Juttelin eilen baarissa naiselle..naisen ystävä laittoi..
Olin eilen baarissa ja iskin silmäni nättiin ja hoikkaan naiseen. No, juttelimme siinä tiskillä siihen asti, kunnes naisen ystävä alkoi laittaa kapuloita rattaisiin. Ilmeisesti harmitti, koska hänen kasvonpiirteet ja ulkomuoto ja isopovikkuus eivät minua napanneet. Tämä nainen, josta olin kiinnostunut joutui sitten lähtemään tämän ystävänsä kanssa pois. No, myöhemmin iltaa tapasin hänet onneksi uudelleen ja hän kertoi, että oli sanonut tälle ystävälle, ettei voi määräillä häntä ja ilmeisesti kyllästynyt tähän kyseiseen ystäväänsä. No onneksi tuli takaisin nimittäin meillä onkin illalla treffit. Miksi te naiset ette kestä, jos ette saa huomiota? Eikö muka ystävällä ole oikeutta tutustua kiinnostavaan mieheen, jos sellainen sattuu vastaan?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
"Cock-block" on ihan arkipäivää baareissa vaikka naiset taas kiemurrellen muuta yrittää väittääkin. Sitten ihmetellään kun kukaan kiinnostava ei tule koskaan iskemään. No ei tule kun jo siitä kaverisi katseesta näkee miten tämä etsii seuraavaa blokattavaa kohdetta kuin korppikotka raatoa.
Jättäkää kaveri(t) kotiin jos olette miestä etsimässä. Jos kuitenkin tarvitsette vähemmän viehättävän kaverin siipimieheksi niin varmistakaa, että tämä ymmärtää liueta paikalta jos sinulla näyttää käyvän flaksi.
Sori, mut ei ole mitään cock-blockia. On vaan chicks before dicks. Eli kaverit tulee ennen jotai random yhen illan munaa. Asia tietysti eri, jos sitä on alunperinkin tähtäimessä on yhden illan viihdyke ja kaikki ovat tietosia tästä ;)
Niin vissiin. Kirjoittaja ei todellakaan ole mies. 0/5 provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun naisystäväni teki sellaista, että kun hän ei ollut kiinnostunut jostain helmoissaan roikkuvasta miehestä, hän valehteli tälle päin naamaa, että minä muka olen kieltänyt häntä lähtemästä tämän miehen matkaan.
Oikeasti tämä nainen siis inhosi miestä, joka hänelle jutteli, mutta kaatoi lähtemisensä syyn minun niskaani.
Pelästyin monet kerrat tyhjästä ilmestyviä raivoavia miehiä, että miksen anna kaverini puhua miehille,
kunnes sain vahingossa selville tämän naisen pelin. Tein miehelle selväksi, ettei minua kosketa piirun vertaa, kenelle ystäväni puhuu, enkä minä ole kieltänyt häneltä yhtään mitään. Puhuin asiasta myös kyseiselle naiselle ja hän lopettikin sen touhun.
Silloin kun minä löysin jonkin kiinnostavan vonkaleen, tämä ystäväni tuppautui niskaani, roikkui kaulassa, kuiski että -Jätä se, häivytään täältä ja sekaantui keskusteluumme.
Joskus hän tunki jatkoillekin mukaan.
En liiku enää tämän ihmisen seurassa.Niin että älkää miehet aina heti uskoko, jos joku nainen väittää, että hänen on pakko olla kaverinsa seurassa, koska se muka suuttuu jos hän iskee miehiä. Kyse voi olla jostain oudosta pelistä ja kieroilusta.
Huhuh mitä tyyppejä naisissa on. Ei meillä kyllä miesporukalla ole tuollaisia pelejä tai kieroa kateellisuutta..
Olen kyllä myös huomannut jos ihan viattomasti vaihdan pari sanaa jonkun naisen kanssa, voi hänen kaverinsa yllättäen tulla väliin hyvinkin aggressiivisesti.
Hahhah, jaa ei vai!? Kyllä monesti olen ollut tilanteessa, jossa miehen kaverit tulevat jotain vinoilemaan tai jopa yrittävät iskeä.
Nyt taitaa olla ap:lla vähän suuret luulot itsestään. Ei se kaveri jarmitellut ettet ollut hänestä kiinnostunut vaan häntä harmitti että ystävä jonka kanssa oli lähtenyt viettämään aikaa, jutteleekin vaan tuntemattomalle ja jättää oman ystävänsä istumaan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas aika vaikea uskoa tätä aloitusta, sori. Niin on keksityn tuntuinen juttu.
Tietysti jos kaverilla on herkkä tutka typerille m*****lle jotka eivät arvosta naisia niin olisi voinut ystävänsä yrittää pelastaa. Olihan tuo ap:n sävy todella naisia halveksiva.
Muita syitä ei nyt tule mieleen.
Trolli vai naisvihaaja? Vai molempia?
Mikä tässä nyt taas oli niin naisia halventavaa? Itse ainakin tiedän juuri tuon irvileuan kaltaisia naisia jotka eivät kestä viehättävämpien saamaa huomiota ja tekevät asioista vaikeita. Onhan naiset nyt usein kieroiluineen tosi rasittavia...
-itsekin nainen
Toisin sanoen olet siis itsekin kieroiluinesi tosi rasittava.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia naisia on paljon. Monesti baarissa tapaamani naiset haluaisivat lähteä jatkamaan iltaa kanssani. Väliin on kuitenkin tullut se agressiivinen naisen naispuolinen kaveri. Sitten alkaa huuto että: "tätä mun kaveria sä et vie minnekkään sairas sika!". Suurimman osan näistä naisista olen sitten tavannut seuraavana päivänä kun se agre kaveri on heivattu mäkeen.
M32
Hyvä tavaton. Minkälaisissa baareissa sinä oikein käyt?
Aggressiivisia ja huutavia naisia??
Tämä kuulostaa joltain Kummeli-sketsiltä, "Lauantai-ilta Lähiöbaarissa":
... "Ihanat naiset Satu ja Tuija on ottaneet pikkasen (ei niin vähänkään) kuppia pohjalle, ja nyt on hirveä tappelu, kumpi saa Peran (ei ole tippunut baarijakkaralta tänä iltana vielä kertaakaan!) ja kumpi joutuu tyytymään Reiskaan. (Reiskan yläproteesi hajosi viime viikolla, kun herra kaatui leuka edellä patteriin, ja se pikkasen lonksuu - hampaat liikkuu snadisti eri tahtiin ku puhe)."
En siis vinoile, en vaan ole törmännyt kuvailemasi tyyppisiin leideihin In Real Life. Oikeesti.
Oletko ajatellut koskaan testata jotain toisentyyppistä mestaa kuin tuo kyseinen baari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa tietenkin tutustua. Siksi ystävä saakin mennä baariin yksin ja vietän hänen kanssaan aikaa muualla. Haluan nimittäin huomiota ystävältäni, silloin kun hänet tapaan. En raahaa häntä myöskään mukaani, jos menen jotain miestä tapaamaan.
Noin paljon yläpeukkua tälle kommentille? Mun mielestä kyllä ihmeellistä kontrollointia ja mustasukkaisuutta/kateutta/omistamishalua tms. tuollainen ettei miehiin saisi tutustua kun ollaan kaverin kanssa baarissa tai missä tahansa. (Tai ettei halua lähteä sen takia baariin yhdessä ystävän kanssa?) En ole koskaan ymmärtänyt, sivusta kyllä seurannut parin tutun (ystävykset, naisia) ihme säätöa ja loukkaantumisia milloin toisen ja milloin taas toisen miehistä ja jos joku mies saakin huomion välillä eikä tämä ystävä pelkästään. Tosi rasittavaa ja pöljää touhua mun mielestä tuollainen.
t.nainen
Huoh. Väännetäämpä sulle rautalangasta pari esimerkkiä.
Esimerkki 1.
Ystävykset Ellu ja Mirkku on päättäneet lähteä viihteelle yhdessä. Päädytään baariin ja ekojen juomien kohdalla Ellun mielestä kiinnostava mies lähestyy baaritiskillä ja osoittaa selkeästi kiinnostusta Elluun. Kaksikko juttelee keskenään ja mies ei ole yhtään kiinnostunut tutustumaan Mirkkuun, saattaa jopa pitää Mirkkua vähän ärsyttävänä. Mirkku koittaa roikkua vieressä ja koittaa saada ystävänsä huomiota "Ellu mennääks jo tanssii???". Jos Ellu ei huomioi tässä kohtaa ollenkaan Mirkkua vaan haluaa viettää loppuillan uuden tuttavuuden kanssa, niin Mirkulla olisi vaihtoehtona jatkaa iltaansa yksin TAI lähteä kotiin.
Tosi kiva ilta Mirkulle, joka on lähtenyt ulos sillä ajatuksella, että tässä vietetään kaverin kanssa hauskaa iltaa.
Esimerkki 2.
Mirkku ja Ellu ovat taas viihtellä. Sama kuvioi kuin viimeksi, mutta tällä kertaa baaritiskillä tullaankin iskemään Mirkkua. Ellun ei tarvitse olla näreissään sillä Mirkku juttelee hetken aikaa miehen kanssa, Ellu käy sillä aikaa naistenhuoneessa ja liittyy takaisin seuraan. Mies on kiinnostunut viettämään aikaa Mirkun kanssa, mutta tajuaa, että nyt jos omii kokonaan Mirkun kahdenkeskeisiin juttuihin niin Ellu jää roikkumaan kolmantena pyöränä sivussa ja varmasti on hänen ilta pilalla. Mies tekee fiksun ratkaisun ja TILANTEESTA RIIPPUEN a. pyytää Mirkun numeroa ja ehdottaa uutta tapaamista b. on se verta supliikki kaveri, että pystyy luontevasti juttelemaan myös Ellun kanssa vaikka kiinnostuksen kohde onkin Mirkku c. pyytää omia ystäviänsä liittymään seuraan, jolloin suuremmalla porukalla ollessa Ellu ei jää yksinään roikkumaan.
1. esimerkin tilanne on jo aivan eri, jos kaikki ovat kartalla siitä, että okei tässä etsitään seksiseuraa ja ilta on jo vähän pidemmällä. Silloin Ellu voi vaan vinkata hiukan ohimennen Mirkulle, et jees kiitos seurasta olipa hyvä ilta. Ja Mirkku vinkkaa vain takaisin, et jees taidat tänään saada, ja lähtee joko etsimään itselleen yhdenyönseuraa tai sitten juurikin kotiin nukkumaan. Mut juurikin jos tälläisestä yhdenyön seuran etsimisestä ei ole ollut mitään tietoa ja heti alkuillasta kaveri hylkää niin kyllä todella moni nainen loukkaantuu tosta, ja se saattaa näkyä miehelle päin vihamielisyytenä - Sitä omaa kaveria kun ei haluta tylyttää pikkuhumalassa baarissa.
Voi rautalanka sentään. Mulla on taas seuraavanlainen näkökulma asiaan. (t.nainen) Sivusta seuranneena seuraavankaltaista toimintaa. Olen huomannut että loukkaantumista/kontrollointia tapahtuu myös esim. siinä tilanteessa että Ellu ja Mirkku ovat viettäneet koko edellisen päivän yhdessä tehden kaikkea kivaa. Seuraavana päivänä ovat myös kokkailleet yhdessä ruokaa, jonka jälkeen samana iltana on kekkerit jossa on enemmänkin yhteisiä kavereita ja muutama uusikin naama joiden kanssa iltaa vietetään. Puolessa välissä iltaa Ellu tutustuu Mikkoon ja juttua riittää, kipinöitä on ilmassa ja lopulta päätyvät samaan yöpaikkaan. Samaan aikaan Mirkulla on monta hyvääkin ystävää ympärillä joiden kanssa viettää iltaa, mutta jostain syystä Mirkkua vituttaa ja hän onkin osoittanut mieltään Ellulle illan kuluessa(?!) ja vähän koittanut laittaa kapuloita rattaisiin Ellun ja Mikon väliin. Seuraavana päivänä Mirkku on loukkaantunut verisesti Ellulle ( Miksi ihmeessä? .. Mirkun mielestä Ellu on hylännyt hänet jne ja laittanut miehet edelle tms...) ja he puivat pari päivää välejään ja lopulta sopivat erimielisyytensä
...Mutta
Parin viikon kuluttua sama härdelli tapahtuu suurinpiirtein samalla käsikirjoituksella uudestaan. Nyt vain niin että Mirkulla on jotakin säpinää ja Ellua vituttaa (...?) Hohhoijaa.
Kyllä joillakin (naisilla? varmaan joillakin miehilläkin?) on kai niin kova se oma tarve olla ykköshuomioitu että käytös menee aika kummalliseksi sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sä olisit herrasmies ja huomaat että kiinnostava nainen on ystävänsä kanssa, niin kyllä sä silloin huomioisit kummatkin. Oletatko sä tosissasi että tälle kaverille on ok seistä vieressä hiljaa typerän näköisenä? En mä ainakaan siihen jäisi, vaan lähtisin kotiin jos tuota jatkuisi kauan.
Jos mä olen jonkun kaverin kanssa baarissa niin vaikutuksen tekee mies, joka kenties tulee pöytäämme mutta ei ignooraa sitä toista täysin. Se on tosi junttimainen piirre ja kiinnostus sellasta miestä kohtaan sammuu heti.
N23
Sitten kohta taas toisaalla joku toinen nainen toteaa, että kiinnostus miestä kohtaan sammuu heti ellei kiinnotä huomiota Vain Minuun... Ole siinä sitten.
Riippuu ihan siitä mitä haet.
[vihje: *minäminäminä! * - "Keskity Vain Minuun!"] ; >
Mulla kans kävi niin ,että tiskillä tapasin naisen. sen frendi sano oon pervo. no en ollut todellakaan. mimmi neppas frendinsä veke ja juteltiin niitä näitä.. mentiin molemmat omiin himoihin ja tavattiin sit sunnuntaina kun krapulta oli kärsitty. sen frendi oli ite kärsiny paskoista suhteista ja oli sitä mieltä, että muutkin tulee kärsimään... No hyvin menee meillä ja se frendi on unohdettu johonkin. en tiedä mihin eikä kiiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
"Cock-block" on ihan arkipäivää baareissa vaikka naiset taas kiemurrellen muuta yrittää väittääkin. Sitten ihmetellään kun kukaan kiinnostava ei tule koskaan iskemään. No ei tule kun jo siitä kaverisi katseesta näkee miten tämä etsii seuraavaa blokattavaa kohdetta kuin korppikotka raatoa.
Jättäkää kaveri(t) kotiin jos olette miestä etsimässä. Jos kuitenkin tarvitsette vähemmän viehättävän kaverin siipimieheksi niin varmistakaa, että tämä ymmärtää liueta paikalta jos sinulla näyttää käyvän flaksi.
Samaa mieltä. Ei ole pelkästään yksi kerta, kun näen naisporukan, josta yksi vilkuilee minua ja joku toinen porukassa oleva katsoo minua, kuin olisin juuri kaasuttanut hengiltä korillisen koiranpentuja. Eipä tuossa oikein viitsi lähestyä porukkaa ja usein nainen ei tule itse luokseni, koska naiset eivät yleensä uskalla tehdä aloitetta.
Vierailija kirjoitti:
Tapasin myös ravintolassa baaritiskillä asioineen naisen ja vaihdoin muutaman sanan ja menin hänen perässään pöytään, hänen tyttökaveri näytti heti paheksuntansa vaikka käyttäydyin asiallisesti.Ajattelin etten viitsi pilata heidän iltaansa ja päätin poistua paikalta kun tyttökaveri meni vessaan, samalla huikkasin jotta voisimme tavata seuraavana päivänä rautatieasemalla. Tästä on kulunut nyt 26 vuotta, onnellisesti naimisissa.Kyseinen tyttökaveri ei ollut enään kaveri lieneekö ollut juuri sitä kateutta.
En siis ole tuo kirjoittaja mutta mitä tätäkin alapeukutetaan? Kuulostaa musta ihan uskottavalta tapaukselta. Naisetko täällä alapeukuttaa joilla itellä olis peiliin katsominen paikka ko.asiassa :D Mies toiminut vielä oikein huomaavaisesti. Ompa ikävää sekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt unohtunut kokonaan yksi näkökulma: nimittäin ei se kaverinsa seuran jonkun uuden random-tuttavuuden vuoksi hylkääväkään niin kovin fiksusti toimi.
En jaksa uskoa että olisin joku outo poikkeusyksilö, kun niin kauan kuin olen jossain baareissa/klubeilla/festareilla eli ylipäätään viihteellä käynyt, en ole koskaan hylännyt sitä seuraa jonka kanssa olen liikkeelle lähtenyt - häipynyt yöhön ja jättänyt ystävääni yksin nököttämään/selviämään kotiin miten parhaiten taitaa.Tämä on aihe josta olen pari kertaa aiemmin harkinnut kirjoittaa - niissä yhteyksissä kun miehet ovat kommentoineet miten hankalaa on yhtä tiettyä naista lähestyä kun tämä on kavereidensa keskellä.
Jostain syystä minä olen ollut se jota omasta ystäväpiiristäni ilmeisesti on ollut helpoin lähestyä, seurastani riippumatta. (olen päätellyt sen johtuvan siitä että olen yleensä hyvällä tuulella, nauran paljon enkä ole millään lailla "tyrkyllä" - ehkä vaikutan ystävälliseltä tai jotain, en tiedä).Enkä kyllä vastaakaan epäkohteliaasti; lähden kysyttäessä tanssimaan, juttelen jopa mielelläni (eritoten kohteliaan/käytöstavat omaavan kanssa, ulkonäöstä tyystin riippumatta!), mutta siinä vaiheessa jos/kun kyseinen tyyppi haluaa omia seurani, kerron ystävällisesti että olen lähtenyt viettämään iltaa näiden kavereideni kanssa, että yleensä iltaa on suunniteltu pidempään ja aikatauluja, ja että tarkoitus on sitä yhteistä iltaa myös jatkaa. (Eli en hylkää ystävieni seuraa lähteäkseni satunnaisen tyypin yöseuraksi. - tätä en toki muotoile näillä sanoin..).
Sen sijaan vaihdan mielelläni yhteystietoja jos tuntuu että juttua riittäisi pidempäänkin. Siinä kohtaa en ole mitenkään hankalan valikoiva, potentiaalista jatkoa ehtii kyllä arvioida sitten rauhassa kun keskustellaan myöhemmin molemmin puolin ihan selvinpäin (itse olen periaatteessa aina, mutta baarissa on muutenkin hankala keskustella kaiken sen metelin yli).
Mutta niin, siihen asiaan: miksi miehet pyrkivät omimaan sen tavoittelun kohteensa, ja erottamaan tämän omasta seurastaan? Kun AINA olisi menestykseekkäämpi vaihtoehto kohteliaasti ensinnäkin esittäytyä myös sille ystävälle/-ville ja kysyä että sopiiko häiritä?Jutella voi myös niin että ottaa sen ystävänkin huomioon eikä sulje tätä ulkopuolelle (tämä on erityisen ikävää silloin jos olen liikkeellä kahdenkesken vain yhden ystäväni kanssa - vähemmästäkin se sivuun jätetty ärtyy).
Kaikkein hauskimpia iltoja ovat olleet sellaiset joissa koko miesten kaveriporukka on tullut jutskaamaan koko oman tyttöporukkani kanssa. Eikä siinä tarvitse olla muilla miehillä mitään obligatoorista velvoitetta iskeä niitä ystäviäni, ei edes flirttailla, kunhan nauretaan ja pidetään hauskaa porukalla.
Tällaisen kombinaation kanssa olen lähtenyt mieluustikin jatkamaan iltaa toiseen baariin tai jopa ihan jatko-jatkoille - kunhan en ole joutunut jättämään ystävääni yksin yöhön.(Löytyipä tuo nykyinen mieskin tällä tavoin, että herrat tulivat porukalla meitä naisia hauskuuttamaan - ja loppu on kliseisesti historiaa).
SÄÄNNÖN VAHVISTAVA POIKKEUS:Tämä on siis henkilökohtainen periaatteni, tietenkään en sitä toisilta odota tai edellytä, vaan vilpittömästi iloitsen jos näen että ystävälläni on hauska ilta ja miehiä nk 'pörrää ympärillä'. [*älä ota tätä termiä turhan vakavasti, mies!*] ; >Ainoa minkä haluan varmistaa on, että sillä frendilläni on kaikki ok: kotiavaimet, puhelin ja kortit/rahat tallessa että pääsee turvallisesti kotiin.Mä olen samaa mieltä, ei ravintolaan mennä siksi että ekan tilaisuuden tullen jätetään se ystävä kuin nalli kalliolle. Ellei olla todella epätoivoisia.
Ulin näkökulmasta toi ei toimi, kun ulilla ei ole mitään omia kavereita joiden kanssa mennä juttelemaan kaveruksille tai porukalle, siksi uli heti yrittää erottaa naisen ystävistään.
Ja suuttuu, kun nainen ei ole valmis hylkäämään heti ystäväänsä vain siksi, että joku yrittää pokata. Ulin maailmankuvaan ei mahdu ystävät, se että nainen voi haluta viettää aikaansa mieluummin ystävänsä kanssa kuin jonkun randomin patjana.
Joo, siitä samaa mieltä että on ikävää käytöstä jos heti jätetään ystävä kuin nalli kalliolle. Totta kai normaali huomioonottaminen kuuluu asiaan. Kaikesta muusta melkein sitten toista mieltä. Kyllähän nyt ihmisten kanssa pitää voida jutella vapaasti ja tutustua uusiin mielenkiintoisiin tyyppeihin jos sellaisia tulee kohdalle. Ja voi sitä tosiaan useammankin kesken jutella, jos esim. kahdestaan kaverin kanssa lähdetty vaikka baariin.
Ei muuten kaikki halua myöskään mitään yhdenyön juttuja (ei niissäkään mitään pahaa jos tykkää) vaan ehkä pitävät silmät auki ihan poikaystävämatskua ja vakavampaa varten ja oikeasti muutenkin on kiva tutustua mielenkiintoisiin ihmisiin myös ihan kaverimielelläkin. En kyllä jaksaisi katsella sellaista itsekeskeistä huomionkipeää kaveria joka näkee tällaisessa jotakin ongelmaa tai on jotenkin mustasukkainen. (Enkä ole katsellutkaan kun tämänäkaltaista vastaan on tullut) En minä ainakaan liian usein törmää mielenkiintoisiin ihmisiin ja ottaisi kyllä päähän jos joku kaveri kiukuttelisi sitten siinä ja torpedoisi tutustumista, oli sitten säpinämielellä tai ei. Tämä vapaus tutustua toisiin ihmisiin on itsestäänselvästi myös ysävilläni seurassani. Ja kyllä osaan ottaa muut huomioon. Välillä aivan liikaakin mietin että miltähän muista mikäkin tuntuu. Muuten kahden kesken tulee itsellä nähtyä ystäviä kun menee kyläilemään toisen luo tai vaikka lähdetään kävelylle, syömään ym.
t.nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa tietenkin tutustua. Siksi ystävä saakin mennä baariin yksin ja vietän hänen kanssaan aikaa muualla. Haluan nimittäin huomiota ystävältäni, silloin kun hänet tapaan. En raahaa häntä myöskään mukaani, jos menen jotain miestä tapaamaan.
Noin paljon yläpeukkua tälle kommentille? Mun mielestä kyllä ihmeellistä kontrollointia ja mustasukkaisuutta/kateutta/omistamishalua tms. tuollainen ettei miehiin saisi tutustua kun ollaan kaverin kanssa baarissa tai missä tahansa. (Tai ettei halua lähteä sen takia baariin yhdessä ystävän kanssa?) En ole koskaan ymmärtänyt, sivusta kyllä seurannut parin tutun (ystävykset, naisia) ihme säätöa ja loukkaantumisia milloin toisen ja milloin taas toisen miehistä ja jos joku mies saakin huomion välillä eikä tämä ystävä pelkästään. Tosi rasittavaa ja pöljää touhua mun mielestä tuollainen.
t.nainen
Esimerkki 1.
