Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri varastanut/vapauttanut lemmikkieläimeni

Vierailija
08.12.2017 |

Joku mun 7:stä kaverista on baari-illan jatkoilla luultavasti varastanut kääpiöhamsterini (tai jos ei varastanut niin vähintäänkin vapauttanut niin että se on päässyt karkaamaan ulos). Siis tää kuulostaa just niin absurdilta kun onkin. Mulla oli kaks kääpiöhamsteria omissa terraarioissaan, noi terraariot on 50cm korkeita eikä niissä ole mitään minkä päältä hamsteri pääsisi itse kiipeämään karkuun (terraariot siis sileää ja liukasta lasia joten ei mitenkään mahdollista).

Toinen hamsteri oli kuitenkin jatkoista seuraavana päivänä kadonnut terrastaan. Ei löytynyt mistään (kämppä vaan 30 neliöä eikä täällä oo paljookaa piilopaikkoja, kaikkialta jääkaapin ja uunin takaakin oon varmuuden vuoksi kattonut). Hamsteri on nyt siis joko jonkun kaverini toimesta päässyt karkuun ja jäätynyt kuoliaaksi ulos, tai vaihtoehtoisesti joku kaverini on kuljettanut sen tarkoituksellisesti mukanaan. En oo kellekään kaverilleni kuitenkaan antanut lupaa mennä itsekseen koskemaan tai silittelemään hamstereitani. Mitä mun pitäis tehdä? Elättelen toiveita siitä että hamsteri vois olla vielä elossa varastettuna jonkun kaverini kotona, vai onko tämä vaan toivotonta toiveajattelua? Suututtaa ja itkettää en oikeesti tiedä mitä mun pitäis tehdä. Vaikka se oli "vaan hamsteri" niin se oli mulle kuitenki todella rakas ja tärkeä lemmikki.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään mielessä enää mitään mitä voisin tehdä?

Voit koittaa vedota tunteisiin. Kerrot kaikille, että rakasta hamsteria ei ole löytynyt. Haluaisit tietää mitä sille on tapahtunut.

Ja niiden kahden lähemmän ystäväsi kanssa voit puhua ihan avoimesti kuinka pettynyt olet, kun joku vieraista on luultavasti varastanut tai tapattanut sinulle korvaamattoman, ja ylipäänsä pienen puolustuskyvyttömän hamsterin. Joku tai jotkut heistä ei kunnioita sinua vaan varastaa sinulta, etkä tiedä kuka, sen takia et voi luottaa ystäviisi, et voi huoletta kutsua kylään.

Vierailija
42/76 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hamsu löytynyt? :( Voi itku kun en saa unta kun mietin sitä hamsteri raukkaa <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidäthän meidät ajan tasalla, ap. Toivottavasti pikku otus löytyy. 

Vierailija
44/76 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään uutta ap? :/

Vierailija
45/76 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niiden kahden lähemmän ystäväsi kanssa voit puhua ihan avoimesti kuinka pettynyt olet, kun joku vieraista on luultavasti varastanut tai tapattanut sinulle korvaamattoman, ja ylipäänsä pienen puolustuskyvyttömän hamsterin. än.

Ei kai nyt sentään ole palkkamurhaajaa hamsterille pestattu?

Vierailija
46/76 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, surullinen! Toivottavasti hamsu löytyy ja/tai joku tunnustaa mitä tapahtui ;/

Vierailija
47/76 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla hellan sisällä tai jääkaapin koneistossa, myös sohvan sisälle voi jostain raosta päästä: Sen selvittääkseen pitää purkaa koko sohva (meidän piti kerran tehdä niin kissanpennun takia, joten hamsteri se vasta mahtuukin sohvan sisään).

Jääkaappia ja hellaa en osaa enkä edes saisi lähteä purkamaan. Kuitenkin epäilyttäisi vähän ajatus siitä että hamsteri olisi mennyt hellan/jääkaapin koneiston sisälle ja pysynyt siellä nämä kaikki päivät tulematta syömään tai jättämättä yhtäkään kakkaa tai pissaa näkyville. Nyt kun koitin katsella noita niin ei kyllä tuu ihan heti mieleen että mistä se olisi sinne sisälle päässyt. Siellä jääkaapin takana on sellainen U:n muotoinen onkalo, mutta senkin oon jo tutkinut sillon pari päivää sitten, eikä siinä tuntunut sisällä mitään aukkoja.

Sohva ei ole sellainen että siihen pääsisi yhtään mitään sisälle. Sohva siis on aikalailla umpinainen. Tyynyt lähtee irti vetämällä ja se runko on vaan pelkästä puusta joka on verhoiltu, umpinainen se kangaskin, ei aukkoja.

ap

Vierailija
48/76 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hamsterista kuullut mitään. Nyt ne kaksi muutakin kaveria vastas ja toinen niistä sanoi nähneensä yhden mun kavereista ainakin lasin takaa kurkistelemasta sitä hamsteria. Tää kaveri itse vastasi mulle siis jo aiemmin ja sanoi ettei hänellä ole hajua siitä hamsterista ja voivotteli että toivottavasti löytyy. Vähän outoa ettei maininnut mitään siitä että oli katsellut niitä hamstereita lähempääkin, vaikka jälkeenpäin vielä lisäksi kysyin että onko hamstereista milloin viimeksi ollut havaintoja. Ettei vaan tämä kaveri olisi voinut vahingossa silitelläkin sitä ja päästänyt karkuun ja jättänyt kertomatta... Suututtaa kyllä niin pirusti koko juttu

Vierailija
49/76 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta oot ruokaakin jättäny näkyville eikä hamsteri oo käyny syömässä mitään, tuskin se siellä asunnossa enään on. Ellei sitten jumissa jossain. Joku kavereistas päästäny sen tahalleen/vahingossa irti ja hamsteri kadonnu ulko oven kautta ulos ja elossa se ei satavarmana enään oo. 

Vierailija
50/76 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kun kävin tän mun yhden kaverin luona kylässä niin oli sen eteisessä PetPointin kassi vaikka ei tietääkseni omista mitään eläintä (eikä poikaystävänsäkään jonka kanssa asuvat kolmiossa). Kai mä alan jo seota näistä vainoharhoista ja se on vaan ostanut vaikka joululahjaa jollekin porukoidensa/kaverinsa koiralle tms. mutta kun se mun toinen kaveri kertoi nähneensä mun tän kaverin tona iltana mun hamsteriterran lasin takana suurinpiirtein koputtelemassa siitä lasin läpi, ja vaikka tää kaveri ite sanoi ettei tiedä mun hamsterista illan ajalta mitään. '

Mä vaan haluaisin niin uskotella itelleni että mun hamsteri on vielä elossa jossain, mutten tiedä missä.

Vierailija
51/76 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, aivan karmea tilanne. :( Jos tuolle yhdelle kaverillesi ilmestyy aikuinen (?)hamsteri niin voit yrittää tehdä rikosilmoitusta.

Vierailija
52/76 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain kaverilla tai kaverin kaverilla käärme? Hamsterit on aika halpoja, joten tuskin kukaan sitä on itselleen varastanut. Varusteethan siinä maksaa. Hamsteri tarvitsee ruokaa ja vettä usein, joten olisi käynyt ainakin juomassa. Syödä se voi vaikka sokeritoukkia. Hamsteri menee ihan minimaalisen pienistä koloiosta ja löytää ne pimeimissä nurkissa, jääkapiin takana olevat reiät.

Vierailija
53/76 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös hamsterit voi joskus syödä toisiaan? 

Vierailija
54/76 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain kaverilla tai kaverin kaverilla käärme? Hamsterit on aika halpoja, joten tuskin kukaan sitä on itselleen varastanut. Varusteethan siinä maksaa. Hamsteri tarvitsee ruokaa ja vettä usein, joten olisi käynyt ainakin juomassa. Syödä se voi vaikka sokeritoukkia. Hamsteri menee ihan minimaalisen pienistä koloiosta ja löytää ne pimeimissä nurkissa, jääkapiin takana olevat reiät.

Minulla on käärmeitä eikä ikinä kävisi pienessä mielessäkään varastaa kenenkään jyrsijää. Pienempi vaiva maksaa ne 1-4 euroa ruokaeläimestä kuin tuollainen salakuljetusoperaatio ja jyrsijän kotitekoinen lopettaminen. Elävän jyrsijän antaminen käärmeelle on aina riski, monelta käärmeeltä on jyrsitty nahat pois selkärankaa myöten elävän ruokaeläimen toimesta.

Toivon todella ettei noin hairahtanutta käärmeharrastajaa Suomesta löydy.

Vierailija
55/76 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös hamsterit voi joskus syödä toisiaan? 

Voi mutta nuo tais olla eri terraarioissa.

Vierailija
56/76 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin välit poikki kaikkiin niihin kavereihin, koska ihan varmasti joku heistä on hamsterin vapauttanut tai varastanut, kerta hamsteri ei millään itse sieltä terraariosta voi pois päästä. Kukaan ei vaan kehtaa tunnustaa mitään, koska ovat niin kusipäisen selkärangattomia ihmisiä.

Vierailija
57/76 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole vitsi eikä provo mutta oma (ex) kaverini teki saman viljakäärmeelleni. Hädin tuskin puolen vuoden ikäinen mato eli pieni ja kaverini ajatteli päästää pienen vähän lattialle luikertelemaan, kyllähän se siinä karkkiboksissa kärsii. Käärmevauvat ovat todella nopeita ja pieniä joten niitä on lähes mahdotonta saada kiinni tuosta vain.

Kaverista tuli ex ja käärme onneksi löytyi (tosin siihen meni 3vk). Itselläni on lähes 20 vuoden kokemus erilaisista käärmeistä, kaverillani ei päivääkään. Kummallakohan oli parempaa tietoa siitä, mikä sopii vauvakäärmeelle...?

Alanuoli sanasta vauvakäärme. Karmeeta lässytystä.

Vierailija
58/76 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tule mieleen enää mitään, mitä ketjussa ei olisi mainittu. Itse varmaan jankkaisin siitä hamsterista kyllästymiseen asti, usein syyllinen haluaa vaihtaa nopeasti puheenaihetta, koska ei kykene esittämään viatonta ja pelkäisi jäävänsä pidemmässä keskustelussa kiinni. Tosin poikkeuksena löytyy myös taitavat valehtelijat jotka pysyvät rauhallisina paineenkin alla.

Itselle tuli mieleen, että joku olisi silitellyt/pidellyt hamsteria ja kännipäissään unohtanut laittaa sen takaisin terraan kunnolla.

Jos muistat illasta kaiken niin mieti vielä kerran: muistat varmasti että olet noin klo. 23 laittanut tietyn biisin soimaan ja laulanut sitä sohvalla henkilön x ja y kanssa, z ja b pussailivat nurkassa tunteja, korttia pelattiin koko porukalla, jollain tuli nopeasti kiire lähteä kotiin ja kunnollisia hyvästejä ei ehditty sanomaan jne. Älä nyt liian vainoharhaiseksi rupea, mutta itse kelaisin vielä kaikki tapahtumat läpi mitä muistan. Tosin olet tämän varmaan tehnyt jo useasti.

Vierailija
59/76 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa vielä katoamisilmoitus taloyhtiön ilmoitustaululle ja ulos. Jos hamsteri on päässyt ulos asunnosta, ehkä joku on nähnyt sen tai löytänyt.

Vierailija
60/76 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä voisit tuoda ihmisiä missä vain huumeissa kotiisi ja sun eläimille ei kävisi mitään, mutta alkoholia ja lääkkeitä käyttävien lähelle en laskisi mitään pieniä eläimiä. Huumet vie sielun ihmiseltä, mutta alkoholi vapauttaa paholaisen kehoon.

Huumeissa olevat ovat tehneet lapsillekin asioita, joista ei voi edes puhua.

No mutta mitä sekavampia ongelmia ihmisellä on sitä enemmän hyysätään eläimiä. Omat ja muiden lapset taas ovat täysin arvotonta roskaa.