Minun taaperoimeväiseni
(2 v 2 kk) lempi-imetyspaikka on juuri sauna. Uimisen jälkeen tulee jano ja nälkä, ja saunassa on ihanan rentouttava olo kellahtaa äidin syliin tisuttelemaan. Harva on se kerta, etten saa jotakin kommenttia imetyksestäni. Oudoksuvia katseita saan tietysti aina. Ne tuntuvat tosi pahalta. Ne tuntuvat pahalta, koska minusta tuntuu pahalta, että oma käyttäytymiseni inhottaa jotakin, vaikka hoidan vain omaa lastani niin hyvin kuin taidan, ja ne tuntuvat pahalta, koska suren sitä, että ihmiset ovat menettäneet niin monissa asioissa kosketuksen "luonnolliseen", vaistomaiseen toimintaan.
Kommentit (39)
iloa, että olisin provo. Meitä ällöttäviä ja ärsyttäviä taaperoimettäviä ja leikki-ikäistäkin imettäviä todella on, ja me pidämme sitä tärkeänä asiana, ja siksi sitä teemme.
imettää yli 2-vuotiasta. Varaa lapsellesi juotavaa ja syötävää uimahalliin mukaan, niin vältyt ansailtuilta katseilta.
2-vuotiaan imettämiseen on moniakin syitä. Googleta vaikka, niin löydät. Annan lapselleni sitä, mitä hän sillä hetkellä eniten haluaa. Saa hän muutakin ruokaa, että siitä ei sinun tarvitse huolehtia. Ap.
P.S. Ei ollut tarkoitus tehdä aloitusta, vaan vastata aiempaan ketjuun, mutta ei onnistunut...
oli heti kiinni. vierotin oman 3,5-vuotiaani kolmisen viikkoa sitten enkä ole uskaltanut vielä esiintyä tisut paljaana ;)
Jopa 6 vuotiaani roikkuu rinnoissa aina kun olen ilman paitaa. (ja siis en enää imetä)
löytää elämäänsä muutakin sisältöä kuin yli-ikäisten lasten imettäminen.
Jopa 6 vuotiaani roikkuu rinnoissa aina kun olen ilman paitaa. (ja siis en enää imetä)
Etkö muuta kommenttia keksinyt. Minulla on itse asiassa liikaakin muuta tekemistä. Mutta onneksi imettämisellekin löytyy aikaa! :-)
Ap
näkeminen aiheutta kaipuuta. Eli ihan luonnollista, että juuri saunassa lapsi haluaa maitoa.
näkeminen aiheutta kaipuuta. Eli ihan luonnollista, että juuri saunassa lapsi haluaa maitoa.
Mutta oma lapseni kyllä haluaa maitoa vielä useita kertoja vuorokaudessa, oli paita päällä tai ei.
Ap.
loppuunkäsitelty, kun asia herättää näin paljon tunteita. Olen todella yllättynyt, että te todella vedätte herneet nenäänne MINUN elämänvalintani tähden. Kerta kaikkiaan. Teidän pitäisi aika kauheita asioita minulle tässä ladella omasta elämästänne, että minä viitsisin siitä suuttua.
Asia ei selvästikään ole loppuunkäsitelty, ennen kuin ihmiset huomaavat, että niille omille vaistoille kannattaisi antaa tilaisuus toimia.
Ap
1v 6 kk iässä tai no minä autoin heitä lopettamaan. Sauna oli tosi kiva paikka imettää...
Molemmat lapset katselevat edelleen kaihoten tissejäni. Isompi on jo 5 v ja haaveilee, että hänellekin kasvaa vielä tissit ja saa imettää.
mutta toisaalta miksi kieltää häneltä asioita jotka eivät ole mitenkään pahaksi hänelle? Enhän minä itseltänikään kiellä sellaisia? Eikö kieltäminen vaan huvin ja vallankäytön vuoksi ole sadismia?
koska imetän parhaillaan, mutta jatkan lukemista, jos joku vielä jotakin haluaa sanoa.
ap
Surullista on, jos vauvaa imettänyt nainen kokee isomman lapsen/taaperon imettämisen oudoksi.
On ymmärrettävää, että imetys, kuten monet muutkin asiat elämässä, voivat kummastuttaa, jos ei sitä itse ole kokenut tai siihen liityy pahoja muistoja (kuten imetyksen epäonnistumisen syystä tai toisesta).
Lapselle äidinmaito on hyödyllistä ravintoa niin kauan kun hän sitä saa. Toivottavasti ap osaat olla välittättä toisten mielipiteistä. 2-vuotias on vielä kovin pieni. Oma imeväiseni täyttää jo 4.
mutta toisaalta miksi kieltää häneltä asioita jotka eivät ole mitenkään pahaksi hänelle? Enhän minä itseltänikään kiellä sellaisia? Eikö kieltäminen vaan huvin ja vallankäytön vuoksi ole sadismia?
lauantai-illan. Tämä aihe jos mikä kirvoittaa aggressioita.