Huono omatunto pikkujouluista
En kehtaa avautua kenellekään tutulle. Olen seurustellut mieheni kanssa 16 vuotta, 14-vuotiaasta asti. Naimisissa on oltu neljä vuotta. Meillä on kaksi pientä lasta. Mieheni on ainut seksikumppanini, enkä ole koskaan pettänyt häntä.
Työpaikan pikkujoulujen jatkoilla tapasin mukavan ja komean miehen. En kertonut olevani naimisissa. Ei hän sitä suoraan kysynytkään mutta annoin varmasti myös hieman ymmärtää olevani vapaa. Pakko myöntää: haluni olivat katossa. Pa*etti ihan järkyttävästi. Istuin miehen sylissä ja tanssittiin syrjässä niin lähekkäin, että miehellä oli penis tanassa ja minulla jalat aivan vetelänä.
Jossakin kohtaa laitoin tilanteelle stopin. Myönsin olevani varattu. Kerroin että panetti. Mutta en vaan voi. Jouduin tekemään ihan älyttömästi töitä sen eteen, että en rynnännyt hänen asunnolleen. Vaikka tiesin, että en sitä koskaan tekisi. En suudellut miestä. Mutta minulla on huono omatunto. Tuntuisi todella pahalta, jos mies olisi tehnyt samoin. En ole kertonut tästä miehelleni. Haluaisikohan hän kuulla? Todella surkea fiilis.
Enkä edes tiedä miksi kirjoitin tämän, luultavasti minut haukutaan täällä vain hu*raksi.
Kommentit (154)
Täällä ilmeisesti av-mammoilla sellainen käsitys että kaikki käy suhteen ulkopuolella paitsi penetraatio.
Haluaisin nähdä näiden alapeukuttajien ilmeen kun oma mies kertoo että nautti vähän sylitanssista ja kuumankosteasta tunnelmasta. Voi olla vähän eri ääni kellossa.
Miesraukka. Kohtaa haluttavan naisen joka antaa ymmärtää, istuu syliin, kiehnää itseään etumusta vasten tanssiessa... ja sitten tyly ilmoitus "en mä voi, heippa!". Toivottavasti tämä pitkä ja komea mies löysi vielä illan aikana naisen joka myös ymmärsi antaa.
Sabot kirjoitti:
Täällä ilmeisesti av-mammoilla sellainen käsitys että kaikki käy suhteen ulkopuolella paitsi penetraatio.
Haluaisin nähdä näiden alapeukuttajien ilmeen kun oma mies kertoo että nautti vähän sylitanssista ja kuumankosteasta tunnelmasta. Voi olla vähän eri ääni kellossa.
Siksipä aloittajankaan ei kannata kertoa miehelleen asiasta.
Eiköhän se mieskin teidän avioliittonne aikana ole jo kerennyt pettää. Kukapa ei nykyään olisi
Sabot kirjoitti:
Minua on suhteessa petetty toistuvasti, ja se sattui. Nyt tuon kokeneena paras vaihtoehto olisi, että mies kävisi "rajalla" ja katuisi niin paljon, että antaisi jatkossa olla. Eikä kertoisi minulle. Aika vaikeaa on uskoa pitkään täysin uskolliseen liittoon.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on jo pettämistä. Kerrotko miehellesi pettäneesi vai et, se on omasta moraalistasi kiinni.
Voisitko kertoa, miten pettämisestä kertominen olisi aina moraalisesti oikein ja siitä kertomatta jättäminen väärin?
Minusta ap:lle riittää rangaistukseksi teostaan se, että miettii asiaa tykönään. Raukkamaista olisi sysätä lasti sydämeltä puolison niskaan... "annathan kulta anteeksi...kiitos, tuntuu hyvältä kun saatiin puhuttua.."
Vierailija kirjoitti:
Sabot kirjoitti:
Minua on suhteessa petetty toistuvasti, ja se sattui. Nyt tuon kokeneena paras vaihtoehto olisi, että mies kävisi "rajalla" ja katuisi niin paljon, että antaisi jatkossa olla. Eikä kertoisi minulle. Aika vaikeaa on uskoa pitkään täysin uskolliseen liittoon.
Näitä täysin uskollisia liittoja kyllä on, uskoit niihin tai et. Jos nyt kuitenkin "vain" puolet miehistä ja naisista pettää elämänsä aikana, niin ei tarvitse päätyä yhteen kuin kaksi sellaista siitä toisesta puoliskosta.
Mulle kävi pikkujouluissa lähes samoin kuin ap:lle.
Olen kuitenkin mies. tanssin vieraan naisen kanssa ja nainen huomasi erektioni selvästi, istui sylissäni ja puhuttiin tuhmia.
Mitään muuta ei kuitenkaan tapahtunut, tämä ketju onneksi sai mut tajuamaan ettei se ollutkaan edes pettämistä eikä mun kannata kertoa vaimolle.
Hyvä juttu tässä on se että tunnistit tunteen olevan pelkkää panetusta eli tunteiden tasolla sulla ei tapahtunut mitään? Ja kun kuitenkin pistit stopin ennen kuin mitään sen kummempaa tapahtui.
Eihän tuo nyt ihan oikein ollut että kiehnäsit sekstailut mielessä toisen miehen kanssa, mutta kuten muutkin ovat sanoneet niin kertomalla miehelle sekä loukkaat häntä että lievität omaa syyllisyyden tunnettasi. Sun pitää nyt itse kärvistellä ja käydä asia mielessäsi läpi ja päästä yli siitä syyllisyyden tunteesta. Jotkut salaisuudet on ihan oikeasti parempi pitää itsellään. Tämä on vähän samankaltainen juttu kun jos vaikka ystäväsi pukeutuisi johonkin mielestäsi karmeaan riepuun mutta koska et halua loukata häntä, jätät mielipiteesi sanomatta. Okei, vähän eri konteksti mutta siis idea oli että joskus asiat kannattaa vaan jättää sanomatta.
Tämä onkin hyvä sääntö, että ei kerrota koska se olis itsekästä. Mähän olen suorastaan epäitsekäs empaatikko kun en kerro vaimolle pettämisestä. Tässä saa oll rinta rottingilla ja ylpeä itsestään.
Parisuhde näivettyy jos et ole avoin ja rehellinen. Lisäksi vaikka nyt omatunto soimaa niin jos painat asian villa sellasen etkä kerro miehelle niin paadut ja seuraavalla kerralla on pienempi kynnys pettää.
Sabot kirjoitti:
Ei se penetraatiokaan ole väärin vaan se kertominen, sillä kertomallahan olisit itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu tässä on se että tunnistit tunteen olevan pelkkää panetusta eli tunteiden tasolla sulla ei tapahtunut mitään? Ja kun kuitenkin pistit stopin ennen kuin mitään sen kummempaa tapahtui.
Eihän tuo nyt ihan oikein ollut että kiehnäsit sekstailut mielessä toisen miehen kanssa, mutta kuten muutkin ovat sanoneet niin kertomalla miehelle sekä loukkaat häntä että lievität omaa syyllisyyden tunnettasi. Sun pitää nyt itse kärvistellä ja käydä asia mielessäsi läpi ja päästä yli siitä syyllisyyden tunteesta. Jotkut salaisuudet on ihan oikeasti parempi pitää itsellään. Tämä on vähän samankaltainen juttu kun jos vaikka ystäväsi pukeutuisi johonkin mielestäsi karmeaan riepuun mutta koska et halua loukata häntä, jätät mielipiteesi sanomatta. Okei, vähän eri konteksti mutta siis idea oli että joskus asiat kannattaa vaan jättää sanomatta.
Tolla ajattelutavalla kunnon pettäminenkin kannattaa jättää kertomatta ettei toiselle tule paha mieli :)
Ei ei ja ei.
Kertomalla rehellisesti mitä tapahtui annat toiselle mahdollisuuden valita haluaako jatkaa suhdetta kanssasi vai ei.
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa avautua kenellekään tutulle. Olen seurustellut mieheni kanssa 16 vuotta, 14-vuotiaasta asti. Naimisissa on oltu neljä vuotta. Meillä on kaksi pientä lasta. Mieheni on ainut seksikumppanini, enkä ole koskaan pettänyt häntä.
Työpaikan pikkujoulujen jatkoilla tapasin mukavan ja komean miehen. En kertonut olevani naimisissa. Ei hän sitä suoraan kysynytkään mutta annoin varmasti myös hieman ymmärtää olevani vapaa. Pakko myöntää: haluni olivat katossa. Pa*etti ihan järkyttävästi. Istuin miehen sylissä ja tanssittiin syrjässä niin lähekkäin, että miehellä oli penis tanassa ja minulla jalat aivan vetelänä.
Jossakin kohtaa laitoin tilanteelle stopin. Myönsin olevani varattu. Kerroin että panetti. Mutta en vaan voi. Jouduin tekemään ihan älyttömästi töitä sen eteen, että en rynnännyt hänen asunnolleen. Vaikka tiesin, että en sitä koskaan tekisi. En suudellut miestä. Mutta minulla on huono omatunto. Tuntuisi todella pahalta, jos mies olisi tehnyt samoin. En ole kertonut tästä miehelleni. Haluaisikohan hän kuulla? Todella surkea fiilis.
Enkä edes tiedä miksi kirjoitin tämän, luultavasti minut haukutaan täällä vain hu*raksi.
Avoimmuus on valtava suoja parisuhteessa. Pettäminen alkaa sillä hetkellä, kun alkaa salailukin, se ei siitä muuksi muutu. Suosittelen kertomaan, se on sinulle ainoa keino käsitellä tämä asia, ja myös varmistaa että vastaavaa ei tapahdu enää uudelleen. Olet mokannut nyt todella pahasti, ja on aika kantaa vastuu tekemisistään. Miehesi loukkaantuu sinuun, se on aivan varmaa, mutta joka leikkiin lähtee, se leikin kestäköön. Avoimmuuden periaatteella kuin hoidat tämän, jos suhteesi sen kestää, lopputulos on varmasti parempi kuin salailemalla hoidettuna. Salaisuudet ovat parisuhteen myrkkyä. Se on pelkästään hyvä että miehesi saa kuulla minkälainen sinä olet! Sillä kun kerran sinulla ei ole itsehillintää, niin voitte sopia sellaiset pelisäännöt, että sinä pysyt poissa tilanteista joissa löyhä moraalisi on vaarassa antaa periksi. Pitkällä tähtäimellä se on teidän molempien etu.
Tunnen syyllisyyttä myös siitä, että en ole vähään aikaan tuntenut miestä kohtaan suurta vetoa, mutta tuota miestä (tilannetta) kohtaan olin aivan kiiman vallassa. Jos jotain positiivista, tuo tapahtuma on tuonut kipinää myös aviovuoteeseen tämän parin viikon aikana. Koen samanlaista halua kuin suhteen alkuaikoina, vaikka sen "hankkiminen" olikin raukkamainen teko.
Ymmärrän molempia kommentoijia, vastaan olevia ja ymmärtäjiä. Teiltä, joiden mielestä olisi oikein kertoa jotta mies voi päättää haluaako jatkaa kanssani, kysyisin että voisitteko itse jättää perheen ja pitkän parisuhteen tällaisen vuoksi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tunnen syyllisyyttä myös siitä, että en ole vähään aikaan tuntenut miestä kohtaan suurta vetoa, mutta tuota miestä (tilannetta) kohtaan olin aivan kiiman vallassa. Jos jotain positiivista, tuo tapahtuma on tuonut kipinää myös aviovuoteeseen tämän parin viikon aikana. Koen samanlaista halua kuin suhteen alkuaikoina, vaikka sen "hankkiminen" olikin raukkamainen teko.
Ymmärrän molempia kommentoijia, vastaan olevia ja ymmärtäjiä. Teiltä, joiden mielestä olisi oikein kertoa jotta mies voi päättää haluaako jatkaa kanssani, kysyisin että voisitteko itse jättää perheen ja pitkän parisuhteen tällaisen vuoksi?
Ap
Se on asia mikä ei ole meidän päätettävissä, se on miehesi päätettävissä, ja minun mielestäni hänellä on oikeus tehdä tuo päätös. Älä nyt vain ryhdy paikkaamaan väärintekemisen seuraamuksia uudella väärintekemisellä. Äläkä yritä myöskään kääntää tilannetta positiiviseksi "uuden" kipinän löytymisellä. Vieras mies sinua silti innostaa, ja väärästä syystä olet mehuissasi, vaikka sen mieheesi kohdistatkin. Suosittelen sinulle nyt tervettä nöyryyttä, mene kotiin ja kerro miehellesi AIVAN KAIKKI! Myös se miksi olet ollut kipinöissä sängyssä hänen kanssaan. Sinä saat sen mikä kuuluukin tuollaisesta saada, mutta ehkäpä sinun paraneminen alkaa tuosta hetkestä. Jos et kanna vastuutasi, ja salaat väärintekemisesi, et parane koskaan!
Pitkä, komea ja tumma alfa vei taas voiton nyhverö betasta.
Jos toista oikein rakastaa niin ymmärtää että seksi on välillä vain seksiä, ei sen enempää. Vapaaseen suhteeseen pystyvät vain rakkaudessaan vahvat.
Oli kyllä lähellä itsellänikin vastaavanlainen pikkujouluissa. Naureskellen kerroin miehelle heti yöllä kun tulin kotiin, että uusi, 15v nuorempi työntekijä oli mun kimpussa koko illan. Ensin sitä vähän harmitti, mutta aamulla jo molemmat naurettiin koko jutulle. Onhan se mukavaa kun kumppani on haluttu ja sillä on ollut hauska ilta. En tajua miksi moinen pitää ottaa niin kuolemanvakavasti.
Jätä se sika.