Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pysytte lämpimänä? Kaikki vinkit kehiin!

Vierailija
06.12.2017 |

Tuntuu että minulla on aina kylmä. Ulkoillessa on merinovillavälihousut, villasukat ja villakangastakki, mutta eipä ne näytä paljoa eroa tekevän.
Jos ihan tosissaan on pakkasta ja haluan pysyä lämpimänä, niin muumiudun. Sitten on sukkahousut, välihousut, housut, perussukat, villasukat, säärystimet. Yläkropassa toppi, t-paita, pitkähihainen, villapaita, sisähuivi, takki ja ulkohuivi johon kääritään koko pää. Se ei ole mitenkään hirveän tyylikäs näky, ja mietin onko tälle jotain vaihtoehtoja. Kuitenkin liikun enimmäkseen kävellen ja pyörällä useamman kilometrin matkoja, niin pakko olla lämmintä vaikka olisi hienompikin tilaisuus mihin menee (harmi silloin olla muumi). Eli, laittakaa teidän vinkkejä kehiin!

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merinoaluspaita ja villatakki, kovilla pakkasilla laitan vielä aluspaidan ja villatakin väliin ohuen pitkän villapaidan. Kaikki on ohuehkoa neulosta mutta lämmintä, ei tule sellainen paksun näköinen vaikka on 3 kerrosta. Sitten vielä toppatakki ja lämmin huivi. Tuplalapaset villaa. Ja tietenkin villaa sisältävät sukat ja villavuorikengät. Jos on tosi kylmä niin sujautan lämmittimet lapasiin.

Kotona on myös kylmä, mutta pidän pyjamaa ja siinä vielä päällä sellaista paksua aamutakkia ja sukkia.

Sulla tuntuisi kyllä olevan päällä jo niin paljon kaikkea lämmintä vaatetta, että tuohon on vaikea enää muuta sanoa kuin että vedä turkki päälle. Pieni jumppa aina silloin tällöin laittaa veren kiertämään ja paikat lämpenee.

Vierailija
22/70 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kuin alun, mutta olet aivan kuin eksäni (mies, kuten kaikki eksäni.) Sellainen alipainoinen rimpula ja AINA valittamassa kylmää. Tiedän, että kotonani vetää ovesta ja ehkä ikkunoistakin vähän. Ne korjautankin mahd. pian. Mutta normaalipainoinen ei tässä asunnossa ole jääkalikkana 24/7, se on varmaa se.

Hahaa. :DD En tosiaankaan ole alipainoinen rimpula. Kotona voin ihan rauhassa muumiutua ja kääriytyä peittoihin. Ulkoilu on vähän ongelmallisempi, kun kunnon pakkasilla ei tahdo tareta (varsinkin kun asuu rannikolla niin tuulee) ja pitäisi näyttää jotenkin ihmismäiseltä eikä ihan muumilta.

Ap

Ei normaali ihminen kääriydy muumioksi kotona kylmyyden takia. Jos et ole rimpula, olet sairas. Mene lääkäriin. -sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun se olikin muumi eikä muumio. No ei edes muumiksi.

Vierailija
24/70 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hierojalla käynti! Ja liikunnan lisääminen, esim. kuntosali ym. kunnon reeni, joka parantaa aineenvaihduntaa. Itselläni on aineenvaihduntasairaus (mm. todella voimakkaat niska/hartiajännitykset), ja esim. pakko käydä joka ilta kuumassa suihkussa tai ei tule uni, kun koko kroppa on ihan hyinen. Nukun kääriytyneenä kahteen vilttiin, päällä kaksi paksua peittoa, villasukat, villapaita, kaulaliina, ranteenlämmittimet, jalassa vähintään kalsarit ja colleget, kaksi pipoa päällekkäin tai paksu kypärämyssy jne :D Oon itse käynyt välillä hierojalla ja hiljalleen lisännyt liikunnan määrää. Muutos ei tapahdu hetkessä, mutta huomaa tarkenevansa vähän paremmin päivä päivältä!!

Vierailija
25/70 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kuin alun, mutta olet aivan kuin eksäni (mies, kuten kaikki eksäni.) Sellainen alipainoinen rimpula ja AINA valittamassa kylmää. Tiedän, että kotonani vetää ovesta ja ehkä ikkunoistakin vähän. Ne korjautankin mahd. pian. Mutta normaalipainoinen ei tässä asunnossa ole jääkalikkana 24/7, se on varmaa se.

Hahaa. :DD En tosiaankaan ole alipainoinen rimpula. Kotona voin ihan rauhassa muumiutua ja kääriytyä peittoihin. Ulkoilu on vähän ongelmallisempi, kun kunnon pakkasilla ei tahdo tareta (varsinkin kun asuu rannikolla niin tuulee) ja pitäisi näyttää jotenkin ihmismäiseltä eikä ihan muumilta.

Ap

Ei normaali ihminen kääriydy muumioksi kotona kylmyyden takia. Jos et ole rimpula, olet sairas. Mene lääkäriin. -sama

Kotona riittää legginssit, villasukat, yöpaita ja villapaita. Ja jos kylmä iskee, niin torkkupeitto. Eli ei tarvitse mahdottomia kerroksia. Lääkäriin ei tarvitse mennä, kun tiedän jo että olen koko lopun ikääni sairas. Pistit kyllä ajattelemaan, että olisiko tämäkin yksi oire sairaudelle? Immuunipuollustukseni on heikentynyt, joten miksei lämmönsäätelynikin? Puolisoni ei tarvitse kuunnella valituksia kylmyydestä, kun osaan ihan itsekin pukea itseäni jos siltä tuntuu. Tässä etsin enemmän vinkkejä ulkopukeutumiseen, kun pitäisi kohtuu fiksulta näyttää, eikä ihan pultsarilta.

Jos näitä sisävinkkejä, niin talvella käyn suihkussa aina saunan kautta. Muuten tuntuu että saa palella. Tai vetäisen pikaiset jumpat, niin että lämpenee ja tarkenee suoraan suihkuun.

Ap

Vierailija
26/70 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän ainan talvella sukkahousuja. Ne lämmittää yllättävän paljon, kun laittaa esim. 40 den sukkahousut merivillahousujen alle. Jalat on ne, mitkä pitäisi pitää kaikkein lämpimimpänä. Jos jalat on kylmät, helposti koko kroppa palelee. Villapohjasukat on hyvä ratkaisu.

Vierailija
27/70 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kommemtoija sen jo sanoi: turkki. Komppaan. Ei ole lämpimämpää.

Vierailija
28/70 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräillessä ehdottomasti päällimmäinen kerros pitää olla tuulen pitävää.

Vierailija
29/70 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuma suihku tai amme 3-4 kertaa päivässä.

On se vittumainen keksintö tää kaukolämpö ku omistajana en saa päättää sisälämpötilasta ja olen siten viluinen ja sairas koko talven.

Kyllä me vaan saadaan ihan itse säätää sisälämpötila, vaikka kaukolämpö meilläkin on.

Vierailija
30/70 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku tyylikkäämpi päällystakki.

Minä olen myös aina ollut paleluherkkä ja se vain pahenee mitä enemmän ikää tulee lisää. Nykyään minua ei haittaa se, miltä näytän muiden silmissä. Tärkeintä on, että itsellä on mukava ja lämmin olo.

Itselleni hankalinta on löytää sopiva pukeutumisaste. Liikkuessa (pyöräillessä, kävellessä, juostessa) minulle tulee helposti hiki, joten vaatteiden pitää olla hengittäviä. Paikallaan ollessa (lasten ulkopelejä katsellessa) olen aivan jäässä ja veri lakkaa kokonaan kiertämästä, jolloin on pakko pakata ja topata itsen kunnolla päästä varpaisiin. Hankalimmat ja paleltumisherkimmät paikat ovat siltikin varpaat, sormet, nenä ja posket.

Vierailija
31/70 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä pyöräillessä paleltuisi noissa tamineissa. Pitää olla tarpeeksi  huono kunto, että hikoaa ja tarkenee.

Vierailija
32/70 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kilpirauhanen tsekattu? Minulla on vajaatoimintaa ja palelen ihan kohtuuttomasti.

Vierailija
33/70 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä fyysinen kunto ,,, sitten ei tartte olla muumina. Ei se sen kummempaa ole. sama toimii myös kuumassa, ei se haittaa vaikka hikoilee .

Vierailija
34/70 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on farkut ja kevyttoppatakki päällä talvisin, ihan sama miten paljon on pakkasta. Pärjään hyvin, ei ole kylmä. Kannattaa koittaa totutella kylmään välillä. Jos aina verhoutuu tolkuttomiin vaatekertoihin kuten ap, kroppa ei ehdi ikinä laittaa omaa lämpöhönkää päälle vaan sitten palelee aina.

N25

Vierailija
35/70 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen virhe ketjussa on sormikkaat. Lapaset tai rukkaset niin että sormet on samassa tilassa eikä erikseen. Toinen käsittämättömyys mikä pisti silmään, oli muoviin pukeutuminen, tosi lämmintä. Villaa ja untuvaa päälle, tuulisella säällä joku kuoritakki.

Käytän molempia, ensin sormikkaat sitten tumput.  Topatut rukkaset sopivat pelkältään.

Vierailija
36/70 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baffin nunavut kengissä tarkenee -80C asti. Baffinilta löytyy vähemmän massiivia malleja, jotka käyvät arkikäyttöön.

Vierailija
37/70 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen kysyy suomalaiselta, miten pukeutua kylmällä kelillä. Selittää samalla kaikki kymmenet rätit, mitkä päällensä pistää. Hanki auto.

Vierailija
38/70 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippaile pelastuslakanasta itselle foliopuku.

Vierailija
39/70 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa panostaa siihen että niska ja korvat on hyvin peitetty. Itsellä jokaisessa ulkotakissa on oltava huppu. Lisäksi kaulassa huivi aina. Kengissä kannattaa olla paksut pohjat eikä saa olla liian naftit. Kädet pysyy lämpiminä nahkarukkasissa joissa karvavuori. Vaatekerroksia ei näiden varotoimien jälkeen tarvitse kuin 1-2 ulkovaatteiden alle, pakkasen määrästä riippuen.

Vierailija
40/70 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Espoossa, sisällä aina 24 astetta ja kuuma ja siihen ei voi vaikuttaa. Käyn töissä autolla ja lämmitän sen aina. Lenkille lähden toppakuteissa. Kahdet sukat ja reilunkokoiset kengät on pakkasella hyvät sekä kahdet hanskat. Kunnon huivi monta kerrosta päähän ja huppu päälle. En osta ikinä huputonta takkia. Ei mua yleensä palele..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan