Mikseivät naiset puhu suoraan?
Naisten tulisi luopua sosiaalisesta diplomatiasta, jotta vältyttäisiin turhalta ajan hukkaamiselta.
Miehet saavat usein vastauksiksi:"Katotaan nyt", "Ehkä", tai sitten muita hätävalheita ym. mykkäkoulua, jotta "konfliktilta vältyttäisiin.
Tuollainen käytös on tyhmää, varsinkin jos sitä pitää ylläpitää kauan sellaisille miehille,
ketkä eivät osaa lukea rivien välistä.
Päästäkää heidät vähällä ja sanokaa suoraan.
Ne ketkä hahmottavat rivien välistä torjumisen, ansaitsevat suoran vastauksen myös, vai mitä? Reilu peli.
Jos teitä naisia piiritetään, eikä miehet ymmärrä teidän nonverbaalisia ei-kiinnosta-viestejä, niin on pakko sanoa suoraan. Vältyttäisiin #metoo-viesteiltä ja äijät kalppisivat menemään.
Tiedostakaa naiset, että kangertelevat vastaukset voivat loukata pahemmin, mitä suorat vastaukset.
Kyllä miehet kestävät, jos haistattelette ne tiehensä, jos he eivät täytä teidän vaatimuksianne.
Älkää olko "kohteliaita" tuollaisissa tilanteissa, vaan taianomainen lause:" Ei kiinnosta!" auttaa.
Jos ei auta, juoskaa näitä miehiä pakoon.
Onko teidän vaikea puhua suoraan? Mikä on sinun kantasi asiaan?
Pelkäätkö suoran puheen seurauksia? Oletko oppinut toimimaan näin?
Kommentit (333)
Eihän tästä ole kauan kun täällä keskusteltiin hypoteettisista junamatkustajista. Kalju äijä tunki vieraisiin pöytiin tutustumaan naiseen. Tämä totesi suoraan ja rehellisesti ettei kaljupäät kiinnosta. Eiköhän siinä viikko vierähtänyt kun suora kielto ei keskustelijoille kelvannut ja siitä jankattiin. Nytkö sitten se suorapuhe kelpaa?
Minä sanon suoraan, ja siksi minusta ei pidetä. Olen saanut erinäisiä "arvonimiä" kun olen suoraan sanonut että kuule nyt ei kyllä kiinnosta, joten antaa olla.
Siispä, minkälaista suoraansanomista tässä ajetaan takaa? Tyyliäni en muuta. Kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta, repikää sitten vaikka p.rseenne siitä hyvästä.
Miesten kanssa on helpompi toimia, kun puhuu suoraa.
Pitää sanoa mitä tarkoittaa.
Piilovittuilu ei toimi.
Lisäksi yksi käytännön vinkki:
Älä kysy tai pyydä. Ilmoitat vaan asiat.
EI -lähdettäisiinkö lauantaina Ideaparkkiin?
VAAN: -lauantaina sitten lähdetään Ideaparkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tästä ole kauan kun täällä keskusteltiin hypoteettisista junamatkustajista. Kalju äijä tunki vieraisiin pöytiin tutustumaan naiseen. Tämä totesi suoraan ja rehellisesti ettei kaljupäät kiinnosta. Eiköhän siinä viikko vierähtänyt kun suora kielto ei keskustelijoille kelvannut ja siitä jankattiin. Nytkö sitten se suorapuhe kelpaa?
Mikä tarve tuossa oli vedota ulkonäköön sen sijaan, että oli vain sanonut ettei kiinnosta? Jos itseäni lähestyy voimakkaasti meikattu nainen, niin sanon etten ole kiinnostunut. Ei minun tarvutse erikseen lisätä, että h*oran näköiset naiset eivät kiinnosta, vaikka se totta olisikin. Eikö sinulla ole yhtään sosiaalisia taitoja?
Minä puhun suoraan asiasta kuin asiasta. Asiallisesti, en halua loukata. Mieset eivät oikein sulata suoraanpuhuvia naisia. Olen epänaisellinen tai minun pitäisi olla vähän salaperäisempi jne.. Teit niin tai näin niin aina väärinpäin.
Mielellään kuulisin ei kiitos, mutta aina haistattavat v*tun, myös silloinkin kun käyn asiallista keskustelua.
Liekö ne kuvittelee, että yritän iskeä.
Vierailija kirjoitti:
Minä puhun suoraan asiasta kuin asiasta. Asiallisesti, en halua loukata. Mieset eivät oikein sulata suoraanpuhuvia naisia. Olen epänaisellinen tai minun pitäisi olla vähän salaperäisempi jne.. Teit niin tai näin niin aina väärinpäin.
Ilkeä ja pahansuopainen suorapuheisuus ei ole sama asia kuin todellinen suorapuheisuus. Jos miehet suivaantuvat suorapuheisuudestasi, silloin heillä on syytäkin suivaantua.
Miehetkin voivat käyttäytyä kuten te naiset. Lisätkää aina 20 vuotta naisen ikään jos hän kysyy teidän mielipidettänne. Kertokaa suoraan naisille että ovat liikalihavia, kehukaa naapurin solakkaa rouvaa ja vertailkaa häntä vaimoonne ja seuratkaa huvittuneena kun nainen saa itkupotkuraivarit.
Nämä voimaantuneet ja ylpeät naiset eivät halua myöntää, että heidän itsetuntonsa riippuu pelkästään miesten kommenteista ja kehuista.
Tehkää naisille palvelus ja kertokaa naiselle totuus hänestä itsestään. Lihava, vanhan näköinen, ruma, ei osaa pukeutua, kamalat kengät, tyhmä jne. Naisen reaktio tulee olemaan puhdasta komediaa.
Miehetkään eivät puhu suoraan.
Jos mies sanoo: katotaan nyt, nainen kyllä tietää mitä se tarkoittaa.
Itse en kyllä tunnista itseäni tuosta. Tässä parisuhteessa olen itse (naisena) se, joka on suorapuheisempi tunteistaan ja ihan kaikesta, poikaystävän vastaukset taas usein ympäripyöreitä ja jättävät arvailun varaa. Ei myöskään puhu tunteistaan helposti, kun ei kuulemma ole hänelle luonnollista. No, sitten saattaa suuttua kun en "ymmärrä häntä tarpeeksi", vaikka miten voisin jos hän ei anna minulle siihen mahdollisuutta? En minä ajatuksia osaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Miehetkään eivät puhu suoraan.
Jos mies sanoo: katotaan nyt, nainen kyllä tietää mitä se tarkoittaa.
Paitsi jos mies sanoo katotaan nyt, niin yleensä se tarkoittaa, että hän palaa asiaan.
Olen sanonut suoraan ja joskus se on toiminut, joskus ei.
Pääasiassa yritän olla pahoittamatta kenenkään mieltä, joten kun sitä "ei kiitosta" ei uskota, en viitsisi alkaa luetella syitä että menee jakeluun.
Joskus naisena on turvallisempaa valehdella kuin sanoa suoraan ettei käy.
Myönnän, että joskus syyllistyn siihen, että olen hieman salamyhkäinen. Esimerkiksi; minulla ja poikaystävällä voisi olla suunnitelmia mutta samaan aikaan hän voisi olla jossain kavereiden kanssa. Saatan sanoa, että mene vaan mutta sisimmässäni tietysti toivon, että valitsisi minut. :D Eiköhän tämä ole ihan normaalia meidän naisten keskuudessa.
Mutta yleisesti ottaen en voi sietää sitä, ettei asioista puhuta suoraan ja niiden oikeilla nimillä. Yhteiselo on niin paljon helpompaa, kun puhutaan asiat suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Mielellään kuulisin ei kiitos, mutta aina haistattavat v*tun, myös silloinkin kun käyn asiallista keskustelua.
Liekö ne kuvittelee, että yritän iskeä.
Naiset, lukekaa tämän miehen kommentti ja yrittäkää sisäistää se! Te naiset olette ongelma, ei miehet!
Vierailija kirjoitti:
Ei se huorittelu nyt haavaa tee, jos sanotte suoraan ei.
Ensinnäkin, tekee se. En halua suhtautua miehiin päivä päivältä epäluuloisemmin, vaikka se olisi ehkä realismiakin.
Toisekseen, sitähän ei tiedä, kuka näistä haukkujista myös saa päähänsä purra.
Tämä olisi miesten ehkä helpompi ymmärtää, jos huoraksi nimitellyltä naiselta olisi hyvin todennäköistä saada nenäänsä kiva uusi muotoilu. Ehkä ei sitten tekisi mieli niin avoimesti kertoa mielipidettään heidänkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeä ja pahansuopainen suorapuheisuus ei ole sama asia kuin todellinen suorapuheisuus. Jos miehet suivaantuvat suorapuheisuudestasi, silloin heillä on syytäkin suivaantua.
Miehetkin voivat käyttäytyä kuten te naiset. Lisätkää aina 20 vuotta naisen ikään jos hän kysyy teidän mielipidettänne. Kertokaa suoraan naisille että ovat liikalihavia, kehukaa naapurin solakkaa rouvaa ja vertailkaa häntä vaimoonne ja seuratkaa huvittuneena kun nainen saa itkupotkuraivarit.
Nämä voimaantuneet ja ylpeät naiset eivät halua myöntää, että heidän itsetuntonsa riippuu pelkästään miesten kommenteista ja kehuista.
Tehkää naisille palvelus ja kertokaa naiselle totuus hänestä itsestään. Lihava, vanhan näköinen, ruma, ei osaa pukeutua, kamalat kengät, tyhmä jne. Naisen reaktio tulee olemaan puhdasta komediaa.
Itsetunto ei riipu miesten kommenteista, koska miesten maku voi olla mitä tahansa.
Eksäni kehui minua aina kauniiksi, mutta moni nainen jota hän piti hyvännäköisenä ei ollut sitä minusta. Hänellä oli vain huono tai kovin laaja maku, kuten monella muullakin miehellä.
Tietenkin kuka vain loukkaantuu jos suoraan haukutaan. Tuo väite että miehet suivaantuvat vain jos on syytä on paskaa. Ystävällisestä kieltäytymisestä on usein seurannut jankkausta siitä miksei kelpaa tai joskus vihamielinen reaktio. "En voi koska seurustelen" tuntuu olevan ainoa kommentti, joka kelpaa melkein kaikille, silti siitäkin on joskus tullut reaktio "ei se haittaa" tai "ei sen tarvi tietää".
Minä en jaksa kertoa niille naisille, jotka eivät kiinnosta, että ei kiinnosta.
Kai tuo sama pätee naisiin miesten suhteen.
Älä latele minulle komentoja. Puhun suoraan silloin kun minä päätän niin ja olen diplomaattinen silloin kun minä päätän niin. Se ei anna sinulle oikeutta kouria tai ahdistella, vaan minä teen sinusta rikosilmituksen. Sinä sopeudut minun tyyliini, minun velvollisuuteni ei ole sopeutua sinun tyyliisi.
Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ei nainen miehen tunteiden takia jätä asioita suoraan sanomatta, vaan omien tunteidensa vuoksi. Naiset ovat oppineet välttämään konflikteja ja suoria puheita, koska naisporukoissa sitä ei hyväksytä. Siitä tulee heti palautetta, ja naiset osaavat olla todella ilkeitä toisiaan kohtaan. Suorista puheista saa äkkiä hankalan tai ylimielisen maineen, ja sellainen saattaa joutua kousaamisen kohteeksi tai porukasta eristetyksi. On siis opittu malli, jota toistetaan myös silloin, kun puhutaan miehille. Poikaporukoiden parissa varttuneet eivät usein omaa tätä käytösmallia, vaan he sanovat asiat suoraan miesten tapaan.
Kerrohan sitten vielä, mikä tekee "miesten tavasta" niin erinomaisen ja ylivoimaisen mahtavan, että jopa naisten pitäisi luopua "naisten tavasta" ja siirtyä "miesten tapaan".
Vierailija kirjoitti:
Ei se huorittelu nyt haavaa tee, jos sanotte suoraan ei.
Minusta huoritteluun pitäisi saada vastata rajullakin fyysisellä väkivallalla ilman rikosoikeudellisia seuraamuksia.
Se on loukkaavaa kuulla kiertoilmauksen kautta, ettei jotakuta tyyppiä kiinnosta seurani, kun taas suora vastaus ei loukkaisi.
Ei kannata oikeasti käyttää kiertoilmauksia kuten: ehkä tai katotaan nyt. Jotkut tulkitsevat sen jonkinlaisena toivona yrittää jälleen uudestaan. Ja sitä te ette vissiin halua, vai?