Miksi miehet lopettaa yhtäkkiä yhteydenpidon, ns. ghostaa!?
Miksi sinulla ei ole selkärankaa sanoa suoraan, että ei tästä tuu nyt mitään, en ole kiinnostunut, en halua enää tavata jne.? Millainen ihminen katkaisee yhtäkkiä kaikki välit toiseen ihmiseen mitään sanomatta? Tapailua voi olla takana jo useita kuukausia, joten luulisi, että siinä ajassa tapailukumppani on edes vähän tärkeä? Onko tällainen ihminen oikeasti niin tunneköyhä, miksi edes haluaa tapailla ketään!?
Kommentit (134)
En ole lukenut koko ketjua, mutta mulle kävi näin. Olin jutellut yhden miehen kanssa jonkin aikaa netissä ja puhelimessa ja kerran hän tuli paikkakunnalleni mua tapaamaan ja meillä oli mielestäni ihan mukavaa. Mies ei vaikuttanut miltään ääliöltä tai irtosuhdetta kaipaavalta (pussattiin kerran, ei muuta :D ) Mutta kun saatoin hänet junaan- PUF. Hän katosi :D En kuullut hänestä enää mitään ja olin tosi ihmeissäni ja huolissani kun tyyppi katosi kuin pieru saharaan eikä vastannut viesteihin tai puheluihin.
No puoli vuotta- toistan- PUOLI VUOTTA myöhemmin saan tekstiviestin. "Mitäs se mun nappisilmä tekee? ;) " WTF!??!?!?!? "Katson avomiehen kanssa telkkaria" - vastasin. "Aijaaokeinoeisitmitäänhyvääillanjatkoasori"
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kukaan koskaan kysyneet ghostaajalta, että miksi teit näin? Tai lähettäneet viestiä, jossa olette rehellisesti kertoneet hänelle, miltä teistä tuntuu?
Kysyin ja kerroin, kuinka paljon sattui kun hän vaan katosi usean kuukauden tapailun jälkeen. Koskaan en vastausta saanut.
Henkilökohtaisesti haluaisin jonkinlaisen päätöksen, sillä toi ghostaaminen vaivaa mua edelleen ja suheesta on tosi vaikea päästä yli. Pelottaa myös, että uudessa suhteessa käy samallailla, sillä mitään merkkejä ei ollut ilmassa, että suhde päättyisi.
Vierailija kirjoitti:
Nöyrästi nostan käteni ja ilmoittaudun syylliseksi.
- Onko lieventävä asianhaara ettei se ole ollut tarkoituksellista, enkä koskaan ole tehnyt niin miehelle jota olisin jo ehtinyt face-to-face tapailla?Syytänkin vallinneita olosuhteita sekä lähipiiriäni (ystävät, vanhemmat, sisarukset lapsineen, työnantaja ja työkaverit - mitä näitä nyt on..) joiden mielestä nuorella perheettömällä naisella ei voi olla muuta kuin AIKAA ja loputtomasti joustava aikataulu/kalenteri..
Työkin on sen tyyppistä että päivien hektisyyttä ei etukäteen koskaan tiedä, niin usein sitä huomaa että jaahas, kello on seitsemän illalla ja minä olen vasta matkalla kotiin. Aamuseiskalta lähdin, silloin taisin jotain syödä mutta loppupäivä tais mennä taas kahvin voimalla... Sillä seurauksella että yhtään en osaa arvioida, mikä se loppuillan vireystilani on.Yleensä yli-optimistisesti kuvittelen hoitavani kaikki rästissä olevat yhteydenpidot, ehtiväni (jaksavani) näpytellä tykkäyksiä kaikkiin kaveripiirin some-julkaisuihin [!] - sen lisäksi että hoidan ne obligatoriset kotiaskareet.
- Yhtä usein huomaan heittäytyneeni suoraan vaakatasoon sohvanpohjalle, ja ainoa mitä hengittämisen lisäksi jaksan tehdä, on läppärin hilaus syliin, netin aukaisu ja syventyminen vauva-palstalaisten elämän kipukohtiin - sellaisiin kuin tämä problematiikka mitä tässä nytkin pohdimme.. (vaikeammat aihepiirit, Netflixin leffat tai yöpöydän kirjapino vaatisivat far too much, eritoten keskittymistä).No niin. Puolustus on suu vaahdossa tässä lämpimikseen selitellyt, pitäisiköhän mennä asiaan?
Joo, eli homma menee niin että mulla menee vähän sykleissä se miten jaksan tai innostun kaikkiin deittiviesteihin vastaamaan (= sanonta, en todellakaan tarkoita että niitä mitään kymmenittäin päivässä tulisi!). Joskus sitten taas saan oikein boostin jostain vähän nokkelammasta yhteydenotosta, innostun vastaamaan, ja hyvän tyypin kanssa voidaan jatkaa sellaista molemminpuolista kevyttä viestipallottelua, joka on yhtä lailla sanoilla leikittelyä kuin pikkuhiljaa tutustumistakin - sellaista "tunnustellaan vähän maaperää".Jossain vaiheessa sorrun sitten antamaan jonkun muun kanavan/yhteystiedot mistä mut voi tavoittaa - älä vaan kysy miksi! ikuinen optimisti? - sillä seurauksella että hetken päästä huomaan että pelkkä puhelimessa puhuminenkin periaatteessa ventovieraan tyypin kanssa, syö älyttömästi energiaa.
(Erityisesti niiden tajunnanvirta-hölöttäjien kanssa jotka ei kuuntele kun haluaisit jo lopettaa, eivät edes huomaa että tuntiin et ole sanonut kuin "mmm-m".)
Ja niihin viesteihinkin pitäis jaksaa panostaa - sillä itehän mä itseni siihen konseptiin taas vapaaehtoisesti survoin...
... Näitä pähkäillessä aikaa kuluu, kunnes se arjen realismi taas paukahtaa päin näköä; ympyrä sulkeutuu, ja keräilyerät sohvan pohjalla kutsuu...Minä siis AION aina vastata siihen edelliseen viestiin tai vuorollani soittaa takaisinpäin - kunhan vähän lepään ensin. Sitten päätän että turha väsyneenä mitään änkyttää, teen sen HUOMENNA.
Ja niin edelleen.... Kunnes en enää kehtaa ottaa yhteyttä, ja se fiiliskin jo katosi.Tiedän että teen väärin.
Saa soimata, saa paheksua - mutta käytännön neuvoista, miten toimia jatkossa, olisin ihan vilpittömästi kiitollinen.
Oikeesti, ei tämä alituinen morkkis/ "olen p*ska ihminen" -moodi ole yhtään kivaa...
Olinpas typerä eilen tätä rustatessani; minähän osaan itsekin neuvoa itseäni:
Kerää itses nainen!
Oikeastaan piti kysymäni että onko minulla kanssasyntisiä? Tunnistiko kukaan itsensä?
Eikö tämä tuonut edes pientä lohtua niille ghostatuille joiden mielestä kaikki oli hyvin (niin se olikin, minä vain olen saamaton p*ska) eikä tajua mitä tapahtui ?
(ymmärtäisitkö jos selittäisin?)
Tai selittäisikö tämä edes yhden syntisen pitkähkön radiohiljaisuuden?
(minä en kehtaa ottaa yhteyttä pitkän paussin jälkeen just siksi että ajatellaan että ai jaa, nyt se itsekäs p*ska suvaitsee ilmoittautua... ei löytynyt parempia vai?)
Kannaisiko kuitenkin joskus ottaa riski?
Eino tuumailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nuorempana naisena jokusen kerran ghostannut tilanteissa, joissa mulle on tullut olo, että mies sittenkin haluaa minulta vain seksiä ja halveksii minua. Aina tunne ei ole ollut oikea ja vilpittömästi ihastuneen miehen sydän on sitten särkynyt, mutta noissa tilanteissa olen kokenut toimintani oikeaksi, katuakseni sitä nyt näin vuosia jälkeenpäin. Kun olen kokenut, että toinen vain käyttää minua ja haluaa minulle pahaa, ei ole tullut mieleenkään, että toinen pahoittaisi mielensä jos hoksaan, mistä on kyse enkä enää lähde treffeille.
En itse miehenä tykännyt viestisi sanomasta, sanavalinnoista ja kokonais-sävystä sitten yhtään. Se että luulottelet itsellesi, kaikkien miesten olevan kusipäitä ja haluavan tutustua sinuun pelkän seksin toivossa on melko kieroutunut. Tottakai tuollaisia miehiä on, mutta etenkin aikuisiällä useampi mies on ns. tositarkoituksella liikkeellä - nuoret miehet ovat pääosin niitä seksin perässä juoksijoita etenkin jos viihteellä tapaat.
Toimit siis siten, että oletat kaikkien sinua lähestyvien ja sinuun tutustumaan haluavien miehien olevan kieroja? Sitten ihan varmuuden vuoksi ammut kaikki alas varotoimena (jos sinulla on vain jokin oma aavistus asiasta ja miehen tarkoitusperistä) - sitten vielä olet ylpeä toimintatavastasi ja et koe tekeväsi mitään väärää koskaan.
Mielestäni kanssaihmisiä ei voi kohdella kuin roskaa, jos vain oma ajatusmaailma on sellainen ettet luota kehenkään. Moukkamaista käytöstä ei voi perustella tuollaisella, varmasti olet useamman kunnollisen miehen mielen pahoittanut menettely tavallasi kuin tuollaisen kuvailemasi creepy miehen karkottanut toimillasi.
Tulee olo, että oman asenteesi vuoksi et kovinkaan todennäköisesti parisuhteeseen koskaan pääse, jos kohtelet kaikkia miehiä kuten kohtelet (kukaan ei koskaan pääse sitä kevyttä tapailua pitemmälle ja lähemmäs sinun persoonaasi, kun olet tuollaisen suojamekanismin kehittänyt jolla kaikki blokataan melko pian).
Liikaa ei ole pyydetty edes jokin tekstiviesti taikka muuta kanavaa pitkin toimitettu lyhyt ja asiallinen "sori mutta en halua jatkaa enää tapailua, olet ihan mukava tyyppi mutta kemiat ei vain kohtaa" tms - eikä jättää vastapuolta kuin nalli kalliolle ihmettelemään että mitä tapahtui. Tämä on mielestäni melko tärkeä indikaattori kuinka suhtautuu kanssaihmisiin ja millaisen ihmisarvon heille antaa, jos ei yhtään osoita käytöstapoja ja kunnioita muita ihmisiä ihmisinä niin silloin mielestäni sinulle olisikin ihan oikein, että tapaat pelkästään niitä kusipää miehiä ja kunnolliset miehet tapailisivat vain kunnollisia naisia jatkossa.
Vakka kantensa valitsee sanotaan.
Minä taas ymmärsin että kirjoittaja on vasta nyt ymmärtänyt käyttäytyneensä nuorempana mainitulla pessimistisen ennakkoluuloisella tavalla?
Että nyt sitä kovastikin katuu, erityisesti joidenkin kohdalla käyttäytyisi ehdottomasti toisin nyt jos menneitä voisi korjata?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kukaan koskaan kysyneet ghostaajalta, että miksi teit näin? Tai lähettäneet viestiä, jossa olette rehellisesti kertoneet hänelle, miltä teistä tuntuu?
Olen. Lähetin asiallisen ja kiltin viestin, en saanut vastausta. Ei ollut some-tuttavuus vaan irl tavattu ja pari kuukautta tiiviisti vietetty yhdessä aikaa ja viestitelty.
Vierailija kirjoitti:
Jopa 50v ikää olevat miehet toimivat noin. Kokemus itselläkin tuollaisesta, kiitti vaan, Juha. Kuukauden viestit ja puhelut, mukava hiljaisen oloinen mies.Tapailtiin 2kk.. Taito koukuttaa kivoilla runoilla ja kuvilla.
Lopputulos tapailuitten jälkeen täysi hiljaisuus.
Mikä on miehen elämässä mennyt noin pieleen, kun noin tekee. Ja kertoi vielä olevansa työpaikkansa sovitteleva henkilö.
En tähän kuole tai edes haavoitu, mutta ketjun luettuani alkoi ällöttää kaikki miehet. Ilmeisesti tunne-elämä empatiakyvyn osalta jäänyt matelijan tasolle.
Ettei vain oltaisi oltu saman miehen kanssa tekemisissä?
Missä tuo mies asui? Entä mitä hän sanoi tekevänsä työkseen?
Jos kyse on samasta tyypistä, niin tapailin häntä säännöllisen epäsäännöllisesti noin muutaman kuukauden ajan keväällä 2017. Ajan kuluessa yhteydenpito väheni ja tapaamiset harvenivat harvenemistaan. Heinäkuussa 2017 meillä oli sovittu tapaaminen yhtenä sunnuntaina. Mies ilmoitti saman päivän aamuna WhatsAppin kautta, että hän on sairastunut eikä tapaaminen onnistu. Yhteydenpito oli miehen puolelta tuolloin tauolla noin 3 kk paitsi paitsi, että juhannuksena sain häneltä ”Hyvää juhannusta!” -viestin. En pitänyt tuota viestiä enää kokonaisuuden huomioon ottaen yhtään minään. Ajattelin siis hänen löytäneen muuta seuraa.
Mies otti kuitenkin ihan muina miehinä muutaman kuukauden päästä yhteyttä, jolloin vastasin, etten ole enää kiinnostunut hänen seurastaan. Mies vastasi tuohon vain ok-viestillä.
Tuosta meni ehkä noin kuukausi, kun mies otti taas yhteyttä. Suostuin pitkän harkinnan jälkeen vielä tapaamaan häntä. H-hetkellä marras- tai joulukuussa 2017 mies halusi esittää vaikeasti tavoiteltavaa eikä edes avannut ovea, vaikka tiesin (kuulin) hänen olevan kotona ja näin autonkin olevan pihassa! Kun olin miehen oven takana, niin häneltä tuli viesti. Hän väitti viestissään, että ei ollut tuolloin kotona, koska joutuikin lähtemään syystä x paikkaan y. Miten tyhmänä tuokin mies minua oikein piti? Ko. selitys ei todellakaan uponnut minuun millään tavalla, joten jatkoin vain oven pimpottamista ja odottelua, että hän aukaisisi oven. Noin ei kuitenkaan käynyt ja lähdin sitten jossain vaiheessa kotiini.
Jälkeenpäin laitoin miehelle tekstarilla ”hieman palautetta” tuohon viimeisimpään tilanteeseen liittyen. En tiedä, onko hän koskaan lukenut ko. viestiä. Ainakaan mitään vastausta en ole tuohon enää saanut. Laitoin tuon episodin jälkeen ko. liittymäni kiinni, joten en tiedä, onko hän vielä tuon jälkeen yrittänyt tavoitella minua.
Juuri vasta yksi toinenkin lähemmäs 50 v mies lopetti yhteydenpidon kuin seinään ja poisti minut FB:sta jne, vaikka ei ehditty edes näkemään kertaakaan, ilmoittamatta käytökselleen mitään syytä. Vielä edellisenä päivänä oli puhuttu puhelimessa ihan tavallisista asioista ilman mitään riitoja.
Kummassakin tapauksessa oli kyse ihan normaalin näköisistä miehistä, ei mistään hunkseista tai muuten ns. superkomeista miehistä. Kummallakin miehellä on lapsia. En tiedä, miten he ovat aikoinaan edes päässeet naimisiin ja lapsentekovaiheeseen, kun tuo casual deittailukin näyttää olevan heille noin vaikeata? Sääliksi käy ex-vaimoja. Onnea vain niille, jotka ”saavatkaan” heidät seuraavaksi riesakseen! ;-)
Vierailija kirjoitti:
Jopa 50v ikää olevat miehet toimivat noin. Kokemus itselläkin tuollaisesta, kiitti vaan, Juha. Kuukauden viestit ja puhelut, mukava hiljaisen oloinen mies.Tapailtiin 2kk.. Taito koukuttaa kivoilla runoilla ja kuvilla.
Lopputulos tapailuitten jälkeen täysi hiljaisuus.
Mikä on miehen elämässä mennyt noin pieleen, kun noin tekee. Ja kertoi vielä olevansa työpaikkansa sovitteleva henkilö.
En tähän kuole tai edes haavoitu, mutta ketjun luettuani alkoi ällöttää kaikki miehet. Ilmeisesti tunne-elämä empatiakyvyn osalta jäänyt matelijan tasolle.
Ettei vain oltaisi oltu saman miehen kanssa tekemisissä?
Missä tuo mies asui? Entä mitä hän sanoi tekevänsä työkseen?
Jos kyse on samasta tyypistä, niin tapailin häntä säännöllisen epäsäännöllisesti noin muutaman kuukauden ajan keväällä 2017. Ajan kuluessa yhteydenpito väheni ja tapaamiset harvenivat harvenemistaan. Heinäkuussa 2017 meillä oli sovittu tapaaminen yhtenä sunnuntaina. Mies ilmoitti saman päivän aamuna WhatsAppin kautta, että hän on sairastunut eikä tapaaminen onnistu. Yhteydenpito oli miehen puolelta tuolloin tauolla noin 3 kk paitsi, että juhannuksena sain häneltä ”Hyvää juhannusta!” -viestin. En pitänyt tuota viestiä enää kokonaisuuden huomioon ottaen yhtään minään. Ajattelin siis hänen löytäneen muuta seuraa.
Mies otti kuitenkin ihan muina miehinä muutaman kuukauden päästä yhteyttä, jolloin vastasin, etten ole enää kiinnostunut hänen seurastaan. Mies vastasi tuohon vain ok-viestillä.
Tuosta meni ehkä noin kuukausi, kun mies otti taas yhteyttä. Suostuin pitkän harkinnan jälkeen vielä tapaamaan häntä. H-hetkellä marras- tai joulukuussa 2017 mies halusi esittää vaikeasti tavoiteltavaa eikä edes avannut ovea, vaikka tiesin (kuulin) hänen olevan kotona ja näin autonkin olevan pihassa! Kun olin miehen oven takana, niin häneltä tuli viesti. Hän väitti viestissään, että ei ollut tuolloin kotona, koska joutuikin lähtemään syystä x paikkaan y. Miten tyhmänä tuokin mies minua oikein piti? Ko. selitys ei todellakaan uponnut minuun millään tavalla, joten jatkoin vain oven pimpottamista ja odottelua, että hän aukaisisi oven. Noin ei kuitenkaan käynyt ja lähdin sitten jossain vaiheessa kotiini.
Heti kotiin päästyäni laitoin miehelle tekstarilla ”hieman palautetta” tuohon viimeisimpään tilanteeseen liittyen. En tiedä, onko hän koskaan lukenut ko. viestiä. Ainakaan mitään vastausta en ole tuohon enää saanut. Laitoin tuon episodin jälkeen ko. liittymäni kiinni, joten en tiedä, onko hän vielä tuon jälkeen yrittänyt tavoitella minua.
Juuri vasta yksi toinenkin lähemmäs 50 v mies lopetti yhteydenpidon kuin seinään ja poisti minut FB:sta jne, vaikka ei ehditty edes näkemään kertaakaan, ilmoittamatta käytökselleen mitään syytä. Vielä edellisenä päivänä oli puhuttu puhelimessa ihan tavallisista asioista ilman mitään riitoja.
Kummassakin tapauksessa oli kyse ihan normaalin näköisistä miehistä, ei mistään hunkseista tai muuten ns. superkomeista miehistä. Kummallakin miehellä on lapsia. En tiedä, miten he ovat aikoinaan edes päässeet naimisiin ja lapsentekovaiheeseen, kun tuo casual deittailukin näyttää olevan heille noin vaikeata? Sääliksi käy ex-vaimoja. Onnea vain niille, jotka ”saavatkaan” heidät seuraavaksi riesakseen! ;-)
Nostetaan aihetta! MIEHET HELP:
Olen viestitellyt miehen kanssa, jonka tiedän live-elämästä mutten oikeastaan tunne. Aluksi viestiteltiin neutraalimmin joten vähän yllätyinkin kun mies ehdotti tapaamista joulun pyhinä. Erittäin mieluinen yllätys kylläkin, jonka toin myös hänelle ilmi ja itsekin sen jälkeen lisäsin flirttiä viesteihini. Muutoinkin hän on ollut aloitteellisempi viemään asioita eteenpäin. Sitten yllättäen ei kuulukaan mitään 3 päivään, kertokaan miehet mistä nyt tuulee?! Taustojamme tietäen olisi tosi vaikea kuvitella olevan kyse ghostaamisesta. Aikuisia molemmat (n.35 ja n.40) ja ulkoisesti mukavan näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaa pitää varalla. Tiedän, koska minulle on tehty noin. Myöhemmin ovat ottaneet yhteyttä. Siinä vaiheessa itseäni ei enää ole kiinnostanut (taitaa olla monilla muillakin näin).
Tämä! Kaikkien noin tehneiden miesten kanssa toistuu sama kaava. Tapailu mennyt hyvin ja sitä on tehty jonkun aikaa, sitten loppuu viesteihin vastaaminen ja mitään yhteyttä ei oteta. Myöhemmin selviää että on pyörittänyt yhtä aikaa useampaa naista ja yksi onkin "selvinnyt voittajaksi". Sitten kun suhde päättyy, ilmestytään yhtäkkiä taas kysymään pitkästä aikaa kuulumisia ja vonkaamaan "kahville" kuin mitään ei olisi tapahtunut. Jos olisivat edes kertoneet että ovat tavanneet toisen olisin voinut jatkaa hyvin ihan vain ystävinä ja siirtyä itse eteenpäin tapailemaan muita, mutta moukkien kanssa en viitsi olla tekemisissä!
Minä olen nähtävästi nyt tälläinen varahenkilö. Mies oli aluksi aloitteellinen ja tuli romanttisiakin viestejä. On nähtykin muutaman kerran. Hiljattain kaikki yhteydenotot ovat olleet minun aloitteesta. Edelleen hän vastaa ja jutellaan pitkät tovit ja in vihjannut tapaamistakin. On vain ääeimmäisen rasittavaa kun miehestä ei kuulu mitään jos en ota yhteyttä.
Olemme molemmat varattuja ja ymmärtääkseni itse tiukemmin. On vain tullut itsellekin mieleen, että saattaa olla muitakin viritysiä meneillään samaan aikaan. Täytyisi laittaa stoppi koko hommalle ennenkuin saan pahemmin siipeeni.
Mietin jopa jos kysyisin suoraan mikä on homman nimi.
Vierailija kirjoitti:
Nostetaan aihetta! MIEHET HELP:
Olen viestitellyt miehen kanssa, jonka tiedän live-elämästä mutten oikeastaan tunne. Aluksi viestiteltiin neutraalimmin joten vähän yllätyinkin kun mies ehdotti tapaamista joulun pyhinä. Erittäin mieluinen yllätys kylläkin, jonka toin myös hänelle ilmi ja itsekin sen jälkeen lisäsin flirttiä viesteihini. Muutoinkin hän on ollut aloitteellisempi viemään asioita eteenpäin. Sitten yllättäen ei kuulukaan mitään 3 päivään, kertokaan miehet mistä nyt tuulee?! Taustojamme tietäen olisi tosi vaikea kuvitella olevan kyse ghostaamisesta. Aikuisia molemmat (n.35 ja n.40) ja ulkoisesti mukavan näköisiä.
Lisäyksenä, että ollaan tiedetty toisemme jo aika kauan ja molemmat tuntui yhtälailla iloisilta että tiet kohtasi nyt uudelleen. Mitään romanttista tai edes henkilökohtaista ei ole ollut aiemmin, vaikka jotain meidän välillä kyllä pystyi aistimaan jo aiemmissa kohtaamisissa. Miksi mies edes lähtisi viemään keskustelua tapaamisen suuntaan tai ylipäätään uhraisi aikaansa minuun, jos ei kiinnostaisi paskan vertaa? Paska sen sijaan on osuvin sana kuvaamaan fiilksiä juuri nyt :>'(
Mitä ihmeen puitavaa teillä muka olisi 2kk tapailun jälkeen? Eihän tuossa ajassa ehdi edes alkuhuumaa laantumaan - jos sellaista on edes ollut.
Uutta matoa vaan koukkuun.
Olen mies, ja kokemusta on oikeastaan molemmista. Kävin treffeillä muutaman kerran kivan naisen kanssa, ja kivaa oli, mutta kai se oli se kipinä mikä puuttui.. sitten vain huomasi, että viikkoon ei tullut laitettua viestiä, toiseen.. tosin toisessakaan suunnasta ei mitään kuulunut. Vaikka kauempaa ymmärtää, että kyseessä oli ”yhteinen hiljainen sopimus”, ettei enää nähdä, niin kyllä siitä jäi sellainen tyhjä olo, että tällainen kylmä ghostaajako olen.
Moni ghostaaja varmaan haluaa karttaa nimenomaan tuota perustelemista, miksi homma ei toimi. Se kun voi olla jotain tosi intiimiäkin (esim. erilaiset seksitoiveet). Joskus tapailemani nainen ilmoitti, että suuseksi on ehdottoman nou nou kaikin tavoin. Siinä sitten mietit, että haluaako luopua yhdestä elämän suurista nautinnoista forever.. Harvalla kantti riittää niitä reilusti sanoa. Ehkä muunneltu totuus on noissa kohdin paras sitten.
Niinkuin moni on todennut, nykyiset sovellukset heittää tämän ilmiön jotenkin eri tavalla, nopeatempoisemmin, vasten kasvoja. Kysehän on kuitenkin pohjimmiltaan siitä, miten vanhassa Leevi & The Leavingsin kappaleessa todetaan:
”Sä karkasit salaa kaupunkiin,
et vastannut enää kirjeisiin,
sä löysit kai jonkun toisen..”
Ihmettelen tuollaista käytöstä, ja osui nyt omalle kohdalle. Olen viestitellyt erään miehen kanssa yli puoli vuotta, päivittäin useita pitkiä viestejä. Aktiivisuus on ollut molemminpuolista, välillä hän on ollut innokkaampi, välillä minä. Nyt hänestä ei ole kuulunut moneen päivään, ei ole edes lukenut viimeksi lähettämääni viestiä, joka siis oli ihan tavallinen viesti. Meillä ei ole ollut mitään riitaa, kaikki on ollut hyvin. Ihan kummallinen juttu. Minä en aio tehdä mitään,jos hänestä ei kuulu mitään niin tämä oli tässä, minä en kysele ja roiku, vaikka sattuukin ja hän oli minulle tärkeä ihminen.
Ihan vasta tapasin tinderissä miehen jonka kanssa noin viikko viestiteltiin joka ilta. Sen jälkeen yhtäkkiä hiljaisuus. Noin reilun viikon hiljaisuuden jälkeen mieheltä tulee minulle tilitys kuinka hänen uusin tinder treffikumppani oli tehnyt hänelle oharit. :D minä olikin varmasti juuri oikea kohde avautua tästä. Ei olla sen jälkeen juuri viestitelty:D
Tinder on sellanen pelikenttä, porukalla on paljon mätsejä, sovellusta poistetaan ja uudelleen ladataan jne joten en niistä ghoustauksista jaksa ees niin välittää. Välillä ne kyllä huvittaa niinkuin tuo ylläoleva tapaus. Pahimpia on tosiaan ne jotka yhtäkkii hiljenee ja sitten ottaa yhteyttä puolen vuoden päästä... silleen että wtf, onko sulla mun numero vielä jemmassa...
Samasta syystä kuin naiset. Ilmeisesti viestittelyä monen henkilön kanssa ja joku vaan on mielenkiintoisempi niin muut jää ja unohtuu.
En itse miehenä tykännyt viestisi sanomasta, sanavalinnoista ja kokonais-sävystä sitten yhtään. Se että luulottelet itsellesi, kaikkien miesten olevan kusipäitä ja haluavan tutustua sinuun pelkän seksin toivossa on melko kieroutunut. Tottakai tuollaisia miehiä on, mutta etenkin aikuisiällä useampi mies on ns. tositarkoituksella liikkeellä - nuoret miehet ovat pääosin niitä seksin perässä juoksijoita etenkin jos viihteellä tapaat.
Toimit siis siten, että oletat kaikkien sinua lähestyvien ja sinuun tutustumaan haluavien miehien olevan kieroja? Sitten ihan varmuuden vuoksi ammut kaikki alas varotoimena (jos sinulla on vain jokin oma aavistus asiasta ja miehen tarkoitusperistä) - sitten vielä olet ylpeä toimintatavastasi ja et koe tekeväsi mitään väärää koskaan.
Mielestäni kanssaihmisiä ei voi kohdella kuin roskaa, jos vain oma ajatusmaailma on sellainen ettet luota kehenkään. Moukkamaista käytöstä ei voi perustella tuollaisella, varmasti olet useamman kunnollisen miehen mielen pahoittanut menettely tavallasi kuin tuollaisen kuvailemasi creepy miehen karkottanut toimillasi.
Tulee olo, että oman asenteesi vuoksi et kovinkaan todennäköisesti parisuhteeseen koskaan pääse, jos kohtelet kaikkia miehiä kuten kohtelet (kukaan ei koskaan pääse sitä kevyttä tapailua pitemmälle ja lähemmäs sinun persoonaasi, kun olet tuollaisen suojamekanismin kehittänyt jolla kaikki blokataan melko pian).
Liikaa ei ole pyydetty edes jokin tekstiviesti taikka muuta kanavaa pitkin toimitettu lyhyt ja asiallinen "sori mutta en halua jatkaa enää tapailua, olet ihan mukava tyyppi mutta kemiat ei vain kohtaa" tms - eikä jättää vastapuolta kuin nalli kalliolle ihmettelemään että mitä tapahtui. Tämä on mielestäni melko tärkeä indikaattori kuinka suhtautuu kanssaihmisiin ja millaisen ihmisarvon heille antaa, jos ei yhtään osoita käytöstapoja ja kunnioita muita ihmisiä ihmisinä niin silloin mielestäni sinulle olisikin ihan oikein, että tapaat pelkästään niitä kusipää miehiä ja kunnolliset miehet tapailisivat vain kunnollisia naisia jatkossa.
Vakka kantensa valitsee sanotaan.