Mies jäi kiinni pettämisestä ja nyt hänen käytöksensä on ALA-ARVOISTA!
Kuulin ystäviltäni, että mieheni on pettänyt minua selkäni takana. Olo on nöyryytetty, tuntuu että kaikki nauravat minulle vaikka tiedän, että tuskinpa oikeesti. Tilanne meni niin, että eilen illalla laitoin miehelleni töihin viestin, että tiedän kaiken. Hän vastasi viestiini ainoastaan "Selvä". Ei mitään muuta. Ei olla juteltu tämän jälkeen sanaakaan, eikä mies myöskään tullut yöksi kotiin.
Meillä on yhteinen tuttavapariskunta, jonka luona mieheni on punkannut viime yön. Tuttavapariskunnan vaimon kanssa soittelin tänään, joka sanoi että mieheni on täysin "paskana" ja selittänyt tuttavilleni, ettei tiedä miksi teki niin ja haluaisi elää mun kanssa. Mitä tämä on? Miksi hän menee puhumaan näitä tuttaville, mutta on minua kohtaan kusipää ja välinpitämätön heti narahdettuaan?
Ja lisäys: EN ole ottamassa miestä enää takaisin. Mutta olisin odottanut vähän kunnioittavampaa käytöstä. Miehen käytös tekee tästä sata kertaa pahempaa. Ihan fyysisestikin sattuu nyt sydämeen. Lapsia ei onneksi ole.
Kommentit (219)
Kerjää sääliä tuttavilta, ei sen kummempaa.
Noh, mun mielestä sä teit nolosti kun tekstarilla tuon ilmoitit miehelle. Mies on kauhuissaan eikä oikein tiedä mitä sanoa ja sitä hävettää ja kaduttaa. Siksi toimii noin. Täällä on muutama sanonut että anna sille aikaa selvittää ajatuksiaan, ettei puhu mitä sylki suuhun tuo sut nähdessään. Samaa mieltä olen tuosta.
Ja en puolustele miestä, ylipaskan tempun on tehnyt! Mutta tosiaan sultakin olisi ollut fiksumpaa oottaa sitä miestä kotiin ja paukauttaa sitten sille että tiedät.
Kyllä sä tästä selviät vaikka aluksi lujille ottaakin.
Kyssäri sulle ap, kuinka kauan olette olleet yhdessä? ja oletteko miten kauan asuneet yhdessä? onko seksi elämä ollut vilkasta vai viileää ennen pettämistä?? Minä olen sitä mieltä että jos on tarvetta pettää, silloin ei suhteessa kaikki ole enää ok, jos kaikki on hyvin, ei kolmatta mahdu suhteeseen!
Voitko päivittää tänne jos miehestä kuuluu jotain. muakin alkoi kiinnostamaan mikä ajaa ihmisen käyttäytymään omaa rakasta kohtaan noin. Ymmärtäisin tuon jos ei rakastais mutta miehet harvoin tuttavapariskunnille tai muillekaan tutuille puhuu tunteistaan joita ei oikeasti ole olemassa. terveisin, petetyksi tullut itsekin
Ihanko totta täällä jotkut syyttää että ap on nyt mennyt tekemään väärin kun on laittanut miehelle tekstiviestin? Siis ihanko tosissanne syytätte nyt petettyä tästä tilanteesta? Olen itsekin tullut petetyksi ja voin sanoa että sillä hetkellä kun sain tietää, multa katosi järki hetkeksi. Mutta noh, jos on kieroutunut ihminen niin tuollaiset kieroutuneet ajatukset petetyksi tulleen syyllisyydestä on sitten kai ihan normaaleja.....
Vierailija kirjoitti:
Kyssäri sulle ap, kuinka kauan olette olleet yhdessä? ja oletteko miten kauan asuneet yhdessä? onko seksi elämä ollut vilkasta vai viileää ennen pettämistä?? Minä olen sitä mieltä että jos on tarvetta pettää, silloin ei suhteessa kaikki ole enää ok, jos kaikki on hyvin, ei kolmatta mahdu suhteeseen!
Voi että mua kyrsii tämä ainainen "jos suhde on kunnossa, kolmatta ei siihen mahdu"! Nojoo, jos suhde ei oo kunnossa, sitä yritetään kunnostaa ja tyytymätön osapuoli on vastuussa siitä että tuo tyytymättömyytensä ilmi. Jos homma ei ala pelittää niin silloin lähdetään siitä suhteesta. EI petetä ja sälytetä syytä toisen niskoille.
Siis se syy voi tosiaan olla toisessa mutta minkä hiton takia siinä suhteessa sitten roikutaan ja käydään p***ssa muualla?? Kun yksinkertaista olisi sanoa ensin heipat ja sitten kiehnata muiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tarkoittaa sitä, että syy ei ole hänessä, kenen kanssa ap:n mies petti vaan miehessä suhteessa ap:n kanssa.
Ap ei ehkä toiminut fiksuimmalla tavalla - en syyllistä. Mutta ehkä juuri siksi on ihan hyvä nyt vähän vetää henkeä ennen kuin ryhtyy tunteen sokaisemana johonkin väkivaltaiseen välienselvittelyyn.
Voi myös olla että toi on niin tukala tilanne sille tuttava naiselle ja säälii sinua niin on vähän niinkun "lohduttaakseen" sinua liioitellut miehen katumusta ja paskana olemista.
Vierailija kirjoitti:
Lässynlää, petettyjä on turha syyllistää. Jos suhteessa on ongelmia, ne selvitetään, eikä mennä panemaan vieraita. Toisekseen, ne vieraisiin ajavat "ongelmat" voivat olla pelkkää jännityksen hakua. Kotona sitten vedetään rakastuneen puolison roolia.
Vierailija kirjoitti:
Noh, mun mielestä sä teit nolosti kun tekstarilla tuon ilmoitit miehelle. Mies on kauhuissaan eikä oikein tiedä mitä sanoa ja sitä hävettää ja kaduttaa. Siksi toimii noin. Täällä on muutama sanonut että anna sille aikaa selvittää ajatuksiaan, ettei puhu mitä sylki suuhun tuo sut nähdessään. Samaa mieltä olen tuosta.
Ja en puolustele miestä, ylipaskan tempun on tehnyt! Mutta tosiaan sultakin olisi ollut fiksumpaa oottaa sitä miestä kotiin ja paukauttaa sitten sille että tiedät.
Jos kuvittelee elävänsä onnellisessa suhteessa ja saa kuulla toisen pettäneen, vaatii kyllä äärimmäistä mielenhallintaa toimia heti alusta lähtien harkitusti ja järkevästi. Aika suuri osa ihmisistä taitaisi kyllä tuossa tilanteessa tehdä kuten ap ja lähettää sen tekstarin tai soittaa.
(Joo, itse en lähettänyt, sen sijaan haudoin tietojani ja tarkkailin tilannetta alun neljättä kuukautta. Sitten kerroin miehelle, että tiedän. Ei sekään tervettä ollut, mutta toisaalta mä jo tiesin, että meidän suhde ei ollut kovin hyvissä kantimissa.)
Vierailija kirjoitti:
Minä en oo koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka tekee noin että kun itse on tehnyt väärin niin vetäytyy pois eikä edes YRITÄ sopia tai selittää. Ihan ala-arvoista käytöstä kuten otsikossasi sanotkin. Mitä meinaat nyt tehdä? Odotatko että mies ottaa yhteyttä? Mitä jos siihen menee viikkoja?
Tämä. Eräs eksäni jäi todella isosta valheesta kiinni ja kun sain tämän tietooni, MIES ei ottanut minuun yhteyttä viikkokausiin. Ei anteeksipyyntöä, ei mitään. Emme edes virallisesti sopineet eroavamme, mutta pariin kuukauteen emme olleet missään tekemisissä.. Lopulta mies yhtäkkiä otti yhteyttä ja surkutteli miksen anna hänelle anteeksi jne. Hän ei ikinä pyytänyt anteeksi! Selitteli vaan asiaa miten se oikeastaan oli minun vikani eikä hän tehnyt mitään väärää. Juu eksäksi jäi.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä ollaan oltu 3 vuotta ja asuttu 2 vuotta. Seksielämä ollut meillä aina hyvä ja seksiä on noin 5-6x/viikossa. Suhteen alussa oli vielä tätäkin enemmän. Eli en jaksa uskoa nyt, että syy pettämiseen olisi meidän seksielämä. Ollaan vuosien saatossa opetettu toisillemme, mistä kumpikin tykkää. Ollaan molemmat kokeilunhaluisia ja aina puhuttu siitä, että on ihanaa kun on niin suuri seksuaalinen vetovoima kaiken henkisen yhteyden lisäksi. -ap
Vierailija kirjoitti:
Tunnen useita ihmisiä, jotka pettävät hyvässä parisuhteessa. Todennäköisesti sinäkin.
Varo vaan kun mies tulee takas kotio, niin se voi hakata sut kunnolla ja viedä kaiken irtaimiston jonnekin piiloon myytäväks. Näin kävi yhdelle tutulle.
Vierailija kirjoitti:
3: Ensinäkään et tiedä meidän suhteestamme mitään, niin on typerää kommentoida minua naurettavaksi. On kyllä totta, että mies on ollut monella tapaa aivan ihana ja suhteemme oli upea. Aikaisemmin on kohdellut minua hyvin. Kuten joku kirjoittaja epäili, niin on kyllä erittäin huono puhumaan tunteistaan. Minulle pettäminen on ylitsepääsemätön asia. En ikinä tule katsomaan miestäni enää samoin kuin ennen. En pysty edes miettimään sitä hänen tekoaan sen tarkemmin, koska alkaa fyysisesti oksettamaan. Olen eilisestä asti valvonut ja miettinyt, että voitaisko me löytää mitään keinoa, millä tämä asia selätettäisiin. Nyt kun mieheni käytös on tuollaista kun on, niin yhä enemmän vahvistuu se tunne, että tämä oli meidän tarinan loppu. Mies istuu tälläkin hetkellä töissä tai tuttavapariskuntamme luona ajatellen itsekkäästi vain omaa pelkoaan. Hänellä olisi mahdollisuus ajaa kotiin ja edes koittaa selittää. -ap
Nyt kyllä sinä ajattelet itse ainakin yhtä itsekkäästi kuin mies. Olet tehnyt hänestä suhteenne kannattelijan, ja kuvailet omia tunteitasi kuin pikkulapsen raivoa ja häpeää. Samalla kuitenkin raivoat hänelle kuin koulupojalle että hänen pitäisi tulla tunnustamaan syntinsä samalla kun hänen pitäisi olla isäsi, joka kantaa vastuunsa.
Eli teillä ollaan sekä lapsen että vanhemman roolissa molemmat, miten lienee sen aikuisen roolin laita, onko sitä kummallakaan? Kyetäänkö miettimään, tuleeko kumpikin kuulluksi riittävästi tarpeineen? En näe tässä lainkaan rakastavien ihmisten reaktioita, mutta paljon pelkoa, molemmin puolin.
Kuuntele viisikymppistä, joka on eron jälkeen alkanut miettiä asioita avarammin. Olette molemmat sekä lastanneet toistenne niskaan vastuun omasta hyvinvoinnistanne, että ripustautuneet luottamaan, että toinen on peruskallio. Se on pitemmän päälle liian raskas taakka kantaa, ja alatte elää strömsötodellisuudessa, hymistellen.
Mistä tiedän tämän - koska kerrot tajuavasi nyt, että olet juhlinut jotain mitä ei ole. Tämä voisi herättää sinussa häpeän siitä, että olet valinnut kauniin valheen sen sijaan, että olisit tehnyt helpoksi rehellisyyden, mutta häpeätkin sitä, että sinut on häpäisty. Tämä kertoo minulle, ettet ole tottunut elämään aikuisen roolissa suhteessanne, vaan olet livennyt sekä lapsen että vanhemman rooliin. Molemmat tappavat suhteen hiljalleen.
En kuitenkaan syytä sinua tästä kaikesta, tässä maassa miehet tekevät paljon töitä väistelläkseen sitä mahdollisuuttakin, että liitto tukisi molempien aikuisuutta.
Kyllä, olen alkanut katua eroani nyt kaksi vuotta myöhemmin. Nyt minulla on riittävästi etäisyyttä pitkään liittomme, että näen miten tuhosimme sen itse. Tosin, näitä oivalluksia ei olisi ollut mahdollista saada niin kauan kuin hukuimme hiljaa itsekeittämäämme liemeen. Valitettavasti paluu on liian myöhäistä nyt.
Ota aikalisä, itke ystävälle, hauku hänelle mies pystyyn, vanno kauheaa kostoa. Mutta jos teillä on lapsia, menkää pariterapiaan, pyydän sitä.
Että senmoinen satu tällä kertaa.
Mun exäni myös petti, mutta ei ole vielä tähän päivään mennessä selittänyt mitään tai pyytänyt anteeksu, koitti kyllä syyllistää minua. Minä muutin seuraavana päivänä kaverin luo hetkellisesti ennen, kuin löysin oman kämpän, niin äijä vaan lähetti viestin, ettei voi tulla katsomaan, kun pakkaan tavaroita :D kun hain vielä loppuja tavaroita, niin hän ei oikeastaan reagoinut mitään... Oli vaan hiljaa. Taisi olla vaan onnellinen ja helpottunut, että lähdin pois, että pääsee panemaan tätä uutta tuttavaansa kaikessa rauhassa. Onneksi ei ollut lapsia tai mitään yhteistä omaisuutta. 3 vuotta asuttiin yhdessä ja meidän suhteessa oli oikeasti kaikki hyvin, paitsi viimeinen kuukausi, jolloin tapasi tämän toisen naisen ja kävi panemassa.
Minusta käytös on ns. narsistista. Kohtelee lähimpiään paskasti, tärkeämpää on että mitä muut hänestä ajattelevat. ole nyt varovainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kuvittelee elävänsä onnellisessa suhteessa ja saa kuulla toisen pettäneen, vaatii kyllä äärimmäistä mielenhallintaa toimia heti alusta lähtien harkitusti ja järkevästi. Aika suuri osa ihmisistä taitaisi kyllä tuossa tilanteessa tehdä kuten ap ja lähettää sen tekstarin tai soittaa.
(Joo, itse en lähettänyt, sen sijaan haudoin tietojani ja tarkkailin tilannetta alun neljättä kuukautta. Sitten kerroin miehelle, että tiedän. Ei sekään tervettä ollut, mutta toisaalta mä jo tiesin, että meidän suhde ei ollut kovin hyvissä kantimissa.)
Nojoo, olet oikeassa. Eipä sitä kyllä tuommosessa tilanteessa ihan osaa pitemmälle miettiä tunnekuohuissa. Enkä tarkoittanut millään tavalla syyllistää ap:tä, mies tässä väärin on toiminut. Tarkoitin vaan että tuo tekstarin lähettäminen ei ollut fiksua. Mutta pyydän anteeksi jos olin tökerö.
Sun miehen käytökseen on kaksi mahdollista selitystä. Ensimmäinen on se, että puhuu tuttaville totta, katuu oikeasti, mutta on niin nysverö ettei kykene ottamaan vastuuta teostaan.
Toinen vaihtoehto on että ei puhu tuttaville totta, vaan petaa itselleen uhrin roolia. Oikeasti ei kadu, eikä hyväksy itseensä kohdistuvia syytöksiä, ja siksi kohtelee sinua kylmästi.
Eli mies on joko nysverö tai narsisti.