Ystävykset Ellu ja Mirkku on päättäneet lähteä viihteelle yhdessä. Päädytään baariin ja ekojen juomien kohdalla Ellun mielestä kiinnostava mies lähestyy baaritiskillä ja osoittaa selkeästi kiinnostusta Elluun. Kaksikko juttelee keskenään ja mies ei ole yhtään kiinnostunut tutustumaan Mirkkuun, saattaa jopa pitää Mirkkua vähän ärsyttävänä. Mirkku koittaa roikkua vieressä ja koittaa saada ystävänsä huomiota "Ellu mennääks jo tanssii???". Jos Ellu ei huomioi tässä kohtaa ollenkaan Mirkkua vaan haluaa viettää loppuillan uuden tuttavuuden kanssa, niin Mirkulla olisi vaihtoehtona jatkaa iltaansa yksin TAI lähteä kotiin.
Tosi kiva ilta Mirkulle, joka on lähtenyt ulos sillä ajatuksella, että tässä vietetään kaverin kanssa hauskaa iltaa.
Esimerkki 2.
Mirkku ja Ellu ovat taas viihtellä. Sama kuvioi kuin viimeksi, mutta tällä kertaa baaritiskillä tullaankin iskemään Mirkkua. Ellun ei tarvitse olla näreissään sillä Mirkku juttelee hetken aikaa miehen kanssa, Ellu käy sillä aikaa naistenhuoneessa ja liittyy takaisin seuraan. Mies on kiinnostunut viettämään aikaa Mirkun kanssa, mutta tajuaa, että nyt jos omii kokonaan Mirkun kahdenkeskeisiin juttuihin niin Ellu jää roikkumaan kolmantena pyöränä sivussa ja varmasti on hänen ilta pilalla. Mies tekee fiksun ratkaisun ja TILANTEESTA RIIPPUEN a. pyytää Mirkun numeroa ja ehdottaa uutta tapaamista b. on se verta supliikki kaveri, että pystyy luontevasti juttelemaan myös Ellun kanssa vaikka kiinnostuksen kohde onkin Mirkku c. pyytää omia ystäviänsä liittymään seuraan, jolloin suuremmalla porukalla ollessa Ellu ei jää yksinään roikkumaan.
1. esimerkin tilanne on jo aivan eri, jos kaikki ovat kartalla siitä, että okei tässä etsitään seksiseuraa ja ilta on jo vähän pidemmällä. Silloin Ellu voi vaan vinkata hiukan ohimennen Mirkulle, et jees kiitos seurasta olipa hyvä ilta. Ja Mirkku vinkkaa vain takaisin, et jees taidat tänään saada, ja lähtee joko etsimään itselleen yhdenyönseuraa tai sitten juurikin kotiin nukkumaan. Mut juurikin jos tälläisestä yhdenyön seuran etsimisestä ei ole ollut mitään tietoa ja heti alkuillasta kaveri hylkää niin kyllä todella moni nainen loukkaantuu tosta, ja se saattaa näkyä miehelle päin vihamielisyytenä - Sitä omaa kaveria kun ei haluta tylyttää pikkuhumalassa baarissa.
Voi rautalanka sentään. Mulla on taas seuraavanlainen näkökulma asiaan. (t.nainen) Sivusta seuranneena seuraavankaltaista toimintaa. Olen huomannut että loukkaantumista/kontrollointia tapahtuu myös esim. siinä tilanteessa että Ellu ja Mirkku ovat viettäneet koko edellisen päivän yhdessä tehden kaikkea kivaa. Seuraavana päivänä ovat myös kokkailleet yhdessä ruokaa, jonka jälkeen samana iltana on kekkerit jossa on enemmänkin yhteisiä kavereita ja muutama uusikin naama joiden kanssa iltaa vietetään. Puolessa välissä iltaa Ellu tutustuu Mikkoon ja juttua riittää, kipinöitä on ilmassa ja lopulta päätyvät samaan yöpaikkaan. Samaan aikaan Mirkulla on monta hyvääkin ystävää ympärillä joiden kanssa viettää iltaa, mutta jostain syystä Mirkkua vituttaa ja hän onkin osoittanut mieltään Ellulle illan kuluessa(?!) ja vähän koittanut laittaa kapuloita rattaisiin Ellun ja Mikon väliin. Seuraavana päivänä Mirkku on loukkaantunut verisesti Ellulle ( Miksi ihmeessä? .. Mirkun mielestä Ellu on hylännyt hänet jne ja laittanut miehet edelle tms...) ja he puivat pari päivää välejään ja lopulta sopivat erimielisyytensä
...Mutta
Parin viikon kuluttua sama härdelli tapahtuu suurinpiirtein samalla käsikirjoituksella uudestaan. Nyt vain niin että Mirkulla on jotakin säpinää ja Ellua vituttaa (...?) Hohhoijaa.
Kyllä joillakin (naisilla? varmaan joillakin miehilläkin?) on kai niin kova se oma tarve olla ykköshuomioitu että käytös menee aika kummalliseksi sen takia.
Kommentti jota tässä lainasit, ei suinkaan ollut kirjoittajan NÄKÖKULMA asiaan, hän vain selitti erittäin hyvin ja helposti ymmärrettävin esimerkein, miten jokaisen osapuolen (ystävättäret sovitusti iltaa viettämässä, seuraan pyrkii mies) toinen toistaan huomioiva käytös vaikuttaa kaikkien kolmen illan kulkuun; jäikö siitä mukava fiilis jokaiselle/miten saada se heille kaikille - ja miten taas pilata ilta/aiheuttaa pahaa mieltä vähintään yhdelle....
Minusta esimerkit on kuvattu erittäin selkokielisesti, niin että jokaisen lukutaitoisen pitäisi kyllä ymmärtää miten jokainen meistä voi miettiä ja tarkastella omaa käytöstään, että voisinko toimia jotenkin toisin; niin ettei tulisi mitään riitoja eikä kenenkään odotettu illanvietto päättyisi pettymykseen.
Näissä esitellään rakentavaa tapaa tehdä illasta mahdollisimman onnistunut, myös sille miehelle - miten siihen iskukohteeseen voi ihan oikeasti tehdä vaikutuksen...
(eikä pelkästään pokata pariksi aamuyön tunniksi, samalla suututtaen naisen ystävän.. ei hirmu onnistunut pläni noin pidemmällä tähtäimellä, vai mitä?)
[minä kerroin täällä aiemmin omasta periaatteestani - viesti 50 jos kiinnostaa - eikä meidän ystäväpiirimme/tyttöporukkamme baari-illat ole koskaan päättyneet minkäännäköiseen keskinäiseen riitaan, yhdenkään kyyneliin tai muutenkaan omien kaverien käytöksen ("petturuuden"/"hylkäämisen" - en avaa näitä termejä enää uudestaan, ne on läpikäyty jo useammassakin viestissä) aiheuttamaan mielipahaan.]
Sitten tämä sinun kirjoitelmasi....
.... Älä vaan sano että tuttavapiiriisi kuuluu tuolla tavalla käyttäytyviä ihmisiä!
Minä tipahdin kärryiltä jo ennen puoliväliä että kuka vonkui ketäkin, tai mistä tässä nyt sitten olikin kyse.
Ilman yritystäkään ymmärtää ko esseessä esiintyvien henkilöiden sielunmaisemaa:
ei noin infantiileja tyyppejä voi oikeasti olla olemassa! Eihän noi sohjopäät ehtisi tehdä elämässään mitään muuta kuin säätää noiden säälittävien miesjuttujensa kaa!
Huvittaa nämä naisten "kun huomioit kaverini niin sulla on hyvät mahikset muhun". Ei toimi oikeassa elämässä. Naiset ovat, anteeksi vertauskuva, kuin kanalauma tappelemassa kukosta. Ei siinä olla onnellisia kaverin puolesta vaan hapannaamoja siitä ettei se mies ollutkaan kiinnostunut minusta. Yritä siinä iskeä naista baarista ja olla kohtelias huomioiden naisen kaveria samalla kun tämä kaveri vi**uilee isoin vaihde silmässä.
Toinen hauska juttu ovat nämä naisten tv-sarjoista tai kertomakirjallisuudesta oppimat kaveriporukoiden kohtaamiset baarissa, joista sitten syntyy yksi tai useampi vuosituhannen rakkaustarina. Jooei. Toimii ehkä amis- tai opiskelijaporukoissa, joissa ollaan melko samankaltaisessa elämäntilanteessa ja samankaltaisella taustalla. Aikuisina tällaisia tapahtuu todella harvoin, koska iso kaveriporukka on käytännössä enää mahdoton saada samaan aikaan kasaan ja jo työporukka on niin heterogeeninen porukka ettei se kovin kauaa pysy kasassa ennen kuin jonkun pitää lähteä kotiin tai jatkamaan iltaa jonnekin muualle.
MindeJKL kirjoitti:
Naisryhmissä hyvin usein äänekkäin yksilö saa vähiten vastakaikua tuottamalleen äänelle, ja hänet on turvallista profiloida "Meidän täytyy mennä!" -tytöksi. Jossain vaiheessa iltaa hän nimittäin tulee vaatimaan että koko naisköörin täytyy vaihtaa baaria, koska hän ei ole saanut toivomaansa huomiota. Hänen tilannettaan hankaloittaa, ja tuota odotettavaa hihkaisua nopeuttaa, jos seurueessa yksi tai useampi muu nainen on löytänyt kaksilahkeista juttuseuraa.
Jos olet mies, joka on kiinnostunut seurueeseen kuuluvasta naisesta, saat ostettua itsellesi hurmausaikaa huomioimalla "Meidän täytyy mennä!" -tytön esimerkiksi nauramalla aika-ajoin hänen leiskautuksilleen. Saat kiinnostuksen kohteeltasikin lisäpisteitä tällä toiminnalla.
Kyseinen naisilla yleinen mutta miehilläkin ilmenevä huomiohakuinen käytösmalli on jo saanut englanniksi tittelin cockblocker jota ei liene vielä onnistuneesti suomennettu. Termillä kuvataan osuvasti henkilöä joka käytöksellään tahallaan tai tahtomattaan estää toista henkilöä pääsemästä harrastamaan seksiä.Ja vielä tämä: jos kun näet kaveriasi ja haluat että vaihdatte kuulumisia vain toisiinne keskittyen, menkää vaikka lenkille. Ei ole muita ihmisiä ärsykkeinä, ei lujaa musiikkia jonka yli huutaa eikä joku muki koko ajan suussa estämässä juoruilua. Eikä lähtemiseen mene tuntia, riittää kun vetää verkkarit jalkaan.
Minä olen cockblockerin nimennyt munakade-mimmiksi.
Nuoruudessani minulla oli kuvankauniit siskokset bilekaverina. Eri vuosina tosin, mutta käytös oli aivan samaa. Eli he viihtyivät, kun saivat miehiltä huomiota. Jos minulla oli ihailija, tuli just tätä sabotointia ja kiukuttelua.
Piti vaihtaa kapakkaa välittömästi, jos minä kävin saman hyvännäköisen tyypin kanssa liikaa tanssimassa. Mutta minähän olin ovela likka. Jos tyyppi kiinnosti, varoitin häntä että likkakaverini vartioi siveyttäni kuin haukka, että jos meidät tullaan erottamaan, niin tavattaisko huomenna jossain?
Toimi tosi hyvin.
Toimi myöskin niin, että jos ei tyyppi kiinnostanut yhtään niin varmistuin siitä, että ystävättäreni näki minulla olevan hauskaa. Se loppui aina lyhyeen.
Voisin kertoa herkullisen jutun eräästä Suomen ensimmäisistä hottis miesmalleista, joka kiinnostui minusta ja jonka kanssa olikin kiva kesäromanssi ja ystävyys, joka jatkui vuosia. Alkuun munakade piti minulle puhutteluita, että en kai minä oikeasti kuvittele, että tällainen kaupungin tavoitelluin poikamies oikeasti olisi minusta kiinnostunut. Tässä vaiheessa olimme miehen kanssa jo olleet romanttisesti ja oltiin puolin ja toisin kyläilty kuhertelun merkeissä.
Ehdimme hottiksen kanssa jonkin aikaa tapailemaan, ennen kuin munakade sai asiasta varmuuden.
Sitä lapsellisen käyttäytymisen määrää.. Munakade mm. kerran kiepsahti hottiksen syliin istumaan, kun heidän pöydässään ei ollut istumapaikkoja (ihan tarkoituksella). Hottis oli vanha kettu ja ponkasi pystyyn, tarttui minua kädestä ja vei tanssilattialle ja sen jälkeen baarin puolelle.
Munakade aina ennen baari-iltaa saarnasi ja marisi, että ei jaksa katsella minun ja hottiksen "lösäämistä".
No mutta näitä on niin nähty. Munakateen sisko ei ollut ihan niin ärhäkkä, mutta käyttäytyi paljolti kuin siskonsa (joka oli mennyt naimisiin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun naisystäväni teki sellaista, että kun hän ei ollut kiinnostunut jostain helmoissaan roikkuvasta miehestä, hän valehteli tälle päin naamaa, että minä muka olen kieltänyt häntä lähtemästä tämän miehen matkaan.
Oikeasti tämä nainen siis inhosi miestä, joka hänelle jutteli, mutta kaatoi lähtemisensä syyn minun niskaani.
Pelästyin monet kerrat tyhjästä ilmestyviä raivoavia miehiä, että miksen anna kaverini puhua miehille,
kunnes sain vahingossa selville tämän naisen pelin. Tein miehelle selväksi, ettei minua kosketa piirun vertaa, kenelle ystäväni puhuu, enkä minä ole kieltänyt häneltä yhtään mitään. Puhuin asiasta myös kyseiselle naiselle ja hän lopettikin sen touhun.
Silloin kun minä löysin jonkin kiinnostavan vonkaleen, tämä ystäväni tuppautui niskaani, roikkui kaulassa, kuiski että -Jätä se, häivytään täältä ja sekaantui keskusteluumme.
Joskus hän tunki jatkoillekin mukaan.
En liiku enää tämän ihmisen seurassa.Niin että älkää miehet aina heti uskoko, jos joku nainen väittää, että hänen on pakko olla kaverinsa seurassa, koska se muka suuttuu jos hän iskee miehiä. Kyse voi olla jostain oudosta pelistä ja kieroilusta.
Huhuh mitä tyyppejä naisissa on. Ei meillä kyllä miesporukalla ole tuollaisia pelejä tai kieroa kateellisuutta..
Olen kyllä myös huomannut jos ihan viattomasti vaihdan pari sanaa jonkun naisen kanssa, voi hänen kaverinsa yllättäen tulla väliin hyvinkin aggressiivisesti.
Ihan oikeasti, naisilla on näissä asioissa aika outoja juttuja. Mutta annanpa vihjeen:
Jos se nainen on oikeasti kiinnostunut, kyllä se keksii keinon jutella, eikä sitä yksi kaveri pysty estämään. Tai sitten se antaa numeronsa, sopii treffit tms.
Muuten tilanne voi olla se, että vaikka nainen olisi ystävällinen, niin kaverille on voinut ihan vaan vaikka silmien pyöräytyksellä viestittää, että tule apuun! Ja kaveri sitten tulee olemaan se "kusipää", koska jostain syystä miesten on helpompi kestää se, kuin ottaa pakit suoraan naiselta.
Helpompi ajatella, että no hitto, olisihan se nainen ollut kiinnostunut, mutta kun se sen kaveri tunki väliin...
En tajua, mikä vitun ongelma joillain naisilla on. Itse en omassa ystäväpiirissä katselisi kovin kauaa mimmiä, joka tulisi sabotoimaan minun seksinsaantimahdollisuuksiani, vaikken toki lähtökohtaisesti hylkää kavereitani illan aikana ja varmistan aina, että pääsevät turvallisesti kotiinsa/taksiin/yöbussiin. Toki, jos minä alan miestä pokata (olen niitä naisia, jotka tekevät itse aloitteen, millä varmistan, että seura on myös mieleistäni) ja pyydän esim. pöytääni istumaan niin huolehdin siitä, että siinä jutellaan kolmistaan niin, että ystävänikin huomioidaan ja hänelläkin on hauskaa. Ja toki siihen on muutkin miehet tervetulleita, jos joku haluaa vaikka ystävääni tutustua, jne.
Tai siis noin silloin, kun olin vielä sinkku. Nykyäänhän, jos minä lähden baariin, menen sinne juomaan alkoholia, tanssimaan, laulamaan karaokea ja jauhamaan paskaa ihmisten kanssa, sekä mahdollisesti nauttimaan kavereiden seurasta. Osa kavereistani on sinkkuja ja minulla ei ole mitään ongelmaa, jos tutustuvat miehiin/naisiin siinä illan mittaa. Osaan olla luontevasti seurassa, mutta tarvittaessa myös vetäytyä, vähänt tilanteesta riippuen.
Kerran tässä syksyllä olimme sinkkukaverini kanssa paikallisessa ja eräs mies tuli selkeästi häntä pokaamaan (mikä oli minulle helpotus, koska olen itse varattu) ja iloisena ystäväni puolesta juttelin jonkin aikaa hänen ja miehen kanssa ja ikään kuin varmistuin, että mies vaikutti luotettavalta ja jätin heidät sen jälkeen kahdestaan. Olen kännissä aika sosiaalinen ja tuppauduin randomiin pöytäseurueeseen, jossa oli kivan oloisia äijiä ja muijia. Sanoin heti alkuunsa suoraan, etten ole seuraa etsimässä, mutta saanko tulla "paskaa jauhamaan, kun kaverilla kävi flaxi" ja päädyin sitten tämän seurueen kanssa pizzakebabin kautta jatkoille erään tyypin kämpille muun seurueen kanssa toviksi hölöttämään, josta sitten lähdin pikkutunneilla himaan.
Eli minun iltani ei keskeytynyt/kärsinyt ja ystävänikin sai yöseuraa. Win-win.
Toinen esimerkki: löysin nykyisen mieheni baarista, kun vietin iltaa miespuolisen kaverini kanssa (kaverillani on tyttöystävä, mutta olimme tuolloin kahdestaan liikenteessä kaverimeiningillä) ja ilta jatkui kolmistaan seuraavaan baariin ja sitten minun luokseni, josta kaverini halusikin sitten lähteä kotiinsa. Kävelymatka olisi ollut aika pitkä, varsinkin, kun kaverini oli aika hyvässä humalassa ja yhdessä pokaamani miehen kanssa tilasimme hänelle taksin ja huolehdimme siten, että pääsi turvallisesti kotiinsa. Tässä kohtaa minuun teki vaikutuksen mieheni vastuullisuus ja asiallisuus ystävääni kohtaan, eikä ystävä edes ollut nainen!
N29
Vierailija kirjoitti:
Minä olin nuorempana lihaksikas ja kohtuullisen tuiman näköinen tyyppi nuorempana. En siis mikään bodari, mutta normaalia miestä huomattavasti lihaksikkaampi. Ja vielä karvainenkin! Valitettavasti silloin 2000-luvun alkupuolella oli se ns. tyttöpoika -trendi muodissa, eli lihakset, karvat ja normaali miehekkyys olivat iso "no-no".
Muistan ainakin kolme kertaa, jolloin naisen kaveri tuli blokkaamaan hyvin alkaneen keskustelun baarissa, ihan vain ulkonäkööni viitaten. Kilttinä nuorena miehenä masennuin yleensä moisesta.
Oh well, onneksi 10 -vuotta vanhemmat naiset sentään osasivat arvostaa. Sen kun tajusi, menoa riitti. Niin paljon että sitä oli ihan hätää kärsimässä. :p
Kiinnostaisi kovasti, miksi tämä kommentti sai alapeukkuja. Muistan myös itse 2000-luvun alun tyttöpoika -vaiheen. Karvat pois, sliipattu laiha look oli in. Omakin poikkulini oli sellainen.
Nykyään nolottaisi liikkua sellaisen seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.nainen
Esimerkki 1.
Esimerkki 2.
...Mutta
Kommentti jota tässä lainasit, ei suinkaan ollut kirjoittajan NÄKÖKULMA asiaan, hän vain selitti erittäin hyvin ja helposti ymmärrettävin esimerkein, miten jokaisen osapuolen (ystävättäret sovitusti iltaa viettämässä, seuraan pyrkii mies) toinen toistaan huomioiva käytös vaikuttaa kaikkien kolmen illan kulkuun; jäikö siitä mukava fiilis jokaiselle/miten saada se heille kaikille - ja miten taas pilata ilta/aiheuttaa pahaa mieltä vähintään yhdelle....
Minusta esimerkit on kuvattu erittäin selkokielisesti, niin että jokaisen lukutaitoisen pitäisi kyllä ymmärtää miten jokainen meistä voi miettiä ja tarkastella omaa käytöstään, että voisinko toimia jotenkin toisin; niin ettei tulisi mitään riitoja eikä kenenkään odotettu illanvietto päättyisi pettymykseen.
Näissä esitellään rakentavaa tapaa tehdä illasta mahdollisimman onnistunut, myös sille miehelle - miten siihen iskukohteeseen voi ihan oikeasti tehdä vaikutuksen...
(eikä pelkästään pokata pariksi aamuyön tunniksi, samalla suututtaen naisen ystävän.. ei hirmu onnistunut pläni noin pidemmällä tähtäimellä, vai mitä?)[minä kerroin täällä aiemmin omasta periaatteestani - viesti 50 jos kiinnostaa - eikä meidän ystäväpiirimme/tyttöporukkamme baari-illat ole koskaan päättyneet minkäännäköiseen keskinäiseen riitaan, yhdenkään kyyneliin tai muutenkaan omien kaverien käytöksen ("petturuuden"/"hylkäämisen" - en avaa näitä termejä enää uudestaan, ne on läpikäyty jo useammassakin viestissä) aiheuttamaan mielipahaan.]
Sitten tämä sinun kirjoitelmasi....
.... Älä vaan sano että tuttavapiiriisi kuuluu tuolla tavalla käyttäytyviä ihmisiä!
Minä tipahdin kärryiltä jo ennen puoliväliä että kuka vonkui ketäkin, tai mistä tässä nyt sitten olikin kyse.Ilman yritystäkään ymmärtää ko esseessä esiintyvien henkilöiden sielunmaisemaa:
ei noin infantiileja tyyppejä voi oikeasti olla olemassa! Eihän noi sohjopäät ehtisi tehdä elämässään mitään muuta kuin säätää noiden säälittävien miesjuttujensa kaa!
Jopas menee sulla tunteisiin :D Kirjoitin myös kommentin 75, jos se avaisi omaa näkökulmaani sulle paremmin. Ehkä myös kannattaisi ensin koittaa ymmärtää lukemaansa ennen sen kommentointia? Voi ehkä olla hankala vastata ja saattaa vastauskin mennä vähän pointin vierestä jos on tippunut kärryiltä jo kirjoituksen puolessa välissä? Viimeinen virke kuitenkin kiteyttää kirjoitukseni ajatuksen: "Kyllä joillakin (naisilla? varmaan joillakin miehilläkin?) on kai niin kova se oma tarve olla ykköshuomioitu että käytös menee aika kummalliseksi sen takia." Kirjoitus kuvasi tätä kummallista käytöstä.
Kirjoitin näistä tapauksista, jotka koittavat kontrolloida kaveireitaan, ovat oikeasti huomionkipeitä ja mustasukkaisia. Tämä ei ole myöskään kovin harvinaista ja luulen että tällaisesta käytöksestä on voinut olla kyse myös aloitusviestin tapauksessa. Kiva jos et itse ole milloinkaan törmännyt tällä lailla käyttäytyviin, mutta kyllä, sellaisia on olemassa eikä ole edes niin harvinaista että jotkut ovat ystävistään jossain määrin omistushaluisia ja itse huomionkipeitä. Itse en oikein kaipaa sellaista seuraa. Toivottavasti nyt kirjoitin tarpeeksi selkeästi.