Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin Mensan virallisessa älykkyystestissä, havaintoja muista osallistujista

Vierailija
07.12.2017 |

Siellä oli lisäkseni vain pari muuta ihmistä. Yksi selvästi autistinen nainen ja sitten nuorehko insinöörityyppinen mies ja pari muuta melko tavallisen tuntuista ihmistä. Yritin sen insinöörimiehen kanssa puhua small talkia ennen testiä mutta hän oli todella koppavan oloinen eikä oikein lämmennyt sosiaaliselle kanssakäymiselle. Testin valvojia oli kaksi, mies ja nainen, Mensan jäseniä. Heistäkin tuli vähän epämiellyttävät ja epäsosiaaliset vibat. Miesvalvoja etenkin vaikutti vähän ylimieliseltä. Koko ilmapiiri oli melko vastenmielinen, kyräilevä ja epäsosiaalinen. Ihmiset tuijotteli toisiaan ylpeän pelokkaina. Kai tuo kuuluu jotenkin älykkyyteen?

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olit vaan niin silmiinpistävän tyhmä tai tyhmännäköinen..

Vierailija
2/96 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini vaimoineen kuuluu mensaan. Olin kerran heidän bileissään, jossa oli paljon muita mensan jäseniä. En ole ikinä nähnyt yhdellä kertaa niin paljon ihmissuhdetaidottomia ihmisiä. 

En tiedä, ovatko he turhautuneita tavallisiin ihmisiin vai estääkö mensan mittaama älykkyys sosiaalisen älykkyyden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä autistinen näyttää?

Vierailija
4/96 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se varmasti tietynlainen ihmistyyppi, joka ylipäätään hakeutuu Mensan testiin mitatakseen oman erinomaisuutensa.

Vierailija
5/96 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki mensassa ihmissuhdetaidottomia ja itseään täynnä ole, mutta Mensan jäsenyys kieltämättä tuntuu olevan houkutteleva pitkälti sellaisten ihmisten mielissä.

Vierailija
6/96 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havaintoja kirjoitti:

Kaverini vaimoineen kuuluu mensaan. Olin kerran heidän bileissään, jossa oli paljon muita mensan jäseniä. En ole ikinä nähnyt yhdellä kertaa niin paljon ihmissuhdetaidottomia ihmisiä. 

En tiedä, ovatko he turhautuneita tavallisiin ihmisiin vai estääkö mensan mittaama älykkyys sosiaalisen älykkyyden.

Mensaan hakeutuu alisuoriutujat, jotka ovat tyytymättömiä elämään ja itseensä. Huono itsetunto ja mitäänsanomaton elämä vie mensan testiin. Huono käyttäytyminen on saman huonon itsetunnon ja tyytymättömyyden peruja.

Vierailija
7/96 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on jäsen, ei ole kauheasti puhunut mutta sen kuvan olen saanut ettei hän oikein viihdy niissä tapahtumissa. En usko että se on äly joka teettää kuvailemassa käytöstä...

Vierailija
8/96 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset loogis-matemaattisesti älykkäät on yleensä päähänpotkittuja koulukiusattuja, jotka on jostain pulmatehtävistä löytäneet sen ainoan asian jossa voivat päteä. Eli näissä mensalaisissa usein yhdistyy se alistetun ihmisen epäluulo muita kohtaan ylpeyteen omasta erinomaisuudestaan tietyn osaamisalueen puitteissa.

Vierailija
9/96 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se varmasti tietynlainen ihmistyyppi, joka ylipäätään hakeutuu Mensan testiin mitatakseen oman erinomaisuutensa.

Aijaa, itse olisin menossa Mensan testiin ihan vain siksi että haluaisin tietää, olenko normaaliälyinen vai heikkolahjainen. Olen käynyt erityiskoulun mukautetun opetussuunnitelman mukaan ja oma ÄO olisi mielenkiintoista tietää.

Vierailija
10/96 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia jännittää se testi paljon, siksikin voi olla että eivät ole oikein small talk -tuulella. En minäkään ollut kun kävin, koska menin testiin testatakseni, täytyykö minun irtisanoutua töistäni liian alhaisen ÄO:n takia. Harvoin olen elämässäni ollut niin jännittynyt kuin ennen testiä ja sen aikana.

Vierailija
11/96 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä testitilaisuus oli? Tässä kuussa on yksi täällä pk-seudulla, poikani ehkä menossa sinne. Ja ei ole epäsosiaalinen tmv, saanut Hymypoika-patsaankin.

Saitko ap mitä tulokseksi? Tarkkaa lukemaahan he eivät enää kerro vaan jos on yli sen rajan eli 135 niin sen toteavat, ei muuta. Tylsää sillä tavoin, mielestäni.

Vierailija
12/96 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä testitilaisuus oli? Tässä kuussa on yksi täällä pk-seudulla, poikani ehkä menossa sinne. Ja ei ole epäsosiaalinen tmv, saanut Hymypoika-patsaankin.

Saitko ap mitä tulokseksi? Tarkkaa lukemaahan he eivät enää kerro vaan jos on yli sen rajan eli 135 niin sen toteavat, ei muuta. Tylsää sillä tavoin, mielestäni.

Ai, en tiennyt tuota. Ihmettelinkin kun tulokseksi sain juuri tuon 131, joka on sisäänpääsyrajana. Olisi kyllä kiinnostanut tietää tarkempi tulos.

Vierailija
13/96 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä oikein kuvittelit? Edessä on testitilaisuus, monikaan ei halua rupatella niitä näitä tuollaisessa tilanteessa, varsinkaan jonkun tuntemattoman kanssa.

Vierailija
14/96 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mensaan hakeutuu alisuoriutujat, jotka ovat tyytymättömiä elämään ja itseensä. Huono itsetunto ja mitäänsanomaton elämä vie mensan testiin. Huono käyttäytyminen on saman huonon itsetunnon ja tyytymättömyyden peruja.

Minä hakeuduin testiin silkkaa uteliaisuuttani. Ja yllytin monen kaverinikin. Olin itse lukiolainen ja kiinnosti, olenko älykäs ja jos, niin kuinka älykäs. En päässyt Mensan jäseneksi, olin älykkäämpi kuin 97% kun Mensan raja on se 98%. Kaikki muut jotka sain houkuteltua testiin pärjäsivät paljon paremmin. Paras oli älykkäämpi kuin 99,7%.

Alisuoriutuja minusta tuli vasta myöhemmin.

Vierailija
15/96 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hymypoika-patsaita saavat vain ne kaikkein pahimmat koulukiusaajat.

Vierailija
16/96 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on täysin totta. Valtaosa ns. älykkäistä ihmisistä on sosiaalisesti idiootteja.

Vierailija
17/96 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hauska ketju, en olekaan katkerampaa avautumista lukenut pitkään aikaan. Kiitos päivän piristyksestä :D

Vierailija
18/96 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on täysin totta. Valtaosa ns. älykkäistä ihmisistä on sosiaalisesti idiootteja.

Tutkimukset kertovat muuta.

Mutta eihän niillä ole tyhmille väliä, pelkkää huijausta sellaiset.

Vierailija
19/96 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä todellisuus onkin niin, että huippuälykkäiden sosiaalisuus on puhtain tapa sosiaalisuutta, mutta valtaosa väestöstä ei vain tajua sitä.

Juttu on kylläkin niin mensalaisten parissa, että ryhmä on sangen heterogeeninen.

Vierailija
20/96 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et itse päässyt testiä läpi. Tekstiäsi en jaksanut lukea muuta kuin silmämääräisesti.  Voi olla paljolti mahdollista, että se kysymäni vastaus piiloutui juurikin sinne.

Joka tapauksessa sosiaaliset taidot tuntuvat viihtyvän älykkään päässä yhtälailla kuin viisaus. Ne voivat toki olla, mutta liian monesti kyseessä on silloin joku "sarja-murhaaja-psykopaatti" hakemassa uutta uhriaan.

AP ei tunnu olevan poikkeus. Hän vai ei kuulu älykkään kategoriiaan loogisessa puolessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä