Aktiivimallista valitus EU:n tuomioistuimeen
Aktiivimalli loukkaa tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia.
Ei voi olla oikein eikä kohtuullista että ihmisiä rangaistaan sellaisesta mihin he eivät voi vaikuttaa.
Kuka tietää miten valitus tehdään ja miten prosessi etenee?
Kommentit (27)
Ota yhteyttä lakimiehen. Hän kertoo sulle onko mitään järkeä yrittää saada sitä Eu-tuomioistuimeen vai pitäiskö ensin tehdä jotain Suomessa.
Eikö muissakin maissa ole jonkin sortin aktiivimalli käytössä?
No ensin se laki pitäisi olla ainakin säädetty.
Sama tuli mieleeni. Työttömien täytyisi yhdistyä ja tehdä joukkokanne asiasta. Kuka asianajaja lähtisi tätä ajamaan eteenpäin? Saku Timonen? Adressi äkkiä pystyyn ja 50.000 nimeä siihen.
Te typerät että tule saavuttamaan mitään noille säälittävillä valituksillanne!
Oikea osoite on luultavimin EIT, eli Euroopan ihmisoikeustuomioistuin. Valtiota vastaan voi käydä oikeutta ja valtio voi sen aivan hyvin hävitä.
Mutta kannattaa selvittää Eurooppatiedotuksen kautta, mikä on oikea väylä (Eurooppatiedotus -> kansalaisen valitus- ja vetoamismahdollisuudet) ja kuuluuko tämä EU:n piiriin. Euroopan neuvosto on antanut Suomelle sapiskaa liian matalasta perustoimeentulon turvasta suhteessa elinkustannuksiin. EIT, Euroopan neuvosto, Euroopan oikeusasiamies jne. ovat erillisiä tahoja, siksi aloittaisin sieltä Eurooppatiedotuksesta.
Eduskunnan oikeusasiamies olisi aluksi Suomessa oikea osoite. On vaan vaikea keksiä tarkkaan mihin lakipykälään vetoaisi.
Siis mä en sitä tee, kysyn täällä kuka tekis. Ap
"Rangaistaan"? Ei, vaan ansiottomia etuja karsitaan. Te ette ole rangaistuksia nähneetkään.
Kyllä työttömän pitää saada rauhassa lihoa ja homehtua kotona,homehtuminen on ihmisoikeus!
Tämän maan henkinen ilmapiiri on mennyt viimeisten kolmenkymmenen vuoden aikana sellaiseksi etten voi enää kokea mitään yhtenäisyyttä tämän maan kanssa. Ei tämä ole enää minun kansani tai maani. Hyvästi. -.-
Haluaisin muuttaa Islantiin. Sillä maalla on tulevaisuutta, toisin kuin tällä Suomenmaalla. Lähteekö joku teistä mukaan?
Nyt taitaisi alkaa olla tämä ajankohtaista. Varmaan monella muullakin on edessä tällainen tilanne:
Kysyin kelalta, käykö eräs te-toimiston minulle suosittelema kurssi (lue: tai tulee karenssi) aktiivimallin mukaiseksi aktivoitumiseksi. Vastaus oli etteivät tiedä, koska ei ole ohjeita ennenkuin helmi-maaliskuussa.
Minun pitäisi siis nyt sitoutua 6 kk kurssitukseen ilman että kukaan osaa vastata, lasketaanko se voimassa olevan lain mukaiseksi aktivoitumiseksi. Maaliskuussa on myöhäistä, koska työllistymissuunnitelma on tehtävä nyt kahden päivän sisään. Jos otan tämän kurssin, en pääse puoleen vuoteen tietenkään muuhunkaan työllistämistoimintaan.
Eihän tällainen voi olla oikein.
ne karenssit on teille paskiaisille ihan oikein!
Luulen, että valtio voisi hävitä jutun kansainvälisessä tuomioistuimessa.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että valtio voisi hävitä jutun kansainvälisessä tuomioistuimessa.
ei tuollaiset valitukset ikimä mihinkään johda
Hienoa!
Antaisin sinulle satasen tai mitalin jos voisin