Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pysytte lämpimänä? Kaikki vinkit kehiin!

Vierailija
06.12.2017 |

Tuntuu että minulla on aina kylmä. Ulkoillessa on merinovillavälihousut, villasukat ja villakangastakki, mutta eipä ne näytä paljoa eroa tekevän.
Jos ihan tosissaan on pakkasta ja haluan pysyä lämpimänä, niin muumiudun. Sitten on sukkahousut, välihousut, housut, perussukat, villasukat, säärystimet. Yläkropassa toppi, t-paita, pitkähihainen, villapaita, sisähuivi, takki ja ulkohuivi johon kääritään koko pää. Se ei ole mitenkään hirveän tyylikäs näky, ja mietin onko tälle jotain vaihtoehtoja. Kuitenkin liikun enimmäkseen kävellen ja pyörällä useamman kilometrin matkoja, niin pakko olla lämmintä vaikka olisi hienompikin tilaisuus mihin menee (harmi silloin olla muumi). Eli, laittakaa teidän vinkkejä kehiin!

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä en palele, kun on jaloissa toppahousut, yllä reisiin asti ulottuva untuvatakki, päässä aito karvalakki ja jaloissa Kuomat. Tämän asun sisällä on tavalliset sisävaatteet. Jos pakkasta alkaa olla yli 30 astetta, lisään siihen väliin lämpökerraston. Ja meikäläinenhän on siis oikea vilukissa, joka yrittää välttää ulkoilemista kaikin voimin.

En ymmärrä, miksi pitäisi hyljeksiä tuhansien vuosien ajan käyväksi todettuja asuja (no, Kuomia ei ehkä ollut 10 000 vuotta sitten), varsinkin kun Suomessa on maailman eettisintä turkistuotantoa. Venäjällä ymmärretään tämänkin asia päälle ihan toisella tavalla, vaikka se Siperian tuuli puhaltaa ihan Suomeenkin asti.

Vierailija
62/70 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän ainan talvella sukkahousuja. Ne lämmittää yllättävän paljon, kun laittaa esim. 40 den sukkahousut merivillahousujen alle. Jalat on ne, mitkä pitäisi pitää kaikkein lämpimimpänä. Jos jalat on kylmät, helposti koko kroppa palelee. Villapohjasukat on hyvä ratkaisu.

Minä käytän ohuita sukkahousuja housujen alla jo siinä vaiheessa, jos on alle 15 astetta lämmintä. Suomen oloissa se tarkoittaa, että sukkiksissa mennään melkein vuodet ympäriinsä. En vaan tykkää palella ulkona. Nykyään tuntuu, että on aina vilu, jos ei ole sukkahousuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tärkeä juttu on myös pohjalliset! Eli hyvät, eristävät pohjalliset popoihin. Muuten huokuu kylmä maa läpi pohjista, jossei kyseessä ole jotkut tosi HC-talvikengät.

Vierailija
64/70 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ikinä kylmä! Se on ihan mihin itsensä totuttaa. Tän ketjun ihmiset "palelee" kesälläkin ja pitää olla sukkahousut jalassa - naurettavaa. TIetenkään ei tarkene talvella, jos totuttaa elimistönsä ylilämpöön. Ihan hevonpaskaa nämä kaikki miljoonat vaatekerrastot ja merinovillat, kyse on siitä, että nykyihminen ei kestä pienintäkään epämukavuutta.

Itselläni helle tuottaa enemmän päänvaivaa, mutta onneksi on tuulettimet ja ilmanvaihto ja kesämekko ei paljoa paina.

Menen ympäri talven pelkissä farkuissa ja t-paidoissa, tosin aina kunnon päähine ja tumput. Elämä on paljon helpompaa, kun voi suurinpiirtein samoja vaatteita käyttää kesät talvet.

Vierailija
65/70 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristääkö vaatteet?

Pitää olla väljyyttä vaatteissa.

Tumput alle ja numeroo isommat nahkarukkaset käteen.

Vierailija
66/70 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelet varmasti jos käyt suihkussa aamulla.

Aamulla vain unihiekan poisto silmistä en kastele koko naamaa.

On kovalla pakkasella iso ero

Vierailija
67/70 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiku useammin niin että syke nousee oikeasti kunnolla ja hikoilet. Siis oikeasti, mulla on lajitreenit kolmesti viikossa ja normaalisti olen kotona vilukissa ja nukun paksun täkin alla, treenien jälkeisinä öinä hikoilen täkin alla ja olen yleensä puoliski heittänyt sen sivuun unissani. Mitä enemmän lihaksia, sitä kovempi pitäisi olla aineenvaihdunnan, jonka taas pitäisi lämmittää, eli salitreenikin voi auttaa. Pelkkä kävely ei taida auttaa :/ Toki myös rasva eristää eli älä ole ainakaan laihdutuskuurilla.

Mun ongelma on huono ääreisverenkierto käsiin ja mun ei parane pakkasilla yhtään ottaa tumppuja pois käsistä, niiden lämpötila laskee niin nopeasti silloin. Liikunta jonkin verran tuntuu auttavan siihenkin.

Kumma ilmiö - kovilla pakkasilla jos teen 6 km lenkin, alan palella vasta noin tunnin päästä, uskokaa en vitsaile.  Myös ääreisverenkierto huono.

Vierailija
68/70 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mun vinkit, olen ulkotyöläinen.

Ensinnäkin; karaiseminen. Uintia luonnovesissä ympäri vuorokauden, eli talvella avantouintia. Kehittää ihon alle ruskeaa rasvaa.

Toiseksikin; ei saa kastella kehoa ennen pakkaseen menoa, eli ei aamusuihkua. Eikä ihon rasvausta, koska se pitää ihon kosteana ja kostea iho tuntuu aina kylmältä. Aina.

Kolmanneksi; kerrospukeutuminen, kevyitä kerroksia. Villasukat aina ihoa vasten, ei mitään puuvillaa tai keinokuitua villan ja ihon väliin. Villasukilla ei tässä nyt tarkoiteta mummon kutomia seitsemästä veljeksestä paksuja tumpeloita, vaan ihan tehdasvalmisteisia villasukkia, joita saa eri paksuuksina ja eri villaprosentteina aina ihan puuvillasukan ohuesta merinovillaisesta villafroteiseen saapassukkaan. Itse tilaan villasukkani Varustelekasta, on sellaisia sukkia, mitä armeijakin käyttää. Kehon äärialueet suojattava hyvin, eli jalat, kädet, pää.

Vierailija
69/70 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa pakastella -18asteessa asemaaukiollahäiriköimässä ja seurailemassa mieskohdettaan, itkut jäätyvöt helposti kuten housuunkin pakkautuvat.

Vai onko äidinmaitokorvike jäänyt tulliin kiinni kun käypää hintaa on hilattu alaspäin?

Vierailija
70/70 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ratkaisu on turkki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän