Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avomieheni on eroamassa ex:ästään ja ex:ä heittäytyi taas hankalaksi

Vierailija
12.12.2017 |

Avomieheni on saanut ensimmäisen avoliiton (vahinko)lapsensa opiskeluikään ja ovat nyt jo muuttaneet exän kanssa erilleen. Aikoinaan eivät menneet naimisiin siitäkään syystä että avokki ei suostunut avioehtoon vaikka oli tullut suhteeseen persaukisena, reittä pitkin ja miehellä oli jo silloin jonkin verran varallisuutta. Nyt kun tekevät eroa 15-vuotisesta avosuhteestaan niin ex-avokki on alkanut vaatia itselleen puolikasta omakotitalosta korvauksena tekemistään lastenhoito- ja kotitöistä. Hän on käynyt vanhempain- ja miehen kustantamia opintovapaita lukuun ottamatta hyväpalkkaisissa akateemisissa, julkisen sektorin töissä ja asunut miehen omistamassa ja maksamassa omakotitalossa koko ajan. Mies on sanonutkin että ex-avokki on jonkin verran persoonallisuushäiriöinen. Muilla vastaavia kokemuksia? Miten ovat ratkenneet? Mitä mieltä olette tuollaisesta?

Kommentit (253)

Vierailija
121/253 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista ap ottaa miehelle iso henkivakuutus. Varsinkin jos on paljon tienpäällä. Menee muuten vielä sulta tulonlähde!

Ei mene. Niin kuin tuolla aiemmin olen varmaan parissakin kohtaa maininnut niin minulla on työni, pääomatulot osakesalkustani ja lähes velaton omistusasunto. ap.

Vierailija
122/253 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen parisuhde on helppo? Rakkaudeton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/253 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iljettävä ja sairas ajatusmaailma ap:lla.

Millä tapaa? Minusta se iljettävä ja sairas ajatusmaailma on sillä toisella joka tuli omalla harkinnalla raskaaksi juuri kun mies oli talonsa saanut valmiiksi ja jättämässä hänet ja ottamassa minua takaisin. Ja joka siis nyt on vaatimassa taloa tai ainakin puolikasta siitä itselleen. ap.

Vierailija
124/253 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs maksoit asunnon? Maksoiko exä puolet? :D

Vierailija
125/253 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,olen se joka kirjoitti aikaisemmin tänne ketjuun juuri samanlaisesta miehestä kuin ap:lla(netissä tavattu)Miehellä oli myös omakotitalo ja minullakin velaton omistusasunto..ettei vaan ole sama mies kyseessä.Olen myös hyvätuloinen ja minulla on muutakin omaisuutta..luulen että se oli myös yksi tekijä,että tämä mies halusi niin kovasti muuttaa minun kanssa yhteen asumaan huolimatta hullusta exästä.

Vierailija
126/253 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä luulet, tottakai se hanipuppeli puhuu exästään noin. Ei kai se sitä ylistäkään. Pointtini on se, että et sä sitä exää tunne etkä tiedä mitä niiden liitossa on 15v aikana tapahtunut. Jotain oltava hyvääkin, koska liitto kesti noin kauan kuitenkin.

Sulla on vaan se ukkos sana, ja tietenkin uskot kun oot niin in lööv.

Helppo se sitä exää on aina vihata, mut ehkä hänellä on syynsä olla vihainen ja katkera (osaatko keksiä mikä sellainen syy voisi olla) ja se hälle suotakoon. Se on ihan normaalia ja menee ohi.

Ja oma mielipiteeni on että avoliitto pitäs rinnastaa avioliittoon ainakin pitkis suhteissa ja kun lapsia on tullut.

Vielä yksi asia ; älä puutu ..

Tunnen kyllä jotenkin tuon exänkin ja siksi uskon miestä. Totta kai jotain hyvää useimmissa suhteissa kuten tuossakin mutta miehet usein jäävät noihin huonoihin suhteisiin siihen asti että lapsi on riittävän iso pitääkseen puolensa. Yllätysraskausnaiset ovat hankalia ja manipuloivia.

Siis ap tuo edellinen kommentoija. Siinä saatat kyllä olla oikeassa ettei minun kannattaisi puuttua asiaan enkä ole puuttumassakaan mutta asia mietityttää ja siksi halusinkin kysyä mitä mieltä tällä palstalla tuollaisesta asiasta ollaan. Ollaan nimittäin miehen kanssa molemmat sitä mieltä että sen paremmin avio- kuin avoliitolla, lapsista nyt puhumattakaan, ei kenenkään kuulu rikastua vaan jokainen tuo suhteeseen omat rahansa ja varansa ja niillä siitä myös lähtee. ap.

Jos eksä on hoitanut vuosikausia yhteistä lasta kotona ja mies kerryttänyt omaisuuttaan, niin Kyllä eksälle joku korvaus tästä kuuluu.

Ei ole hoitanut yhteistä lasta kotona vaan on ollut ja on edelleen hyväpalkkaisessa, akateemisessa ammatissa julkisella sektorilla ja on pitänyt opintovapaita 2 kpl pääasiassa miehen kustannuksella eläen ja opiskellen jatkotutkintoja. Siis tällainen mulle kaikki heti-urakiituri, jolla on lapset ja tohtoritutkinto sekä erittäin hyvä palkka (muttei minkäänlaista varallisuutta). ap.

Huomaa kyllä että sulla ei ole mikään hyvä matikkapää mutta yritä nyt edes.

Jos rouvalla on hyvä palkka josta ei jää mitään, ja herra on kerryttänyt omaisuutta liiton ajan niin tapaus on ihan klassinen: herra on ostanut talot, sohvat ja autot, rouva maksanut päivittäiskulutuksen.

Oikeudessa juttu voi tosiaan mennä miten päin vain, mutta aika ahne ihminen olet jos sinun mielestäsi kaikki kerätty varallisuus kuuluu "sun" miehelle joka näemmä on jonkunlainen syöttöporsas sen 15 vuotta ollut.

Tuo sisältää aika paljon oletuksia. Meillä se olin kyllä minä joka maksoi sekä leijonanosan juoksevista kuluista että kerrytti samaan aikaan varallisuuttaan samaan aikaan kun (ex)rouva pisti rahansa menemään millon mihinkin turhuuteen.  Tämä tapaus meni jopa niin pitkälle että ex yritti oikeusteitse kiertää ("kohtuullistaa") avioehdon mutta ei jäi lopulta nuolemaan ihan oikeutetusti näppejään vaikka valehtelikin ahneuksissaan ummet ja lammet omasta panoksestaan yhteiseen taloudenpitoon.

Avoliiton tapauksessa kannattaa muistaa että "puolesta valtakunnasta" haaveileminen oikean osituksen tapaan on ihan utopiaa. Jotain pientä hyvitystä voi saada jos onnistuu sen riittävän hyvin perustelemaan.

Vierailija
127/253 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milläs maksoit asunnon? Maksoiko exä puolet? :D

Ei maksanut. Maksoi puolet siitä edellisestä missä asuttiin ja minä maksoin puolet. Erotessa myytiin sitten asunto, maksettiin molemmat omat puoliskomme velasta pois ja otetiin molemmille puolet siitä, mitä siitä jäi käteen. Sillä ja uudella asuntolainalla ostin sitten tämän nykyisen joka on kohta kokonaan maksettu. Oli ihan ok suhde ja osaksi tuon edullisemman asumisen vuoksi yhdessä asuttiinkin, päästiinpähän eteenpäin elämässä. Ero tuli sitten ajankohtaiseksi kun hän sai työpaikan ulkomailta ja on edelleenkin sillä matkalla. Oltiin uumoiltu jo aiemmin ettei ole loppuelämän suhde mutta hyvä sellainen oli tuossa matkan varrella. ap.

Vierailija
128/253 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todista se että ex tuli ainoastaan omasta tahdostaan raskaaksi.

Vierailija
129/253 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä luulet, tottakai se hanipuppeli puhuu exästään noin. Ei kai se sitä ylistäkään. Pointtini on se, että et sä sitä exää tunne etkä tiedä mitä niiden liitossa on 15v aikana tapahtunut. Jotain oltava hyvääkin, koska liitto kesti noin kauan kuitenkin.

Sulla on vaan se ukkos sana, ja tietenkin uskot kun oot niin in lööv.

Helppo se sitä exää on aina vihata, mut ehkä hänellä on syynsä olla vihainen ja katkera (osaatko keksiä mikä sellainen syy voisi olla) ja se hälle suotakoon. Se on ihan normaalia ja menee ohi.

Ja oma mielipiteeni on että avoliitto pitäs rinnastaa avioliittoon ainakin pitkis suhteissa ja kun lapsia on tullut.

Vielä yksi asia ; älä puutu ..

Tunnen kyllä jotenkin tuon exänkin ja siksi uskon miestä. Totta kai jotain hyvää useimmissa suhteissa kuten tuossakin mutta miehet usein jäävät noihin huonoihin suhteisiin siihen asti että lapsi on riittävän iso pitääkseen puolensa. Yllätysraskausnaiset ovat hankalia ja manipuloivia.

No höpö höpö et usko tuohon itsekään.

Yllätysraskausnaiset on niin hankalia että mies olisi mennyt hänen kanssaan naimisiinkin mutta nainen ei halunnut.

Sinä itse olet se seuraava hankala exä.

Vierailija
130/253 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo aikaisemminkin on todettu, nykyisen lain perusteella myös pitkissä avoliitoissa, joissa on lapsi, omaisuus ositetaan erotilanteessa "kohtuullisuusperiaatteen" mukaisesti.

Googlaamalla löytynee.

Avomiehesi tuleva ex -avopuoliso saanee osuutensa kiukuttelustasi huolimatta.

On myös oikeus ja kohtuus.

Vierailija
131/253 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaamassa?

Vierailija
132/253 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida kuitenkaan missään esimies asemassa olla, kun on noin lapatossu mies.

Vierailija
133/253 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tapaa? Minusta se iljettävä ja sairas ajatusmaailma on sillä toisella joka tuli omalla harkinnalla raskaaksi juuri kun mies oli talonsa saanut valmiiksi ja jättämässä hänet ja ottamassa minua takaisin. Ja joka siis nyt on vaatimassa taloa tai ainakin puolikasta siitä itselleen. ap.

Siis mies oli muka jättämässä puolisonsa sinun takiasi, mutta silti harrasti suojaamatonta seksiä tämän kanssaan? Oletko oikeasti niin yksinkertainen, ettet ymmärrä noin käyttäytyvän miehen olevan edelleen täysillä mukana omassa parisuhteessaan? Sinulle on sitten ilmeisesti jälkikäteen lirkutellut, että se ilkeä avokki jotenkin varasti siemennesteen, tuli raskaaksi pyhästä hengestä tms, koska "kyllä minä muuten jättäisin se ja olisin sinun kanssasi..."

Et ole näköjään se terävin kynä penaalissa, ap, mutta nyt valoja päälle!

Vierailija
134/253 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo aikaisemminkin on todettu, nykyisen lain perusteella myös pitkissä avoliitoissa, joissa on lapsi, omaisuus ositetaan erotilanteessa "kohtuullisuusperiaatteen" mukaisesti.

Googlaamalla löytynee.

Eikä ositeta, mutta mikäli pystyy todistamaan että on edesauttanut toisen varallisuuden kartuttamista tai säilyttämistä siten että omaisuuden erottelu pelkästään omistussuhteiden perusteella olisi kohtuutonta niin voi olla oikeutettu hyvitykseen.

Vierailija
135/253 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunttu.

Vierailija
136/253 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuo sun aiempi suhde kaatui, jossa yhteinen asunto? Sun epäluotettavuuteenko?

Vierailija
137/253 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihihii..on niin hauska lukea tätä ketjua kun tuo ap vaikuttaa hyvin herkkäuskoiselta hölmöltä.Anteeksi vain ap.

Vierailija
138/253 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mies oli muka jättämässä puolisonsa sinun takiasi, mutta silti harrasti suojaamatonta seksiä tämän kanssaan? Oletko oikeasti niin yksinkertainen, ettet ymmärrä noin käyttäytyvän miehen olevan edelleen täysillä mukana omassa parisuhteessaan? Sinulle on sitten ilmeisesti jälkikäteen lirkutellut, että se ilkeä avokki jotenkin varasti siemennesteen, tuli raskaaksi pyhästä hengestä tms, koska "kyllä minä muuten jättäisin se ja olisin sinun kanssasi..."

Et ole näköjään se terävin kynä penaalissa, ap, mutta nyt valoja päälle!

Oli sulassa sovussa jättämässä tuon toisen ja harrasti suojaamatonta seksiä sekä hänen että ´minun kanssani kuten miehillä on yleensä tapana vakisuhteessa tehdä. Heilläkin piti ehkäisyn olla kunnossa kuten oli meilläkin. Kun nainen raskautui niin se oli tietenkin aikamoinen kolaus ja piti asiaa miettiä vielä lisää ja ottaa harkinta-aikaa lisää mutta mies tuli kuitenkin jo luokseni asumaan. Tuo toinen osoittautui sitten jo heti raskausaikana niin hankalaksi eikä suostunut aborttiin että lapsen synnyttyä miehen oli lapsen vuoksi pakko muuttaa naisen luo. Suhteessa on ollut vaihtelevia aikoja kuten suhteissa yleensäkin ja etenkin persoonallisuushäiriöisen kanssa yleensäkin mutta viimeiset kymmenen vuotta on jo ollut selvää että heille tulee ero. ap.

Vierailija
139/253 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaamalla löytynee.

Eikä ositeta, mutta mikäli pystyy todistamaan että on edesauttanut toisen varallisuuden kartuttamista tai säilyttämistä siten että omaisuuden erottelu pelkästään omistussuhteiden perusteella olisi kohtuutonta niin voi olla oikeutettu hyvitykseen.

Ja mikä olisikaan parempi todiste kuin se että hyväpalkkaiselle naiselle ei ole jäänyt pennin pyörylää lasten tulon jälkeen kun taas miehelle on omaisuutta kertynyt.. Mitä se kertoo siitä kuka on maksanut.

Vierailija
140/253 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuo sun aiempi suhde kaatui, jossa yhteinen asunto? Sun epäluotettavuuteenko?

Se lukee siellä missä kerroin asunnosta ja sen myynnistä. ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi