psyk sh
Käsittelemätön hyväksikäyttötrauma nousi pintaan, ja turhan monen mutkan jälkeen sain ajan psyk hoitajalle. Mutta hän olikin raskaana, eikä halunnut kuulla mitään pahaa, hoki vaan että lapsilla täytyy olla turvallinen koti, lapsilla täytyy olla turvallinen koti. Miltä kirjekurssilta näitä valmistuu? Fyysisiin vaivoihin saa asiallista apua, mutta psyk vaivoja ei vaan välitetä hoitaa. Luin kyllä seri-keskuksesta, mutta siellä autetaan vaan uusia tapauksia. Aiemmin traumatisoituneet joutuvat pärjäämään yksin. Valtion intressit on aivan muualla.
Kommentit (12)
Psykiatrian puolella on työssä paljon sellaisia, joilla itsellään on ongelmia.
Ja myös niitä joilla ei ole elämää, vaan motiivi on jonkinlainen oman tyhjyyden kompensointi. Ja myös laiskuus, kun ei tarvi käsillä tehdä mitään.
Myöskään hoitovirheitä ei voi osoittaa kuten fyysisissä sairauksissa, joten siinä oikein sadistin unelmaduuni.
No eihän noista pyskiatrisista sairaanhoitajista ja niiden "keskusteluavusta" ole mihinkään, koskaan ollut. Mene psykologille jos apua haluat.
Sano, että haluat toisen hoitajan.
Vierailija kirjoitti:
No eihän noista pyskiatrisista sairaanhoitajista ja niiden "keskusteluavusta" ole mihinkään, koskaan ollut. Mene psykologille jos apua haluat.
Joo eipä ole, kokeiltu on.
Vierailija kirjoitti:
Psykiatrian puolella on työssä paljon sellaisia, joilla itsellään on ongelmia.
Ja myös niitä joilla ei ole elämää, vaan motiivi on jonkinlainen oman tyhjyyden kompensointi. Ja myös laiskuus, kun ei tarvi käsillä tehdä mitään.
Myöskään hoitovirheitä ei voi osoittaa kuten fyysisissä sairauksissa, joten siinä oikein sadistin unelmaduuni.
Tämä on totta. Näissä työyhteisöissä kun on normaalia enempi kipeää sakkia töissä, niin työilmapiirikin usein on kauhea. Oileasti ei osata kohdata niitä omia tai työyhteisön ongelmia,ei sen paremmin esimiehetkään, joten miten onnistuu ammattitaitoinen hoitotyö??
Mun hoitsu on koko ajan koneella ja sieltä "huutelee" itsestäänselvyyksiä. Todella hieno kohtaaminen.
Totuus on että heillä vaan ei ole tarpeeksi älyä mielen ongelmien ymmärtämiseen. Kylmä fakta.
Minä kävin vuosia sitten psykologilla pahojen tunnelukkojen sekä posttraumaattisen stressioireyhtymän takia. Mitään konkreettista apua tai vinkkejä, joita hyödyntämällä olisin voinut oppia käsittelemään tunteitani, en saanut. Psykologi alkoi heti tyrkyttää ratkaisuksi poikaystävän hankkimista ja vihjaili asiasta hihitellen lähes joka tapaamisella. Hänen ainoa huolenaiheensa oli se, etten hänen mukaansa uskalla rakastua. Hän ei muutenkaan osannut olla lainkaan objektiivinen ja hänen minulle räätälöimänsä "ratkaisut" olivat aivan mielivaltaisia. Esimerkiksi yhdellä kerralla hän painosti minua ryhtymään myyntiedustajan työhön ja toisella kertaa taas minut olisi väkisin pitänyt saada kuntouttavaan työtoimintaan.
Tl;dr: psykiatrian alalla on kummallisia ja ammattitaidottomia ihmisiä töissä, koulutuksesta ja ammattinimikkeestä riippumatta
On tutkittu paljon terapiasuhteen vaikuttavilta tekijää, terapeutin ja asiakkaan suhdetta...Asiasi kuulostaa vakavalta, oletko miettinyt ihan KELA- korvattavaa terapiaa? Jos mahdollista varaa koeistunto useammalta terapeutilta, myös eri suuntausten edustajilta ja päätä sitten vasta.
Olen pahoillani saamastasi kohtelusta!
Monta opintopistettä niillä on tota mielenterveystyötä?
Olen itse mielisairaanhoitaja ja siitä jatkanut psykiatriseksi sairaanhoitajaksi. Täytyy sanoa, että vähissä ovat he joiden potilaaksi itse toivoisin. Ei meillä ole ihmeaseita vaikeisiin ongelmiin. Työryhmän psykologit taasen ovat omissa maailmoissaan teoriansa kanssa. Kirjoittavat älyttömän hienoja lausuntoja, mutta siihen se jää.
Psykiatriassa osastoilla ei nähdä miten vaikeita asioita sairauden seuraukset ovat. Esim juuri kukaan pidempään hoidossa ollut ei pysty opiskelemaan tai työllistymään normaalisti eikä juuri tuettuna. Valmistuin - 83 ja olen nähnyt yhden työllistyneen sch potilaan, hänkin vahvan kodin turvin. Hoidossa taas ajettiin, että ei kun yksin yksiöön asumaan ja irti perheestä. Se ajattelu on ihan perseestä
Eihän siitä saa arvostella, jos käydään sen perusteella töissä miten äitiysavustukset saadaan.
Ei siinä ole asiakkailla mitään väliä. Päinvastoin, miten avunhakijat kehtaa häiritä laskelmoijaa, jolle on tärkeää vain oma vulva.
Vika on huonossa johtamisessa: esimies voisi sanoa niille, kun eivät itse tajua.
Eikä kaikkien tarvisi edes lisääntyä, kun ei ole työmoraalia.