Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet lopettaa yhtäkkiä yhteydenpidon, ns. ghostaa!?

Vierailija
11.12.2017 |

Miksi sinulla ei ole selkärankaa sanoa suoraan, että ei tästä tuu nyt mitään, en ole kiinnostunut, en halua enää tavata jne.? Millainen ihminen katkaisee yhtäkkiä kaikki välit toiseen ihmiseen mitään sanomatta? Tapailua voi olla takana jo useita kuukausia, joten luulisi, että siinä ajassa tapailukumppani on edes vähän tärkeä? Onko tällainen ihminen oikeasti niin tunneköyhä, miksi edes haluaa tapailla ketään!?

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut eräs tuttu nainen pyysi mukaan erääseen tapahtumaan johon liittyi yhteinen harrastus. Pyysin sitä varten jo vapaatakin töistä, ennen kuin työvuorot oli tehty sille viikolle. Yhtäkkiä hän ei sitten vastannutkaan enää viesteihin, kun kyselin tavasta millä mentäisiin sinne (kummallakaan ei ollut omaa autoa). En halunnut kuitenkaan pommittaa häntä viesteillä sen enempää, mutta kun häneltä ei sitten tullutkaan mitään niin päätin lopettaa sen katkaisemalla yhteydenpidon kun toista ei kiinnostanut. Ja ei, meillä ei ollut (ainakaan minun osaltani) mitään romanttista välillämme.

Vierailija
82/134 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut eräs tuttu nainen pyysi mukaan erääseen tapahtumaan johon liittyi yhteinen harrastus. Pyysin sitä varten jo vapaatakin töistä, ennen kuin työvuorot oli tehty sille viikolle. Yhtäkkiä hän ei sitten vastannutkaan enää viesteihin, kun kyselin tavasta millä mentäisiin sinne (kummallakaan ei ollut omaa autoa). En halunnut kuitenkaan pommittaa häntä viesteillä sen enempää, mutta kun häneltä ei sitten tullutkaan mitään niin päätin lopettaa sen katkaisemalla yhteydenpidon kun toista ei kiinnostanut. Ja ei, meillä ei ollut (ainakaan minun osaltani) mitään romanttista välillämme.

Ihan normisettiä tavismiehelle. Nainen löysi jostain jännämiehen viihdyttämään pitkäksi viikonlopuksi. Yrittää taas palata asiaan kunhan jännis on pyyhkinyt pi**elin verhoihin ja siirtynyt toiselle laitumelle haistelemaan ruohoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mies, mutta eikö se aja ihan saman asian, jos vain lopettaa sen yhteydenpidon? Eikö siinä vaiheessa ole ihan selvää, että toinen ei halua enää tavata? Sattuu se silti ihan samalla tavalla. Ainakin minuun. Miksi tarvitsisin jonkun erillisen pakkiviestin? 

Onko sulle koskaan kukaan tärkeä henkilö tehnyt näin? Oletko itse sellainen joka on tehnyt jollekulle näin? Onko sulla jotenkin hankaluuksia samaitua tällä tavoin jätettyyn? Kyllä se sattuu todellakin enemmän tuolla tavalla ja ylitsepääseminen on myös hankalampaa. Jos siis ihminen on ollut merkityksellinen ja itsellä on kohtuu 'normaali' tunnemaailma.

Kyllä minulle on tehty näin. No, ei kyllä kovin tärkeät henkilöt, koska en pidä kuukauden tuttavuuksia vielä kovin tärkeinä ihmisinä. Tuolla jo aiemmin sanoin, että itse otan mieluummin sen ghostaamisen kuin tylyt sanat. Miksi et arvosta minun mielipidettäni ja toivettani tässä asiassa? Miksi sinä haluaisit mieluummin sanoa minulle ilkeästi suoraan, ettei kiinnosta, kun tässä kerron, että minä en halua sitä kuulla, vaan haluan, että minut jätetään lempeästi ja kasvoni säilyttäen? Eri asia sitten jotkut oikeat seurustelut. 

Vierailija
84/134 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa sanottua ettei kiinnosta tai joku toinen on mielenkiintoisempaa seuraa. Ihan samaa ne naisetki tekee ettei ainoastaan miehillä tuota tökeröä käytöstä.

Vierailija
85/134 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kukaan koskaan kysyneet ghostaajalta, että miksi teit näin? Tai lähettäneet viestiä, jossa olette rehellisesti kertoneet hänelle, miltä teistä tuntuu?

Vierailija
86/134 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa kuusi vuotta sitten eräs mies teki minulle juurikin kuuluisan katoamistempun. Ennen sitä olin ollut vaikka mitä ihanaa ja lässyn lässyn lää. Onneksi teki niin, sillä tästä muutaman viikon päästä tapasin tulevan aviomieheni ja lapseni isän. Onni onnettomuudessa!

Vierailija
87/134 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mies, mutta eikö se aja ihan saman asian, jos vain lopettaa sen yhteydenpidon? Eikö siinä vaiheessa ole ihan selvää, että toinen ei halua enää tavata? Sattuu se silti ihan samalla tavalla. Ainakin minuun. Miksi tarvitsisin jonkun erillisen pakkiviestin? 

Varmaan kyse onkin siitä, että pakkiviestin jälkeen ei enää tarvitse odotella yhteydenottoja eikä mitään muutakaan. Tietää heti, että se juttu oli siinä. Ghostaamisessa jää joksikin aikaa epävarmuuteen. 

Minä valitsen mieluummin sen epävarmuuden kuin ne tylyt pakit. Ehkä olen omituinen, kun haluan itse tajuta sen, että toista ei kiinnosta kuin kuulla, että "hei, kerron sinulle nyt, kun et näköjään muuten ymmärrä". 

Minä en pidä epävarmuudesta. Esim jos on jo suunniteltu vaikka yhteistä uudenvuodenaattoa ja toinen lakkaa vastaamasta viesteihin, niin musta olisi ihan kiva tietää, onko uusivuosi vielä voimassa vai alanko kiireesti järjestämään itselleni jotain muuta uudenvuodenaatoksi. 

No tuo nyt on sitten eri asia, jos on luvattu jotain. Luulin, että nyt puhutaan pelkästään siitä, ettei kiinnosta. 

Minusta kyse ei ole vain lupauksista vaan ihan siitä, että on alustavasti puhuttu mahdollisuudesta viettää uusi vuosi yhdessä. Mulla on kyllä ollut kavereitakin, jotka ovat harrastaneet samaa eli siinä vaiheessa, kun pitäisi alkaa jo varmistelemaan asiaa, katoavat kuin pieru Saharaan. Nykyisin teen omat suunnitelmani itse ja jos toisesta ei ole kuulunut siihen mennessä, kun alan suunnitelmaani toteuttamaan, niin se on sitten voi voi, jos yks kaks ilmoittavatkin jotain itsestään. 

Tätä suosittelen käyttämään. Meillä on kymmenkunta hyvää kaveria jo lukio ajoilta saakka pitänyt yhtä (osan tuntenut jo ala-asteeltakin saakka). Ongelma on lähinnä tehdä yhteisiä päätöksiä aina kaikkien juhlapyhien suhteen kuten Uudet vuodet jne, kaikki venyy aina ihan viime tinkaan ja vasta alle viikko ajankohtaa ennen rupeaa loputkin heräilemään ja kyselemään "mitäs uutena vuotena?" - vaikka itse olisi kysellyt jo vaikka kuukautta etukäteen alustavia suunnitelmia.

Vastauksia ja päätöksiä ei tahdo saada hyvissä ajoin etukäteen. Teenkin aina nykyään lähtökohtaisesti suunnitelman itseäni varten ja noudatan sitä - jos joku vinkuu, etten pääse ja ei nähdä tarpeeksi usein niin saa peiliinkin katsoa. Kaikki ei voi parin päivän varoajalla vaikka päättää, että lähdenkin mukaan sinun keksimälle festarireissulle (josta olisi ollut kiva tietää ainakin pari viikkoa etukäteen eikä ihan extempore).

Kaveriporukkaa jossa on monta aikataulua soviteltavana ei voi verrata intiimisuhteisiin. Täytyy olla varasuunnitelmia.

Ketjussa puhutaan miehistä, jotka pelkäävät tyhjyyttä. Ja siksi pitää olla monta tyttöä kierroksessa, ettei vaan jäisi yksin miettimään, mikä mulkku onkaan. Säätämisellä turrutetaan tyhjyys joka ei täyty ennenkuin mies katsoo tunteitaan. Joka monilla on vain itsesääli. Eli piiri pieni pyörii, tulos nolla kertaa nolla.

Ei pelkkien viestin perustteella, mutta myös tapaamisten perusteella.  Jos tapaamisen jälkeen ei halua ottaa yhteyttä pariin kuukauteen, niin se on sitten siinä.

Vierailija
88/134 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista tapailunne on ollut? Onko se ollut ajan viettämistä yhdessä ja seksiä vai onko se ollut SELVÄSTI parisuhteeseen tähtäävää molemmin puolin? Jos mies on pitänyt sinua vain ajanvietteenä, niin koittaa varmaankin viesteihin vastaamatta jättämisellä viestiä, että ei tarvisi olla niin usein yhteydessä. Tuskin olet hänen ainoa naispuolinen kaverinsa, eikä hän halua sinkkuna kokea olevansa tilivelvollinen sinulle. Jatkuva viestittely alkaa jossain vaiheessa ahdistamaan, vaikka periaatteessa naisesta pitäisikin. 

Vierailija
89/134 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kukaan koskaan kysyneet ghostaajalta, että miksi teit näin? Tai lähettäneet viestiä, jossa olette rehellisesti kertoneet hänelle, miltä teistä tuntuu?

En ole, ei viitsi mielenkiinnosta, ihan turhaa vaivaa...

Vierailija
90/134 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asiat ole aina niin mustavalkoisia. Viesteihin vastaamattomuuteen voi olla lukuisia eri syitä. Usein ne viestit kun johtavat siihen, että nainen haluaa tavata. Jos en ole sillä hetkellä valmis tapaamaan ketään, niin koitan hyydyttää keskustelun. Syy miksi en ole valmis aina tapaamaan naisia johtuu terveydellisestä syystä, jota en todellakaan ala avaamaan puolitutulle naiselle. 

Vierailija
91/134 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne kysymykset on, mihin pitää vastata? Ja pitääkö vastata rehellisesti?

Kun selväksi on jo tullut ettei halua tavata enää, niin miten yksityiskohtaisia perusteluja kaipaa? Haluaako tosiaan kuulla ettei ole kyllin kiinnostava, kyllin mukava, kyllin hyvännäköinen, vai mitä tietoa kaipaa?

Vai haluaako sen klassisen valheen "vika ei ole sinussa vaan minussa", mitä se uutta se kertoo?

Mulle kyllä riittää tieto että toista ei kiinnosta enää, ei se ole kenenkään syy, ja yhtälailla loukkaa tulla jätetyksi niin tai näin, olennaista on että tuli jätetyksi. 

No mulle siinä ei ole tärkeintä se viesti, kuten kirjoitit niin kyllähän se tulee perille ihan sillä hiljaisuudellakin. Enkä myöskään halua mitään selityksiä syistä. Mutta se viesti lopettaa sen epätietoisuuden ja toivossa elämisen. Sun ei tarvi tsekata puhelinta satoja kertoja päivässä ja elää turhassa toivossa päiväkausia. Sä pääset asiasta yli ja jatkamaan elämääsi nopeemmin.  Sen takia se on arvostuksen osoitus sille jätetylle.

Vierailija
92/134 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juuri tätä minäkin tarkoitin. Käytännössä se yksi "en halua enää tavata"-viesti kertoo tasan yhtä paljon kuin se ghostaaminenkin, joten nämä, jotka vaativat vastauksia, eivät varmasti tyydy siihen yksinkertaiseen pakkiviestiinkään."

On siitä viestistä se ilo, että tietää, että juttu on ohi, eikä joudu arvailemaan, mistä on kyse, ennen kuin lopulta tajuaa. 

Vierailija
93/134 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nuorempana naisena jokusen kerran ghostannut tilanteissa, joissa mulle on tullut olo, että mies sittenkin haluaa minulta vain seksiä ja halveksii minua. Aina tunne ei ole ollut oikea ja vilpittömästi ihastuneen miehen sydän on sitten särkynyt, mutta noissa tilanteissa olen kokenut toimintani oikeaksi, katuakseni sitä nyt näin vuosia jälkeenpäin. Kun olen kokenut, että toinen vain käyttää minua ja haluaa minulle pahaa, ei ole tullut mieleenkään, että toinen pahoittaisi mielensä jos hoksaan, mistä on kyse enkä enää lähde treffeille.

Vierailija
94/134 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa 50v ikää olevat miehet toimivat noin. Kokemus itselläkin tuollaisesta, kiitti vaan, Juha. Kuukauden viestit ja puhelut, mukava hiljaisen oloinen mies.Tapailtiin 2kk.. Taito koukuttaa kivoilla runoilla ja kuvilla.

Lopputulos tapailuitten jälkeen täysi hiljaisuus.

Mikä on miehen elämässä mennyt noin pieleen, kun noin tekee. Ja kertoi vielä olevansa työpaikkansa sovitteleva henkilö.

En tähän kuole tai edes haavoitu, mutta ketjun luettuani alkoi ällöttää kaikki miehet. Ilmeisesti tunne-elämä empatiakyvyn osalta jäänyt matelijan tasolle.

Vierailija
95/134 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minulla pari miestä jatkanut viestejä ja oma kiinnostus hiipunut tapaamisen jälkeen. Aika kurjaa on laittaa viestiä tässä tilanteessa, myönnän. Mutta se vaan pitää tehdä. Niin nätisti kuin osaa. Ja nainen osaa niin tehdä. Hyvä me!

Vierailija
96/134 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ollut the one.

Vierailija
97/134 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet harrastavat vyyhtejä. Liuta naisia yhtaikaa ja joku on aina varalla. Voi olla viikkojen tai kuukausien tauko, kun ottaa taas yhteyttä. Voisiko tuossa tilanteessa syyttää ahdistelusta, jos ottaa yhteyttä katoamisen jälkeen ja yrittää muina miehinä takaisin?

Vierailija
98/134 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet harrastavat vyyhtejä. Liuta naisia yhtaikaa ja joku on aina varalla. Voi olla viikkojen tai kuukausien tauko, kun ottaa taas yhteyttä. Voisiko tuossa tilanteessa syyttää ahdistelusta, jos ottaa yhteyttä katoamisen jälkeen ja yrittää muina miehinä takaisin?

Naisten on hankala ymmärtää, koska heidän ei tarvitse kuin mennä baariin ja heillä on uusi seksikumppani. Naisilla ei ole myöskään suorituspaineita sängyssä juuri lainkaan mieheen verrattuna. Miehenä joutuu tekemään enemmän töitä saadakseen naisen sänkyyn. Vaikka olisi komeakin, niin pitää silti käyttäytyä tietyllä tavalla ja keksiä millaisen lähestymisen kukakin nainen haluaa, jotta päästään sänkyyn asti. Joskus joutuu lämmitellä pidempäänkin. Kun naisen kanssa on ollut kerran sängyssä, niin seuraava kerta on jo paljon rennompi. Siten miehen on paljon mukavampi mennä sänkyyn uudestaan saman naisen kanssa. Mies ei välttämättä halua kuitenkaan seurustella, joten ei halua viedä juttua liian pitkälle. Tästä tilanteesta päädytään siihen, että pidetään naisia kavereina, joille voi laittaa viestiä jos tekee mieli seksiä tai muuten naisen seuraa. Ikävää tietenkin jos valehtelee, että haluaa enemmän, mutta väittäisin, että moni mies ei varsinaisesti lupaile mitään parisuhdetta ja naiset vain itse odottavat sitä.

Vierailija
99/134 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin syksyllä miestä, mutta kerroin suoraan etten hae mitään vakavaa seurustelusihdetta. Kyllä minusta oli mukava kun hän sitten jossain vaiheessa sanoi löytäneensä todennäköisesti vakavan suhteen ja haluaa nyt lopettaa tapailuni. Toivotin hänelle hyvää jatkoa.

Vierailija
100/134 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailin syksyllä miestä, mutta kerroin suoraan etten hae mitään vakavaa seurustelusihdetta. Kyllä minusta oli mukava kun hän sitten jossain vaiheessa sanoi löytäneensä todennäköisesti vakavan suhteen ja haluaa nyt lopettaa tapailuni. Toivotin hänelle hyvää jatkoa.

Sanot naiselle noin, niin hän silti odottaa parisuhdetta ja loukkaantuu, kun sitä ei tule.