Lempparisuklaa/karkki jouluna?
Mikä on teidän lempparinamu jouluna? Mua tylsistyttää omat lempparit jo niin paljon että haluan kuulla muiden lemppareita, jos löytyis joku sellainen jota en ole hoksannut hyllystä vilkaistakaan. Ehkä oma "pakko olla jouluna" suklaa on Toblerone.
Kommentit (480)
Fazerin Parhain, Pihlaja sekä Marianne. Vihreät kuulat myös hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa, ettei av-mammoja ole makuaistilla siunattu.
Taas ketjun pakollinen av-mamma, joka luulee, ettei itse ole av-mamma.
Fazerin sininen, se konvehti, myös juhlapöydän konvehti tai joku muu vastaava ja sieltä ne toffeetäytteiset kappaleet.
Pandan Juhlapöydän konvehdit
Fazerin piparisuklaa
Pandan enkelikarkit
Fazerin Suomi -konvehdit
Geisha-konvehdit
Tonttu-konvehdit
Juliat ja Brumbergin tryffelit kuuluvat ehdottomasti joulun karkkipöytään.
Fazerin pilattua suklaansa ei minulla enää ole joululempparisuklaita, mutta Noblesse on hyvä ehdotus, samoin Toblerone.
Brunbergin napit ja kaikenlainen käsintehty suklaa alan puodista. Maksaa mutta mitä siitä! On taivaallista!
Ai kun ihana lukea, että muutkin tykkäävät Julia-konvehdeista! Itse voisin syödä yhdeltä istumalta laatikollisen. Ja seuraava päivänä toisen..
Julia! Wiener Nougat ja Vihreät Kuulat. Marabou on mielestäni liian makeaa.
Pandan Juhlapöydän konvehdit maistuvat, kunhan ne ovat tuoreita. Harvoin ovat - risuja Panda-tehtaalle!
Tykkään: Geisha, Julia, vihreät kuulat, Brunbergin nougattryffeli, Dumle... Marianne ja Pihlaja myös ihan maistuu, ja tavalliset maitosuklaalevyt.
En tykkää: After Eight ym. minttutäytteiset, Toblerone, suklaat joissa on pieniä kovia "lasinsirumaisia" sattumia, joulumaustetut suklaat (pipari tms.).
Miltä Fazerina-karkit muuten maistuu? Rakastan Fazerina-suklaalevyä, mutta maistuuko ne karkit samalta? Mulla on muistikuva, että ne olisi täysin eri makuisia kuin levy, enkä siksi ole ostanut, mutta muistankohan väärin...
Mon Cheri on se herkuista herkuin!
Meillä jo vaihtunut palmuöljyn vuoksi joulumakeiset. Tänä vuonna ostetaan Brunbergin tryffeleitä joissa käytetty kookosrasvaa, ja toffeenappeja....sisältää kaakaovoita ja voita. Lisäksi metsästän Tukholmassa käydessäni laadukkaan keskieurooppalaisen konvehtirasian jossa rasvana käytetty vain kaakaovoita. Stockaltakin saattaa saada, marketeista ei löydy, Keskon ja S-kauppojen tarjonta on pääosin suomalaista ei miltään maistuvaa palmuöljybulkkisuklaata, ei kiitos.
Lapsena piti aina saada jouluksi rasia Lumoussuklaata. Muistaakseni nimi oli Lumous.
Nykyään, kun äiti kysyy, mitä suklaata/karkkia hän jouluksi kullekin ostaa, toivon joko Fazerinaa tai sitten niitä yksiä belgialaisia... En kuollaksenikaan muista nimeä. Äiti kuitenkin tietää mitä tarkoitan toivoessani "niitä kotiloita ja merihevosia".:D
Ja jouluna pitää olla myös piparminttutankoja.
Enkeli-suklaapatukat ja jääsuklaa.
https://www.godivachocolates.eu/en/godiva-christmas-gold-box
Godivaa pitää ehdottomasti olla ja Lindt ja Fazer
Eikö kukaan ole maininnut Twist-pussia?!
No minäpä mainitsen.
Nyt mut varmaan lynkataan, mutta Pandan Lumiukko-konvehdit on ihan älyttömän hyviä ja hauskaa vaihtelua tavanomaisempiin konvehteihin. Näissä siis mustikkatäyte valkosuklaan sisässä, nam!
Vuosia sitten oli näin jouluaikaan myynnissä Pandan isoja enkelisuklaalevyjä. Samaa/samankaltaista oli myös ns. laivasuklaat (Pandan) ennen kuin ne muuttuivat "virolaislaivasuklaiksi. Panda möi isoja levyjään myös tehtaanmyymälästä. Mielestäni parasta suklaata, mitä olen syönyt.
Aladdin-konvehtirasia on ollut jo vuosia mun suosikki sekä Twist-pussi.
After eightit on hyviä ja samaten ne Lindor-pallerot, vaikka joku ne ehti jo haukkua.