Seksuaalinen häirintä tulee jo korvista ulos
Eiköhän tästä ole nyt jauhettu jo ihan tarpeeksi,kääntyy kohta itseään vastaan.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä huvittavaa:Miten paljon miehet ahdistuu siitä ajatuksesta että naiset nyt vaatii tulla kohdelluiksi ihmisinä. Että miten nuo naiset nyt KEHTAAKIN haluta saada elää jokapäiväistä elämäänsä rauhassa ahdistelulta. Olisivat nyt vaan hiljaa ja antaisivat miesten tehdä heille mitä tykkäävät.
Jaa että naisetko ei muka harrasta seksuaalista häirintää?
Mua on kaksi kertaa tartuttu jalkovälistä kiinni naisen toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat saaneet jo pitkään paahtaa ilman mitään kunnioitusta miehiä kohtaan.
Sitä voidaan verrata eri vyöhykkeisiin missä on varoituskylttejä "älkää menkö eteenpäin". #metoo kampanja paahtoi täysillä sen viimeisen vyöhykkeen läpi välittämättä Stop-kylteistä, löysi itsensä vaaravyöhykkeeltä mistä katapultti viskasi sen äärettömyyteen.
Naisten olisi kannattanut kunnioittaa miehiä ja pysytellä kunnioittavan matkan päässä. Miehilläkin tulee sietoraja vastaan, vaikka naiset uskovat jo nujertaneensa miehet. Miehet taipuivat alaspäin kunnes naiset itse laukaisivat katapultin. Ja naisia varoitettiin tästä.
Sääliksi käy niitä oikeita uhreja, joiden kokemukset mitätöitiin hetkessä #metoo kampanjan ja huomionkipeiden naisten avulla. Vie vuosikausia, ellei vuosikymmeniä, ennenkuin miehet uskovat naisia jotka ovat todellisia uhreja.
Ja niitä uhreja tulee olemaan ja paljon. Uussuomalaisilla kun ei ole samoja moraalikäsityksiä kuin suomalaisilla miehillä on. Mutta kukaan ei usko tai jaksa kuunnella naisten itkuja #metoon jälkeen.
Pitäkäämme silloin mielessä ruotsalaisten ja saksalaisten naisten valtavat mielenosoitukset: "Raiskaus kestää vain hetken, rasismi koko elämän ajan" parin vuoden takaa.
Mitähän mömmöjä tämäkin on vetänyt?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä pitää jankata koko ajan sehän menettää jo "arvonsa". Käy päinvastoin, devalvaatio suhdanne.
Ai että kun jauhetaan epäsopivasta käytöksestä niin sitä aletaan pitää sopivana? Juuri päinvastaisen vuoksi olemme tässä tilanteessa, mutta varmasti tuo sinun väitteesi on totta, onhan sulla mutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä on jauhettu tarpeeksi vasta sitten kun se loppuu kokonaan. Joten alapaomalta osaltasi tehdä asialle jotain niin saadaan ahdistelut loppumaan ja samalla tämä kampanja.
Se nyt on päivänselvää että seksuaalinen häirintä ei tule maapallolta loppumaan niin kauan kun täällä on elämää.
Mutta nyt ahdistelijat saadaan vastuuseen. Potkitaan virastaan, heidän uransa lopetetaan, he saavat kansan vihat päälleen ja heistä tulee hylkiöitä. Huuhdotaan paskat viemäristä, niin sanoakseni.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Häirintää siellä ja häirintää täällä. Kun siihen vielä lisää "tasa-arvon" ja sen olemattomat ongelmat niin ei viitsi edes uutisia enää lukea.
Kyllä se on mennyt vaikeaksi tämä elämä tässä maassa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä huvittavaa:Miten paljon miehet ahdistuu siitä ajatuksesta että naiset nyt vaatii tulla kohdelluiksi ihmisinä. Että miten nuo naiset nyt KEHTAAKIN haluta saada elää jokapäiväistä elämäänsä rauhassa ahdistelulta. Olisivat nyt vaan hiljaa ja antaisivat miesten tehdä heille mitä tykkäävät.
Nuo ahdistelijat ovat tajunneet, että tässä muutetaan maailmaa. Tämä on jo niin iso juttu, että tämä ei mene ohi. Ja aika moni on kauhuissaan. Kuvitelkaa, miten moni menestynyt ihminen odottaa tälläkin hetkellä, milloin hänen tekonsa tulevat päivänvaloon. Aika moni ei kykene enää nukkumaan. Mikä on heille oikein.
Ottakaa myös huomioon, miten yleistä ahdistelu on ollut. Tässäkin ketjussa on monta kirjottajaa, jotka ovat kourineet, huudelleet ja ahdistelleet. Ja he ovat kaikki sitä mieltä, että he eivät tehneet väärin.
Teidän naisten kommenttien lukeminen käy komediasta. Ettekö te vieläkään tajua että te puhutte toisillenne ja miehet seuraavat huvittuneina tätä massapsykoosi-ilmiötä? Jossakin vaiheessa teiltäkin loppuu jutut ja energia ja olette kampanjalla saaneet aikaan nykyaikaisen naisten syrjinnän.
Sitten naiset yrittävät ryömiä lattiaa pitkin takaisin miesten suosioon. Turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisetkin sitä tekee ja siihenkin pitää puuttua. Mutta se, että naisetkin ahdistelevat ei tee naisiin kohdistuvasta ahdistelusta jotenkin oikeutetumpaa. Puuttukaa kaikkeen ahdisteluun. Jos nainen sua kourii niin tee rikosilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se varmasti sulla tuleekin. On ihan satavarmasti ahdistavaa tajuta, että miten helv paljon sitä häirintää tapahtuu ihan joka ikinen päivä. Ois vaan kivempaa sulkea silmät siltä ja ajatella vaan kivoja asioita. Mutta kun se häirintä ei poistu sillä, että sulkee silmät. Sun pikkuinen mielipaha nyt siitä, että joudut näistä jutuista lukemaan on aika pientä sen todellisen ongelman, eli häirinnän ja ahdistelun, rinnalla. Yritä nyt vaan kestää pikku mielipahaasi kun kaikki ei olekaan vaan kivaa ja ihanaa ja semmoista kuin sinä haluaisit.
Pahuutta ja ikäviä asioita mahtuu paljon tähän maailmaan - jopa vakavampia asioita kuin häirintä. Silti jossain vaiheessa sen jumittuneen levyn kuuntelu alkaa v#tuttaa. Jauhettaisiinko taas vaihteeksi sademetsien hakkuista Brasiliassa?
Siitäkin voidaan toki jauhaa. Se, että maailmassa (sinun mielestäsi) on vakavampiakin ongelmia, ei tee tästä asiasta sellaista, että sen voi lakaista maton alle.
Ymmärrän kyllä, että v#tuttaa. Ihmisiä. Tuppaa v#tuttamaan asiat, joissa tietävät toimivansa väärin, mutta eivät halua muuttaa käytöstään. Sitten syyttelevät niitä, jotka kehtaavat tuoda esille epäkohdat.
Hetkinen ... syytätkö minua ahdistelijaksi? Nyt tarkkana!
Ongelma ei ole pelkästään ahdistelijat vaan myös ne, jotka eivät siihen puutu. Liian moni kuvannollisesti (tai ihan kirjaimellisestikin) kääntää katseensa, ettei tarvitsi puuttua epäasialliseen käytökseen tai alentaviin kommentteihin. Ei tarvitse olla itse ahdistelijat, mutta silti voi olla se, joka mahdollistaa sen olemassaolon.
Puuttumalla ahdisteluihin tai muihin rikoksiin saa vain mustan silmän, puukon kylkiluiden väliin tai syytteen hätävarjelun liioittelusta. Todistajana voin olla jälkikäteen, mutta sekaan en mene.
Tätä juuri tuntuu monen olevan vaikea ymmärtää. Jos humalainen tai muuten sekaisin oleva ahdistelee bussissa naista, kerjään vaan verta nenästäni jos alan miestä syyttelemään. Voin auttaa naisen pois tilanteesta, mutta naisena en ala väittämään vastaan jollekin luonnehäiriöiselle. Sama juttu tappeluissa, ryöstöissä jne.
Vierailija kirjoitti:
Joku jolla on elohiiri silmässä katsoo sua metrossa ohimennen, ja se on sitten niinku seksuaalista häirintää. Iski sika mulle silmää, pervo!
Jokainen kunnon feministi tekee rikosilmoituksen jokaisesta miehestä joka katsoo häntä kohti eik se ole suoraan silmiin. Oppiipahan miehet olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä on jauhettu tarpeeksi vasta sitten kun se loppuu kokonaan. Joten alapaomalta osaltasi tehdä asialle jotain niin saadaan ahdistelut loppumaan ja samalla tämä kampanja.
Oikeus on sitä varten. Vie asia sinne mutta älä vingu asiasta mediassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, että minä en naisena saa nostaa meteliä kun mies on ahdistellut minua, koska nainen on ahdistellut sinua? Vai tarkoitatko että minun pitäisi nostaa meteli siitä että nainen on ahdistellut sinua?
Onneksi olen homo. En ole ahdistellut eikä minua ole ahdistellut kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeus on sitä varten. Vie asia sinne mutta älä vingu asiasta mediassa.
Sinä et sanele kenellekään mitä ja missä saa puhua. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo ahdistelijat ovat tajunneet, että tässä muutetaan maailmaa. Tämä on jo niin iso juttu, että tämä ei mene ohi. Ja aika moni on kauhuissaan. Kuvitelkaa, miten moni menestynyt ihminen odottaa tälläkin hetkellä, milloin hänen tekonsa tulevat päivänvaloon. Aika moni ei kykene enää nukkumaan. Mikä on heille oikein.
Ottakaa myös huomioon, miten yleistä ahdistelu on ollut. Tässäkin ketjussa on monta kirjottajaa, jotka ovat kourineet, huudelleet ja ahdistelleet. Ja he ovat kaikki sitä mieltä, että he eivät tehneet väärin.
Teidän naisten kommenttien lukeminen käy komediasta. Ettekö te vieläkään tajua että te puhutte toisillenne ja miehet seuraavat huvittuneina tätä massapsykoosi-ilmiötä? Jossakin vaiheessa teiltäkin loppuu jutut ja energia ja olette kampanjalla saaneet aikaan nykyaikaisen naisten syrjinnän.
Sitten naiset yrittävät ryömiä lattiaa pitkin takaisin miesten suosioon. Turhaan.
Anteeksi, mutta minkä syrjinnän? Siis sen syrjinnän, joka on ollut olemassa siitä lähtien kun mies päätti, että hän johtaa tätä maailmaa ja nainen on hänen omaisuuttaan?
Nainen pärjää paremmin ilman miestä. Mies taas elää pidempään jos on parisuhteessa. Itse asiassa miehiä ei edes maailma tarvitsisi kuin muutaman hassun tuhannen ja hyvin pärjättäisiin. Ilman naisia kuoltaisiin aika pian sukupuuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten kun ahdistelija on lähin ja ainoa esimies. Siinä tilanteessa ei voi tehdä mitään....siksi on tärkeää, että asiasta jauhetaan, jotta nämä ”suurmiehetkin” antavat alaisten tehdä työnsä rauhassa. Mua ei haittaa jotkut urpot baarissa tai kadulla, mutta johtajaa vastaan ei auta kuin työpaikan vaihtaminen ja se on epäreilua. Omalla kohdalla näitä sattunut tielle 4 kpl eikä niitä töitä koko ajan voi tämän takia laittaa vaihtoon.
Miksei voi sanoa että käytös on epäsopivaa? Jos saa potkut niin voi haastaa oikeuteen, asia tulee julkiseksi, mahdollisesti saa paikkansa takaisin tai ainakin korvaukset. Epäilen kuitenkaan että saisi potkut, ei edes ahdistelija ole niin hölmö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäätkö jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole kourinut, huudellut, tai mitään muutakaan semmoista. Naisia on silti riittänyt. Mutta nyt alkaa pikku hiljaa tuntumaan siltä, että yhtä hyvin tässä voisi kouria ja pelotella, kun olen kuitenkin sylkykuppi ja syyllinen kaikkeen. Olenhan sentään valkoinen heteromies.
Tuo on jo erittäin vakava rikos. Mutta toivottavasti et sentään ole Suomessa syntynyt etkä kristinuskoinen? Koska se olisi jo äärimmäisen julmaa ja pahaa. No onneksi olet sentään vasemmistolainen viherpiipertäjä? Kai nyt edes se olet vai oletko täysi hirviö?
Asiasta jatkuva vatvominen johtaa nyt siihen, että todellakin vähän pitempään tujottaminenkin jo koetaan seksuaaliseksi häirinnäksi, Minua, joka olen hyvin nuorena kokenut rankaa sekuaalista ahdistelua, keskustelu vaivaannuttaa. Ja todellakin vähättelen näitä seksipuheista suivaantuneita, toivoisin että minuun olisi kohditunut vain näitä ehdotteluja ym
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua on kaksi kertaa tartuttu jalkovälistä kiinni naisen toimesta.Oletko sitä mieltä, että minä en naisena saa nostaa meteliä kun mies on ahdistellut minua, koska nainen on ahdistellut sinua? Vai tarkoitatko että minun pitäisi nostaa meteli siitä että nainen on ahdistellut sinua?
Miksi vastaat kysymyksiin vastakysymyksillä? Etkö osaa vastata kysymyksiin?
On.