Erilleen linnassa ohjatuista vanhuksista tehty liian suuri numero mediassa
Niinistökin on jo pahoitellut, heille on viety lahja ja pyydetty samalla henk koht anteeksi, lehtijuttuja ollut vaikka millä mitalla ja edelleen jatkuu. Jutusta on tullut ruma.
Kommentit (690)
Vierailija kirjoitti:
Onkos veteraanin ja mielensä pahoittaneen tytär itse täällä meuhkaamassa?
Osa viesteistä on niin maanisia, jankkaavia ja alatyylisiä, että sopisi hyvin öykkärin kirjoittamiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän alkaa käydä mielenkiintoiseksi.
Siis se tytärkö on nyt siirtynyt Facebookista tänne raivoamaan?
Yksi eri mieltä oleva olen ainakin minä enkä ole mitään tytärtä, jota en edes tiedä, nähnytkään. Olen kyllä yhden äidin tytär, mutta vain haudassa oleva isoisä on ollut sotaveteraani. ;) Minusta täällä on muutenkin nykyään koko ajan ihmeellisiä arvuutteluita siitä, että "ahaa, tämä sama henkilö kirjoittaa täällä nämä ja nämä ja sitten ylä- ja alapeukuttaa". Suurin osa näistä ei todennäköisesti osu edes oikeaan ja ovat muutenkin ihan kiinnostamattomia välispiikkauksia.
Siis ei kai tuo vaimo voi olla veteraani, jos on vasta 82. Olen aina luullut, että tuolla veteraanien kahveilla on tosiaan vain ne veteraanit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua hävettää niin paljon tuon pariskunnan tyttären puolesta. Että kehtaakin johonkin lehteen länkyttää jotain näin turhaa. Jokin mielenterveysongelma täytyy olla taustalla. Normaalit ihmiset antaisivat asian olla, ei tuo nyt NIIN suuri tragedia ole.
Näin kotisohvalta on ehkä helppoa sanoa näin ja pitää turhana. Mutta kuinka moni tosiasiassa olisi valmis ottamaan näpäytyksiä ja sivalluksia vastaan linnassa, jonne menee muutenkin jännittyneenä? Kuitenkin samalla kiitollisena monestakin asiasta ja kunnioittavalla asenteella. Minä varmasti alkaisin itkeä, jos saisin siellä jotakin tuollaista kohtelua. En kovin montaa kamalampaa tilannetta tiedä kuin se, että valtakunnan johtajan eli minun silmissäni selkeän auktoriteetin kotona tulisin vähätellyksi, ellei sitten aleta puhua jo ihan toisenlaisista asioista kuten vaikkapa vakavasta sairaudesta tai lapsen kuolemasta.
Ainakaan minä en ole tähän mennessä nähnyt näissä todisteluissa mitään näpäytyksiin ja sivalluksiin viittaavaakaan linnalaisten taholla. Siellä on ollut kaksi vanhaa, puutteellisin tiedoin mutta omin vahvoin mielikuvin varustautunutta ihmistä, joiden mieli meni pahaksi, kun omat ajatukset eivät toteutuneetkaan. Tämä mielipaha muuntautui tyttären kautta julkiseksi meteliksi. Ei olisi tarvinnut, jos lapset ja lapsenlapset olisivat arvioineet lähimmäistensä jaksamisen asteen rauhassa etukäteen ennen kuin rupesivat linnankutsuja järkkäilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille lienee ihan syynsä, miksi suurin osa veteraaneista saapuu paikalle huomattavasti nuoremman saattajan eivätkä puolisonsa kanssa. Tuskin kaikki sentään leskiä ovat. Varmasti on parasta ottaa mukaan henkilö, joka osaa pitää huolen paitsi veteraanista myös itsestään. Oli melkoinen moka päästää pariskunta keskenään linnaan, jos eivät selviä hetkeäkään yksin tai eivät pysty kommunikoimaan selkeästi.
Tässä tapauksessa veteraanin olisi pitänyt mennä Linnaan saattajan kanssa. Toki tällöin ei olisi saatu hääpäiväjuhlallisuuksia valtion piikkiin, mutta ehkä mies olisi saanut kokea arvokkaan illan ilman draamailua ja olisi jopa päässyt tapaamaan presidentin.
Veteraanin vaimo oli myös saanut kutsun juhliin. Ihan omalla nimellään. Miksi sen olisi pitänyt jäädä kotiin?
Kummatkin olisivat ilmeisesti olleet saattajan tarpeessa. Olisi pitänyt hommata kutsut vielä tyttärenpojillekin saattajien ominaisuudessa. Ensi vuonna voisikin tähdätä sukukekkereihin pressanlinnaan.
Mistä johtuu, että koet noin vahvaa tarvetta halventaa kyseisiä vanhuksia ja niiden sukulaisia?
Kyllähän tämä on ennenkuulumatonta ja vielä Suomen 100 itsenäisyyspäivän juhlassa.
Jos käytöstavat ja protokolla olisi hallussa, fiksu ihminen pitäisi mölyt mahassaan, eikä raivoaisi somessa ja lehdistössä, sillä noin isoissa juhlissa virheen mahdollisuus on aina olemassa ja voi sattua mitä tahansa, mutta fiksu ja sivistynyt ei tee siitä numeroa, saati edes arvostele tarjoilua tai vieraanvaraisuutta.
Kaiken kaikkiaan hyvin moukkamaista ja sivistymätöntä on tyttären käytös, jonka tekee vielä nimellään ja pilaa vain oman maineensa, jos edes arvostaa tai välittää siitä.
Miksiköhän tytär haluaa nöyryyttää vanhempiaan räksyttämällä somessa aivan itsestäänselvästä asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille lienee ihan syynsä, miksi suurin osa veteraaneista saapuu paikalle huomattavasti nuoremman saattajan eivätkä puolisonsa kanssa. Tuskin kaikki sentään leskiä ovat. Varmasti on parasta ottaa mukaan henkilö, joka osaa pitää huolen paitsi veteraanista myös itsestään. Oli melkoinen moka päästää pariskunta keskenään linnaan, jos eivät selviä hetkeäkään yksin tai eivät pysty kommunikoimaan selkeästi.
Tässä tapauksessa veteraanin olisi pitänyt mennä Linnaan saattajan kanssa. Toki tällöin ei olisi saatu hääpäiväjuhlallisuuksia valtion piikkiin, mutta ehkä mies olisi saanut kokea arvokkaan illan ilman draamailua ja olisi jopa päässyt tapaamaan presidentin.
Veteraanin vaimo oli myös saanut kutsun juhliin. Ihan omalla nimellään. Miksi sen olisi pitänyt jäädä kotiin?
Kummatkin olisivat ilmeisesti olleet saattajan tarpeessa. Olisi pitänyt hommata kutsut vielä tyttärenpojillekin saattajien ominaisuudessa. Ensi vuonna voisikin tähdätä sukukekkereihin pressanlinnaan.
Mistä johtuu, että koet noin vahvaa tarvetta halventaa kyseisiä vanhuksia ja niiden sukulaisia?
Kyllähän tämä on ennenkuulumatonta ja vielä Suomen 100 itsenäisyyspäivän juhlassa.
Jos käytöstavat ja protokolla olisi hallussa, fiksu ihminen pitäisi mölyt mahassaan, eikä raivoaisi somessa ja lehdistössä, sillä noin isoissa juhlissa virheen mahdollisuus on aina olemassa ja voi sattua mitä tahansa, mutta fiksu ja sivistynyt ei tee siitä numeroa, saati edes arvostele tarjoilua tai vieraanvaraisuutta.
Täällähän on tuotu esille, että jopa itse juhlassa oli pitänyt pistää mellakka pystyyn asiasta. Miksi siis fiksu ihminen ei saisi kommentoida tai kritisoida asiaa jälkikäteen? Ei kuulosta kovin fiksulta ihmiseltä, jos ei kritisoi asiattomuutta tai räikeitä vihreitä tai saata niitä asianomaisten tietoisuuteen.
Sitä en tosin tiedä, miten tämä tytär on asiaa kritisoinut tai millä sanoin. Kaikki nämä siivouskopit, kuivat paskat ym. on mulle jotain uutta, jota en lehdistä ole lukenut.
*Räikeitä vihreitä = räikeitä virheitä kuitenkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua hävettää niin paljon tuon pariskunnan tyttären puolesta. Että kehtaakin johonkin lehteen länkyttää jotain näin turhaa. Jokin mielenterveysongelma täytyy olla taustalla. Normaalit ihmiset antaisivat asian olla, ei tuo nyt NIIN suuri tragedia ole.
Näin kotisohvalta on ehkä helppoa sanoa näin ja pitää turhana. Mutta kuinka moni tosiasiassa olisi valmis ottamaan näpäytyksiä ja sivalluksia vastaan linnassa, jonne menee muutenkin jännittyneenä? Kuitenkin samalla kiitollisena monestakin asiasta ja kunnioittavalla asenteella. Minä varmasti alkaisin itkeä, jos saisin siellä jotakin tuollaista kohtelua. En kovin montaa kamalampaa tilannetta tiedä kuin se, että valtakunnan johtajan eli minun silmissäni selkeän auktoriteetin kotona tulisin vähätellyksi, ellei sitten aleta puhua jo ihan toisenlaisista asioista kuten vaikkapa vakavasta sairaudesta tai lapsen kuolemasta.
Ainakaan minä en ole tähän mennessä nähnyt näissä todisteluissa mitään näpäytyksiin ja sivalluksiin viittaavaakaan linnalaisten taholla. Siellä on ollut kaksi vanhaa, puutteellisin tiedoin mutta omin vahvoin mielikuvin varustautunutta ihmistä, joiden mieli meni pahaksi, kun omat ajatukset eivät toteutuneetkaan. Tämä mielipaha muuntautui tyttären kautta julkiseksi meteliksi. Ei olisi tarvinnut, jos lapset ja lapsenlapset olisivat arvioineet lähimmäistensä jaksamisen asteen rauhassa etukäteen ennen kuin rupesivat linnankutsuja järkkäilemään.
Eikös siellä linnassa ole oltu puutteellisin tiedoin? Makkonen todennut, että totta kai näiden piti olla samassa kahvitilaisuudessa. No näin ei käynyt. Joten...? Onhan se kai aika näpäytys, joskaan ei sanallinen, jos kyörätään jonnekin sivukammariin. Ihan siis olisi perhepiirissäkin aika kamala kokemus eikä tarvitsisi toiste enää siihen perheeseen mennä.
Kyllä nyt on pyydetty jo tarpeeksi anteeksi. Tytär nolasi vanhempansa ensin kerjäämällä kutsun (kuka haluaa tulla kutsutuksi Linnan juhliin omasta pyynnöstään?) ja nyt yrittämällä tehdä tästä elämää suuremman skandaalin. Hävettää niiden kymmenien puolesta jotka vaativat jossain keskustelussa potkuja sille kadetille. Varmasti on ollut ikävä kokemus vanhemmille ihmisille, varsinkin kun odotukset eivät ole täyttyneet mutta pahoitteluja on tullut jo joka suunnalta, vähän suhteellisuudentajua!
Just kiinnitin huomiota, että miten tätä vaan vatvotaan ja vatvotaan. Ärsyttävää. Ihan vähän pahempiakin asioita ihmisille tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Niin no, näin ei pitäisi missään nimessä käydä. Saisin varmaan itse elinikäiset traumat tuosta nöyryytyksestä - mieluumminhan sitä olisi kotona sitten ollut ja katsellut telkkarista juhlia kuin ottanut satikutia linnassa vastaan. Törkeätä kenelle tahansa tehtynä, mutta etenkin vanhuksille. Koittakaa nyt samaistua! En ymmärrä, miten jotkut kehtaavat väheksyä juttua. Joo, tapahtui jo, mutta ei pidä silti sanoa, että vähän liioiteltua ja onpas nyt iso numero ja meni jo. Ei ole ikinä ennen tainnut tällaista edes käydä tai sitten kukaan ei ole kehdannut nostaa esille, mutta sikatörkyinen juttu. Kuinka moni myöskään kehtaa sanoa linnassa jollekin adjutantille, että minä en lähde mihinkään tai hakekaa presidentti paikalle?
Presidentin linna ei ole räkälä, eikä aggressiivisella uhoamisella pärjää pitkälle. Linnan juhliin osallistuvien oletetaan osaavan käyttäytyä ja pystyvän selvittämään asioita ilman kuvailemaasi ”minä en lähde mihinkään, hakekaa presidentti paikalle” sekoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken kaikkiaan hyvin moukkamaista ja sivistymätöntä on tyttären käytös, jonka tekee vielä nimellään ja pilaa vain oman maineensa, jos edes arvostaa tai välittää siitä.
Miksiköhän tytär haluaa nöyryyttää vanhempiaan räksyttämällä somessa aivan itsestäänselvästä asiasta?
Samaa mietin. Ikävää julkisuutta vanhemmille, että ovat mielensäpahoittajia ja kutsuttukin vain siksi, kun lapset pyysivät kutsumaan. Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, näin ei pitäisi missään nimessä käydä. Saisin varmaan itse elinikäiset traumat tuosta nöyryytyksestä - mieluumminhan sitä olisi kotona sitten ollut ja katsellut telkkarista juhlia kuin ottanut satikutia linnassa vastaan. Törkeätä kenelle tahansa tehtynä, mutta etenkin vanhuksille. Koittakaa nyt samaistua! En ymmärrä, miten jotkut kehtaavat väheksyä juttua. Joo, tapahtui jo, mutta ei pidä silti sanoa, että vähän liioiteltua ja onpas nyt iso numero ja meni jo. Ei ole ikinä ennen tainnut tällaista edes käydä tai sitten kukaan ei ole kehdannut nostaa esille, mutta sikatörkyinen juttu. Kuinka moni myöskään kehtaa sanoa linnassa jollekin adjutantille, että minä en lähde mihinkään tai hakekaa presidentti paikalle?
Presidentin linna ei ole räkälä, eikä aggressiivisella uhoamisella pärjää pitkälle. Linnan juhliin osallistuvien oletetaan osaavan käyttäytyä ja pystyvän selvittämään asioita ilman kuvailemaasi ”minä en lähde mihinkään, hakekaa presidentti paikalle” sekoilua.
Olen 150 %:sti samaa mieltä, ja sitä juuri sanoin kommentissani, että miten moni näin muka linnassa kehtaisi sanoa (täällä ja muualla on siis esitetty, että miksi ei sanoneet sitä sun tätä ja minä olisin ainakin sanonut). En ymmärtänyt kommenttisi pointtia tai millä tavoin se sopi vasta-argumentiksi viestiini. Ymmärtääkseni olemme samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat käyttäytyivät niin kuin vanhat ihmiset usein käyttäytyvät, kun aistit eivät ole enää terävimmässä kunnossa, liikkuminen ja monimutkaisten asioiden ymmärtäminen alkaa olla vaikeaa. Se on aivan ymmärrettävää. Tytär perheineen sen sijaan eli jossain utopiassa ajatellessaan pelkästään, miten mageeta mummun ja vaarin olisi päästä "juhlimaan kultahäitä" presidentinlinnaan ja jättämällä valmistautumisen kampaukseen ja korkokenkiin. Lopuksi raivotaan FB:ssä ja lehdissä, kuinka muut munasivat. Se on noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille lienee ihan syynsä, miksi suurin osa veteraaneista saapuu paikalle huomattavasti
nuoremman saattajan eivätkä puolisonsa kanssa. Tuskin kaikki sentään leskiä ovat. Varmasti on parasta ottaa mukaan henkilö, joka osaa pitää huolen paitsi veteraanista myös itsestään. Oli melkoinen moka päästää pariskunta keskenään linnaan, jos eivät selviä hetkeäkään yksin tai eivät pysty kommunikoimaan selkeästi.
Herää nyt idiootti! Mitään avecia EI ikinä, MISSÄÄN juhlissa eristetä kumppanista toisaalle. Lue ja opi! Presidentinkansliakin on myöntänyt, että virhe on tehty, joten älä kiitos puolla sen tekemistä.
Muutenkin kamalia kommentteja, hyi miten ilkeä ihminen.
Painu nyt sinne mölyämään missä päivä ei ikinä paista. Lukutaidotonkin kun vielä olet. Täysin SELKEÄSTI on kerrottu että veteraanien saattajat kahvittelevat eri tilassa, JOTTA presidentti tapaisi samassa huoneessa mahdollisimman paljon näitä arvohenkilöitä.
Mitä virheeseen tulee..Itsensä tai omaisensa kutsuttaminen...hmm, enpä tiedä millaisesta sivistyksestä tai käytöstavoista se kertoo. Puhumattakaan mediassa meuhkaaminen juhlien jälkeen. Juhlien jotka siis eivät olleet tälle pariskunnalle eksklusiivisesti järjestetyt! Kyllä tyttären käytös on monin verroin nöyryyttävämpää pariskunnalle kuin linnan - jo tuhanteen kertaan pahoiteltu!! - erehdys.
Vastaus: näinpä, mutta hän ei ollut veteraanin saattaja. Suosittelisin siis nyt itse parantelemaan sitä lukutaitoa - vai mihin tämä kommenttisi perustui?
Ja joo, täällä Suomessa aurinko paistaa vähän vähemmän.
Hän oli veteraanin saattaja ollessaan veteraanin kanssa juhlissa. Veteraanikahvit olivat veteraaneille järjestetty erityistilaisuus siellä juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos veteraanin ja mielensä pahoittaneen tytär itse täällä meuhkaamassa?
Kuka itse olet, kun sulla tuntuu olevan jotain henkilökohtaista kaunaa kyseisiä ihmisiä vastaan? Tai muuten vaan tosi pahoja ongelmia, kun käyt noin sinnikkäästi kyseisten ihmisten kimppuun valheellisine ja halventavine väitteinesi.
Ilmiselvästi. Ei käy täysillä. Häpäissyt vanhempansa täysin tuolla lehdissä riehumisellaan. Maksetaanko noista jutuista jotakin vai mikä tuollaisen vaikuttimena on?
Minusta noissa pidoissa halveksittiin vanhuksia, ja tuossa oli tulos. Törkeää - ja vielä itsenäisyyden 100-vuotisjuhlissa!!
Tuli nyt mieleeni, että jospa tällä ko. rouvalla olikin erityislupa juoda veteraanikahvit miehensä kanssa. Kun oli se hääpäivä, siis omaiset olivat vielä pyytäneet että käviskö tämä.
En tiedä, tuli vain mieleeni. Silloinhan voi olla tiedonkatkos, ymmärrettävästi. Henkilökunta ei tiennyt tätä ja toimi tietysti niinkuin toimi.
Normaalisti ei kahvia juoda yhdessä, mutta nyt tässä tapauksessa juodaan.
Mutta tämän tulisi kyllä tulla ilmi tyttären postauksissa, koska toisi lisäselvyyttä asiaan.
Yksia asia on varmaa: mihinkään siivouskomeroon ei ihmisiä laiteta eikä vanhoja kuivaneita känttyjä syötetä, järki käteen nyt ihmiset.
Ja tosiaan mitään "sivalluksia ja näpäyksiä" tuskin ihmisille annetaan, uskoisin, että henkilökunta on senverran testattua ja ammattitaitoista. Miksi kellään on halua vaarantaa työpaikkaansa, päinvastoin, varmaankin hyvin varovaisia ja kohteliaita yrittävät olla ongelmatilanteissa koska kaikenkarvaisia ihmisiä on vieraina.
Ajatella. Veteraani puolusti tätä maata, että hänen lapsillaan ja lastenlapsillaan olisi vapaus.
Ja nyt nämä käyttävät vapauttaan avautumalla toistuvasti mielipahastaan roskalehdissä ja naamakirjassa räksyttämällä.
Veteraanin ja tämän puolison kustannuksella.
Jos ei ole, ainakin etiketin mukaan kuuluisi olla. JOS tilaisuuteen saavutaan pariskunnittain eikä urheiluporukalla.