Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HoidonTarpeessa' 05 vko 15

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=00688B][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]

[color=00688B][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]

[color=66CDAA] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]

[color=FF7F00][size=4][b]HoidonTarpeessa' 05:[/b][/size][/color]

[color=FFA500]************************************************[/color]

[color=00BFFF]Bilha

ollaan vm' 77

Helsingistä

ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]

[color=00BFFF]EmmaEmilia-79

Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.

Asumme Pohjois-Suomessa.

Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.

Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.

Miehellä todettu azoospermia, huhtikuussa selviää onko hormoneista ollut apua

asiaan ja miten sitten jatketaan. [/color]

[color=00BFFF]hende

olen kohta 33 vuotias, mies kesällä 35.

Yritystä on ollut puolitoista vuotta.

Kolme keskenmenoa 11/04, 06/04 ja 11/05.[/color]

[color=00BFFF]ippu67

Minä ja mun kulta vm. -67 ja -68

yritystä tähän päivään mennessä noin vuosi takana

Ei lapsia ennestään.

1. IVF 11/2005 julkisella puolella, nega (monitumaisuutta)

2. IVF+ICSI 1/2006 yksityisellä puolella, nega

3. IVF-hoito lähestyy alkuaan... kp 30/29 (-30) menossa ja kp 2 alotan Gonal-F:n.

Sinnikkäästi vaan yritetään edelleen![/color]

[color=009ACD]Jeanel

22v. ja mies 21v.

Satakunta

Ensimmäisestä haaveillaan.

Yritys aloitettu 9/05. Minulla todettu pco-tyyppiset munasarjat 2/06. Nyt syön teroluteja, ja kesällä katsotaan onko kierto tasaantunut. .[/color]

[color=009ACD]joalin

Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.

Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]

[color=009ACD]keinuhepo

Oon 28v ja mies 24v.

Asustelemme Pirkanmaalla.

Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.

Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002

ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok). Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]

[color=00BFFF]LeiaK

Ikää minulla 36 ja miehellä 40, olemme Jyväskylästä

Minulla leikattu syksyllä 2004 myoomia kohdusta, vuoden alusta 2005 saatiin taas aloittaa raskautumisyritykset.

Joulukuussa 2005 perustutkimukset tehty - kummassakaan ei löytynyt vikaa.[/color]

[color=009ACD]LeiMu

Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.

Asumme Itä-Suomessa.

Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.

Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]

[color=00BFFF]Lilli78

Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.

Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.

Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]

[color=009ACD]Lupus

Olen 24-vuotias tyttönen Keski-Suomesta.

Avomieheni on 29-vuotias, yhdessä olemme olleet kohta

kolmisen vuotta ja ehkäisyn jätin pois helmikuussa 2005.[/color]

[color=009ACD]miliko

Minä 29v ja mieheni 32v.

Olen tamperelainen vasta-alkaja.

Yritys alkoi 10/2004.

Eka inssi 11/05 päättyi keskenmenoon 1/06. Keväällä edessä uusi inssi ja toivottavasti plussa.[/color]

[color=009ACD]möröm

Oon 27v ja mies 37v.

Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.

Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa

toinen ICSI alkaa helmikuussa.[/color]

[color=009ACD]Nonna-80

Minä -80, mies -78

yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000, naimisiin mentiin tänä kesänä 2005

yritys aloitettiin 10/03, plussa 10/04 joka kuitenkin km 12/04. Mitään apukeinoja

ei vielä käytössä. Ensimmäistä gynekäyntiä suunnittelen.[/color]

[color=009ACD]pikkuinenpeikko

Olen 29.vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004. Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]

[color=009ACD]Pingu-78

Mina 27, mies 29

asustellaan ulkomailla

yritysta 05/04 eika plussan plussaa [/color]

[color=009ACD]SanniAnniina

Minä ja mieheni 29v.

pääkaupunkiseudulta ollaan.

Pillerit pois 04/04. Kohtu ultrattu, sperma tutkittu:

niiden mukaan kummallakin kaikki hienosti(?), mutta nyt menossa 6. kierto Lugea ja

toinen Clomikin takana.[/color]

[color=009ACD]tirppa71

Minä tirppa71, mies vm73

viiteen vuoteen mahtuu ainakin 4kk clomikuuri,

2 x inssi 05 negaa

Eka IVF 11/05 tuoresiirto nega

1. PAS 02/06 nega

katse kohti 2. PASia

Esikoinen " työn alla" [/color]

[color=009ACD]tokkopa

Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.

Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]

[color=00BFFF]Tuittu78

Olen vm-78 ja mieheni -76.

Asustelemme pääkaupunkiseudulla.

Todellinen yritys siis aloitettu 12/04. [/color]

[color=009ACD]tuupalainen

Tuupa -79 ja mies -77

asuinpaikka Turku

vauva tilattu -03

ei pitäisi olla suurta " vikaa" kummassakaan

hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]

[color=00BFFF]varjokas

Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.

Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.

Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta. Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.

Hääpäivä 20.3. 2006 :)[/color]

[color=009ACD]viivi99

Minä olen 25v. ja mieheni 31v.

Asustellaan Espoon suunnalla.

Pillerit jätetty 8/04

ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06

Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]

[color=009ACD]VM1974

31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.

Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.

Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005. Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]

[color=0000FF][size=2]Päivitykset: [/size]

- Kevätsiivous toimitettu. Jos haluat esittelysi listalle, vinkaise![/color]

[color=40E0D0][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]

[color=BF3EFF]Burde

Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v

Asutaan Tampereella

Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]

[color=9F79EE]klovni75

Minä 30v ja mies 38v

Koti on Helsingissä.

Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]

[color=BF3EFF]Marenda

Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.

Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.

11kk toivottu toista lasta.[/color]

[color=BF3EFF]MollyJii

Minä olen 26 v. ja mies 29 v.

Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.

Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]

[color=9F79EE]Mörötin-81

Olemme mieheni kanssa vm.-81

esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]

[color=BF3EFF]omena78

Minä -78 ja mies -77.

Asutaan pääkaupunkiseudulla.

Lasta toivottu syksystä 2003

hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]

[color=9F79EE]pikmin

Olen 28v ja mieheni 29v.

Haaveilemme esikoisesta.

Yritys alkoi 1/05.

Tutkimukset aloitettu: 12/05,

DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]

[color=BF3EFF]Putkula76

Minä olen 29v, mies 30v.

vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.

Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]

[color=9F79EE]quiero3

minä 24, mies 25

Pk-seutu

Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]

[color=BF3EFF]Rizzu

Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,

minä täytän pian 28, mies on 30.

Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]

[color=9F79EE]vaimonalku

Olen -80 ja mies samaten

joulusta -04 asti on yritystä

ja mitään ei ole edes lupaillut

nyt julkisella puolella lähete menossa

ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin

mennään.[/color]

Vierailija
2/20 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Nyt siis menossa kp29/26-35 ja edelleen menkkakivut jatkuvat kovina. On ollut jo ainakin viikon verran, mutta tänään erityisesti. Tulispa nyt sitten nopeasti, niin saisin varattua ajan siihen ssg:hen. Lämmötkin on pudonneet muutaman kymmenyksen, joten eiköhän kohta päästä käynnistämään toivottavasti viimeinen kierto ennen ensimmäistä inssiä..

Onko Varjokkaalla kaikki hyvin? Olet ollut jo niin pitkään hiljaa.. Vai pidätkö vain pientä paussia edelleen? *kyselee huolestuneena* Sanothan sitten jos haluat vaihtaa listaemon roolista toiseen? Olet niin hienosti jaksanut sitä hoitaa! Kiitokset siitä!!!! *rutistus*

Mutta nyt poistun kipuineni menkkoja odottelemaan..

Erityisesti Tuupalaisen ja Lupuksen kuulumisia kaipailen..:)

-Tuittu-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein ihanaa keskiviikkohuomenta! Heräsin tuntia ennen kellon soittoa, kun on niin valoisaa. Oltiin eilen pelaamassa sulkapalloa miehen kanssa ja kun 21.30 lähdettiin hallilta, oli vasta " hämärää" (ei pimeää) ja niin lämmin, ettei pitkiksiä enää tarvinnut farkkujen alle...kevät tulee siis sittenkin!

Kiva, että tulee pääsiäinen. Töissä on yhtä hulinaa, kun lapset ja työntekijät sairastelee. Tänään pitäis pärjätä kahden vajauksella koko päivän...huh! Munkin pitää tehdä tuntia pidempi päivä. Mä odotan jo kovasti lauantaita. Nimittäin silloin on kaverin synttärit ja pääsen bilettämään ekaa kertaa kahteen kuukauteen. Miten tää elämä voikin olla näin kiireistä vaikkei ole edes lapsia vielä??? Ja mitä se on sitten....

Alkaa jo pikkuhiljaa jännittää toi Saksan reissu. Kyseessähän on siis kuoron kanssa tehtävä kiertue. Kymmenessä päivässä aiotaan kiertää 8 kaupunkia ristiin rastiin Saksaa ja pitää 8 konserttia. Onneksi paikalliset järjestävät konsertit ja majoitukset meille...Muutama yö taitaa kuitenkin mennä bussissa pidemmällä taipaleella. Rankka reissu tulee, mutta elämys varmasti. Katselin juuri kiertueohjelmaa ja totesin, että viimeinen konsertti on vappuaattoiltana...ja paluulento Suomeen vasta seuraavana iltana... Eli aika armottomat kauden päättäjäiset taidetaan saada aikaiseksi siellä sitten!!!

(.) KP 17/27-34 (33) Täällä metsästellään edelleen sitä ovisplussaa...ei tullut eilen eikä tänään...Ens viikolla menen keskiviikkona verikokeeseen varmistamaan onko sitä ollenkaan.

Maanantainahan lääkäri ultrasi 14,5 kokoisen munasolunalun vasemmalta puolelta ja sanoi, ett' jos torvet on auki, ei pitäis olla mitän estettä raskautumiselle...kovasti ollaan siis koetettu laittaa simppoja liikenteeseen... :)

Tuittu78: Mulla näillä näkymin se SSG heti Vapun jälkeen...jos menkat alkaa, niiden pitäis alkaa siellä Saksassa silloin Vappua edeltävänä viikonloppuna...ja sehän piti tehdä kp 5-10. Jos sulla on ennen sitä, tule ihmeessä kertomaan, miten sujui. Mua jännittää se ihan kamalasti!!! Varsinkin kun lääkäri sanoi, että katedrin laitto sattuu ja pelkään, et toinen munajohdin ainakin on tukossa...

Milikolle onnittelut 3kk tauon päättymisestä. Toivottavasti nyt tärppää pysyvästi... :) BD BD BD BD!!!!

Jeanelille kans peukutuksia. Toivottavasti noi miehesi tuntemukset olisi positiivinen yllätys!

Joalin: Mä uskon, et muutoksia voi tapahtua lyhyemmässäkin ajassa...esim. ihan nukkumalla säännöllisesti ja elämällä vähemmän stressaavaa elämää vaikuttaa ainakin siittiöiden tuotantoon positiivisesti...Niin lääkäri ainakin vuosi sitten mulle kertoi...Toivotaan, et teilläkin.

Tuupalaiselle pidän edelleen peukkuja, et salamatkustaja takertuisi mukaan.

Nyt töihin!

Nonna

Vierailija
4/20 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuittu: Mikä on ssg? Toivottavasti sulla nyt menkat alkaa pian, jos kerran sitä toivot :) Odottelu aina kauheinta on.

Nonna: Hyvää konserttimatkaa sinulle! Mäkin harrastan laulamista, ja oon ihan kadena täällä että joku Oikeesti harrastaa sitä. Mulla on nykysin aika paljon jäänyt, kun poltan eikä ääni oikeen kulje kunnolla sen takia. Koita nyt saada ovisplussa ennen reissuun lähtöä, ettei ihan jää hyödyntämättä se!

*Varjokkaalle positiivisempaa mieltä* Auringonpaiste piristää itseä ainakin vähäsen tän synkkyyden keskellä.

).( Kp23/26 ja selkää ja mahaa on kolottanut jo muutaman päivän. Yleensä mulla ei kolota ennen vuodon alkamista... Jostain olen saanut päähäni että haluan testailla jo nyt, vaikka ei kannattaisi, joten kävin ostamassa testin apteekista tänään. Ajattelin että jos pystyisin olemaan 4 tuntia pissimättä niin teen sen vielä illalla, mutta ensimmäinen yritys ainakin päättyi tuntiin. Kauhee vessahätäkin on ollut koko ajan.

Jee, Ässät voitti eilen! (Tais tulla paljastettua missä asun;))

-jeanel-

Vierailija
5/20 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vietetty viime aikoina varsin hiljaista taustailua..

Jostain syystä ei vain ole ollut mitään sanottavaa eikä ole oikein huvittanut mitään kirjoitella.

Täällä kuitenkin ollaan ja juttujanne olen lueskellut ja mielessäni teitä ajatellut.

Olikos se niin, että Lupuksella oli vielä menossa jännät ajat?

Toivottavasti nyt tärppää! =)

Ja Tuupalaisen matkustajille kans toivotaan napakymppi osumaa ja 9kk reissua siellä kohdun sisuksissa. ;)

Mitäs EmmaE:lle kuuluu?

Olit palaillut lomilta ja ensi viikolla pääsette sitten testeihin...??

Toivotaan, että hormonit olisivat tuottaneet tulosta eikä kaikki olisi näin lopullista kuin meillä.

Meilläkin olisi lääkärireissu reilun viikon päästä, mutta siellä nyt ei taaskaan varmaan sen kummemmin edetä, kunhan vain mennään toivomaan tuota lahjasiittiöiden käyttöä. Voi kun päästäisi äkkiä niihin tositoimiin eikä tässä tarttis vaan viikosta toiseen ihmetellä ja odotella.

Itellä on kyllä muutoinkin onneksi nyt ajatukset olleet vahvasti muualla, kun on noita heppakuvioita tullut pohdittua vähän liiankin ankarasti (haittaa jo melkein yöuniakin). Pitää vaihtaa tallia, kun kaveri lopettaa, niin itselle tuo kulkeminen saattaa muodostua ongelmaksi toisinaan ja sitten vielä se, että bensa maksaa nyt niin älyttömästi, että jostain pitää vähän tinkiä.

On vaan niin huono omatunto sitä omistajaa ja heppaa kohtaan, kun olen tässä nyt sitten käynyt jo kattelemassa muita vaihtoehtoja. Taisipa tuo omistaja mulle vähän suutahtaakin, kun kerroin että tällainen valitettava tilanne nyt on että raha on tiukilla... =(

Eihän tässä nyt näin ollutkaan tarkoitus käydä, mutta kun raha ei kasva puissa ja hinnan alennusta ei suostunut antamaan, vaikka itse ei käy tallilla lainkaan. Minä olen ollut se, joka hevosta on nyt melkein vuoden ajan liikuttanut. Silleen tietysti aika ihanteellinen tilanne, kun on voinut hepoa pitää melkein kuin omanaan.

Voi voi.. kyllä ihmisellä on taas ihme ongelmat (itseäni siis tarkoitan)..

Nautiskelkaahan pääsiäisestä ja toivottavasti edes jossain paistaa aurinkokin!! =)

-viivi-

Vierailija
6/20 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh, vielä tämä päivä pitäisi jaksaa raahautua töihin, ihanaa saada sitten lomailla muutama päivä taas.

Jeanel: Joko testasit??!

Ja joko Tuitulla menkat alkoivat? Tosi hyvä juttu että tekin pääsette kohta tositoimiin!! :)

Mittasinpa tuossa äsken lämmön, 37,5 on taas vaikka mitenkään flunssainen/kuumeinen olo ei ole. Aion kyllä silti mennä töihin, kun olokin on normaali.

Tänään menossa pp15, ei vielä ainakaan ole vuoto alkanut... tosi stressaavaa. Varsinkin kun nuo Luget valuvat ulos, niin aina saa jännätä että onko se nyt verta mitä ulos valuu vai mitä... aargh! No, huomenna viimeistään tämä piina loppuu!!

Ei edelleenkään taida olla mitään oireita. Rinnat ovat arat, mutta se johtunee Lugeista. Tänään aamulla vihloi alavatsaa oikein kunnolla. Hulluksi tässä tulee!

Ostin jo kaappiin valmiiksi siideriä, varmana avaan yhden tölkin heti huomenna aamulla jos testi on negaa...

Joo, ei nyt kummempia, ei pää toimi yhtään. Kaikille oikein hyvää pääsiäistä!!!

-Lupus

Vierailija
7/20 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä mistä johtuu, mutta ei luista tämä keskustelu minun osaltani. Kiitos kaikille, jotka jaksaa minua ajatella ja toivottaa onnea. Oon tosi pahoillani kun ei oo oikein mitään takaisin annettavaa... :( Oon vaan niin älyttömän väsyny kokoajan.

Toivon teille kaikille kuitenkin hyviä asioita! :) Älkääkä unohtako mua, vaikka en vähään aikaan tänne kirjottaiskaan... Luen kyllä ja tulen kertomaan jos on jotain kerrottavaa.

Vierailija
8/20 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

VARJOKAS jos vielät teet listapäivityksiä niin muuta mun kohdalle;

tirppa71

Minä vm71, mies vm73

viiteen vuoteen mahtuu

ainakin 4xclomit

2x inssit 05 negaa

1. IVF tuoresiirto 05 negaa

2x PAS 06 negaa

nyt pakollisella hoitotauolla kun julkisella on niin

pitkät jonot, että saattaa mennä vuodelle 07 :(

Ja esikoista toivotaan...

LUPUS täällä peukutetaan kympillä sulle plussaa bdbdbd

JEANEL samoin sulle bdbdbd p.s täällä on sitten yks kärppä-fani mutta suostun toivottamaan onnea lätkävoiton johdosta....hih

TUUPALAINEN jospa se ois vaan normaalia kevätväsymystä ja pian siitä piristyt.

VIIVI toivon totisesti teille onnea tuleviin koitoksiin, teitte vaikean päätöksen ja kyllähän se jo teillekin kuuluis se plussa!!!

TUITTU täältä lähtee täti kiertoon jospa se löytäs sun luo ja pääsette jatkamaan hoitoja bdbdbd

O.N ei kuulu kummempia. Olen ottanut tavoitteeksi PLAN B joka on; varaan ajan yksityiselle gynelle, vingun clomi + metformiini coctail reseptin ja testaan sen tehon tässä pakollisella hoitotauolla jospa se sitten .... tadaa onnistuis. Tuolla toisaalla kirjoittelivat hyvinkin rohkaisevia tarinoita tästä coctailista.... Muuten yritän sopeutua tähän " normaaliin" elämän rytmiin ilman ultria, siirtoja, lugeja ymm..

Mutta oikeen ihanaa pääsiäistä kaikille ja huiskutukset (0/ tasapuolisesti!!!

Vierailija
9/20 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisiä minuutteja kuluttelen töissä ja ajattelin muutaman rivin ehtiä vielä kirjoittelemaan. On tosiaan ollut töissä älytöntä kiirettä loman jälkeen ja stressiä pukkaa joka tuutista, eli tulee pääsiäisloma oikein sopivaan saumaan. Mulla on sikäli omituinen tilanne piiiitkästä aikaa, että ovis oli tuossa pari päivää sitten ja puuhasteltiin tosi ahkerasti, joten PERIAATTEESSA voisin vaikka piinailla monen kuukauden tauon jälkeen. Tosi outoa, tuntuu kuin viime kerrasta olisi ikuisuus. Todellisuudessa olen kyllä niin vannoutunut pessimisti, että olen varma ettei miehen tilanteessa ole tapahtunut minkäänlaista edistymistä, joten enpä sitten ole saanut (ainakaan toistaiseksi) mitään piinailufiilistä päälle. Ens viikolla pitäis sitten uskaltaa viedä miehen simpat tutkittavaksi ja täällä meillä tulokset saa heti samana päivänä. Pelottaa koko ajatus niin vietävästi, että koitan olla ajattelematta sitä vielä pääsiäisen ajan. Mahdollisesti keskiviikkona koittaa sitten totuuden hetki. Huoh.

Odottelen kyllä jo kovasti Viivin lääkäriaikaa (heh) koska hyvin suurella todennäköisyydellä mekin siis joudutaan tuohon lahjasiittiörumbaan. Kiinnostaa siis kovasti tietää mitä teille siitä sanotaan, tulethan heti kertomaan.

Anteeksi tämä omanapaisuus jälleen kerran, mutta pitää lähteä kiitämään kotia kohti joten kommentointi jää toiseen kertaan. Oikein hyvää ja rentouttavaa (sekä tietenkin munarikasta!) pääsiäistä kaikille ja kovasti tsemppiä kevät ym. masennusten kourissa taisteleville!

EmmaE

Ps. Tirppa, miekin olen vannoutunut Kärppäfani, mutta onnittelut silti minunkin puolesta Jeanelille Ässien menestyksen johdosta :)

Vierailija
10/20 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille! Minäkin sain aikaiseksi kirjoitella, vaikka pientä taukoa oon odotellessani pitänyt. Lukemassa oon kuitenkin käynyt miltei joka päivä, mutta jotenkin on vaan ollut takki tyhjänä. Mutta nyt siis uudella innolla!

NONNA: Tsemppiä ovisplussan metsästykseen! Toivotaan, että tärppi kävisi ja saisit unohtaa sen ssg:n ajattelemisen vallan. Toisaalta itse k.o toimenpiteen läpikäyneenä tsemppaan, kyllä siitä selviää. Ota kipulääkettä ennakkoon, itselläni se strategia ainakin toimi hyvin.

TUITTU:Tuliko se täti jo vai vieläkö odottelet?

JEANEL: Testasitko jo??? Hirmuisasti peukutusta!!! bdbdbdbdbdbd!

VIIVI: Samoilla tunnelmilla tuon taustapalstailun suhteen. Luulisi nyt sen vuokraheppasi omistajan ymmärtävän, koska sinulla on hyvät perusteet siihen, miksi lopetat. Ja jos hän niin kauheasti sinut haluaa pitää, alentaisi sitten hintaa...

LUPUS: Tosi jännittävää! Pidän sormet ja peukut ristissä, voi kunpa se olisi plussaaa!!!

TUUPALAINEN: Iso rutistus sinulle! Toivottavasti lähestyvä kevät ja aurinko tuovat sinulle energiaa lisää! Ei me sua unohdeta, tule takaisin kommentoimaan sitten kun siltä tuntuu! Jaksuja iso kasa sinulle!

TIRPPA: kakkossuunnitelma kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta! Toivottavasti siitä löytyisi tehoja. Lueskelin itsekkin metformiinin tehokkuudesta lapsettomuuden hoitoon ja aika vaikuttavia tuloksia sen avulla on saatu, vaikka tieteellistä tutkimusta ei vielä paljoa olekkaan.

EMMAEE: Toivon sydämestäni, että saatte mukavia uutisia ensiviikolla! Pidän peukkuja, tule kertomaan sitten miten teidän kävi! Ja piinaile vaikka ihan pikkuisen kohta, ihan vaikka vaan siksi, että et ole sitä saanut vähään aikaan tehdä :)

).(: käsittämätön tilanne mulla! Odottelen edelleen tätiä saapuvaksi. Nyt jo kp 33/27. En siis ole vieläkään voinut aloittaa Synarela-sumutuksia ja vähän jännittää meneekö IVF sitten tämän takia viikolla eteenpäin. Raskaanahan en voi olla, koska molemmat tuubat ovat tukossa. Kohtalon ivaa, että täti ei tule. Lähettäkää nyt joku se mulle tänne mahdollisimman pian. Menee hermot tähän odottamiseen... :)

Vierailija
11/20 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa kp0/kp1. En ole vielä päättänyt laskenko tätä päivää kun on vain pientä tuhrua eikä siteeseenkään ole tullut kuin yksi tippa.. Mitä mieltä olette? Laskenko vasta huomisesta?

Kierto jäi siis suht lyhyeksi.. 30/31 päivää, vaikka ovulaatio oli vasta kp 18.

No, mutta ei tämä ollutkaan niin yksinkertaista.. Eipä toki.. Ensin tuuletin kun menkat alkoivat ja innokkaana soitin Väestöliittoon varatakseni ajan ensi viikon perjantaille siihen ssg:n. No ovat sitten kiinni tänään joten soitto jää ensi tiistaihin. Ja arvatkaa uskonko että niillä on aikoja enää saman viikon perjantaille? Voi itku jos taas odotellaan sitten kuukausi..:(

Piristävä rutistus täältä kaikille alavireisille!!! Toivotaan että se aurinko tosiaan löytää vielä tämänkin risukasan joskus.. On tämä vuosi ollut itselläkin sellaista vuoristorataa, että voin sanoa että tiedän hyvin miltä tuntuu rämpiä siellä alingossa. Täällä me ollaan ja pysytään ja odotellaan teitä takaisin palstatauoilta!!! Ajatuksissa olette!!!

LUPUS: Toivon niin kovasti että sinulta jää se siideri korkkaamatta!! Tule kertomaan sitten uutiset.. Jännittää sinun puolestasi! bdbdbdbbd

TIRPPA: Hyvän kuuloinen suunnitelma sinulla on hoitotauolle! Toivotaan että gynellä on hieman baarimikon verta suonissa ja saat coctailisi tilattua! ;)

JEANEL: Oletko jo testannut? SSG=munatorvien aukiolotutkimus, joka tehdään 2-4 vrk kuluttua vuodon loppumisesta. Siinä ruiskutetaan jotain ainetta ja ilmakuplia alateitse ja sitten seurataan miten se siellä etenee. Kun meillä ei löytynyt aikaisemmissa tutkimuksissa mitään vikaa niin sitten jatketaan poissulkemista.. Yhtään hoitoa meille ei ole vielä tehty, tutkimuksia vasta.

VIIVI: Tosi harmillinen tilanne sinulla tuon heppajutun kanssa..:( Toivotaan että asiat järjestyy parhain päin! Sinunkin lääkärikäyntikuulumisia odotan.. Tiedän juuri miltä tuntuu kun asiat eivät etene lainkaan ja se jos jokin osaa turhauttaa! Mutta olettepa sitten taas yhden lääkärikäynnin lähempänä tavoitettanne, sillä kaikki (ne turhaltakin tuntuvat) on kuitenkin aina käytävä läpi.

TUUPALAINEN: Älä murehdi sitä, etteikö sinulla olisi meille nyt mitään annettavaa! Olen ainakin itse saanut sinulta monen monta lohduttavaa ja kannustavaa kommenttia tällä palstalla, joten nyt on sitten minun vuoroni antaa niitä sinulle!! Joten paljon lämpimiä ajatuksia ja kirkkaita plussasäteilyjä sinne suuntaan.. Täällä ollaan hengessä mukana!!

EMMAE: Tervetuloa takaisin lomalta! Meilläkin on sama maanosa matkakohteena ensi kesänä. Päätin lopettaa rahasta murehtimisen.. En hemmetti enää suostu elämään tämän lapsettomuuden ehdoilla vaan se saa luvan elää minun ehdoillani! Pientä sisuuntumista siis ilmassa täällä..:) Tsemppiä tuleviin testeihin ja tule sitten heti kertomaan kuulumiset! Täällä on peukut pystyssä että tulokset olisivat parantuneet!

KEINUHEPO: Onko sinulla ihan oikeasti 100% mahdottomuus tulla raskaaksi luomuna?! Aika omituiselta tuntuu että tuo kierto nyt noin venyy ilman syytä.. Toivotaan että saat pian selvyyden suuntaan tai toiseen!

Onko JOALINkin palstatauolla? ja TOKKOPA? Onko MILIKOlla vaihtunut uusi kierto ja nimenomaan se odotettu inssikierto? ;)

Mutta nyt pääsiäisen viettoon.. Olen taas tämän onnettoman hitaan nettiyhteyden varassa ja jo kerran koko teksti katosi.. Aargh se on rasittavaa!

