitä tällaiset huonon hengen paikat mainostavat, on se

"Olemme todistetusti Suomen Paras Työpaikka 2017!" (= Meillä on niin ankeaa, että olemme ostaneet kyseisen sertifikaatin todistellaksemme teille tietämättömille, että meille voisi joku harhautua hommiin.)

Näissä väki vaihtuu ja ehdot on huonot.

+1

Vierailija
36/311 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hymysi ei hyydy missään tilanteessa" 

Eräs uusi ilmaisu on, että:"Hymysi kuuluu äänestäsi." Eli pitää jatkuvasti irvistellä puhelimessakin. Voi että kun on kivaa!

Vierailija
37/311 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olet valmis käärimään hihasi ja tekemään tarvittaessa kädet savessa töitä".

Siis savenvalajaako tässä haettiinkin - vaiko huussin tyhjentäjää?

Joo yök, muakin tympäisee tuo "kädet savessa". Oli homma kuin homma, niin kädet savessa pitää olla aina valmis tekemään.

Varsinkin kun tulee mieleen, että oikeasti se on kädet *askassa. Eli ihan pa*skahommaa.

Vierailija
38/311 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti rehellisestiolisi ihan hyvä ilmoittaa: "haemme työntekijää joka ei tule suuressa krapulassa töihin, teet duunisi muttet liian nopeasti,, sillä tarvitsemme firmalle rahaa tunti veloituksesta"

mulle nimittäin sanottiin, että "älä tee niin nopeast niitä töitä", kun olin putsausfirmassa töissä ja firma sai laskutttaa kaupunkia ja firmoja tuntiliksan mukaan

Vierailija
39/311 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-ala. On se kivaa.

"Etsimme kehittäjää, jolla on kokemusta ohjelmointikielistä x, y ja z. Eduksi katsomme kokemuksen tietokantapalveluista ä ja ö sekä osaamista Linux- ja Windows-ympäristöistä. Työkokemusta alalta tulisi olla 5-10 vuotta. Työhön sopii esimerkiksi vastavalmistunut IT-tradenomi."

Jepjep. Devaaja-ohjelmoija-järjestelmäasiantuntija pitäisi saada, mieluiten parikymppinen jolla 10v kokemus ja jolle riittää 2600€ kk-palkka. Ja päivystää pitäisi pystyä joka toinen viikko 24h päivässä.

Vierailija
40/311 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MikesSpugesPeoples-inJapan kirjoitti:

oikeasti rehellisestiolisi ihan hyvä ilmoittaa: "haemme työntekijää joka ei tule suuressa krapulassa töihin, teet duunisi muttet liian nopeasti,, sillä tarvitsemme firmalle rahaa tunti veloituksesta"

mulle nimittäin sanottiin, että "älä tee niin nopeast niitä töitä", kun olin putsausfirmassa töissä ja firma sai laskutttaa kaupunkia ja firmoja tuntiliksan mukaan

Niin minuakin toppuuteltiin ulkoministeriön harjoittelussa, että:"Älä tyttö juokse, mikäs kiire tässä. Leimakortilla ollaan." Oli tapana kävellä ripakasti pitkillä käytävillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme