Kaveri varastanut/vapauttanut lemmikkieläimeni
Joku mun 7:stä kaverista on baari-illan jatkoilla luultavasti varastanut kääpiöhamsterini (tai jos ei varastanut niin vähintäänkin vapauttanut niin että se on päässyt karkaamaan ulos). Siis tää kuulostaa just niin absurdilta kun onkin. Mulla oli kaks kääpiöhamsteria omissa terraarioissaan, noi terraariot on 50cm korkeita eikä niissä ole mitään minkä päältä hamsteri pääsisi itse kiipeämään karkuun (terraariot siis sileää ja liukasta lasia joten ei mitenkään mahdollista).
Toinen hamsteri oli kuitenkin jatkoista seuraavana päivänä kadonnut terrastaan. Ei löytynyt mistään (kämppä vaan 30 neliöä eikä täällä oo paljookaa piilopaikkoja, kaikkialta jääkaapin ja uunin takaakin oon varmuuden vuoksi kattonut). Hamsteri on nyt siis joko jonkun kaverini toimesta päässyt karkuun ja jäätynyt kuoliaaksi ulos, tai vaihtoehtoisesti joku kaverini on kuljettanut sen tarkoituksellisesti mukanaan. En oo kellekään kaverilleni kuitenkaan antanut lupaa mennä itsekseen koskemaan tai silittelemään hamstereitani. Mitä mun pitäis tehdä? Elättelen toiveita siitä että hamsteri vois olla vielä elossa varastettuna jonkun kaverini kotona, vai onko tämä vaan toivotonta toiveajattelua? Suututtaa ja itkettää en oikeesti tiedä mitä mun pitäis tehdä. Vaikka se oli "vaan hamsteri" niin se oli mulle kuitenki todella rakas ja tärkeä lemmikki.
Kommentit (76)
Entä jos tämä onkin pelkkä provo, ja me hamsuhuolestuneet lukijat väännetään täällä lähes itkua ja AP kavereineen keksii näitä ja nauraa ruudun takana :((((
Muistin vielä tän keskustelun niin ajattelin päivittää tännekin. Ihan älytön tilanne. Eilen näin mun "kaverin" _AVOMIEHEN_ instagramissa kuvan ihan mun hamterin näkösestä hamsterista (mun tää kadunnu hamsteri on ihan tavallinen valkoinen talvikko joten sen näkösiä hamstereita on toki monia). No soitin sitte samantien tälle miehelle (on sen numero tallella kun joskus kaveri soittanu siitä mulle) ja kysyin että millon he hamsterin ovat hankkineet. No tää mies kertoi että hänen avovaimonsa (mun "kaverini") osti sen pari viikkoa sitten. No siinä vaiheessa mulla ei enää ollut epäilystäkään siitä mit' oli tapahtunut kun ei mun tää "kaveri" ollut edes kertonut mulle hankkineensa hamsteria (mikä itsessään on jo outoa). Soitin tälle mun "kaverille" sitten ja sanoin tietäväni mitä on tapahtunut ja sanoin hakevani hamsterini takaisin heti. Ensin vielä kehtasi olla kuin ei tietäisi mistä oikein puhun, mutta kun sanoin soittavani muuten poliisille varkaudesta, niin tää vastas vaan tyynesti huokasten että milloin ovat kotona että milloin voin hakea hamsterin.
Kun menin sinne oli hamsteri tungettuna johonkin 30cmx30cm muovikippoon ja se eli siellä pelkän puupurun seassa ruokanaan HEINÄÄ. En jääny kyselemään asiasta sen enempää, lähdin vihaisena mitään sanomatta hamsterini kanssa ulos, enkä oo sen jälkeen ottanu mitään yhteyttä tähän "kaveriin". Hamsteri on elossa, mutta laiha ja paljon arempi, ties miten on kiduttanut sitä. Käytin sen eläinlääkärillä tänään aamupäivällä ja vaikutti olevan kaikki kunnossa, paitsi laihtunut aika rajusti, varmaan johtuu heinästä.
