Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalossa asuvat! Kehtaatteko laulaa kotona?

Vierailija
08.12.2017 |

Kysymys siis, että nolottaako tai hävettääkö tai ahdistaako oman laulun kaikuminen toisten asuntoihin? Ahdistaako että laulu häiritsee naapureita?

Itse rakastan laulamista koska siitä tulee niin henkisesti kuin fyysisestikin hyvä olla, mutta en todellakaan ole siinä kovin hyvä. Pysyn kyllä nuotissa joten kuten, mutta lauluääneni on aika ruma. Silti joskus haluaisin laulaaloilottaa ja antaa mennä, mutta lukko tulee heti vastaan.

Minulla on sattunut elämässäni kaksi laulavaa naapuria eivätkä heidän sessionsa haitanneet minua lainkaan, mutta muita ovat saattaneet häiritäkin. En ihmettelisi, koska eihän laulaminen ole "elämisen ääniä". Vai onko..?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä laulelen kotona, mutta sitten muistan että kaikki kuuluu naapuriin ja rappuun ja lopetan. Kunnes taas tulee tarttuva biisi ja laulan :)

Vierailija
2/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun parhaan ystävän vaimo ja hänen siskonsa laulaa singstaria kerrostalossa ihan surutta/noloutta tuntematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulan musiikin mukana, mutta niin hiljaa, ettei se kuulu naapuriin. Olisi noloa jos naapuri kuulisi kun lauleskelen huonolla englannilla, vaikka nuotilla pysynkin.

Vierailija
4/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin näiden singstarojen seinänaapurina sanoa, että joskus tekee mieli huutaa että turvat kiinni. Kuulisivatpahan miten hyvin kuuluu.

Vierailija
5/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voin näiden singstarojen seinänaapurina sanoa, että joskus tekee mieli huutaa että turvat kiinni. Kuulisivatpahan miten hyvin kuuluu.

Entisessä asunnossa heräsin kerran keskellä yötä siihen, että alakerrassa kailotettiin kännikaraokea, ja biisi oli tämä TUHANNEN YÖTÄ KANSSASI VALVON. Siinä kyllä valvoi koko talo kunnes poliisi kävi bilettäjien ovella.

Vierailija
6/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä laulan ihan surutta kerrostalossa. Toki päivisin kun ei ole hiljaisuus. Eikai se sen kummempaa ole kuin muukaan musiikkiharrastus. Eihän sellaista voi kerrostalossa ainakaan oikein kieltää. Ei sitä ole pakko ihan täysillä huutaa.

Vierailija
7/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisessä asunnossa heräsin kerran keskellä yötä siihen, että alakerrassa kailotettiin kännikaraokea, ja biisi oli tämä TUHANNEN YÖTÄ KANSSASI VALVON. Siinä kyllä valvoi koko talo kunnes poliisi kävi bilettäjien ovella.

Minä kyllä laula(isi)n ihan keskellä päivää/iltapäivällä/alkuillasta. :(

Yömökä on mielestäni ihan eri juttu. Ei tietenkään hiljaisuuden alkamisen jälkeen saa metelöidä missään muodossa.

- ap

Vierailija
8/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä laulan ihan surutta kerrostalossa. Toki päivisin kun ei ole hiljaisuus. Eikai se sen kummempaa ole kuin muukaan musiikkiharrastus. Eihän sellaista voi kerrostalossa ainakaan oikein kieltää. Ei sitä ole pakko ihan täysillä huutaa.

No minä kyllä ihan tällä palstalla törmäsin kerran aikalailla yksimieliseen mielipiteeseen, että akustisen kitarankin treenaamiseen pitää varata treenikämppä. Huh huh.

Vierailija
9/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yömökä on mielestäni ihan eri juttu. Ei tietenkään hiljaisuuden alkamisen jälkeen saa metelöidä missään muodossa.

- ap

Kyllä minustakin päivällä saa laulaa, tosin tuntikausien hoilottaminen kävisi jo hermoille, tai jos ihan joka ainoa päivä joutuisi kuuntelemaan naapurin laulua. Mikä tahansa ääni alkaa kai käydä hermoille jos sitä joutuu jatkuvasti tahtomattaan kuuntelemaan.

Vierailija
10/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan laulua ja asun kerrostalossa. Varmaan naapuriani harmittaa kuulla Con te partiro ja muutama muu biisi vähintään kerran päivässä. Toistaiseksi eivät ole valittaneet, mutta missä mä sitten laulaisin? Ei ole varaa vuokrata tilaa sitä varten. Ja jo harrastuksen tässä vaiheessa ääntä lähtee kohtalaisesti.

Vierailija
11/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity johonkin kuoroon tms tai laula metsässä

Vierailija
12/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan surutta laulan aidaa (huonosti)

Vierailija
13/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liity johonkin kuoroon tms tai laula metsässä

Niin, ja niitä kuorolaulujako ei pidä harjoitella kotona..? :D

Vierailija
14/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle laulan niin nuotin vierestä kun mahdollista, en ole edes ajatellut että saattaa naapurit kuulla :D hups

Vierailija
15/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin pappa laulaa aina saunassa, kuuluu selkeästi asuntooni. Eipä se haittaa jos/kun se on ennen klo 21.

Vierailija
16/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulelen silloin tällöin, mutta yleensä soitan samalla kitaraa, silloin jotenkin uskaltaa myös laulaa kovempaa. Tiedostan kyllä että se saattaa kuulua ja joskus laulamisen jälkeen on lievä morkkis, että kuuluikohan se nyt joka paikkaan. Se on harmi ettei sitä uskalla ihan kunnolla laulaa, koska se vaikuttaa heti siihen suoritukseen, jos pitää yhtään himmailla. Joskus olen kuullut jostain naapuristakin liesituulettimen kautta laulua ja tulen siitä aina hyvälle mielelle, vaikka samalla se myös paljastaa kuinka hyvin se kuuluu.

Vierailija
17/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin laulaa, koska en ole missään tekemisissä napureideni kanssa. 

Vierailija
18/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi joskus kiva laulella mutta minulla on kamala lauluääni enkä pysy yhtään nuotissa joten en kehtaa. Ennen lauloin autoa ajaessa täysillä mutta nyt kun sitäkään ei ole niin aika harvassa on paikat jossa voin epävireisesti kailotella! Teen tätä yleensä vanhempieni omakotitalossa jos satun kotipaikkakunnalla vieraillessani olemaan hetken yksin talossa :D Hyvä kun meistä huonoistakin laulajista laulaminen on kuitenkin hauskaa!

Vierailija
19/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Anna palaa! Kuulostaa oikeasti tosi ihanalle. Jos siitä tulee hyvä olo, miksi ei?

Ja on todellakin niitä elämisen ääniä, ihan normaalia.

Terv. D-rapun Vippaa mulle viitonen

Vierailija
20/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi joskus kiva laulella mutta minulla on kamala lauluääni enkä pysy yhtään nuotissa joten en kehtaa. Ennen lauloin autoa ajaessa täysillä mutta nyt kun sitäkään ei ole niin aika harvassa on paikat jossa voin epävireisesti kailotella! Teen tätä yleensä vanhempieni omakotitalossa jos satun kotipaikkakunnalla vieraillessani olemaan hetken yksin talossa :D Hyvä kun meistä huonoistakin laulajista laulaminen on kuitenkin hauskaa!

Minä myös aina toivon että saisin edes hetken olla yksin vanhempien kotona kun käyn, että voisin vähän laulaa. Joskus lähden iltaisin pienelle ajelulle vain siksi, että voin vähän laulaa. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi