Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen piheys vauvaan liittyen..

Vierailija
11.12.2017 |

Meille syntymässä ens kuussa esikoinen ja turvakaukaloa ei olla saatu hommattua eriävien mielipiteiden takia. Itse koen että telakka olis aika kätevä, kun esim kaupoille lähtiessä sais turvakaukalon vaan nopeesti rattaisiin kiinni ja matkustus olis helppoa. Mies taas kokee että ihan turhaa rahanmenoa ja tarpeeton ”eikä lähdöt ole mitään kilpailuja.”
Oon netistä koittanu ettii tietoa puoleen ja vastaan ja argumenttejä miehelle esittäessä on vastaus ollu luokkaa ”no muut ihmiset voiki sitten sen tulla meille ostamaan.”

Eikä kyse ole todellakaan rahasta, vaan siitä että kun mies jotain päättää niin se on sitten niin. Oon tällä hetkellä valitettavasti työtön (raskaus tuli yllättäen ja aika pahaan tilanteeseen mut nähden, mutta mies sillon totes ettei hätää hän hoitaa) ja mitään tukia en todellakaan saa miehen tulojen takia.

Kaikki vauvan asiat voiki miehen mielestä ostaa vähän sinnepäin ja ei talvivauva mitään uusia talvikamoja tarvis äitiyspakkauksen lisäks, eli tod näk joutuu raukka käyttämään äp toppista,tumppuja ja tossuja. Rahaa olis vaikka käärii lapsi kultaan, mutta kun ei se häntä liikuta ja tän takia onkin ollu aika vaikee raskausaika. Hormooneiden takia on muutenkin tosi herkillä ja se että mies tahallan iskee takasin kun puhun hankinnoista luokkaa ”no mä maksan tosta sit puolet, revi ite loput”
Yhtäkään yli 56 vaatetta ei meidän taloudessa ole ja tiedän että siitä vasta riitaa syntyykin kun vauva kasvaa nopeesti.

Mitä vittua täs tilantees voi edes tehdä?! Muuten meillä on ihan hyvä suhde ja rakastava. Ollaan vaan miehen kanssa ihan eri planeetoilla kun kyse on rahasta. Ja ei en ole mikään kauheen tuhlaava ihminen. Olen itse alunperinkin tosi köyhistä oloista ja nähny aina vaivaa kaiken eteen, kun taas mies periny paöjon rahaa ja elelly leveesti kun kroisokset.

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telakka autossa on turvallisempi. Perustele sillä. Muuten kannatta sitten vaan itse säästää ja ostaa se minkä itse haluat ja laskuttaa puolet mieheltä.

AP ei voi laskuttaa yhtään mitään keneltäkään. Jos hän jotain ostaa niin se on hänen ongelmansa

Vierailija
102/123 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä neuvo : Pidä se oma äitiyspäiväraha omalla tilillä, johon et anna miehellesi tunnuksia, eikä käyttöoikeuksia. Sulla pitäis nyt olla joku kokeneempi ystävätär, joka neuvoisi kaikissa raha-asioissa ja lomakkeissa.  Toivon, että opit pitämään puolesi lapsen takia juuri. Olen itsekin ollut 19.vuotias ensisynnyttäjä. Minusta on kuitenkin väärin, että miehesi elää nyt jo eri elintasolla, ja sinä joudut hänelle halvaksi siivooja-piiaksi. Katri-Helenakin oppi jo isältään : Älä suostu kenenkään käsipyyhkeeksi. Hanki itsellesi  koulutus, se aivan kaikkein tärkein vakuutus. Jos sinun pitää kysyä lupa nyt jo suklaapatukkaa, olet liian kiltti vaimo tuollaiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hanki mitään muuta etukäteen, kuin ne kamat millä selviätte 2 ensimmäistä päivää kotona! Tuo oikeasti käsittää ne äidille ja koirallekin varatut ruuat, mutta miehestä ei tarvitse välittää.

Tarvitset isofix-kiinnitteisen telakan ja kaukalon siihen, yhden sellaisen pussukan millä lapsen saa lämpimänä siihen kaukaloon ja parit pienet haalarit kirppikseltä. Muutama äidinmaidonvastike varoiksi, vaipat saatte laitokselta sponssina (eli liberon lahjoittamina).

Mies on ihan oikeassa jos on alkanut pistää jarruja päälle. Kuulostaa siltä että olet löytänyt hyvän yksilön kun on kerran varakas ja viisas.

Itse en kyllä suosittelisi tätä. Koskaan ei tiedä millainen olo on synnytyksen jälkeen. Itse ekasta olin melkein kaksi viikkoa sairaalassa (minun oloni takia) ja olin niin väsynyt kotona, että todellakaan en olisi jaksanut lähteä kaupoille parin päuvän jälkeen.

Toisesta taas oli jouduttu leikkaamaan väliliha, joten istuminen teki kipeää, en silloinkaan olisi jaksantåut lähteä heti pyörimään mihinkään. Ja ainakin silloin suositeltiin, että ei edes heti lähdetä vauvan kanssa ulos vaan ensimmäiset päivät kotona.

Ja vaippoja kannattaa varata joku muukin paketti kuin Liberoita. Kaikki vaipathan ei käy kaikille. Eli, jos Liberot ei käy, joutuu heti kauppaan. Ja kuinka paljon niitä nykyään tulee, jos menee pari päivää? Viisi vuotta sitten sai vain muutaman kappaleen per koko ja kokoja oli 1 ja 2, niillä ei olisi pärjännyt kahta päivää millään.

Vierailija
104/123 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telakka ehdoton must! Hulluksi siinä tulisi jos alkaisi joka kerta vöitä säätämään itkevän vauvan kanssa!

Äitiyspakkauksen haalari on 1-vuotiaan kokoa.

Katso vaikka tori.fi löytyykö edullisia vauvan talvivaatteita tms. Yleensä pienet koot on hyvässä kunnossa kun käyttöaika on lyhyt. Monella myyjällä postitus onnistuu myös.

Kirppareilla kannattaa kierrellä jos sieltäpäin löytyy. Tai kysellä jos tutuilla & sukulaisilla on jäänyt vauvanvaatteita pieneksi. Tai sitten jos rahaa ei ole niin kysy kirkon diakonissalta tai onko hope-yhdistystä tms.

Itse olin ennen vauvan syntymääihan hirveen pihi kun joka paikassa toitotettiin että lasten tarvikkeisiin menee niin paljon rahaa ja plaaplaa. Kummasti sitten rahahanat aukesi kun vauva oli syntynyt ja tajusin ettei millään kikkakolmosilla ja kahdella bodyllä hommasta selviä!

Aika moni on pihi kunnes tottuu lasten aiheuttamaan rahanmenoon. Osta Britax primo kaukalo jalustalla. Itse ostin sen kuopukselle, kun harmitti ostaa kallista kaukaloa muutamaksi kuukaudeksi. On käytössä ihan mielestäni yhtä hyvä kuin muut joista on kokemusta, pärjännyt hyvin teksteissäni. Jostain syystä selkeästi halvempi jalustallisena kuin muut.

Ja osta se istuin ja sopivan kokoinen kirpparihaalari omilla rahoillasi. Saatuaan sitä äitiysrahan.

Vierailija
105/123 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille syntymässä ens kuussa esikoinen ja turvakaukaloa ei olla saatu hommattua eriävien mielipiteiden takia. Itse koen että telakka olis aika kätevä, kun esim kaupoille lähtiessä sais turvakaukalon vaan nopeesti rattaisiin kiinni ja matkustus olis helppoa. Mies taas kokee että ihan turhaa rahanmenoa ja tarpeeton ”eikä lähdöt ole mitään kilpailuja.”

Oon netistä koittanu ettii tietoa puoleen ja vastaan ja argumenttejä miehelle esittäessä on vastaus ollu luokkaa ”no muut ihmiset voiki sitten sen tulla meille ostamaan.”

Eikä kyse ole todellakaan rahasta, vaan siitä että kun mies jotain päättää niin se on sitten niin. Oon tällä hetkellä valitettavasti työtön (raskaus tuli yllättäen ja aika pahaan tilanteeseen mut nähden, mutta mies sillon totes ettei hätää hän hoitaa) ja mitään tukia en todellakaan saa miehen tulojen takia.

Kaikki vauvan asiat voiki miehen mielestä ostaa vähän sinnepäin ja ei talvivauva mitään uusia talvikamoja tarvis äitiyspakkauksen lisäks, eli tod näk joutuu raukka käyttämään äp toppista,tumppuja ja tossuja. Rahaa olis vaikka käärii lapsi kultaan, mutta kun ei se häntä liikuta ja tän takia onkin ollu aika vaikee raskausaika. Hormooneiden takia on muutenkin tosi herkillä ja se että mies tahallan iskee takasin kun puhun hankinnoista luokkaa ”no mä maksan tosta sit puolet, revi ite loput”

Yhtäkään yli 56 vaatetta ei meidän taloudessa ole ja tiedän että siitä vasta riitaa syntyykin kun vauva kasvaa nopeesti.

Mitä vittua täs tilantees voi edes tehdä?! Muuten meillä on ihan hyvä suhde ja rakastava. Ollaan vaan miehen kanssa ihan eri planeetoilla kun kyse on rahasta. Ja ei en ole mikään kauheen tuhlaava ihminen. Olen itse alunperinkin tosi köyhistä oloista ja nähny aina vaivaa kaiken eteen, kun taas mies periny paöjon rahaa ja elelly leveesti kun kroisokset.

Mä tiedän! Osta kaikki osamaksulla. Onhan sulla luottotiedot kunnossa? Eli nettikaupoista joista saa ostettua esim. osamaksulla klarna, collector bank, hm jne. Näissä kuukausilaskut on tyyliin 5-10e kuussa, vaikka ostelisi monen sadan tai jopa lähes tonnin eestä.

Vierailija
106/123 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hanki mitään muuta etukäteen, kuin ne kamat millä selviätte 2 ensimmäistä päivää kotona! Tuo oikeasti käsittää ne äidille ja koirallekin varatut ruuat, mutta miehestä ei tarvitse välittää.

Tarvitset isofix-kiinnitteisen telakan ja kaukalon siihen, yhden sellaisen pussukan millä lapsen saa lämpimänä siihen kaukaloon ja parit pienet haalarit kirppikseltä. Muutama äidinmaidonvastike varoiksi, vaipat saatte laitokselta sponssina (eli liberon lahjoittamina).

Mies on ihan oikeassa jos on alkanut pistää jarruja päälle. Kuulostaa siltä että olet löytänyt hyvän yksilön kun on kerran varakas ja viisas.

Itse en kyllä suosittelisi tätä. Koskaan ei tiedä millainen olo on synnytyksen jälkeen. Itse ekasta olin melkein kaksi viikkoa sairaalassa (minun oloni takia) ja olin niin väsynyt kotona, että todellakaan en olisi jaksanut lähteä kaupoille parin päuvän jälkeen.

Toisesta taas oli jouduttu leikkaamaan väliliha, joten istuminen teki kipeää, en silloinkaan olisi jaksantåut lähteä heti pyörimään mihinkään. Ja ainakin silloin suositeltiin, että ei edes heti lähdetä vauvan kanssa ulos vaan ensimmäiset päivät kotona.

Ja vaippoja kannattaa varata joku muukin paketti kuin Liberoita. Kaikki vaipathan ei käy kaikille. Eli, jos Liberot ei käy, joutuu heti kauppaan. Ja kuinka paljon niitä nykyään tulee, jos menee pari päivää? Viisi vuotta sitten sai vain muutaman kappaleen per koko ja kokoja oli 1 ja 2, niillä ei olisi pärjännyt kahta päivää millään.

Ap lähettää miehen ostamaan vaippoja, tuskin kukaan tarkoitti, että Ap menee itse.

Vierailija
107/123 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa. Osamaksulla saa lastentarvikkeita esim. seuraavista nettikaupoista:Jollyroom, pinkandblue, ozbaby, hm...

Vierailija
108/123 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän! Osta kaikki osamaksulla. Onhan sulla luottotiedot kunnossa? Eli nettikaupoista joista saa ostettua esim. osamaksulla klarna, collector bank, hm jne. Näissä kuukausilaskut on tyyliin 5-10e kuussa, vaikka ostelisi monen sadan tai jopa lähes tonnin eestä.

Tosi fiksu neuvo, tonnien edestä vaan klarnan osamaksulla. Niiden lyhentäminen on kätevää sit rahoittaa pikavipeillä...

Vierailija
109/123 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi fiksu neuvo, tonnien edestä vaan klarnan osamaksulla. Niiden lyhentäminen on kätevää sit rahoittaa pikavipeillä...

No jos muuta vaihtoehtoa ei ole. Kerro miehelle vaikka ostavasi telakan sitten osamaksulla jos mies ei maksa. Ehkä miehen mieli muuttuu.

Vierailija
110/123 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos äitiyspakkauksen toppapuku on vastasyntyneelle niin suuri, että se aiheuttaa tukehtumiskuolemia, olisi todella mielenkiintoista nähdä jotain tilastoa näistä tukehtumiskuolemista esimerkiksi 1980-luvulta, jolloin käytännöllisesti katsoen joka ainoa vauva ulkoili juuri äitiyspakkauksen toppapuvussa. Kylmänä vuodenaikana syntyneet ihan vastasyntyneestä lähtien. 

Lastentarvikkeiden kierrättäminen on ihan järkevää. Lapsi kasvaa niin nopeasti, ettei vaatteet ja muut tavarat juurikaan ehdi kulua. Turvaistuimesta olen samaa mieltä, se kannattaa olla hyvä ihan lapsen turvallisuuden vuoksi. 

Moni on puhut, että turvakaukalon kanssa liian iso puku on turvallisuusriski, ei saa vöitä tarpeeksi kireälle. Tämä on ihan järkevä perustelu.

Vielä 80-luvulla ei pahemmin kaukaloita käytetty. Ehkä ihan lopusta, jos silloinkaan? Vielä -86 mentiin autossa niin, että vauva oli vauvanukopassa ja vaunukoppa kiinnitettynä turvavöihin. Eihän se silloin haittaa vaikka puku olisi liian iso..

Se on muuten myös helpompaa käsitellä vauvaa kun on sopiva puku, eikä vastasyntynyt huku siihen pukuun. Me ajattelimme käyttää äp haalaria esikoisella, eikä raaskittu ostaa pienempää. Isovanhemmat ostivat vauvalle lahjaksi sopivan puvun ja oli muuten ihana.

Vierailija
111/123 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sillä että mammoja kauheesti niin kiinnostaiskaan, mutta haluan nyt kuitenkin avata meidän tilannetta vähän lisää.

Vauvan kamat on pääsääntöisesti nimenomaan hommattu käytettynä ja erittäin halvalla. Lisäksi isompia hankintoja on saatu ilmaseks tai lahjoina, esim vaunut, sitteri,hoitopöytä..

Että kyse ei todellaan ole siitä että hormoonihuuruissani olisin vaatimassa vauvan käärimistä kalliimpiin kamoihin tai valittaisin saaduista asioista. Itse koen vaan aika tärkeenä esim sen että autolla liikkuessa lapsi on turvassa ja pysyy lämpimänä ulkona ja varsinkin kotimatkalla.

Oman tyhmän virheeni takia alkaa äitiysloma vasta normaaliaikaan ja siitä johtuen ei äitiysraha paljoa tässä vaiheessa tietotasolla lämmitä. Enkä tästä tosiaankaan syytä ketään muuta kuin itseäni.

Suurinta mitä oon saanu tästä irti on tosiaan ne positiiviset kokemukset joita ootte jakanu turvavyökiinnitteisistä kaukaloista, kiitos siitä.

Koulusta irtisanoutuessa en tosiaankaan tiennyt olevani raskaana ja saan siitäkin maksaa kallista hintaa.

Meidän perheessä tosiaan raha on aikalailla iso tabu varsinkin tällä hetkellä, kun esimerkiksi ehdottaessani lämpöpussia autoon on vastaus liian kallis, mutta autoa ei jakseta parkkeerata lain mukasesti jos on miehellä laiska fiilis vaan maksetaan mieluummin sakot.

Kiitos niille jotka kommentoi tosiaan asiallisesti ja ymmärrän hyvin niitä jotka ymmärsi tekstistä vaan sen että elelen miehen lompakolla täysin autuaan onnellisesti ja vingun vaan lisää rahaa, koska siltähän se ulkopuolisen silmiin näyttää.

Ap

Maksatko sinä ne sakot vai maksaako työssäkäyvä miehesi ne?

Yksinhuoltajana saisit noin 180 e/kk elareita, suhteuta rahankäyttösi sen mukaan.

Vierailija
112/123 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen äitiyslomalla ja olen äippärahoilla ihan pystynyt maksamaan osamaksulaskuja jo neljättä vuotta. Nyt toinen lapsi putkeen tehty ja äippäloma jatkuu.

Vierailija
113/123 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos äitiyspakkauksen toppapuku on vastasyntyneelle niin suuri, että se aiheuttaa tukehtumiskuolemia, olisi todella mielenkiintoista nähdä jotain tilastoa näistä tukehtumiskuolemista esimerkiksi 1980-luvulta, jolloin käytännöllisesti katsoen joka ainoa vauva ulkoili juuri äitiyspakkauksen toppapuvussa. Kylmänä vuodenaikana syntyneet ihan vastasyntyneestä lähtien. 

Lastentarvikkeiden kierrättäminen on ihan järkevää. Lapsi kasvaa niin nopeasti, ettei vaatteet ja muut tavarat juurikaan ehdi kulua. Turvaistuimesta olen samaa mieltä, se kannattaa olla hyvä ihan lapsen turvallisuuden vuoksi. 

Moni on puhut, että turvakaukalon kanssa liian iso puku on turvallisuusriski, ei saa vöitä tarpeeksi kireälle. Tämä on ihan järkevä perustelu.

Vielä 80-luvulla ei pahemmin kaukaloita käytetty. Ehkä ihan lopusta, jos silloinkaan? Vielä -86 mentiin autossa niin, että vauva oli vauvanukopassa ja vaunukoppa kiinnitettynä turvavöihin. Eihän se silloin haittaa vaikka puku olisi liian iso..

Se on muuten myös helpompaa käsitellä vauvaa kun on sopiva puku, eikä vastasyntynyt huku siihen pukuun. Me ajattelimme käyttää äp haalaria esikoisella, eikä raaskittu ostaa pienempää. Isovanhemmat ostivat vauvalle lahjaksi sopivan puvun ja oli muuten ihana.

Miksi muka ei saa vöitä tarpeeksi kireälle? Ihan samalla tavalla ne vyöt kiristyy, pitää niitä kiristää 2 cm tai 1 cm sen mukaan, miten paljon "tavaraa" niiden täytyy pitää kiinni. Se liian iso toppapuku on ainoastaan vähän paksumpi, ei ne ylipitkät lahkeet mitään vöiden kiristämistä estä.

Vierailija
114/123 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen asia jonka lapsen isä/ avopuoliso lapselle maksoi oli lapsen yksivuotissyntymäpäivänä saama roska-auto lelu. Olin maksanut siihen mennessä itse kaikki lapsen tarvikkeet. Muutama vuosi myöhemmin lapsen isä humalassa "avautui" että hän ei kuulema ole lapsen isä. Vaikka 100% on. Kateelliset kaverit olivat puhuneet paskaa ja sekoittaneet miehen pään. Loppu onkin historiaa. No ne kaverit saivat itse oikeasti pettävät aviopuolisot (papin edessä vielä luvattu) ja minä taas sain kaiken.. ;-)

Vierailija
115/123 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida mies ottaa sinua tosissaan. Mietipä nyt, että onko taloudessanne kaksi eri elintasoa: sinun ja hänen? Mihin lapsen elintaso asettuu ja kuka siitä päättää? Haluaako isä olla osallinen kaikkiin päätöksiin, miettiä niiden tarpeellisuutta? Oletko sinä ollut aktiivisena ehdottamassa kaikkea? Asioista voi päättää monella tapaa. Viesteistäsi kuitenkin kaikuu hieman sellainen asetelma, että mangut häneltä rahaa - kuuleeko hän sen niin? Asiahan voi olla niin, että hän ei ole oivaltanut, että on eri asia miettiä, pitääkö hänen antaa omasta elintasostaan sinulle jotain "kulutusrahaa" tai osallistua oman lapsen elatukseen.

Esimerkiksi turvaistuimen suhteen ehdotan, että menette käymään myymälässä, jossa niitä istuimia saa kokeilla. Tai mies menee yksin sinne osastolle ja sinä olet takavasemmalla. Otat selvää, että menette liikkeeseen, jossa isofix-telakkaa ja tavallista kaukaloa saa asentaa auton istuimeen myymälässä. Se havainnollistaa kummasti sitä, mikä on kätevää. Ja turvallista. Tai lukea jostain autolehdestä turvallisuusvertailu.

Elitaso ei ole sama asia kuin kulutustaso. Nyt näyttää siltä, että elintaso on molemmilla sama, mutta ap haluaa kuluttaa enemmän miehensä rahoja. Suurin osa luetelluista "tarpeista" ei ole välttämättömiä. Niitä autokoppia voi vuokrata jne. eli ei ole mitään tarvetta käyttää miehen tienaamia rahoja ap:n mielihyväshoppailuun.

Vierailija
116/123 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua tarinaa ap. Miehesi on valitettavasti vähän oikeassa. Valtaosa 0-1,5 vuotiaalle lapselle kaupatusta tavarasta on mielikuvilla höystettyä roskaa. Kauppa on täynnä pelkästään äidin hormooneja ruokkivaa ihanuutta, kätevyyttä, laadukkuutta ja ties mitä.

En nyt lukenut tarkemmin avaustasi, mutta kaukalo on ihan hyvä. Ja esimerkiksi viltit ja makuupussi ovat parhaat lämmikkeet niin kauan kunnes lapsi alkaa enemmälti liikkumaan. Jotku toppapuvut ovat vain hankalia ja lämmönsäätely on vaikeaa kun pukua pitäisi avata ja sulkea. Viltti on paljon helpompi raottaa tai ottaa kokonaan pois koskematta kaukalon turvavöihin. Puhumattakaan todellisesta turvallisuudesta eli vöiden oikeasta toimivuudesta ohuiden vaatteiden kanssa.

Vierailija
117/123 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muka ei saa vöitä tarpeeksi kireälle? Ihan samalla tavalla ne vyöt kiristyy, pitää niitä kiristää 2 cm tai 1 cm sen mukaan, miten paljon "tavaraa" niiden täytyy pitää kiinni. Se liian iso toppapuku on ainoastaan vähän paksumpi, ei ne ylipitkät lahkeet mitään vöiden kiristämistä estä.

Törmäystesteissä on todistettu paksujen vaatteiden mahdollistavan vauvan luiskahtamisen vöiden välistä.

Vierailija
118/123 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen samaa kuin toisetkin, mikä niissä äp:n vaatteissa on vikana? Vai pitääkö sulla olla vimpan päälle hienoa että toiset ihastelisi? Vaikutat lapselliselta, sori.

Äitiyspakkauksen toppahaalarissa on se vika, että se taitaa olla 74-80cm kokoinen? Ainakin sinä vuonna oli kun meillä oli pakkaus käytössä. Tammikuussa syntynyt vauva hukkuu siihen haalariin, liian iso haalari ei ole lämmin.

Vierailija
119/123 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen samaa kuin toisetkin, mikä niissä äp:n vaatteissa on vikana? Vai pitääkö sulla olla vimpan päälle hienoa että toiset ihastelisi? Vaikutat lapselliselta, sori.

Äitiyspakkauksen toppahaalarissa on se vika, että se taitaa olla 74-80cm kokoinen? Ainakin sinä vuonna oli kun meillä oli pakkaus käytössä. Tammikuussa syntynyt vauva hukkuu siihen haalariin, liian iso haalari ei ole lämmin.

Vauvaa ei tarvitse pukea haalariin lainkaan ennenkuin hän alkaa liikkumaan aktiivisemmin. Eli esimerkiksi vielä syntymätön vauva ei tarvitse haalaria tänä vuonna lainkaan.

Vierailija
120/123 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telakka ehdoton must! Hulluksi siinä tulisi jos alkaisi joka kerta vöitä säätämään itkevän vauvan kanssa!

Äitiyspakkauksen haalari on 1-vuotiaan kokoa.

Katso vaikka tori.fi löytyykö edullisia vauvan talvivaatteita tms. Yleensä pienet koot on hyvässä kunnossa kun käyttöaika on lyhyt. Monella myyjällä postitus onnistuu myös.

Kirppareilla kannattaa kierrellä jos sieltäpäin löytyy. Tai kysellä jos tutuilla & sukulaisilla on jäänyt vauvanvaatteita pieneksi. Tai sitten jos rahaa ei ole niin kysy kirkon diakonissalta tai onko hope-yhdistystä tms.

Itse olin ennen vauvan syntymääihan hirveen pihi kun joka paikassa toitotettiin että lasten tarvikkeisiin menee niin paljon rahaa ja plaaplaa. Kummasti sitten rahahanat aukesi kun vauva oli syntynyt ja tajusin ettei millään kikkakolmosilla ja kahdella bodyllä hommasta selviä!

Voi kun olikin vaikea kiinniittää kaukaloita ja turvaistuimia vöillä autoon, miten kädettömiä te ihmiset oikein olette? Vuokratkaa neuvolasta se kaukalo niin on varaa ostaa parempi turvaistuin.

??

?? Missä ihmeessä neuvolassa muka kaukaloita vuokrataan?? Kyllä ne on itse jostain muualta hankittava tai vuokrattava. Synnäriltä ei välttämättä pääse pois jos ei ole turvaistuinta, harva synnäriltä julkisilla pois lähtee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän