Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outoa, kun mies hyväksyy sukulaisten vierailun vaikka koti on sata kertaa sotkuisempi kuin näillä

Vierailija
06.12.2017 |

Eli ollaan oltu vierailuilla miehen sukulaisten luona ja kaikilla on siistit kodit, myös heidän aikuisilla lapsillaan. Meillä on aina ollut ihan hirveän näköistä sotkua, jonka kanssa luovutin joitain vuosia sitten. En asu enää edes miehen ja lasten kanssa, koska en voinut hyvin siellä. Nyt jotkut miehen sukulaiset ovat kuulemma tulossa käymään kahvilla päivän varoitusajalla. Siinä menee sitten sekin kuvitelma heiltä, että olisimme kuin kaikki muut. En ole asunut kesän jälkeen kotona, eikä siellä ole ainakaan siistiytynyt sen jälkeen. Omassa arjessa sotku ei haittaa, ellei sitä ala katsoa ulkopuolisen silmin, mutta jos alkaa niin tukka nousee pystyyn, ihan hirveää verrattuna muihin ihmisiin. En tajua, miksei mies sano sukulaisilleen, ettei käy, että he tulevat tai pidä siistimpää yllä, jos vierailut on okei. Nyt sitten sukulaiset voivat paheksua perhettämme kaikille, vaikka muita ei ole sisällä asti käynytkään. En pysty menemään paikalle ylpeänä esittelemään tuotostamme, vaikka en ole virallisesti muuttanut pois kotoa.

Kommentit (449)

Vierailija
321/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko ymmärsit, että olet niin sairas?

Silloin tarvii hoivaa. Äitini edustaa minulle hoivan riistoa.

ap

Vierailija
322/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, alapeukuta tääkin kommentti joohan. Olet niin sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se komentaminen, josta minä puhun ketjuissani on sairasta, alistavaa, lasta satuttavaa. Aivan älykääpiömäistä tulle mulle mussuttamaan terveesti toteutetusta kasvatuksesta ja siihen kuuluvasta komentamisesta. Aivan kuin se ois issue täällä.

ap

Vierailija
324/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kuka minut hyväksyisi sellaisenaan. Siis sisimmästäni.

ap

Vierailija
325/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverikokemuksia tulla hyväksytyksi sellaisenaan ei ole, koska jokaisesta rridasta äiti hyyti minua, miten minussa on vikaa, vaikka kaverit ne aina sai oikeuden olla miten vaan. Kai äiti oletti, että heitä kasvatettiin heidän kodeissaan, mutta itse en koe sitä niin, ja eihän riidat ja erimielisyydet edes siitä johdu, ettei toisiakin kasvatettais. Ja siis jos joku kaveri ei sitten mun kokemuksessa hyväksynyt mua sellaisenaan, niin äidin mielestä mun piti silti olla niille kaveri. Ja koskaan ei laitettu "muille ehtoja", että mut pitää hyväksyä sellaisena kuin olen, tai mulla on oikeus olla olematta muiden kanssa. Siis en tarkoita, että sitä ehtoa ois muille esitetty, vaan mulle, kotona.

ap

Vierailija
326/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai että jos joku ei hyväksynyt mua sellaisenaan, niin äidin mielestä vika oli aina minussa.

ap

Vierailija
327/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä itsellään ei ole ystäviä, jotka hyväksyisivät äidin sellaisenaan, tai siis se ei johdu äidin ystävistä, vaan äidistä, joka salaa heiltä mm. köyhyytensä. Äidistä se olisi kai niin epäkohteliasta muita kohtaan olla köyhä, koska hän siis pelaa golfia niiden ystäviensä kanssa ja haluaa että kaikki ois mainiosti ja aina aurinko paistaa. Itse sitten salaa murehtii kaikki murheet. Ja näm ovat äidille loistavia ihmissuhteita kuulemma.

ap

Vierailija
328/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis näihin golftuttuihin äiti tutustui noin 10 vuotta sitten, jolloin äidillä menikin hiukan paremmin taloudellisesti ja ei ole halunnut olla heille rehellinen oma itsensä tilanteen muuttuessa vaan esittää jotakuta. Vapaasti mun puolesta, mutta äidistä mä teen kaiken väärin, kun en tekisi noin, enkä arvostais itseäni noin vähän. Jos äidille sanoo, että varmaan ne hyväksyis sut sinuna niin äiti on ihan että "luulet vaan".

ap

Vierailija
329/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei kukaan.

Vierailija
330/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei kukaan.

Niin voi olla. Sen takia mun onkin opeteltava se tekemään itse.

ap

Vierailija
331/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Sun sisin on paskainen pönttö.

Vierailija
332/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei kukaan.

Niin voi olla. Sen takia mun onkin opeteltava se tekemään itse.

ap

Äitini ei ole siihen kyennyt tai toisaalta myöskään saanut tai pystynyt ottamaan aikaa, eikä ole löytänyt tukijoita siihen itselleen, koska ei ole edes etsinyt. Sille mitään itsen hyväksymistä riippumatta siitä, mitä muut sanovat ole olemassakaan.

Luulisi, että lastensa hyväksyminen sellaisina kuin nämä ovat olisi se helpoin juttu. Mutta ei ole. Moni näkee lapsissaan omat virheensä vain ja lapsille opetetaan, että ne ovat heidän virheitään.

ap

Vierailija
333/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sun sisin on paskainen pönttö.

Jaa ai vessanpönttö? Mieli on kyllä monesti aika paskaa täynnä monilla meistä. Osa haluaa sen sedimentoituvan sisälleen, mutta sitten annetaan aina muiden vaikuttaa ja painaa omia nappuloita, koska se paska käskee hyppimään muiden vaikutuksesta. Mä haluan sen pois.

ap

Vierailija
334/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua hyppiä tiedostamattomasti muitten vaikutuksesta, enkä valittaa elämääni läpi sitä, millaisia ihmisiä taas kerran muissa ihmisissä on. Monien kuulee tekevän sitä, ja se on tosi rasittavaa, koska muita ei voi muuttaa.

ap

Vierailija
335/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaikka muita ei voi muuttaa, niin en halua muiden myöskään vaikuttavan minuun oikeastaan millään tavalla, jos en itse halua niin. Siis en halua häiriintyä siitä, millaisia muut ovat, minusta se on täydellistä oman ajan hukkaa.

ap

Vierailija
336/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan ne vieraat oli? Mies ei soita, enkä itse viitsi kysyä, jos ne ois siellä vielä, vaikuttaisi heille like i care...

ap

Vierailija
337/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokohan ne vieraat oli? Mies ei soita, enkä itse viitsi kysyä, jos ne ois siellä vielä, vaikuttaisi heille like i care...

ap

23 sivua tunnistettavasti Aihe vapaalla, kyllä he jo tietävät...

Vierailija
338/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En usko, että he täällä pyörii. He on olleet tänään sitäpaitsi menossa koko ajan.

ap

Vierailija
339/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En usko, että he täällä pyörii. He on olleet tänään sitäpaitsi menossa koko ajan.

ap

Puhelimellakin voi selailla.

Vierailija
340/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Puhelimellakin voi selailla.

No ei tuon ikäluokan ihmiset.

ap