Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoppojen kootut selitykset

Vierailija
07.12.2017 |

Tämä on pilke silmäkulmassa mutta vakavasta asiasta tehty ketju. Alkoholistien kanssa eläneet ja toivottavasti eroon päässeet, miten juoppo puolusteli juomistaan? Minun poikkikseni: "En ole alkoholisti vaan suurkuluttaja." "Voisin olla juomatta, mutta en halua." "Juon koska x ärsyttää." Tuleeko mieleen muita tekosyitä, joilla juoppoutta oikeutetaan?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole motivaatiota. Jos vain olisi jokin hyvä syy, niin lopettaisin." Annan listan hyvistä syistä (kaikki muuttuisi paremmaksi, koska tähän mennessä suhde lapsiin ja lukuisat seurustelusuhteet ovat kärsineet juomisen takia, ei voi käydä töissä, putkareissuja jne.). "Mutta tarvitsisin siis jonkin oikeasti hyvän syyn lopettaa."

Vierailija
22/73 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Seuraksihan minä."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mutta minähän olen juonut tänään vain lasillisen viiniä.

- Oletko nyt varma? Mielestäni olet juonut ainakin kaksi lasillista.

- No, sehän on ihan sama.

- Mutta kello on vasta kolme.

Oikeasti oli juonut 2 pullollista sitä viiniä...

Vierailija
24/73 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Silloin ku juodaan, juodaan kunnolla", kun kyseessä juhlat ym. 

Vierailija
25/73 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisi tosi ikävää, jos emme voisi yhdessä hyvän ruuan kanssa nauttia lasillista punaviiniä aina silloin tällöin."

Sitä varten on siis vedettävä päivittäin pikkupullollinen Suomi-viinaa.

Vierailija
26/73 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pikkujoulukautena on pakko juoda, kun edustaa firmaa."

Vierailija
27/73 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä paras alkoholismia kuvaava lause jonka olen kuullut: "alkoholisti myisi vaikka oman lapsensa, jotta voisi juoda ja surra menetettyä lastaan"

Vierailija
28/73 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ög

Vierailija
29/73 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipahaanhan alkoholistit monesti juovat ja sitä mielipahaa riittää. Alkoholistin mieli on niin herkkä. Käytännössä mikä tahansa voi pahoittaa hänen herkän mielensä.

Vierailija
30/73 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistien omaiset. Täällä voitte turvallisissa puitteissa purkaa sitä kaunaa mitä juoppo puolisonne aiheuttaa.

Ymmärrän että ei ole helppoa kun on valinnut puolisokseen juopon örveltäjän. Kaatakaa vaan tähän ketjuun kaikki sisimpänne paha ja murhe ja pettymys.

Taidan käväistä saunassa ja ottaa oluen.

Vierailija
31/73 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluu alkoholismiin, osa sairautta, selityksiä riittää

Vierailija
32/73 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistien omaiset. Täällä voitte turvallisissa puitteissa purkaa sitä kaunaa mitä juoppo puolisonne aiheuttaa.

Ymmärrän että ei ole helppoa kun on valinnut puolisokseen juopon örveltäjän. Kaatakaa vaan tähän ketjuun kaikki sisimpänne paha ja murhe ja pettymys.

Olisit mennyt saunaan ihan hiljaa.

Vierailija
33/73 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielipahaanhan alkoholistit monesti juovat ja sitä mielipahaa riittää. Alkoholistin mieli on niin herkkä. Käytännössä mikä tahansa voi pahoittaa hänen herkän mielensä.

Eikös sama päde bulimiaan, BED:iin ja itsensä viiltelyyn?

Voi olla. Alkoholismi kyllä sairastuttaa myös läheiset, joten siinä mielessä se haittaa enemmän myös ympäristöä. Lisäksi ne kootut selitykset alkoholisteilla ovat yleensä valheita ja tekosyitä, kun taas mainitsemiasi sairauksia potevat ovat oikeasti ahdistuneita.

Vierailija
34/73 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksältä lähti hiljalleen homma lapasesta ja lopulta näki viinapiruja. Milloin naisia seisoskeli eteisessä, milloin leijui mustia pilviä oven pielessä. Selvän hetken koittaessa otin asian puheeksi, mutta asia kääntyikin niin että minä olen päästäni vialla kun väitän moisia, ja että minun olisi syytä hakea ammattiapua kuvitelmiini. Ehkä ei tarpeen selittää, miksi mies on nykyisin ex.

Vierailija
35/73 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kuitenkin olisi parempi puhua asioista rehellisesti eikä esittää juopoksi sitä veljen kummin kaimaa?

Tämän päälle voisi sitten vielä sanoa että ottakaa vaan ne saunakaljanne mutta ikävä kyllä tälle meidän Jepelle se yksikin saunakalja on liikaa?

Vierailija
36/73 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen minäkin potkaissut aloituksessa mainitsemani juopon jo ajat sitten pihalle. Ap

Vierailija
37/73 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni löi itseään saksilla päähän ja väitti myöhemmin äitini lyöneen ja siksi hän juo, väkivaltaisen vaimon takia. Oli niin kännissä ettei tajunnut meidän olleen samassa huoneessa ja nähneen, mitä oikeasti tapahtui.

Vierailija
38/73 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon, kun on juhla, ja juhla on, kun juon.

Vierailija
39/73 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpa kiinni akka, kerron sitten kun olen juonut tarpeeksi.

Vierailija
40/73 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juon tätä vaan rentoutuakseni" t. Isä -  Niin juotkin, siksi että olet hermostunut ilman kaljaa..