-Tuittu-

Vierailija
12/20 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tsemppiä oviksen metsästykseen! Jos pääsen tässä kierrossa ssg:n niin ilman muuta tulen sitten kertomaan kokemuksista! Ajattelin pumpata itseni täyteen särkylääkettä..:)

Hienolta kuulostaa tuo teidän Saksan matka!

-Tuittu-

Vierailija
13/20 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein yllätyin, mitä yksi siideri saa aikaan. Käytiin illalla miehen kanssa pitkällä kävelyllä ja katsottiin leffaa...se natusteli sipsejä ja mä mun uutta herkkuani naposteluporkkanoita ja dippiä. Otin yhden siiderin (light) rankan työviikon päätteeksi ja kymmenen aikaan rupesi nukuttamaan ja menin nukkumaan. Heräsin vasta puoli yhdeksältä! Ei tietoakaan kuudelta heräämisistä tai työstressistä. Tänä viikonloppuna mä en sylkäisekään töiden puoleen.

Tänään mun äiti ja isä, veli ja sen tyttöystävä, mummo, miehen isä ja veli tulee meille syömään. Olen ajatellut pitää grillikauden avajaiset ja keli on sen mukainen. Nukuinkin koko yön ikkuna auki kun eilen illalla oli tosi kuuma. Nyt aamulla mennään pelaamaan sulkapalloa ja sit illalla ajateltiin lämmittää porukoille sauna. Saavat testata meidän uudet keraamiset kiuaskivetkin.

Huomenna on kaverin 24vee synttärit ja tarkoitus lähteä ihan bilettämään, sunnuntaina sitten mun vanhemmille syömään ja maanantaina mummolaan. Mä tykkään näistä pitkistä viikonlopuista, kun ehtii nähdä perhettäkin. Onneksi kaikki asutaan kymmenen kilometrin sisällä toisistamme.

Jeanel: SSG= munajohtimien aukiolotutkimus.Ovisplussa tuli eilen ja hyödynnettiin se jo tiistaina, joten kaikki pitäis olla ok sen puolesta....ainakin on yritetty. Polttaminen tekee juu aika pahaa äänelle. Meillä on silti kuorossakin vielä muutama polttava laulaja...ja sen kyllä kuulee. Vesi on parasta lääkettä äänelle .Plussaonnea. Hyvältä kuulostaa noi sun tuntemukset!

Viivi99: tiedän ton heppatunteen. Se on kans osaltaan luopumista. Mä olen töissä päiväkodissa ja tuntuu taas tosi haikealta kun suunnitellaan kevätjuhlaa ja tietää, et se tarkoittaa, et eskarit lähtee kouluun...sniif. Tsemppiä!

Lupukselle plussaonnea!!!

Tuupalaiselle tsemppihali! Ei me sua unohdeta. Kevätväsymystä ilmassa täälläkin. Ja turhautumista.

Tirpalle onnea yritykseen. Toivottavasti toi yhdistelmä toimis sullakin.

EmmaEmilialle: Toi miehen siittiöiden huono laatu on aina ongelmallista. Toivottavasti tilanne on jo korjaantunut ja saisit sinäkin piinailla ihan oikeasti! Miten teillä muuten mies on ottanut ajatuksen lahjasiittiöiden käytöstä? Meillä nimittäin asioista puhuttaessa, mies sanoi, ettei halua missään nimessä sitä.

Voi Tuittu! Lämmin lohtuhalaus! Toivottavasti saat sen SSG ajan! On inhottavaa odottaa taas yksi lisäkuukausi sitä! Mulla muuten lukee sairaalan antamassa paperissa et SSG tehdään kp 5-10...eli aika erilaiset näyttää olevan noi ohjeet. Auttaiskohan mitään teillä muutama lisäpäivä?

Musta on ollut tosi vaikeaa rakentaa tätä viimeisen vuoden elämää ilman lasta. Tuntuu, et kaikki muu elämässä on jo kunnossa; on oma asunto, jossa oma huone vauvalle, on vakituinen työpaikka, josta jäisin äitiyslomalle, on harrastukset, jotka jatkuu samalla kaavalla hamaan tulevaisuuteen. Jotenkin tuntuu, et elämä junnaa paikoillaan kunnes jotain tapahtuu tässä lapsiasiassa. Nyt yritän ajatella noita hoitoja kierto kerrallaan. Mut väkisinkin sitä katselee, et jos heti olis silloin tärpännyt kun jätettiin ehkäisy pois, olis vauva syntynyt heinäkuussa 04 ja täyttäis tänä vuonna jo 2 ja jos nyt selviää, et putket on tukossa ja vasta aletaan suunnitella hoitoja sen mukaan ja jonotella niihin, saadaan vauva aikaisintaan heinäkuussa 07, eli 3 vuotta sen jälkeen kun oikeesti se oltais jo haluttu. Ja koko se kolme vuotta me ollaan jouduttu elämään sen mukaan, et " jos mä oon raskaana" ...kaikissa lomamatkajutuissa yms. laskettu kaikki sen varaan jne. Se on tosi rankkaa, enkä todellakaan sitä kenellekään muulle toivoisi.

Mä taidan nyt mennö terrorisoimasta tätä pinoa...Mies kuului heränneen...11 pitäis mennä pelaamaan sulkista, eli taitaa olla aamupalan aika.

MUNARIKASTA (hih) PÄÄSIÄISTÄ! Nauttikaa olostanne!

Nonna

Vierailija
14/20 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun sai nukkua niin kauan kuin nukutti, kyllä namä pitkät viikonloput on ihania, näitä pitäisi vaan olla enemmän.

Mulla alkaa kohta olla kutakuinkin viikko oviksesta takana. Toissa päivänä alavatsaa oikealta puolelta vihlaisi useampaan kertaa ja mä tietty pöhkönä luulin että ovat jotain kiinnittymiskipua. Niin varmaan, musta tuntuu, että mun elimistö haluaa tahallaan ¿aiheuttaa¿ mulle kaikkia tuntemuksia, että luulisin nyt tärpin käynneen. Kesäkuussa tulee 2vuotta siitä kun lopetin pillerit, niin en oikeasti edes jaksa uskoa siihen luomuplussaan....

Joten Nonna samoja fiiliksiä myös mulla, eli tässä on nyt eletty kohat 2vuottaa miettien vaan sitä, että ¿jos olen silloin raskaana jne jne...¿, aivan varmasti kyllä aletaan miettimään taas ensi talven matkaa jossain vaiheessa, pakko saada edes jotain mietittävää.

Tuittu täällä ollaan, mutta on jotenkin niin masentaa tai ei masentavaa vaan ankeeta. Meillä kun ei ne hommat etene sitten millään. No toukokuu on onneksi kohta ja päästään viemään se toinen näyte. Sitten tietty taas odotellaan lääkärikäyntiä. Mä en kyllä kestä, jos tässä pitää taas odottaa kuukausi tolkulla sitä hoidon alkua, johan tässä on kohta jo 2vuotta vaan odotettu. Onneksi sait tädin kylään ja mä pidän peukkuja, että saat ens viikolle kuitenkin sen ssg:n. Ai niin siitä mun on pitänyt sulle sanoa, meidän lekuri (vaikka enää ei olekaan meidän lekurina) viimeks mua oikein alko ärsyttää, kun se taas sanoi että kun te ootte vielä niin nuoria, niin ei silleen mitään hätää ole vielä. Joo-o ollaan kyllä nuoria, mutta mä kyllä toivon meille enemmän kuin sen yhden lapsen (erittäin tyytyväinen tällä hetkellä olisin siihen yhteenkin). Jotenkin tuntu, että se vähätteli meidän halua, kun musta iällä ei kuitenkaan ole väliä???

Lupukselle ja Jeanellille paljon plussa onnea, niitä plussia tänne pinoon tarvitaan, kun taukoa on ollut niiden suhteen...

Viiville pahoittelut, jos joudut melkein omasta hepasta luopumaan. Mutta mä olen kans sitä mieltä, että jos omistaja haluaa sut pitää niin voisi alentaa maksua. Varmasti yhtä luotettavaan hoitajaa kuin sinä hänen on vaikea löytää.

Tuupalainen taitaa kaikilla olla vaikeaa tämä kevät aika, mutta kyllä se siitä. *rutistus*

Osaako kukaan sanoa tuosta siittiön laadusta. Eli milloin ei tehdä olleenkaan hoitoa muilla kuin lahjasiittiöillä? Siis tietty silloin kun niitä ei ole ollenkaan?? Mun ukkelilla niitä siittiöitä on kyllä ihan riittävästi, mutta ei yhtään niitä a-luokan siittiöitä. Haittaako se? Meille kun se lääkäri sanoi, että kun mä olen vielä nuori niin sillä on sinänsä suurempi merkitys????

Hyvää pääsiäisen jatkoa. Tämä tyttö lähtee nyt lenkkeilee, kun tuo sääkin on tällä hetkellä suosiollinen.

-joalin

Vierailija
15/20 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli negaahan se näytti. Kyllä vituttaa. Ihme, en ole vielä edes itkenyt. Oltiin testin tekemisen jälkeen pari tuntia miehen kanssa molemmat ihan hiljaa, maattiin vaan sängyssä ja tuijotettiin kattoa. Kyllä siinä tuli mielessä kirottua, että miksi tässä aina käy näin, miksei se voinut onnistua...

Siiderit kylmenemässä, kävin tuossa jo saunassakin, ehkä tästä vielä päästään yli.

Sori kun en nyt jaksa kommentoida mitään, ymmärrätte varmasti. Kiitos kuitenkin kaikille tuesta! Älkää ihmetelkö jos musta ei pariin päivään kuulu mitään... Hyvät pääsiäiset kuitenkin kaikille!!!

-Lupus

Vierailija
16/20 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pahoillani negasta..:( :( :( Rutistuksia ja lämpimiä halauksia sinulle!

-Tuittu-

Vierailija
17/20 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Lupukselle!

).( Niin, mä tein sen testin sillon illalla ja oli nega, tietty. Ei sitten huvittanut tulla heti kirjottelemaan tänne, ja sitten jo unohdinkin.. Anteeksi jos oon pitänyt teitä piinassa! Eilen sit alko oikein sattumaan mahaan, myös pissatessa, ja tänään hain päivystyksen kautta lääkkeet virtsatulehdukseen... Että se niistä " raskaus" oireista. Tänään pitäis tädin saapua, ei oo vielä näkynyt. Luin noista lääkkeitä, että niissä on sikiövaurioiden riski, joten nyt tosiaan toivon etten ole raskaana, kun en tajunnut sanoa lääkärille että vois antaa sellasia joita saa ottaa vaikka olisikin raskaana.

Nyt pitää liitää, pikkuveljet tulee hoitoon!

-jeanel-

Vierailija
18/20 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEANEL iso lohtuhali sinne (((((0))))) täällä tiedetään miltä karvas pettymys tuntuu. Koita jaksaa!!!

LUPUS sullekin oikeeeeeen isosti jaksamista ja haleja (((((0))))) Saitko nollattua tilanteen...

KEINUHEPO tällä palstalla on saanu lukea ihmetarinoita, miksei se sullakin vois olla bdbdbd vaikka tuubat onkin joskus ollu tukossa niin voihan sieltä joskus jotain virtausta löytyä. Toivon niin todellakin, että TOSI yllärin pukkais bdbdbd

TUITTU mulle hoitsut on AINA sanonu, että kierto lähtee kunnon vuodosta EI tiputtelusta tai tuhrusta. Mä tulkitsin sen niin, että jos pikkuhousun suoja ei enään riitä on vuoto kunnollista. Toivottavasti saat sen ajan siihen ssghen bdbdbd tää jatkuva odottelu on kyllä syvältä :( mutta toivotaan että gyne ois ollu baarimikkona opiskeluaikoinaan, ei pitäis varmaan olla esteitä reseptille jos ei oo terveydellisiä esteitä......

NONNA ihanan kuuloinen pääsiäinen sulla. Ja hyvä että työstressi tajuaa olla joskus poissakin. Toivottavasti toi lapsiasiakin ois saanut näin pääsiäisen *munarikkaan* kunniaksi täyskäännöksen bdbdbd, mutta voisit vielä varmistaa siten ettet tänä kesänä suunnittele mitään " jos oon raskaana" vaan niin että " en oo raskaana ja voin tehdä ton ja ton...." Ja ihanaa Saksan reissua!!

JOALIN kyllä ne lääkärit melkomoisia sammakoita päästeleekin suustaan. Mutta toivotaan, ettei teidän tarvi mennä pidemmälle hoidoissa vaan nyt napsahtas se plussa tikkuun bdbdbd meillä on taas toisin päin ton iän kans. Kun mittarissa on jo 35 eikä hoidoissa oo tulosta tullu ja seuraava hoitokin voi mennä ens vuodelle niin ei täälläkään ilosta hihkuta :( varsinkaan kun mitään takeita ei mistään ole. Hoitaja yritti lohdutella " ethän sä vielä niin vanha ole" ... mutta ei tässä oo aikaa enään montaa vuotta odotella. Sulle tosi iso peukutus plussalle bdbdbd

VIIVI mä en ymmärrä miksi ihmiset luulee, että lapsettomilla pariskunnilla sitä rahaa riittää ylettömiin. *prkle* yksinkertaiset ajattelumallit, sorry kun tuohduin, mutta joskus ottaa pattiin kun ihmiset ajattelee liian yksinkertaisesti, vaikkei meidän raha- ja yksityisasiat muille kuulukkaan niin jotku ne puhuu siihen malliin, että rahaa piisaa kun ei oo niitä lapsiakaan ja kaiken kukkuraksi mä tunnen lievää syyllisyyttä siitä!!!???? Siis mistä helv....tä MÄ tunnen syyllisyyttä :o No tulipahan purkaus, mutta toivottavasti Teillä hommat etenee tästä eteenpäin ripeästi ja tulee se plussa teillekin bdbdbd

EMMAEMILIA täältä lähtee tonnitolkulla plussasäteitä bdbdbd ja ihanaa lomaa!!!!

TUUPALAINEN täällä se minäkin olen vaikkei ole mitään kommentoitavaa omassa navassa, mutta kun tulee teitä pian ikävä jos on kauan poissa palstalta. Huiskutus sulle ja auringonpaistetta " risukasaan" (0/ ~~~~

Nyt tämä palstaterrori lähtee pihalle istuskeleen kun on niin ihana auringonpaiste ja ihka ensimmäiset PEIPOT näin tänään *puoli kuuta peipposesta....* Jaksuja kaikille ja plussasäteitä

Vierailija
19/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin hiljaista ollut näin Pääsiäisen alla....

t. joalin

Vierailija
20/20 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla tahan " vanhaan" ketjuun kirjottelemaan ku ei uutta nakynny eika taa ny kovin pitka viel oo. Eikohan talla yks viikko viela parjailla.

Kavin tuossa vanhat viestit kattomassa, mutta en ny osaa kaikille kommentoida.

Tuupalaiselle kovasti tsemppia ja jaksamista. Valilla taytyy kaya pohjalla etta taas jaksais.

Nonnan kanssa vahan samoja fiiliksia. Me ei tosin olla ihan noin kauaa oltu ilman ehkasya...ei ku ollaanko...meilla siis alko 05/04. Kuiteskii... ollaan siis eletty " mita jos olis raskaana" -aikaa. Tosin viime aikoina ollaan siita luovuttu. Nyt ku matkoja suunnitellaan ni ei enaa ajatella et " mita jos" . Ajatellaan vaan et kaks henkea lahtee.

Lupukselle haleja! Siideri ja sauna auttaa monessa, mutta ei kaikessa. Toivottavasti elama alkaa jo voittaa...

).( kp jotain kuuentoista paikkeilla kai... en oo jaksannu laskee enka vælittaa. Kaytiin tossa paasiaisena Islannissa ja ihana maahan se oli. Paljon nahtavaa ja koettavaa. Kovasti vaan tuulee koko ajan.

Matka tosiaan meni hyvalla tuulella ja mukavasti. Sitte tultiin kotiin ja avasti sahkøpostin jossa oli viesti kaverilta: saavat viela tana vuonna toisen lapsen. Siihen loppu mun positiivinen mieliala. Jotenki on niin vaarin kun kaverit saa jo toisia ja kai kohta kolmasiakin lapsia. Ittella ei edes yhta plussaa :( Koska on oikeen meijan vuoro??? Jotenki masentaa viel se et jos joskus tulisin raskaaks ni ei oo ketaan jonka kanssa jutalla ja hehkutella asiaa. Kaikille kavereille se ois jo ihan vanha ja jokapaivanen juttu....

Mutta mie jatkan hommia hetkellisen masennukseni kanssa... Onneks koht on sentaan kesa!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi