Pk-seudun junissa on tosi kapeat penkit ja lähes olematon jalkatila
Penkit ovat vastakkain ja jalkatilaa on ihan minimaalisen vähän jos joku istuu vastapäiselle paikalle. Penkit ovat myös kapeita ja aivan kiinni toisissaan mistä seuraa se että matkustajien hartiat ja käsivarret "leviävät" pakostikin oman penkin rajojen yli.
Miksi???
Kommentit (6)
No eihän noissa lähijunissa matkusteta tuntitolkulla.
Kaukojunat erikseen. Ei niissäkään kyllä mitkään ruhtinaalliset tilat ole.
Matka-ajat on lyhyet, joten et kauan joudu istumaan ahtaasti. Mä olen kulkenut työmatkat kohta kaksikymmentä vuotta ruuhka-ajan metrolla ja lukuun ottamatta keskikesää ja joulun välipäiviä olen aina joutunut seisomaan työmatkan ylitäydessä metrossa. Herttoniemen kohdalla metroon ei mahdu enää kuin seisomaan ovien kohdalla olevaan 'eteiseen'. No, eipä ole koskaan tarvinnut harmitella penkkien kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Matka-ajat on lyhyet, joten et kauan joudu istumaan ahtaasti. Mä olen kulkenut työmatkat kohta kaksikymmentä vuotta ruuhka-ajan metrolla ja lukuun ottamatta keskikesää ja joulun välipäiviä olen aina joutunut seisomaan työmatkan ylitäydessä metrossa. Herttoniemen kohdalla metroon ei mahdu enää kuin seisomaan ovien kohdalla olevaan 'eteiseen'. No, eipä ole koskaan tarvinnut harmitella penkkien kokoa.
Joo, olen havainnut että metrossa on tilavammat penkit ja enemmän jalkatilaa kuin junassa mutta eipä siitä tietenkään paljon iloa ole jos ei saa istumapaikkaa.
HSL:n bussit on myös ahtaita. Joka aamu ruuhkassa näkee miten käytäväpaikalla istuvien matkustajien käsivarret ja olkapäät vievät tilaa käytävältä kun ei ne mahdu siihen penkille. Miehillä monesti myös jalka saattaa olla niin että käytävällä kävelevien pitää todenteolla varoa ettei osu siihen.
Penkit eivät ole liian pieniä vaan matkustajat liian isoja. Keskivertosuomalainen on ylipainoinen.
Ruuhkajunassa jos joutuu ahtautumaan sellaiseen kuuden hengen "loossiin" jossa istuu jo viisi keskikokoista aikuista niin tiukkaa tekee kyllä. Tilaa jaloille ei ole ja vieressä istuvat ovat ihan kyljessä kiinni.
Joko me stadilaiset ollaan lihavia tai sitten junat on tilattu jostain Japanista jossa ihmiaet ovat pieniä.