Voiko näpistyksen yrityksestä joutua vankilaan? (tuote alle 50€)
Tuli lappu haastemieheltä että pyydetään käymään. Oli elämäni ainoa tuollainen epätoivoinen teko oli työhaastattelu edessä. Yritin varastaa meikkivoiteen että olisin edes suunnilleen ihmisen näköinen aknenaamani kanssa mutta jäin kiinni. Uskallanko mennä tuonne vai ottavatko samantien kiinni tms?
Kommentit (29)
Et joudu vankilaan näpistyksestä. Todennäköisesti saat sakkoa. Mene ihmeessä tapaamiseen, niin tiedät itsekin, missä asiasi kanssa mennään.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs luulisit? Ei tässä maassa joudu linnaan edes lapsen raiskauksesta.
No kyllä siitä nyt sentään vankilaan joutuu. Toinen asia on, kuinka pitkäksi aikaa.
Sakot tulee, muta jos et niitä sakkoja maksa niin on nykyään sakkomuunnos käytössä ja tulee linnaa
Sakko siitä tulee. Suomen vankilat tarvitsisivat lisä siipiä monta kerrosta jos näpistyksestä tai sen yrityksestä joutuisi vankilaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä siitä nyt sentään vankilaan joutuu. Toinen asia on, kuinka pitkäksi aikaa.
Monesti ne menee ehdonalaisella. Ja raiskaus se seksuaalinen hyväksikäyttökin on, kun lapsesta kyse.
Itse työttömänä mummona (55v), olen alkanut pihistelemään kaupoista. Jos jään kiinni, mitä väliä. Sakkoja ei ole varaa maksaa, mielelläni menisin vankilaan istumaan tuomioni. Saisin hammashoitoa ja sosiaalipuolen palveluita, joita on vaikea muuten saada. Pääsisin ilmaisiin lääkärin tutkimuksiin, joihin ei ole työttömänä varaa. Ehkä vankilassa saisi ikäisenikin töitä, josta maksetaan jopa palkkaakin. Kiitos hallitus.
Elinkautinen edessä. Mutta ajattele positiivisesti: ei enää koskaan murheita työhaastattelun kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti ne menee ehdonalaisella. Ja raiskaus se seksuaalinen hyväksikäyttökin on, kun lapsesta kyse.
No kerropa esimerkkejä, jossa lapsen raiskauksesta on selvinnyt ilman lyhyttäkään vankilatuomiota.
Jos viittat tässä siihen taannoiseen tapaukseen, jossa 10-vuotiaan raiskausta ei katsottu raiskaukseksi, niin se olikin ihmeellinen ja oikeustajun vastainen tuomio. Siitä olen ihan samaa mieltä, ei tässä siitä ole kyse että ketään puolustelisin, todellakaan.
On kuitenkin olemassa myös sellaisia lapsen seksuaalisen hyväksikäytön muotoja, joita ei voi sanoa raiskauksiksi.
Anteeksi nyt, mutta voisiko joku asiantuntija valaista tyhmää minua? Onko meillä yhteiskunnassa tosiaan asiat niin hyvin että jonkun meikkivoiteen näpistysYRITYKSESTÄ haastetaan käräjille? Siellä käräjillä ei ole tähdellisempiä juttuja käsiteltävänä?
Ja sekin 10-vuotaan tosiasiallinen raiskaaja sai kuitenkin vankilatuomion. Että ei sentään ihan vapaalle jalalle jäänyt vaikka vähällä pääsikin.
silloin kun minä olin pieni kirjoitti:
Anteeksi nyt, mutta voisiko joku asiantuntija valaista tyhmää minua? Onko meillä yhteiskunnassa tosiaan asiat niin hyvin että jonkun meikkivoiteen näpistysYRITYKSESTÄ haastetaan käräjille? Siellä käräjillä ei ole tähdellisempiä juttuja käsiteltävänä?
Oikeusvaltiossa ei ole tapana jaella rangaistuksia tuosta noin vaan vasemmalla kädellä kun omasta mielestä joku on syyllisen oloinen.
Ei hätää, et voi joutua vankilaan. Kuten joku jo sanoikin niin jos näpistyksestä tai sen yrityksestä joutuisi vankilaan niin vankilat tarvitsisivat monta lisäsiipikerrosta.
Ei ole mitään rikosnimikettä "näpistyksen yrittäminen".
Eli ei rangaistava teko ollenkaan. Mikä se edes olisi? Jos olet mennyt kassan ohi maksamatta tuotetta on se näpistys tai riippuen olosuhteista ja tuotteen arvosta varkaus.
Jos olet vielä kaupan sisäpuolella, ei se ole mitään, vaikka olisit tunkenut tuotteen hameesi alle.
Eli olet näpistänyt.
Siitä tulee sakot.
Mitään näpistyksen yrittämistä ei lainsäädäntö tunne.
Suomen oikeuslaitos on vitsi. Murhamiehet ja raiskaajat pääsevät minimituomioilla. Talousrikoksista saa pidemmät tuomiot, kuin murhasta. Ensi kertalainen istuu naurettavan lyhyen ajan, 5:n tähden hotellissa, johon saa kaikki palvelut, joista köyhä työtön voi vain haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Suomen oikeuslaitos on vitsi. Murhamiehet ja raiskaajat pääsevät minimituomioilla. Talousrikoksista saa pidemmät tuomiot, kuin murhasta. Ensi kertalainen istuu naurettavan lyhyen ajan, 5:n tähden hotellissa, johon saa kaikki palvelut, joista köyhä työtön voi vain haaveilla.
Aika tehokkaasti hommansa hoitaa kun täällä on rikollisuutta vähemmän kuin lähes missään muualla. Monessa maassa on kovat rangaistukset ja kuolemantuomiot ahkerassa käytössä ja rikollisuus senkun rehottaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse työttömänä mummona (55v), olen alkanut pihistelemään kaupoista. Jos jään kiinni, mitä väliä. Sakkoja ei ole varaa maksaa, mielelläni menisin vankilaan istumaan tuomioni. Saisin hammashoitoa ja sosiaalipuolen palveluita, joita on vaikea muuten saada. Pääsisin ilmaisiin lääkärin tutkimuksiin, joihin ei ole työttömänä varaa. Ehkä vankilassa saisi ikäisenikin töitä, josta maksetaan jopa palkkaakin. Kiitos hallitus.
Et sit vissiin ole ollut koskaan vankilassa? Nykyään resurssit vankilassa ovat todella minimissä. Hamnashoitoa ei todellakaan saa, kuntouttavaa henkilökuntaa (=sosiaalipuolen palveluita) on todella vähän. Heitä pääsee tapaamaan harvoin ja mahdollisuudet hoitaa ihmisten asioits ovat erittäin rajalliset. Ruokaa saa niin, että aamupala on seiskalta, lounas yhdeltätoista ja päivällinen klo 15. Iltapalaksi saat selliisi mukaan yhden keitetyn kanamunan ja pari palaa leipää. Vankipalkka on minipieni ja hinnat kanttiinissa paljon kovemmat kuin normikaupoissa.
En ole itse lusinut, mutta olen työskennellyt vankien kanssa. Ei tulisi pieneen mieleenkään kadehtia heidän olojaan.