Kansanedustajien palkoista 30% pois, ellei työllisyys puolitu 3 kk aikana ?
Tuo olisi mielestäni reilumpaa, kuin leikata työttömien minimi työttömyyskorvauksista ellei töitä heille yksinkertaisesti ole. Mistä työttömät taikovat työpaikat 3 kk aikana ensi vuonna?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäntapavassari vinkumassa? Maasta kyllä löytyy pätkätyösuhteita esimerkiksi 5-10h/viikko tunneilla. Tämä uusi malli kannustaa tarttumaan näihin vaihtoehtoihin varsinkin kun ylimääräistä rahaa voi kerryttää tiettyyn rajaan asti ilman vaaraa, että tuet vaarantuvat. Näitä pätkätöitä ei oikein voi elämäntavakseen tehdä niiden sattumanvaraisen luonteen ja aikaitaulusongelmien takia, mutta nyt saadaan tämän uuden mallin myötä niihinkin tekijöitä.
Muuta toiselle puolelle maata TÖIHIN, lapset jättäköön koulunsa ja kaverinsa ja säästä muuttokustannukset plus muut --- saat 2h kk töitä, jotka tosin hetken päästä tekee loppujen lopuksi se vanha perhetuttu oman paikkakuntalaisen koulun talkkarin tyttö. Olet työtön jälleen, nyt ilman turvaverkkoa.
Älä ruikuta. Filippiiniläiset muuttavat maasta ja jättävät lapsensa isovanhempien luo hoitoon ja tulevat tänne tekemään niitä *askaduuneja joita sinä ja muuta kaltaisesi eivät suostu tekemään. Mietipä sitä ja häpeä.
Häpeä itse kun ilkeät tulla suojatyöpaikkasi uumenista huutelemaan ihmisille jotka olisivat valmiita tekemään mainitsemiasi "paska"töitä jos vain pääsisi PALKAN edstä niitä tekemään, ei ilmaiseksi kukaan töissä käy -- paitsi sinä tietysti eikö niin jos saisit potkut suojatyöpaikastasi!
Palkkaa se 1200e/kk mitä ne täällä ansaisevat on. Jos se ei riitä elämiseen niin kulutus-tai asennepuolella on ongelma. Filippiineillä palkka on 100e/kk joten toi työmarkkinatukikin ois heille iso raha.
Mene itse häpeämään, jos olet niin laiska ettet työn perään lähde. Minun ei tarvitse hävetä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva kansanedustaja saa merkittävästi palkkaa. Tosin en kyllä ymmärrä miten tuollainen palkanalennus sopisi oikeusvaltion periaatteisiin.
Aika harva työnhakija saa merkittävästi työmarkkinatukea. Se on 518e/kk.
Oikeusvaltion periaatteisiin kuuluu että ellei suurtyöttömyyden aikana töitä itselleen löydä, siitä 518e/kk viedään pois 30e/kk .
En oikein ymmärrä. Jos kansanedustaja on töissä, niin hän on solminut työsopimuksen. Miten sovittua palkkaa voidaan pienentää yksipuolisella ilmoituksella. Ja vieläpä työsuhteeseen täysin riippumattomasta syystä.
Ajatellaan että kansanedustaja on emt. vaikkapa laulaja. Hän on sopinut laulavansa 1000 euron palkkaa vastaan, niin miten tämä työnantaja voi yhtäkkiä maksaa palkkaa vain 700 euroa. Eihän työllisyys oikein liity tähän laulamiseen mitenkään.
Tota...minkä puolueen kansanedustaja sä olet?
Selkeästi olet kansanedustaja ajatuslogiikkasi perusteella.
Se nyt on aivansama itselle jos löytyy 10h viikossa mitä tahansa hommaa. Jos ei sillä voi perhettä elättää ei sitä työpaikkana hyväksyä.
Suomessa kannattaa tehdä töitä jos aikoo asua jossain muualla kuin Suomessa. Verojenmaksukin on saatu käännettyä synniksi, ei kannata maksaa näiden pakolaisten lisääntymistä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäntapavassari vinkumassa? Maasta kyllä löytyy pätkätyösuhteita esimerkiksi 5-10h/viikko tunneilla. Tämä uusi malli kannustaa tarttumaan näihin vaihtoehtoihin varsinkin kun ylimääräistä rahaa voi kerryttää tiettyyn rajaan asti ilman vaaraa, että tuet vaarantuvat. Näitä pätkätöitä ei oikein voi elämäntavakseen tehdä niiden sattumanvaraisen luonteen ja aikaitaulusongelmien takia, mutta nyt saadaan tämän uuden mallin myötä niihinkin tekijöitä.
Muuta toiselle puolelle maata TÖIHIN, lapset jättäköön koulunsa ja kaverinsa ja säästä muuttokustannukset plus muut --- saat 2h kk töitä, jotka tosin hetken päästä tekee loppujen lopuksi se vanha perhetuttu oman paikkakuntalaisen koulun talkkarin tyttö. Olet työtön jälleen, nyt ilman turvaverkkoa.
Älä ruikuta. Filippiiniläiset muuttavat maasta ja jättävät lapsensa isovanhempien luo hoitoon ja tulevat tänne tekemään niitä *askaduuneja joita sinä ja muuta kaltaisesi eivät suostu tekemään. Mietipä sitä ja häpeä.
Häpeä itse kun ilkeät tulla suojatyöpaikkasi uumenista huutelemaan ihmisille jotka olisivat valmiita tekemään mainitsemiasi "paska"töitä jos vain pääsisi PALKAN edstä niitä tekemään, ei ilmaiseksi kukaan töissä käy -- paitsi sinä tietysti eikö niin jos saisit potkut suojatyöpaikastasi!
Ei mulla ole syytä hävetä kun en ole suojatyöpaikassa eli julkisella sektorilla vaan yksityisellä firmassa joka vie maasta tuotteita ja rahoittaa julkista sektoria verotuloilla. Lisäksi olen itse tehnyt - edelleen yksityisellä - minipalkalla hommia. Ja lähtenyt Suomesta muualle työn perässä ja tutustunut noihin filippiiniläisiinkin
Oliko sulla jotain oikeaa asiaa vai haluatko jatkaa länkytystä?
Suomalaiset menee minimipalkalla filippiineille töiden perässä ja
filippiiniläiset jättää lapsensa isovanhemmille ja tulee minimipalkalla suomeen töihin.
Kansanedustajan palkat hoitajien tasolle. Loma-oikeus samanmittaiseksi.