Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kykenisitkö täyteen etätyöhön?

Vierailija
10.12.2017 |

Eli työhön jota teet kotoa käsin ilman kasvokontaktia työkavereihin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kykenisin. jos työssä kuitenkin olisi esim. asiakaskontakteja.

Mutta tietysti jonkunlainen verkosto olisi hyvä olla esim. ongelmatilanteita varten. Että olisi tiedossa keneen olla yhteydessä jos tulee tiukka paikka.

Vierailija
2/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Painajaista tuollainen.

Olen siis hyvin introvertti ja nytkin ollut koko viikonlopun täydessä yksinäisyydessä. Onneksi työ on kuitenkin sosiaalista niin tasapainottaa tätä elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta mieluiten tekisin niin, että yhden lähipäivän toimistolla, neljä etäpäivää. Valitettavasti meillä on edelleen hyvin vanhanaikainen asenne etätyöhön, esimieheltä tulee anoa kirjallisesti lupaa etätyöpäivään ja selostaa lähes tunnin tarkkuudella mitä etänä ollessani teen... Byrokratian vuoksi etätöitä tulee tehtyä korkeintaan kerran kuussa.

Vierailija
4/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta ja tehnyt ja nautin omasta rauhasta.

Vierailija
5/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut täydessä etätyössä pari vuotta enkä ikinä tapaa ketään muutakun oman kumppanini täällä kotona. Ja kyllähän tämä on aika kamalaa hommaa! Aivan heti vaihtaisin "oikeisiin" töihin jos vain tulisi mahdollisuus. :( Puuttuu sellanen yhteisöllisyyden tunne.

Vierailija
6/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyennyt. 

Yöpaidassa kaljaa lipitellen meni hommat ja koko elämänhallinta hakusessa. Tein kuitenkin kaiken siis... Alkoi kuitenkin ketuttamaan, niin paljon, että hakeuduin säännölliseen päivätyöhön. 

Palkka on suunilleen sama eli siinä en voittanut. Kuitenkin tuntuu kuuluvansa "ihmisiin", kun ruuhkadösässä menee aamuin illoin. 

Varmasti sopii monelle muulle, mutta minulle ei. 

Vierailija
7/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi unelmatyöni! Enpä vain keksi yhtään alaa, jossa tuo olisi mahdollista.

Vierailija
8/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopisi mainiosti! Mistä sellaisen työn löytää?

Vierailija
9/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se on säännöllinen päivätyö. Täysin mahdollista esim. IT-alalla.

Vierailija
10/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn puolesta kyllä, mutta menettäisin viimeisetkin sosiaaliset kontaktini

Vierailija
11/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen parhaillaan niin.  Tykkään paljon enemmän kuin toimistolla työskentelystä muiden kanssa. Vapaus ja saa tehdä töitä omaan tahtiin. Mutta unelmatilanteessa voisi olla asiakaskontakteja silloin tällöin tai sitten ihan vaan jonkinlainen lounasporukka muista etätyöntekijöistä, joiden kanssa kävisi muutaman kerran viikossa lounaalla. Saisi päiviin enemmän rytmiä ja sosiaalisuutta, vaikka ei nyt suoraan työhön liittyisikään.

Nyt vain harvemmin saa itselleen lounasseuraa, kun muut ovat töissä.

Vierailija
12/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tälläkin hetkellä täyttä etätyötä. Tosin osa-aikainen homma kyseessä. Ei ole missään vaiheessa tehnyt tiukkaa, mutta ei tehneet tiukkaa jatkuvat ihmiskontaktit aiemmassa hoitoalan työssäkään.

Vierailija
13/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty. Olen kotona  muutenkin aina yksin. Toisekseen teen sellaista työtä että ei onnistu kotoa käsin.

Vierailija
14/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisi unelmatyöni! Enpä vain keksi yhtään alaa, jossa tuo olisi mahdollista.

Aloja on useita, mutta työ yleensä yritysmuodossa. Jo mainittu IT-ala, käännösala, erilaiset suunnittelupalvelut ja kirjanpitotyöt tulee ekana mieleen.

Ap

Vierailija
15/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, inhoan tehdä töitä kotona. Nyt teen kun on pakko eli jos tulee jotain sähkömiehiä tai odotan  tavaran toimitusta, mutta muuten painelen joka aamu toimistolle. Monet työkaverini jotka asuvat kauempana tekevät aika paljon etätöitä, mutta en tunne ketään joka tekisi 100%. Meillä saa valita vapaasti missä työskentelee. 

Vaikka palaverit ja muut sujuvat näppärästi kotoakin webexillä ja videopuheluilla, on minusta silti kivaa olla oikeiden ihmisten kanssa. Olen tottunut läheiseen etäkontaktiin (esim pomoni on Saksassa), mutta naama- aika tuntuu silti erilaiselta. 

Vierailija
16/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kykenisin, jos palkkaehdot olisivat kohtuulliset. Eli vähintään tietty minimituntipalkka ja mahdolliset suoriutumisesta maksettavat tehokkuuslisät.

Jos kyseessä on meidän yrityksen haussa oleva etätyö, niin tiukkaa tekee hyväksyä sitä työtarjousta. Vanhat työntekijät tietävät työn todellisuuden ja miten paljon työtä vaaditaan edes inhimilliseen palkkatasoon, jota läheskään kaikki eivät saavuta, vaikka olisivat ihan hyviä. Uudet hölmöläiset luulevat ehkä pääsevänsä hyvillekin liksoille, koska eivät tiedä miten paljon ilmaista lisätyötä yritys teettää ja palkka maksetaan silti vain pääasiallisen työn tuoton perusteella. Yritys varmaan luottaa siihen, että saa hiillostettua kaikki vanhat työntekijät ulos tavalla tai toisella ja ottavat uudet tilalle. Uusilla ei ole mitään näkemystä yrityksen historiasta työntekijöiden kyykytyksessä. Eli mun neuvo: jos harkitset tällä hetkellä etätyötä, mieti tarkkaan ja varmista mistä sinulle maksetaan ja mitkä työt ja potentiaaliset ongelmat ovat sinun oma ongelmasi miten ratkaiset ne, missä ajassa ja oletko niin mahtava, että saat ansaittua päiväpalkkasi 5-6 tunnissa ja onko sinulla varaa ehkä jopa parin tunnin ongelmiin joka päivä ilman lisäkorvausta.

Vierailija
17/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi unelma olla kokonaan etätöissä! Mutta niitä töitä on niin vähän.

Vierailija
18/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen tehnyt etätyötä jo monta vuotta. Tämä on itselleni aivan unelma. Kotona on täydellinen työrauha. En vaihtaisi enää pois.

Vierailija
19/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi olin innoissani etätyömahiksesta mutta nykyään teen sitä vain noin kerran viikossa jos sillonkaan. Kotona tulee tosi kummallinen turtunut ja etäinen olo. Toimistolla on kaikki työvälineet, kalusteet ja työkaverit. Työpaikka on paras paikka tehdä töitä!

Vierailija
20/31 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen tehnyt sitä jo monta vuotta. Kaikki lapset nyt alakoulussa mutta aloittaessani nuorimmat päivähoidossa. Tähän elämäntilanteeseen sopii erittäin hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi