Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Me viisikymppiset olemme tasapainoisia ihmisiä, vaikka isä ei osallistunut synnytykseen ja vauvat erotettiin äideistä!

Vierailija
08.12.2017 |

En todellakaan usko että nämä nykyajan narsistien kakarat huippuluomu-metodeineen (lue: keisarileikkaus) ovat yhtä tasapainoisia ja onnellisia kuin me viisikymppiset nykyään.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin silti varmaan onnellisempi, jos olisin lapsena ja nuorena saanut enemmän rakkautta ja positiivista huomiota.

Vierailija
22/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nelikymppinen 70-luvun lapsi ja oon kyllä aloittajan kanssa samaa mieltä. Kyllä huuli pyöreänä katselen näiden nykymammojen touhuja, sain omat lapseni parikymppisenä ja kyllä aika oli silloinkin toinen! Tasapainoinen, ahkera, ei-avuton, työssäkäyvä äiti olen, vaikka isäni ei tod. osallistunut äitini synnytykseen. Olen itse saanut jopa lasteni synttärit kasaan! Ooh! 😮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä mutten tunne ketään 50v joka ois tasapainoinen :D

Katkeria ja ilkeitä ja kiusaajia kaikki.

Vierailija
24/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä menis kehumaan.

Vierailija
25/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ole, olen neuroottinen ja väsynyt ihminen.

t. viiskymppinen

Vierailija
26/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Me viisikymppiset olemme tasapainoisia ihmisiä, vaikka isä ei osallistunut synnytykseen ja vauvat erotettiin äideistä!

Katsos kummaa, minä ole 64-vuotias ja sain esikoiseni 23-vuotiaana. Isä oli mukana synnytyksessä, ja vauva suurimman osan aikaa äidin hoidossa. Yöt tosin vauvalassa mistä tuotiin syömään. Toisen kohdalla isä ei ehtinyt  mukaan, oli sen verran hurjaa menoa! Vauvaa sai pitää vieressä yölläkin jos halusi. Yleensä kaikki halusivat nukkua viimeisen yön sairaalassa ja vauva oli vauvalassa. Sehän oli viimeinen ehjä nukuttu yö pitkään aikaan! Tamä Taysissä.

Ja tasapainoisia? Tjaa-a, tiedä tuota onko Suomessa kovinkaan montaa tasapinoista ihmistä, vanhuksissa, 80-vuotiaissa ja yli, on kyllä enemmän. Elämänkokemus on antanut viisautta ja sydämen sivistystä. 

Vierailija
27/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä tiedä. Seinäjoella on Provinssi ja Tangomarkkinat ja jo vuosia järjestysmiehet on puhuneet että nuoriso senkun fiksuuntuu vuosi vuodelta ja Tangomarkkinat on paljon pahempi kuin Provinssi. Yhtenä vuonna ensiaputeltassa vapaaehtoisena molemmissa ollut lääkintähenkilö avautui lehdessä että ei ikinä enää Tangomarkkinoille. Provinssin nuoriso sen sijaan käyttäytyi siivosti ja kiitti saamastaan avusta.

Muuten varmaan totta, mutta noista kahdesta ainakin minä 50 v menisin mieluummin Provinssiin.

Vierailija
28/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai se onkin noista asioista kiinni. Mitään ei vaikuta nykyinen taloudellinen tila ja työttömyys, epätasa-arvoisuus ja syrjäytymisuhat, vähentynyt yhteisöllisyys ja sellaiset pikkujutut, se on vain väärästä synnytystavasta kiinni.

Tarkoitatko että nykyään elintaso on parempaa kuin koskaan?

Vierailija
29/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta isästäni on hataria muistikuvia lapsuudesta. 

Lähinnä luki hesaria sohvalla maaten ja poltteli Kentiä (sisätiloissa tietysti, kuten oli ajan tapa)

Olen syntynyt 60-luvun puolessa välissä. Isäni oli sivistynyt mies ja on itse asiassa vieläkin, elossa ja 85-vuotias. 

Silloin ei tunnettu edes käsitettä "vanhempien kanssa vietetty aika". 

Omillamme juostiin pitkin ja poikin, joskus kesällä mökillä kyllä käytiin esim. kalassa yhdessä. 

Ihan tasapainoinen olen. Kai se, että tehdään ihan normisti kuten muut, tuottaa tasapainoisuutta. 

Monet saivat selkäänsäkin tuon tuosta ja ihan menestyviä ihmisiä on tullut. Nyt se on epänormaalia ja tällaisen kohteeksi joutuva lapsi on tuomittu syrjäytymään. Tavallinen järkivanhempi ei vain niin tee enää. 

Itse en ole selkään saanut, mutta pikemminkin poikkeus ikäluokassani. 

Vierailija
30/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se on, että mt-ongelmaisia työkyvyttömyyseläkeläisiä on nykynuorissa kymmenkertainen määrä entiseen menoon nähden.

Mutta paha sanoa miksi. Ehkä ennen ei haettu apua, ei tullut diagnooseja ja Kelan avustuksia liukuhihnalta. 

Selvitä ensin onko väite totta. Mihin perustat väitteesi? Oma kokemus ei riitä

Vierailija
31/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo

T. N49

Vierailija
32/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enpä tiedä. Seinäjoella on Provinssi ja Tangomarkkinat ja jo vuosia järjestysmiehet on puhuneet että nuoriso senkun fiksuuntuu vuosi vuodelta ja Tangomarkkinat on paljon pahempi kuin Provinssi. Yhtenä vuonna ensiaputeltassa vapaaehtoisena molemmissa ollut lääkintähenkilö avautui lehdessä että ei ikinä enää Tangomarkkinoille. Provinssin nuoriso sen sijaan käyttäytyi siivosti ja kiitti saamastaan avusta.

Muuten varmaan totta, mutta noista kahdesta ainakin minä 50 v menisin mieluummin Provinssiin.

Sama täällä. Aika paljon pitäisi maksaa, että lähtisin Tangomarkkinoille. Provinssiin voisin hyvin mennä. t. 58 v.

Mun lapsuudessa samassa talossa asuvat vanhemmat ja isovanhemmat tekivät koko ajan töitä, ei lasten kanssa mitään puuhattu, eikä pelattu. Muistan joitakin kesäpäiviä, että isän kanssa mentiin pihassa vesisotaa mutta hän taisi silloinkin olla kastelemassa puutarhaa ja kasvimaata. Naapurin muksujen kanssa leikittiin eikä meidän puuhia paljon seurattu. Pyörittiin missä pyörittiin, ei ollut kännyjä, ei pyöräilykypäriä eikä turvavöitä. Mökkireissuilla istuttiin siskon kanssa kuplavolkkarin takaikkunan kolossa. Selkään saatiin jos oli aihetta ja joskus muutekin. 8-vuotiaana muistan saaneeni viimeisen kerran risusta kintuille. Systeri sai vielä teininä koiranremmistä. Nyt ollaan tosiaan 60 v eikä olla mitään vaille jääty eikä olla katkeria mistään.

Vierailija
33/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se on, että mt-ongelmaisia työkyvyttömyyseläkeläisiä on nykynuorissa kymmenkertainen määrä entiseen menoon nähden.

Mutta paha sanoa miksi. Ehkä ennen ei haettu apua, ei tullut diagnooseja ja Kelan avustuksia liukuhihnalta. 

Selvitä ensin onko väite totta. Mihin perustat väitteesi? Oma kokemus ei riitä

Ei ole palstan tarkoitus linkitellä tutkimuksia. Jos epäilet niin googlaa itse. 

Jotenkin ei jaksa tuollaisia, jotka eivät seuraa aikaansa edes vähän. Ihan mediassa on tästä ongelmasta puhuttu laajalti. 

Vierailija
34/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä mt-ongelmaisia, persoonallisuushäröisiä ja muita sekopäitä on riittämiin teissä viisikymppisissäkin, moni vain verhoutuu valheellisen vahvuuden alle.

Totta. Mutta ei meissä prosentuaalisesti ole mt-ongelmallisia enempää kuin nuorissakaan.

Niin. Koska terapia ja kaikenmaailman sykiatrit ja sykologit on vaan hulluille!

Välttelette häpeän pelossa diagnosoitavaksi menoa kuin ruttoa, eihän nyt työssäkäyvällä voi mitään ongelmia olla! Moni ikäisemme myös täysi (työssäkäyvä)alkoholisti.

Kaikista häiriintyneimpiä tuntuu olevan juurikin ikäluokka välillä 50-70-vuotiaat. Ihan ymmärrettävää kyllä miksi. Jättihän se sota vanhempiinne rankat jäljet, ja te (kuten me teidän lapsennekin) kärsimme vielä seurauksista.

Vierailija
35/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen jos ei pärjännyt koulussa joutui apukouluun. Kansakoulun jälkeen tyhmemmät ja köyhät meni kansalaiskouluun ja sieltä ehkä amikseen, fiksummat ja varakkaat oppikouluun. Jako oli silloin jo selvä, eikä yritetty tasapäistää kaikkia heikompien ehdoilla.

Vierailija
36/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoi ja sanonko mikä?

Eivät vanhemmat ole yhtään parempia kuin nuoretkaan.