Voinko vielä ilmottaa tästä jonnekin? Poliisille, eläinsuojeluun? Tekee niin mieli saada tolle "kaverille" tästä kunnon seuraukset, ei kukaan voi toimia noin törkeesti. Onneksi mun rakas hamsteri pääsi kuitenki elävänä takaisin kotiinsa, olin jo itkenytki useemman kerran luullen sen olleen kuollut.
ap
Kamala tuo sun kaverisi, mutta ihanaa että hamsteri löytyi. Putosi täälläkin kivi rinnalta kun harmitti tämä keskustelu.
Harmi ettet napsassut kuvaa siitä hamsterista siellä todistusaineistoksi. Voit toki ilmankin soittaa poliisille mutta eri asia myöntääkö tää kaverisi tekoaan enää.
Ota äkkiä kuvakaappaukset siitä miehen instasta! Ja lähetät kirjallisesti kopion eläinlääkärilaskusta ja kuvauksen tapahtumista kaverillesi + avomiehelleen (Hei, hamsterini, jonka veitte ilman lupaani kotoani, oli laihtunut pahasti ja jouduin siksi käyttämään eläinlääkärillä. Laskun summa on maksetava välittömästi tililleni XXX). Katso mitä vastaa. Parasta olisivat, että vastaisivat jotain, kieltäytyminenkin voi olla tunnustus, jota voit myöhemmin käyttää apunasi, jos teet rikosilmoituksen.
Ilmoita ap kaikille kavereillesi, joilta asiaa kysyit näin: "Hei ja anteeksi että aiemmin vaivasin hamsterista. Laura (tai mikä olikaan naisen nimi) olikin vienyt hamsterin kotiinsa. Sain hamsterin tänään takaisin, mutta raukka laihtunut huonolla hoidolla, toivottavasti selviää. " Kerro siis lyhyesti mitä kävi, että tietävät varoa ko. psykopaattia, mutta älä itse hauku tms. häntä ekassa viestissä, vaikka kuinka tekis mieli. Stay abowe it.
Mulla on nyt tallella näyttökuva siinä instassa olleesta kuvasta. Ei vielä ainakaan ollu tän mies tajunnu mennä poistamaan. Laitan sille viestin tosta eläinlääkärilaskusta, saa nähdä mitä vastaa. Laitoin jo eilen mun kahelle läheisimmälle kaverille tästä viestiä ja olivat yhtä pöyristyneitä ku minäkin. Ite eivät pahemmin olleet alunperinkään kavereita tän varkaan kanssa.
ap
Ap, päivitä vielä jatkotapahtumia.
Järkyttävää! Ehdottomasti asia poliisille ja toivottavasti "kaverisi" saa sakot ainakin varkaudesta ja joutuu korvaamaan ell-kulut.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää! Ehdottomasti asia poliisille ja toivottavasti "kaverisi" saa sakot ainakin varkaudesta ja joutuu korvaamaan ell-kulut.
Maksimissaan näpistys, eikä joudu korvamaan mitään eläinlääkärikuluja, koska hamsu oli kunnossa, eikä vaatinut lääkäritasoista hoitoa.
Aika hyvä provo :D Melkein samanlainen kuin se 3 vuotta vanha keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Ap, päivitä vielä jatkotapahtumia.
Ei tullut oikein mitään kun en saanut todisteita kokoon tästä jutusta. Ainoa todiste oli mun hamsterin näköinen hamsteri toisen ihmisen instagramissa. Entinen kaveri kieltää tapahtuneen, miehensä taivutellut valehteluun mukaan myös. Pahin ärsytykseni on jo onneksi helpottanut, hamsteri on pulleutunut takaisin normaaliksi ja kaikki onneksi nyt hyvin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä provo :D Melkein samanlainen kuin se 3 vuotta vanha keskustelu.
Olisikin provo niin mulla olis nyt yks kaveri enemmän ja luottamus toisiin ihmisiin ennallaan.
ap
up