Miksi miehet lopettaa yhtäkkiä yhteydenpidon, ns. ghostaa!?
Miksi sinulla ei ole selkärankaa sanoa suoraan, että ei tästä tuu nyt mitään, en ole kiinnostunut, en halua enää tavata jne.? Millainen ihminen katkaisee yhtäkkiä kaikki välit toiseen ihmiseen mitään sanomatta? Tapailua voi olla takana jo useita kuukausia, joten luulisi, että siinä ajassa tapailukumppani on edes vähän tärkeä? Onko tällainen ihminen oikeasti niin tunneköyhä, miksi edes haluaa tapailla ketään!?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Noin mielenkiinnosta... Miten pitkä radiohiljaisuus lasketaan ghostaamiseksi?
Sehän riippuu siitä, miten usein muuten on viestitelty. Toisten mielestä voi olla pitkä aika, jos ei viestejä tule joka päivä, toiselle viikon tauko voi olla ihan ok. Minä kuulun tähän jälkimmäiseen porukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treffasin syyskuussa yhden miehen ja sen jälkeen viestiteltiin jonkin verran, kunnes mies katosi hiljaisuuteen. Nyt pari päivää sitten laittoi viestiä. En vastannut mitään, mutta kun lähetti uudemman kerran, sanoin vain, että en ole enää kiinnostunut. Hyvät jatkot sinulle.
En oikein ymmärrä, mitä tässä on pahaa. Ainahan sanotaan, että jos olet jostakusta kiinnostunut, pitää muut viestittelyt lopettaa. Mutta kuitenkin se viestittelyn lopettaminenkin on väärin. Eihän tässä voi voittaa. Jos keskustelu alkaa yhtä aikaa Tiinan ja Maijan kanssa ja molemmat vaikuttavat aluksi kiinnostavilta, mutta Maija asuu lähempänä tai on tulossa samaan tapahtumaan, kuin sinä olet menossa, sinun pitää lopettaa viestittely Tiinan kanssa, että voit tutustua Maijaan, mutta toisaalta valitsemalla Maijan tapaamisen, menetät mahdollisuuden Tiinan kanssa lopullisesti. Mikä ihmeen järki tässä on?
No mulla lopahti kiinnostus. Siis lopetti viestittelyt pariksi kuukaudeksi sanomatta mitään. Viestittelen nyt jo uusien tuttavuuksien kanssa.
No entä sitten? Kirjoitit tuon kommentin ikään kuin mies olisi tehnyt jotain väärää.
No onhan se vähän hassua lopettaa yhteydenpito sanomatta mitään ja sitten kahden kuukauden kuluttua viestittelee kuin ei mitään taukoa olisi ollut. Itse en todellakaan noin voisi tehdä. Kirjoittelen kyllä parin kolmen miehen kanssa samaan aikaan, mutta sitten ilmoitan, että sori ei tästä kuitenkaan tule mitään. Ja jos valitsemani miehen kanssa ei kuitenkaan synkkaa, en todellaan ota enää yhteyttä niihin toisiin miehiin, kun jo tulin siihen tulokseen etteivät ole sopivia. Ei ne ole mitään varamiehiä minulle.
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemuksen mukaan juurikin naiset tekee näin, miehet ei niinkään. Ja perustuu ainakin viiteen naiseen jotka ovat ghostanneet minut (vain yksi on reilusti ilmoittanut jättävänsä). Ja itse en ole ghostannut ketään, vaan olen juurikin kertonut, että "meidän suhteella ei ole edellytyksiä syventyä". Ja itse olen mies 39-v.
Oman kokemuksesi mukaan miehet eivät juurikaan ghostaa, mutta kuinka monta miestä olet tapaillut tehdäksesi tuollaisen arvion? Mielestäni tässä ei ole niinkään sukupuolista vaan ajalle tyypilliseltä sometreffailusta, jossa toinen ihminen häipyy mielestä sillä hetkellä kun sulkee sovelluksen. Periaatteessa ollaan muka yhteyksissä toisiin ihmisiin enemmän kuin koskaan ennen, mutta itse kontakti on loppujen lopuksi niin pintapuolinen, että edes alkeellisimmista käytöstavoista ei tarvitse välittää (enkä tarkoita pelkästään ghostaamista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treffasin syyskuussa yhden miehen ja sen jälkeen viestiteltiin jonkin verran, kunnes mies katosi hiljaisuuteen. Nyt pari päivää sitten laittoi viestiä. En vastannut mitään, mutta kun lähetti uudemman kerran, sanoin vain, että en ole enää kiinnostunut. Hyvät jatkot sinulle.
En oikein ymmärrä, mitä tässä on pahaa. Ainahan sanotaan, että jos olet jostakusta kiinnostunut, pitää muut viestittelyt lopettaa. Mutta kuitenkin se viestittelyn lopettaminenkin on väärin. Eihän tässä voi voittaa. Jos keskustelu alkaa yhtä aikaa Tiinan ja Maijan kanssa ja molemmat vaikuttavat aluksi kiinnostavilta, mutta Maija asuu lähempänä tai on tulossa samaan tapahtumaan, kuin sinä olet menossa, sinun pitää lopettaa viestittely Tiinan kanssa, että voit tutustua Maijaan, mutta toisaalta valitsemalla Maijan tapaamisen, menetät mahdollisuuden Tiinan kanssa lopullisesti. Mikä ihmeen järki tässä on?
No mulla lopahti kiinnostus. Siis lopetti viestittelyt pariksi kuukaudeksi sanomatta mitään. Viestittelen nyt jo uusien tuttavuuksien kanssa.
No entä sitten? Kirjoitit tuon kommentin ikään kuin mies olisi tehnyt jotain väärää.
No onhan se vähän hassua lopettaa yhteydenpito sanomatta mitään ja sitten kahden kuukauden kuluttua viestittelee kuin ei mitään taukoa olisi ollut. Itse en todellakaan noin voisi tehdä. Kirjoittelen kyllä parin kolmen miehen kanssa samaan aikaan, mutta sitten ilmoitan, että sori ei tästä kuitenkaan tule mitään. Ja jos valitsemani miehen kanssa ei kuitenkaan synkkaa, en todellaan ota enää yhteyttä niihin toisiin miehiin, kun jo tulin siihen tulokseen etteivät ole sopivia. Ei ne ole mitään varamiehiä minulle.
Enkä minä halua olla kenellekään paremman puutteessa oleva nainen. Taas pidetään yhteyttä, kunnes löytyy jotain parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja voin kertoa.
1. Suurin osa naisista ei kestä totuutta sanottuna, vaan saa hirveät kilarit ja vetää someraivot siihen perään.
Aamen!
Kun totuuden kertomisesta seuraa vain lähinnä vaivaannuttavaa ikävää draamaa elämään,
mutta viestittelyn lopettamisesta välttyy tältä niin onkos kovin ihme, että ghostaaminen keinona voittaa monen mielestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tapailet ja viestittelet useiden miehien kanssa yhtä aikaa. Tällä palstalla se on monen mielestä huono juttu. Vai sinäkö näet jo muutaman viestin perusteella, että he eivät ole sopivia? Vai eikö sinulla ole koskaan ollut tilannetta, jossa kaksi miestä olisi ollut yhtä kiinnostavia, mutta toiseen ei valitettavasti vain ehtinyt kunnolla tutustua, kun se toinenkin oli kuvioissa? Aika jännä, kun minulla niitä kiinnostavia miehiä voi olla useampikin yhtä aikaa, mutta tutustuminen ei tapahtu ihan muutaman päivän viestittelyn aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mies, mutta eikö se aja ihan saman asian, jos vain lopettaa sen yhteydenpidon? Eikö siinä vaiheessa ole ihan selvää, että toinen ei halua enää tavata? Sattuu se silti ihan samalla tavalla. Ainakin minuun. Miksi tarvitsisin jonkun erillisen pakkiviestin?
Varmaan kyse onkin siitä, että pakkiviestin jälkeen ei enää tarvitse odotella yhteydenottoja eikä mitään muutakaan. Tietää heti, että se juttu oli siinä. Ghostaamisessa jää joksikin aikaa epävarmuuteen.
Minä valitsen mieluummin sen epävarmuuden kuin ne tylyt pakit. Ehkä olen omituinen, kun haluan itse tajuta sen, että toista ei kiinnosta kuin kuulla, että "hei, kerron sinulle nyt, kun et näköjään muuten ymmärrä".
Minä en pidä epävarmuudesta. Esim jos on jo suunniteltu vaikka yhteistä uudenvuodenaattoa ja toinen lakkaa vastaamasta viesteihin, niin musta olisi ihan kiva tietää, onko uusivuosi vielä voimassa vai alanko kiireesti järjestämään itselleni jotain muuta uudenvuodenaatoksi.
No tuo nyt on sitten eri asia, jos on luvattu jotain. Luulin, että nyt puhutaan pelkästään siitä, ettei kiinnosta.
Minusta kyse ei ole vain lupauksista vaan ihan siitä, että on alustavasti puhuttu mahdollisuudesta viettää uusi vuosi yhdessä. Mulla on kyllä ollut kavereitakin, jotka ovat harrastaneet samaa eli siinä vaiheessa, kun pitäisi alkaa jo varmistelemaan asiaa, katoavat kuin pieru Saharaan. Nykyisin teen omat suunnitelmani itse ja jos toisesta ei ole kuulunut siihen mennessä, kun alan suunnitelmaani toteuttamaan, niin se on sitten voi voi, jos yks kaks ilmoittavatkin jotain itsestään.
Tätä suosittelen käyttämään. Meillä on kymmenkunta hyvää kaveria jo lukio ajoilta saakka pitänyt yhtä (osan tuntenut jo ala-asteeltakin saakka). Ongelma on lähinnä tehdä yhteisiä päätöksiä aina kaikkien juhlapyhien suhteen kuten Uudet vuodet jne, kaikki venyy aina ihan viime tinkaan ja vasta alle viikko ajankohtaa ennen rupeaa loputkin heräilemään ja kyselemään "mitäs uutena vuotena?" - vaikka itse olisi kysellyt jo vaikka kuukautta etukäteen alustavia suunnitelmia.
Vastauksia ja päätöksiä ei tahdo saada hyvissä ajoin etukäteen. Teenkin aina nykyään lähtökohtaisesti suunnitelman itseäni varten ja noudatan sitä - jos joku vinkuu, etten pääse ja ei nähdä tarpeeksi usein niin saa peiliinkin katsoa. Kaikki ei voi parin päivän varoajalla vaikka päättää, että lähdenkin mukaan sinun keksimälle festarireissulle (josta olisi ollut kiva tietää ainakin pari viikkoa etukäteen eikä ihan extempore).
Kaveriporukkaa jossa on monta aikataulua soviteltavana ei voi verrata intiimisuhteisiin. Täytyy olla varasuunnitelmia.
Ketjussa puhutaan miehistä, jotka pelkäävät tyhjyyttä. Ja siksi pitää olla monta tyttöä kierroksessa, ettei vaan jäisi yksin miettimään, mikä mulkku onkaan. Säätämisellä turrutetaan tyhjyys joka ei täyty ennenkuin mies katsoo tunteitaan. Joka monilla on vain itsesääli. Eli piiri pieni pyörii, tulos nolla kertaa nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä minä halua olla kenellekään paremman puutteessa oleva nainen. Taas pidetään yhteyttä, kunnes löytyy jotain parempaa.
Mistä ihmeestä tämä ajatustapa tulee? Mies lähti tiinan kanssa treffeille, mutta sai pakit. Miten ihmeessä se uusi tindertuttavuus on vähemmän paremman puutteessa käyvä, kuin se, jonka numero miehellä on jo puhelimessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailun yhtä miestä kolme kuukautta, kunnes ei vastannut viestiin enää. Laitoin uuden, ja antoi ymmärtää että haluaa nähdä. Ehdottikin myöhemmin itse tapaamista, vaikka oikeasti sillä ei ollut aikomustakaan nähdä enää, koska jätti taas vastaamatta. Todella loukkaavaa, ja itselle tulee niin arvoton olo. Mulle olisi riittänyt jos mies olisi vain sanonut, että ei enää halua tavata, olisin voinut siirtyä eteenpäin ja päästä helpommin pettymyksestä yli. Ei tulisi edes mieleen tehdä kenellekään noin.
Samoja tarinoita kuulee kavereilta ja toki itselle käynyt näin aiemmin myös. Itse asiassa ghostaaminen tuntuu ennemmin olevan sääntö kuin poikkeus. Ja tapailemani miehet ovat olleet noin 30-40-vuotiaita, akateemisia, kaikin puolen järkevän oloisia ihmisiä, joilla sitten empaattisuus ja kyky ottaa toista ihmistä huomioon on aivan nollassa. Jotenkin joskus kuvittelin, että tämä olisi vain renttujen juttu, mutta ei.
Täysin samaa tekee naisetkin miehille, joten kait se tasa-arvo tässäkin asiassa sitten toteutuu.
Miehen pitäisi ilmeisesti olla kova ja sulattaa asia mukisematta, eikä saisi yhtään kyseenalaistaa naistenkaan moukkamaista käytöstä? Ttäällä vain heitellään argumenttia, että "ei naisen tarvitse mitään selitellä, jos vasta tapailu vaiheessa lopettaa yhteydenpidon" - entäs kun kyse on myös yhtälailla jo pidemmälle edenneestä tuttavuudesta kuin ekoista treffeistä ja kuukausi kaupalla on jo yhdessä vietetty aikaa.
Kyllä siinä mieskin haluaisi ihan yhtälailla tietää, että mistä kenkä puristaa ja mitä peliä se nainen pelaa, jos noin taphtuu. Selkärankaa pitäisi löytyä naiseltakin selittämään fiksusti ja asiallisesti tilanne, eikä raukkamaisesti vain feidata mitään sanomatta.
Klassinen double standard -tilanne. "Minä pelaan kaksilla korteilla, mutta sinä miehenä pelaa vain ja ainoastaan yksillä." on se sanoma tässäkin jutussa.
Olen tekemässä lakialoitteen, jonka mukaan vain yhtä saa tapailla kerralla ja suhteen saa lopettaa vähintään 60-merkkisellä viestillä.
Minulle kävi äskettäin juuri noin. Olin tutustunut kesällä hieman itseäni nuorempaan mieheen. Aloimme sitten tapailemaan ja ehdin todella ihastua häneen noiden kuukausien aikana) Yhtäkkiä ihan varoittamatta hän pisti ns. liinat kiinni. Hän ei vastannut kun laitoin viestiä tai yritin soittaa (en kymmeniä kertoja kuitenkaan, koska en ole sitä tyyppiä). Olin epätietoinen ja ahdistunut. Oudoksi ja suorastaan älyttömäksi tilanteen tekee se, että me asumme samassa kerrostalossa -ja rapussa (minun yläkerrassa asuu nuori mies (myös kurdi,vaikka ei kai sillä ole merkitystä) ja tämä kaveri, johon tutustuin, on oleskellut siellä kesästä asti; en tiedä onko virallinen asukas, en koskaan kysynyt). Yhden kerran kävin soittamassa siellä ovikelloa, kun kuulin että ovat kotona. Eivät avanneet. Nyt minulle on selvinnyt, että minut on "klassisesti" vaihdettu nuorempaan naiseen, joka asuu YLLÄTYS YLLÄTYS samassa talossa -jopa minun "seinänaapurina". Kävin sielläkin soittamassa ovikelloa kerran ja vastaanotto oli tyly miehen puolelta, tuo nainen ei tiedä miehen ja minun suhteesta ja mies väitti uudelle naiselleen, että minä vainoan häntä (miestä siis)!
Olen todella ahdistunut ja tunnen oloni nöyryytetyksi. Tuo mies on käyttäytynyt todella törkeästi minua kohtaan. Yhtenä päivänä kun tuli uuden naisensa kanssa portaissa vastaan mulkoili minua ilkeästi ja sylkäisi portaille.
En ole voinut kunnolla nukkua tai syödä, ja mietin jo että saanko sydärin kohta tällä menolla. En tiedä mitä voisin tehdä? En kai mitään.
Stupid Woman ? kirjoitti:
Minulle kävi äskettäin juuri noin. Olin tutustunut kesällä hieman itseäni nuorempaan mieheen. Aloimme sitten tapailemaan ja ehdin todella ihastua häneen noiden kuukausien aikana) Yhtäkkiä ihan varoittamatta hän pisti ns. liinat kiinni. Hän ei vastannut kun laitoin viestiä tai yritin soittaa (en kymmeniä kertoja kuitenkaan, koska en ole sitä tyyppiä). Olin epätietoinen ja ahdistunut. Oudoksi ja suorastaan älyttömäksi tilanteen tekee se, että me asumme samassa kerrostalossa -ja rapussa (minun yläkerrassa asuu nuori mies (myös kurdi,vaikka ei kai sillä ole merkitystä) ja tämä kaveri, johon tutustuin, on oleskellut siellä kesästä asti; en tiedä onko virallinen asukas, en koskaan kysynyt). Yhden kerran kävin soittamassa siellä ovikelloa, kun kuulin että ovat kotona. Eivät avanneet. Nyt minulle on selvinnyt, että minut on "klassisesti" vaihdettu nuorempaan naiseen, joka asuu YLLÄTYS YLLÄTYS samassa talossa -jopa minun "seinänaapurina". Kävin sielläkin soittamassa ovikelloa kerran ja vastaanotto oli tyly miehen puolelta, tuo nainen ei tiedä miehen ja minun suhteesta ja mies väitti uudelle naiselleen, että minä vainoan häntä (miestä siis)!
Olen todella ahdistunut ja tunnen oloni nöyryytetyksi. Tuo mies on käyttäytynyt todella törkeästi minua kohtaan. Yhtenä päivänä kun tuli uuden naisensa kanssa portaissa vastaan mulkoili minua ilkeästi ja sylkäisi portaille.
En ole voinut kunnolla nukkua tai syödä, ja mietin jo että saanko sydärin kohta tällä menolla. En tiedä mitä voisin tehdä? En kai mitään.
Tee #metoo ?
Nöyrästi nostan käteni ja ilmoittaudun syylliseksi.
- Onko lieventävä asianhaara ettei se ole ollut tarkoituksellista, enkä koskaan ole tehnyt niin miehelle jota olisin jo ehtinyt face-to-face tapailla?
Syytänkin vallinneita olosuhteita sekä lähipiiriäni (ystävät, vanhemmat, sisarukset lapsineen, työnantaja ja työkaverit - mitä näitä nyt on..) joiden mielestä nuorella perheettömällä naisella ei voi olla muuta kuin AIKAA ja loputtomasti joustava aikataulu/kalenteri..
Työkin on sen tyyppistä että päivien hektisyyttä ei etukäteen koskaan tiedä, niin usein sitä huomaa että jaahas, kello on seitsemän illalla ja minä olen vasta matkalla kotiin. Aamuseiskalta lähdin, silloin taisin jotain syödä mutta loppupäivä tais mennä taas kahvin voimalla... Sillä seurauksella että yhtään en osaa arvioida, mikä se loppuillan vireystilani on.
Yleensä yli-optimistisesti kuvittelen hoitavani kaikki rästissä olevat yhteydenpidot, ehtiväni (jaksavani) näpytellä tykkäyksiä kaikkiin kaveripiirin some-julkaisuihin [!] - sen lisäksi että hoidan ne obligatoriset kotiaskareet.
- Yhtä usein huomaan heittäytyneeni suoraan vaakatasoon sohvanpohjalle, ja ainoa mitä hengittämisen lisäksi jaksan tehdä, on läppärin hilaus syliin, netin aukaisu ja syventyminen vauva-palstalaisten elämän kipukohtiin - sellaisiin kuin tämä problematiikka mitä tässä nytkin pohdimme.. (vaikeammat aihepiirit, Netflixin leffat tai yöpöydän kirjapino vaatisivat far too much, eritoten keskittymistä).
No niin. Puolustus on suu vaahdossa tässä lämpimikseen selitellyt, pitäisiköhän mennä asiaan?
Joo, eli homma menee niin että mulla menee vähän sykleissä se miten jaksan tai innostun kaikkiin deittiviesteihin vastaamaan (= sanonta, en todellakaan tarkoita että niitä mitään kymmenittäin päivässä tulisi!). Joskus sitten taas saan oikein boostin jostain vähän nokkelammasta yhteydenotosta, innostun vastaamaan, ja hyvän tyypin kanssa voidaan jatkaa sellaista molemminpuolista kevyttä viestipallottelua, joka on yhtä lailla sanoilla leikittelyä kuin pikkuhiljaa tutustumistakin - sellaista "tunnustellaan vähän maaperää".
Jossain vaiheessa sorrun sitten antamaan jonkun muun kanavan/yhteystiedot mistä mut voi tavoittaa - älä vaan kysy miksi! ikuinen optimisti? - sillä seurauksella että hetken päästä huomaan että pelkkä puhelimessa puhuminenkin periaatteessa ventovieraan tyypin kanssa, syö älyttömästi energiaa.
(Erityisesti niiden tajunnanvirta-hölöttäjien kanssa jotka ei kuuntele kun haluaisit jo lopettaa, eivät edes huomaa että tuntiin et ole sanonut kuin "mmm-m".)
Ja niihin viesteihinkin pitäis jaksaa panostaa - sillä itehän mä itseni siihen konseptiin taas vapaaehtoisesti survoin...
... Näitä pähkäillessä aikaa kuluu, kunnes se arjen realismi taas paukahtaa päin näköä; ympyrä sulkeutuu, ja keräilyerät sohvan pohjalla kutsuu...
Minä siis AION aina vastata siihen edelliseen viestiin tai vuorollani soittaa takaisinpäin - kunhan vähän lepään ensin. Sitten päätän että turha väsyneenä mitään änkyttää, teen sen HUOMENNA.
Ja niin edelleen.... Kunnes en enää kehtaa ottaa yhteyttä, ja se fiiliskin jo katosi.
Tiedän että teen väärin.
Saa soimata, saa paheksua - mutta käytännön neuvoista, miten toimia jatkossa, olisin ihan vilpittömästi kiitollinen.
Oikeesti, ei tämä alituinen morkkis/ "olen p*ska ihminen" -moodi ole yhtään kivaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailun yhtä miestä kolme kuukautta, kunnes ei vastannut viestiin enää. Laitoin uuden, ja antoi ymmärtää että haluaa nähdä. Ehdottikin myöhemmin itse tapaamista, vaikka oikeasti sillä ei ollut aikomustakaan nähdä enää, koska jätti taas vastaamatta. Todella loukkaavaa, ja itselle tulee niin arvoton olo. Mulle olisi riittänyt jos mies olisi vain sanonut, että ei enää halua tavata, olisin voinut siirtyä eteenpäin ja päästä helpommin pettymyksestä yli. Ei tulisi edes mieleen tehdä kenellekään noin.
Samoja tarinoita kuulee kavereilta ja toki itselle käynyt näin aiemmin myös. Itse asiassa ghostaaminen tuntuu ennemmin olevan sääntö kuin poikkeus. Ja tapailemani miehet ovat olleet noin 30-40-vuotiaita, akateemisia, kaikin puolen järkevän oloisia ihmisiä, joilla sitten empaattisuus ja kyky ottaa toista ihmistä huomioon on aivan nollassa. Jotenkin joskus kuvittelin, että tämä olisi vain renttujen juttu, mutta ei.Miksi sinä laitoit viestejä, vaikka toinen ei vastannut edellisiinkään?
Laitoin yhden viestin. Ja oletin että olisi sanonut suoraan ettei halua nähdä, oletuksena kun olisi se että kun toinen haluaa lopettaa tapailun, niin ilmoittaa siitä toiselle osapuolelle.
Kyllä minut on aika moni nainen ghostannut. Varmaan parikymmentä.
Muuten.. millainen on mies, joka jää viestittelemään vaikka nainen ei ole viestittelyssä aloitteellinen??? Se on toiseen ripustautuva reppana, jota täällä av-lla aina haukutaan.
Ghostaus on tinderi helppouden kääntöpuoli. Se voisi olla yksi hyvä syy pysyä sieltä poissa.
On jotenkin erikoista, miten tässäkin keskustelussa ghostaamista perustellaan sillä, että naiselle ei voi olla rehellinen kun "ei kestä totuutta". Tai että nainen ei tule tyytyväiseksi erokeskustelusta.
Kukaan ei varmasti tykkää kuulla sitä, että tapailu tai seurustelu päättyy, mutta se ei tarkoita sitä, että ei olisi oikeaa ja toista kunnioittavaa tapaa hoitaa asia. Ymmärrän ghostaamisen, jos on kyse jostain nettituttavasta, jota ei ole koskaan edes livenä tavannut, tai jostain henkilöstä, jonka kanssa on käynyt ehkä yksillä tai kaksilla treffeillä, mutta kuukausien tapailun jälkeen se on vain raukkamaista. Ei se oikeasti ole niin vaikeaa sanoa toiselle, että juttu ei ollut sitä mitä hakee ja, että se päätty nyt. On pelkästään törkeää ja pelkurimaista haaskata toisen aikaa vielä enemmän siihen, että hän joutuu ihmettelemään, mitä on tapahtunut. On myös todella loukkaavaa, että ei olisi muka edes sen parin lauseen arvoinen, mitä jutun päättämiseen tarvitaan. Ei siinä ole kyse toisen miellyttämisestä, tai tyydyttämisestä, vaan rehellisyydestä ja kunnioituksesta. Mutta mitä enemmän nykyelämää havainnoi, niin sitä selvemmin sen tajuaa, miten monilla ihmisillä ei ole enää minkäänlaisia arvoja tai kunnioitusta kanssaihmisiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole mies, mutta eikö se aja ihan saman asian, jos vain lopettaa sen yhteydenpidon? Eikö siinä vaiheessa ole ihan selvää, että toinen ei halua enää tavata? Sattuu se silti ihan samalla tavalla. Ainakin minuun. Miksi tarvitsisin jonkun erillisen pakkiviestin?
Onko sulle koskaan kukaan tärkeä henkilö tehnyt näin? Oletko itse sellainen joka on tehnyt jollekulle näin? Onko sulla jotenkin hankaluuksia samaitua tällä tavoin jätettyyn? Kyllä se sattuu todellakin enemmän tuolla tavalla ja ylitsepääseminen on myös hankalampaa. Jos siis ihminen on ollut merkityksellinen ja itsellä on kohtuu 'normaali' tunnemaailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja voin kertoa.
1. Suurin osa naisista ei kestä totuutta sanottuna, vaan saa hirveät kilarit ja vetää someraivot siihen perään.
Aamen!
Kun totuuden kertomisesta seuraa vain lähinnä vaivaannuttavaa ikävää draamaa elämään,
mutta viestittelyn lopettamisesta välttyy tältä niin onkos kovin ihme, että ghostaaminen keinona voittaa monen mielestä?
Tuskin siitä koituu mitään draamaa, jos osaa päättää tapailun oikein. En minä ikinä ole saanut mitään draamaa aikaiseksi, jos olen tapailun lopettanut enkä ole ikinä suuttunut, jos joku kertoo rehellisesti, että ei tästä nyt tule mitään, oli kiva tutustua, hyvää jatkoa. Kai se sitten on joillekin hirvittävä ponnistus olla ystävällinen ja rehti?
Mitäs olette miesten kanssa.
t. lesbo
Täysin samaa tekee naisetkin miehille, joten kait se tasa-arvo tässäkin asiassa sitten toteutuu.
Miehen pitäisi ilmeisesti olla kova ja sulattaa asia mukisematta, eikä saisi yhtään kyseenalaistaa naistenkaan moukkamaista käytöstä? Ttäällä vain heitellään argumenttia, että "ei naisen tarvitse mitään selitellä, jos vasta tapailu vaiheessa lopettaa yhteydenpidon" - entäs kun kyse on myös yhtälailla jo pidemmälle edenneestä tuttavuudesta kuin ekoista treffeistä ja kuukausi kaupalla on jo yhdessä vietetty aikaa.
Kyllä siinä mieskin haluaisi ihan yhtälailla tietää, että mistä kenkä puristaa ja mitä peliä se nainen pelaa, jos noin taphtuu. Selkärankaa pitäisi löytyä naiseltakin selittämään fiksusti ja asiallisesti tilanne, eikä raukkamaisesti vain feidata mitään sanomatta.