Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit, jos herätessäsi huomenna huomaisitkin siirtyneesi yllättäen vuoteen 1917?

Niin?
10.12.2017 |

Kertokaa! Minä mietin vielä, mitä tekisin itse.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolisin seuraavana vuonna vankileirille.

Aika pösilö pitää olla, että ennakkotietoisenakin valitsee häviävän puolen.

Vierailija
22/51 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisin järjestää omia hautajaisia. En pystyisi elää vaikka haluaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehittäisin kaffet, kävisin kakkalla ja polttaisin röökin, kaksi viimeistä ehkä eri järjestyksessä!

Vierailija
24/51 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on kysymyksen perusteella  oletettava, ettei minulla olisi ketään sukulaisia siellä menneisyydessä, mutta päässäni olisi kuvani siitä historiasta minkä täällä oman elämäni aikana olen oppinut, eli tietäisin mitä sisällissodassa tulee käymään jne. niin tietenkin haluaisin kiireesti lähteä jonnekin vaikka  Kanadaan, tai New Yorkiin ....

...jaa, mutta eteen tuleekin heti  ongelma: kuka minä silloin olisin, miten sen siellä todistaisin mikä olisi nimeni ja missä siellä silloin asuisin ?

Entä millä papereilla minä nämä kaikki osoittaisin siellä laivakonttorissa lippua ostaessani ja sitäpaitsi: millä rahalla ?

Toinen ongelma on se, että maailmansotaan mukaan liittynyt Yhdysvallat ei oikein ollut parhaalla siirtolaisten vastaanottotuulella ja sitäpaitsi se saksalaisten julistama rajaton sukellusvenesota oli vaanimassa merenpnnan alla koko aika   juuri sinä vuonna.

Jos minut siirrettäisiin siihen aikaan sen sijaan vaikka koiraksi, tai siaksi, elo olisi varmasti paljon ongelmattomampaa ,kun kukaan ei ainakaan kyselisi minulta mitään noita kiusallisen hankalia kysymyksiä.

Sikana tosin päätyisin melko varmasti jonkun, (hyvällä säkällä vaikka jopa  porvariskodin) joulukinkuksi, mutta koirana minulla varmasti olisi ihmisten ja hevosten  luita ja ruumiitakin jo heti tammikuun jälkeen yllinkyllin tarjolla.

Olisi minulla sitten  oikein koiranpäivät !

Vierailija
25/51 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhea! Asutaan yhdellä 1918 vuoden pahimmista taistelupaikoista, tarkkaan ottaen yhtä taistelua käytiin tässä missä makaan juuri nyt. Varmaan myisin asunnon ja pakenisin Amerikkaan ja lujaa!

Vierailija
26/51 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoittaisin tsaaria ja Mannerheimia.

Vierailija
27/51 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttaisin Suomen lippuja ja huutaisin "Suomi kuuluu kaikille, miten bussit kulkisivat ilman maahanmuuttajia..."

Vierailija
28/51 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehittäisin kaffet, kävisin kakkalla ja polttaisin röökin, kaksi viimeistä ehkä eri järjestyksessä!

Mistä arvelet että olisi ollut sitä 'kaffetta' keiteltäväksi ?

Suomessahan oli melkein nälänhätä silloin,kaupoista ei saanut juuri mitään,  siinä vielä mitään  kahveja...

Vierailija
29/51 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittäisin lääkäriä. Kertoisin mm diabeteksestä kaiken tietoni.

Lähettäisin Venäjän tsaarille varoituksen.

Vierailija
30/51 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tulisi maailman älykkäin ihminen. Osaan nyt suhteellisuusteorian ulkoa.

Vierailija
31/51 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei ollut diabetekseen lääkkeitä.

Vierailija
32/51 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaisin äkkiä kimpsut ja kampsut ja soutaisin vaikka Puolaan. Suomessa ei nimittäin ollut uskonnonvapautta vielä vuonna 1917.

t. katolilainen

Vierailija
33/51 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin aiheesta kiinnostuneille oikein mielenkiintoisen ja seikkaperäisen tarkan blogin aiheesta kiinnostuneille. 

Nimeltään se on Isoenon Helsinki 1915-1917 /Tuijan tarinoita (blogin pitäjä on kirjailija, joka on julkaissut noista ajoista kertovia kirjoja.)

Vierailija
34/51 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaisin tuskasta, kun ei ole tietokonetta tai internettiä telkkarista ja älypuhelimesta puhumattakaan.

Vierailija
35/51 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diabetesta tutkittiin, ja yritettiin hoitaa, myös Suomessa.

Vierailija
36/51 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat pahat ajat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä arvelet että olisi ollut sitä 'kaffetta' keiteltäväksi ?

Suomessahan oli melkein nälänhätä silloin,kaupoista ei saanut juuri mitään,  siinä vielä mitään  kahveja...

Korvikkeet keksittiin kaikelle.

Vierailija
37/51 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkaisin äkkiä kimpsut ja kampsut ja soutaisin vaikka Puolaan. Suomessa ei nimittäin ollut uskonnonvapautta vielä vuonna 1917.

t. katolilainen

Ei sinulla nyt niin hirveä kiire olisi. Aika vaikea se on kristitty erottaa kristitystä ja ei katolilaisuudesta saisi edes kov tuomiota. Puola oli 1917 todella huonossa kunnossa puhumattakan toisesta maailmansodasta.

Vierailija
38/51 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diabetesta tutkittiin, ja yritettiin hoitaa, myös Suomessa.

Insuliini keksittiin 1921, joten ei yrittäminen luultavasti auttaisi.

Vierailija
39/51 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa paikassa? Oisin täysin vittuuntunu ku herään alasti jostain vitun pellosta, vietäisiin siitä sitten mielisairaalaan jos kerron mistä tulen. Olisin viikon hengissä ja kuolisin.

Lähin suku lienee sitten 600km päässä parhaimmillaan, loput porukasta 3000km päässä.

Potisin varmaan krapulaa, koska heräisin rivitalon sijaan tietääkseni navetasta. Tai sitten olen piika, joten lypsylle mars!

Vierailija
40/51 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän