Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jäi kiinni pettämisestä ja nyt hänen käytöksensä on ALA-ARVOISTA!

Vierailija
08.12.2017 |

Kuulin ystäviltäni, että mieheni on pettänyt minua selkäni takana. Olo on nöyryytetty, tuntuu että kaikki nauravat minulle vaikka tiedän, että tuskinpa oikeesti. Tilanne meni niin, että eilen illalla laitoin miehelleni töihin viestin, että tiedän kaiken. Hän vastasi viestiini ainoastaan "Selvä". Ei mitään muuta. Ei olla juteltu tämän jälkeen sanaakaan, eikä mies myöskään tullut yöksi kotiin.

Meillä on yhteinen tuttavapariskunta, jonka luona mieheni on punkannut viime yön. Tuttavapariskunnan vaimon kanssa soittelin tänään, joka sanoi että mieheni on täysin "paskana" ja selittänyt tuttavilleni, ettei tiedä miksi teki niin ja haluaisi elää mun kanssa. Mitä tämä on? Miksi hän menee puhumaan näitä tuttaville, mutta on minua kohtaan kusipää ja välinpitämätön heti narahdettuaan?

Ja lisäys: EN ole ottamassa miestä enää takaisin. Mutta olisin odottanut vähän kunnioittavampaa käytöstä. Miehen käytös tekee tästä sata kertaa pahempaa. Ihan fyysisestikin sattuu nyt sydämeen. Lapsia ei onneksi ole.

Kommentit (219)

Vierailija
181/219 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä erosin aikanaan pitkästä suhteesta sen takia, että puoliso petti, yritti salata pettämisensä, mutta ei tehnyt sitä kovin onnistuneesti. Yritin aikani keskustella hänen kanssaan siitä, mikä suhteessamme meni pieleen, kun näin kävi. Lopulta jouduin toteamaan, että en saa puolisosta mitään sellaista selitystä irti, joka selvittäisi tilannetta minulle mitenkään oikeasti. Niinpä keskityin puhumaan vain käytännön asioista: mitä yhteiselle asunnolle tehdään, miten yhteiset tavarat jaetaan, millainen aikataulu.

Puolison kanta oli, että näin tässä vain kävi. Siihen oli tyytyminen - ja omaakin oloa helpotti, kun päätin että ok, jatkanpa tästä sitten ihan omaa elämääni eteenpäin. Toki surun ja menetyksen aaltoja tuli vielä pitkään jälkeenkinpäin, annoin niiden tulla ja mennä. Mutta hämmästytti itseänikin, miten pian päästin irti, ja miten suuri helpotus se oli.

Tämä näin omana kokemuksenani. Ap tekee kuten parhaaksi katsoo.

Se on aina parasta, kun onnistuu oivaltamaan sen, että kaikki on loppujen lopuksi kiinni omasta suhtautumisesta asiaan. Totta kai tilannetta helpottaa, jos toinen suostuu/osaa puhumaan ja tavallaan auttamaan eteenpäin, mutta kun tajuaa, että kukaan ei ensinnäkään, paskasta oharista huolimatta, ole minulle velkaa yhtään mitään selitystä (vaikka haluaisin) ja toisekseen, se selitys tuskin kuitenkaan olisi sellainen, minkä aidosti hyväksyisin syyksi kaltoin kohtelulle. Niin jos sitä selitystä ei ole edes tulossa, niin koittaa vaan saada oman pään sisäisen järjestyksen sille mallille, että näin tapahtui ja tästä minun on näillä eväin jatkettava omaa elämääni eteenpäin.

Vierailija
182/219 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, että "häpeä oli liian suuri" vasta kun jäi kiinni. Itse pettämisen jälkeen kuitenkin tuli muina miehinä kotiin yöksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/219 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on nyt ehtinyt pari päivää miettiä mitä sanoo ja antanut ap:n muhia yksin epätietoisuuden kanssa.

Pettäjät eivät ikinä yleensä myönnä mitään ennenkuin on ihan pakko ja silloinkin vain niin vähän kuin mahdollista. Juttu alkaa aina että se toinen nainen/mies suorastaan väkisin tunki seuraan vaikka oikeasti itse oli aloitteen tekijä. Sitten koko homma oli vain pientä pussailua ja mitään muuta ei tapahtunut vaikka olisi kuukausi kaupalla pantu.

Vierailija
184/219 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella, että mies olisi noin monta päivää pois kotoa, eikä uskaltaisi kohdata sinua, jos pussaamista pahempaa ei ole tapahtunut (vaikka pussaaminenkin on pettämistä, mutta pienempi paha, kuin seksi). Tai sitten miehesi on todella pelkuri ja munaton! Tosin hänellä on nyt ollut monta päivää aikaa miettiä, kuinka paljon suostuu kertomaan ja sopia mahdollisesta tarinasta kavereidensa kanssa. Selittikö mitenkään, minkä takia ei tullut heti kotiin selvittämään asioita? Tai soittanut/lähettänyt viestejä? Oliko nainen ihan joku tuntematon vai minkä takia istui miehesi pöydässä?

Tämä.

Ei kukaan häippää päiväkausiksi kotoa pelkän pussailun vuoksi todellakaan.

Mies on viettänyt ajan keksimällä peitetarinaa ja kuulostellut ensin välikäsien kautta, mitä ap tietää. Säikähti ensin tekstaria, kun luili ap:n tietävän enemmänkkn.

Tulee myös mieleen, että kuka se nainen oli. Toki mies väitt vieraaksi, mutta oliko tosiaan, jos istui pöytäseurueessa. Ehkä heillä on ollit vaikka mitä vipinää ennen tuotakin jo. Mies siis luuli ensin tekstarista, että ap tosiaan tiesi "kaiken".

Vierailija
185/219 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

175, hyvä idea! Mulla ei käynyt mielessäkään toi. Mutta näkyykö sieltä tiliotteesta muka kellonaika? Siis jos vaikka olisi maksettukin mieheni tililtä. Kysyn asiaa illalla.

174, mies sanoi siis että ei tiennyt minun epäilleen seksiä. Tietää kuitenkin että mun suhtautuminen kaikenlaiseen fyysiseen pettämiseen (jota myös pussailu on) on todella jyrkkä ei. Sanoi että käyttäytyi idioottimaisesti kun vetäytyi omaan kuoreensa mutta tiesi kuulemma heti etten anna anteeksi pussailuakaan.

-ap

Mun on valitettavasti todettava, että tämäntyyppiset kommunikoijamiehet, jotka pettävät, eivät todellakaan myönnä heti kaikkea tapahtunutta. Jokainen asia täytyy inttää ja kiskoa vähä vähältä esiin, vaikka olisi niin paljon helpompi sanoa koko totuus heti alussa. Ja sitten kun aikaa on jo kulunut ja saatkin jostain syystä tietää, ettei se ollutkaan vain "viatonta pussailua", niin fiilis on sanoinkuvaamaton. Ei ole annettu kaikilla tiedoilla mahdollisuutta tehdä itse johtopäätökset suhteen jatkosta.

Ja niin kuin joku sanoikin, miehellä on ollut itsekseen rauhassa aika miettiä, mitä tässä (pienesti) selittelisi. Tai sanotaan nyt vaikka, että kyseessä olisi ollut vain pussailu, onko silti inhimillistä (tekstarista huolimatta) jättää puoliso tietopimentoon ja kärvistelemään sydänsurussa ja pettymyksessä yksin päiväkausiksi oman teon takia? Minusta helvetin raivostuttavaa ihmistyyppiä nämä, jotka ryömivät johonkin koloon kun tulee vaikeuksia, kun "eivät osaa käsitellä asiaa" tai "et kuitenkaan antaisi anteeksi". Ei anna kovin vahvaa kuvaa henkilön ihmissuhdetaidoista.

Vierailija
186/219 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko mä ainoa joka on sitä mieltä että ap:n ei kannata tämän takia päättää parisuhdetta? Jossain keskustelun alussa sanoi että suhde on ollut hyvä. Ymmärrän että pettäminen on kamala asia mutta oletko sitä varten valmis uhraamaan kaiken?

Vierailija
187/219 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä ainoa joka on sitä mieltä että ap:n ei kannata tämän takia päättää parisuhdetta? Jossain keskustelun alussa sanoi että suhde on ollut hyvä. Ymmärrän että pettäminen on kamala asia mutta oletko sitä varten valmis uhraamaan kaiken?

Ongelmana tässä tapauksessa ei olekaan pelkkä pettäminen, vaan miehen epäkypsä käytös sen jälkeen. Mokata hyt itse noin pahasti, mutta sitten vielä jättää oma nainen murehtimaan sydänsuruissaan ja ahdistuksessaan päiväkausiksi. En antaisi anteeksi.

Vierailija
188/219 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies sanoo tekevänsä mitä tahansa asioiden korjaamiseksi, niin onko hänellä jotain käytännön ajatuksia siitä, miten se olisi? On kovin helppo luvata mitä tahansa, koska ei se vielä tarkoita mitään.

Ikuisuuden verran voidaan vääntää siitäkin, onko kännissä pussaaminen pettämistä vai ei. Tässä tapauksessa mies on ilmeisimmin tiennyt, että naisen mielestä on, ja silti mennyt tekemään juuri näin tuttujen nähden. Tulee väistämättä mieleen, että mies on joko vähän tyhmä tai todella törkeä.

Vierailija
189/219 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmat käänteet? Ap?

Vierailija
190/219 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ole niin, että päädyitte takaisin yhteen, ap?

Vierailija
191/219 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaapee?

Vierailija
192/219 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä samoja vaimoprovoja! Eikö sulla oo hyvä nainen muuta tekemistä!

Vierailija
193/219 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan nyt usko että mies olisi paniikissa ollut pari päivää tuttujen luona paossa pari päivää jonkun kännipusun vuoksi?

Mies luuli että ap tietää "KAIKEN" mutta kun hoksasi ettei ap tiedä oikein mitään niin uskalsi palata kotiin selittelemään.

Vierailija
194/219 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan nyt usko että mies olisi paniikissa ollut pari päivää tuttujen luona paossa pari päivää jonkun kännipusun vuoksi?

Mies luuli että ap tietää "KAIKEN" mutta kun hoksasi ettei ap tiedä oikein mitään niin uskalsi palata kotiin selittelemään.

Siis mieshän kuuli vasta täällä kotona tämän minun versioni. Eli silloin kun tuli kotiin, niin luuli että se minun tekstiviestini koski sitä pusuttelua ja sylissä istumista.

-ap

Vierailija
195/219 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No päivitä nyt tilanne, ap.

Vierailija
196/219 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja joku kysyi uusia käänteitä, niin eipä ole mitään kovin mielenkiintoista tapahtunut. Miehen nettipankissa näkyy kyllä tämä taksimaksu mutta kellonaikaa en löydä. Jos joku tietää miten sen saa op:n nettipankissa näkyviin, niin saa kertoa. Ainakaan puhelimen sovelluksella ei näy kuin päivämäärä.

Tänään ollaan keskusteltu pitkän aikaa, mutta enpä tiedä. Ehkä en enää nyt niin jyrkkä ole kuin olin alussa. Mutta onhan tämä perseestä kun en tiedä saanko totuutta mitenkään ikinä selville.

-ap

Vierailija
197/219 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vain uskoisi miestäsi? Jatkatte suhdettanne normaaliin malliin ja sanot miehelles et jos jää kiinni vielä yhdestäkin vastaavanlaisesta teosta niin lusikat menee jakoon. Ite antaisin yhden mahdollisuuden.

Vierailija
198/219 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksista saat uuden kuitin kellonajoilla..

Vierailija
199/219 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Ai meinaatko että ap vielä soittaisi taksille ja kysyisi kuittia miehensä taksimtkasta?

Vierailija
200/219 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Ai meinaatko että ap vielä soittaisi taksille ja kysyisi kuittia miehensä taksimtkasta?

Todellakin näin tarkoitan. Tai ap:n pitäis laittaa mies soittaa ja pyytää kuittia siitä.