Meillä on outo salaisuus miehen kanssa, auttakaa
Aloin keväällä katsomaan yhtä tv-sarjaa ja mainitsin asiasta miehelle. Hän sanoi ettei ole koskaan katsonut sitä sarjaa. Kuitenkin HETI SEURAAVANA päivänä (olimme olleet yhdessä koko tämän välin) näin hänen Netflixistään vilaukselta, että sama sarja oli "jatka katselua"-kohdassa. Hän poistui Netflixin etusivulta salamannopeasti, kenties juuri siksi.
En ole kehdannut ottaa asiaa puheeksi, vaikka muuten pystyn puhumaan miehelle kaikesta ja otan kaiken puheeksi empimättä. Tämä vain on niin kummallinen juttu.
Kyseinen sarja on täysin normaali amerikkalainen draamasarja, jossa ei itsessään ole mitään erikoista. Välillä mies kyselee sarjasta normaalisti esim. vieläkö katson sitä, onko ollut hyvä... Tuntuu kiusalliselta selittää hänelle "tuo yksi poliitikko otti lahjuksia" kun mies taitaa tietää ne asiat itsekin paremmin kuin hyvin.
Meillä on siis yhteinen Netflix, mutta siinä on meille molemmille omat käyttäjätilit. Mies kävi tuolloin omassa Netflixissään ja minä olin vieressä. En ole sen koommin käynyt katsomassa, onko sarja vielä maistunut ja kuinka pitkällä hän menee.
Tulee oikein epäluuloinen tunne, mistähän muusta mies valehtelee? Mutta tuntuu tyhmältä ottaa puheeksi näin pitkän ajan jälkeen. Olenhan nyt itsekin salaillut että tiedän.
Kommentit (45)
Ei ole asiat oikein, jos joku saa toisen teevesarjojen katselemisesta kehitettyä noin paljon harhoja.
Eihän Netflixistä tarvitse katsoa kuin minuutin verran jotain ohjelmaa ja se jää "muistiin", eli siihen jatka katselua-valikkoon. Mä olen tuolla tavalla kerännyt muutaman kiinnostavan sarjan ikäänkuin hollille omaan tiliini mahdollista myöhempää katsomista varten. Ei tarvitse sitten sen enempää etsiä ja kaivaa kyseistä sarjaa, jos/kun sitä haluaa alkaa katsomaan.
Miehesi on selvästi kiinnostunut kyseisestä sarjasta kun sinulta on siitä kysellyt. Joten ehkä hän on etsinyt sen sinne oman tilinsä jatka katselua-valikkoon siltä varalta, että haluaa alkaa itsekin sitä katsomaan? Tai sitten hän on aloittanut katsomaan sitä, katsonut muutaman minuutin ja kiinnostus lopahtanut siihen. Tai sitten hän on antanut tunnukset jollekin kaverilleen, joka katsoo ko sarjaa.
Tälle jutulle löytyy niin monta täysin normaalia ja loogista selitystä, että mä en tajua miksi et voi mieheltä itseltään kysyä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Aloin keväällä katsomaan yhtä tv-sarjaa ja mainitsin asiasta miehelle. Hän sanoi ettei ole koskaan katsonut sitä sarjaa. Kuitenkin HETI SEURAAVANA päivänä (olimme olleet yhdessä koko tämän välin) näin hänen Netflixistään vilaukselta, että sama sarja oli "jatka katselua"-kohdassa. Hän poistui Netflixin etusivulta salamannopeasti, kenties juuri siksi.
En ole kehdannut ottaa asiaa puheeksi, vaikka muuten pystyn puhumaan miehelle kaikesta ja otan kaiken puheeksi empimättä. Tämä vain on niin kummallinen juttu.Kyseinen sarja on täysin normaali amerikkalainen draamasarja, jossa ei itsessään ole mitään erikoista. Välillä mies kyselee sarjasta normaalisti esim. vieläkö katson sitä, onko ollut hyvä... Tuntuu kiusalliselta selittää hänelle "tuo yksi poliitikko otti lahjuksia" kun mies taitaa tietää ne asiat itsekin paremmin kuin hyvin.
Meillä on siis yhteinen Netflix, mutta siinä on meille molemmille omat käyttäjätilit. Mies kävi tuolloin omassa Netflixissään ja minä olin vieressä. En ole sen koommin käynyt katsomassa, onko sarja vielä maistunut ja kuinka pitkällä hän menee.
Tulee oikein epäluuloinen tunne, mistähän muusta mies valehtelee? Mutta tuntuu tyhmältä ottaa puheeksi näin pitkän ajan jälkeen. Olenhan nyt itsekin salaillut että tiedän.
Ei mitään hätää mies vain taitaa olla liian yksinkertainen politiselle satorille eikä ymmärrä kaikkea katsomansa. Halua sitten varmistella sinulta mitä oikeasti tapahtuu. 👍
En ole tuo ap, mutta vastaan silti. Et ole tainnut kuulla yksilöiden välisistä eroista? Älykkyysosamäärä vaihtelee yksilöstä toiseen ja muutkin henkiset kyvyt siinä samalla kuten muisti. Jos sinun tarvii lukea kymmenen kertaa oppikirja lävitse, että saisit kiitettävän ei se tarkoita että kaikkien muidenkin pitäisi - joillakin riittää vain muutama kerta.
Parhaimmat muistavat pelkästään luennoilla kuuntelemalla tai kerran lukemalla (hyvä kuuloon perustuva muisti tai valokuvamuisti). Muistitekniikoita on myös erilaisia ja niiden avulla voi parantaa huonoakin muistia merkittävästi, se hauki on kala -pänttäys ei ole aina se tehokkain ja tarkoituksen mukaisin metodi etenkin jos todella laajoja tietomääriä pitää omaksua vaikkapa yliopistossa. Ihminen muistaa keskimäärin esim. 10 sanan listasta joka hänelle näytetään vain vähän aikaa noin 4 sanaa vähän ajan päästä kun niitä kysytään tai pyydetään kirjoittamaan paperille - jos käyttää esim. sellaista muistitekniikkaa että nivoo noita sanoja yhteen tarinamuotoon mielessään niin muistaa useamman tai kaikki.
Esim. Koira, Kissa, Ihminen, Omenapiirakka, Sykevyö, Kahvikuppi, Televisio, Deodorantti, Laiva, Eno. Nämä voisi muistaa vaikkapa seuraavasti: Eno puki sykevyön ja avasi television, kotivideoissa laivakoira jahtasi kissaa ja pöydällä ollut kahvikuppi särkyi, mainoksessa ihminen oli keksinyt omanapiirakan tuoksuisen deodorantin.
Usein mitä älyttömämpiä assosiaatioit ja tarinoita kehittää sen paremmin asioita muistaa.