Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni hyökkäsi mieheni kimppuun, mitähän tässä tekisi

Ähpöh
05.12.2017 |

Tarina on tottakai pitkä, ystävyyssuhdessuhde on kestänyt jotain 8v ja olemme olleet tosi läheisiä. Tiedän että kaverini ei miehestäni erityisesti pidä, kertonut sen monta kertaa. Hän kuitenkin myös pariutui pari vuotta sitten, tosin ei erityisen onnellisesti, vaan heillä on ollut isoja haasteita yhteen sopeutumisen kanssa. Sitä miksi roikkuvat yhdessä ei tässä varmaan kannata analysoida.
No, mieheni kuitenkin on ystävystynyt ystäväni miehen kanssa ja olemmekin olleet paljon yhdessä koko porukka, siis lähes viikottain.
He kutsuivat meidät kolmisen viikkoa sitten syömään muutamien muiden yhteisten kavereiden kanssa. Olemme siis 30-40v kaikki.
Mukana oli myös tyttäremme ja ystäväni tytär (alakoulu ikäisiä). Ystäväni ja yks toinen joi viiniä ruoan kanssa, mutta ei mitään dokausta kuitenkaan.
Ystävälläni ja hänen miehellään oli ollut riitaa rahasta edellispäivänä ja tunnelma oli heidän välillään tosi kireä. Jossai vaiheessa puhe kääntyi rahaan ja mieheni vinoili mulle et joutuu elättää mut ja mä totesin et juu juu toki toki. Meillä on täsmälleen sama palkka ja maksamme kaiken puoliksi. Tää meidän keskustelu kai kosketti ystävääni, koska sen mies on työttömänä/opiskelee uutta ammattia ja heillä on epätasapainoa rahojen kanssa. Hän alkoi ensin puolustella minua ja sanoin sit että höpö höpö nyt ja mennään vaikka tiskaamaan yhdessä. Mut hän ei pystyny lopettamaan vaan alko suomia mun miestä siitä, että mä teen kaiken ja hän ei pärjäisi elämässä ilman mua jne. Katoin vähän aikaa suu auki että mitähän vittua. Todellakaan ole tietääkseni sanonut et meidän roolit olisi epäreilut tai että mies loisisi mun rinnalla. Toki mulla on päävastuu joistakin ja hänellä sit toisista, nämä asiat me tiedämme itse ja olemme olleet tyytyväisiä jo kohta 15v.
Mieheni hermostui ja sanoi että nyt on kaverini aika olla hiljaa, tai me lähdetään. Siitäkös mun kaveri riemastu.
Aloitti sellaisen huudon ja haukkumisen, kuinka mun mies ei voi meitä määräillä ja hänellä ei ole mitään valtaa määrätä minua tai meidän tytärtä (joka siis oli paikalla!) Sit mun mies sano mulle et nyt lähdetään ja kaverini seurasi häntä eteiseen huutaen ku hullu miten mun mies ei ole yhtään mitään, täys nolla ja luuseri eikä hänestä ikinä tule mitään. En sanonut mitään ku halusin pysyä rauhallisena auttaessani meidän tyttöä pukemaan ja sillä aikaa mies lähtiki ovet paukkuen. Kaverin mies oli tullut tupakalta siihen eteistilanteeseen ja lähti mun miehen perään aivan äimistyneenä. Muut vieraat istu sohvalla tyrmistyneinä. Me lähdettiin siitä myös mun tyttären kanssa aika liukkaasti. Kaveri sano vaan et "tais tulla ongelmia, mut selvitellään niitä myöhemmin".

Kommentit (141)

Vierailija
101/141 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt mutta kyllähän näin ulkopuolisesta vaikuttaa että olet miehesi tossun alla, jos olet niin tottunut tilanteeseen ettet enää näe sitä? "Nyt lähdetään" on aika kurjan kuuloista, eikö tuollainen lähteminen sovita yhdessä eikä käskemällä? Ehkä ystäväsi miehinen on huomannut että miehesi määräilee liikaa ja sinä olet ns. alistettu.

Vastaavassa tilanteessa olisin  mina sanonut miehelleni, että nyt lähdetään!

Kyse ei ole mistään alistamisesta vaan halusta "paeta" ja suojella perhettään, lapsi oli mukana, joten ihan oikeutettua!

Vierailija
102/141 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ehdotellut kaverille sopimattomia aloittajan selän takana tai heillä on ollut suhde.

Todennäköisesti kaikki muut tietävät aloittajan miehen suhteet paitsi Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/141 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on ehdotellut kaverille sopimattomia aloittajan selän takana tai heillä on ollut suhde.

Kivaa nämä spekuloinnit ap:n miehen kannalta: joutuu ap:n ystävän äkillisen raivonpuuskan kohteeksi niin muiden vieraiden kuin perheensä edessä, ja saa vielä varmuudeksi pääkonnan maineen kun on ehkä viritellyt suhdetta ap:n ystävän kanssa...

Vierailija
104/141 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuomitse mutta ihmettelen miten voit sietää ja vielä puolustaa miestäsi

Vierailija
105/141 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivaa nämä spekuloinnit ap:n miehen kannalta: joutuu ap:n ystävän äkillisen raivonpuuskan kohteeksi niin muiden vieraiden kuin perheensä edessä, ja saa vielä varmuudeksi pääkonnan maineen kun on ehkä viritellyt suhdetta ap:n ystävän kanssa...

Jos toisen ihmisen käytös muuttuu yhtäkkiä, niin siihen on yleensä syy.

Esim. Ap mies on pyytänyt alibin Ap:n ystävän mieheltä ja ystävä tietää Ap:n miehen pettävän.

Vierailija
106/141 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ähpöhap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siihen kuuluu se että ei tee asioita, joista tietää ettei rakas pidä, ei pyydä asioita joiden tietää olevan toiselle vaikeita "

Voisit vähän avata... Mitä tuollaiset asiat on? Esim. onhan yhteisessä taloudessa paljon asioita joista kumpikaan ei pidä (vaikkapa tylsät kotityöt) mutta koska ne on kuitenkin tehtävä, ne tehdään yhdessä. Komporomissien hakemista parisuhde on eikä sitä että tehdään kaikki vain nöyrästi toisen mieliksi.

Mielestäni se on kompromissien tekoa, kun kunnioitetaan toiselle tärkeitä asioita, vaikka itse ei niitä ymmärtäisi. Vaikkapa sitten että mies haluaisi mun pukeutuvan tietyllä tavalla, mutta ei pyydä koska tietää että en pidä siitä. Tai että pyytäisi mua lopettamaan opiskelun, koska se rasittaa myös häntä kun olen usein kiireinen. Tai mä toivoisin et hän ei tapaisi jotain kaveriaan, ku se on musta idiootti.

Kyse on isommista asioista kuin siitä, ostetaanko avokadoja vai ei.

Hei nyt seis. Siis oikeasti onko miehelläs toiveita sun pukeutumisen suhteen? Ja sulla toiveita hänen kavereittensa suhteen? Oikeestiko mies toivois sun lopettavan opiskelun? Millaisessa suhteessa te oikein elätte??? Kuulostaa kauhealta ja kaikkea muuta kuin kunnioittavalta.

Hei nyt seis itsellesi! Eihän tässä sanottu, että mies toivoo tai pyytää mainittuja asioita, ne oli esimerkkejä joita kaikilla on suhteissa. On minullakin toiveita mieheni pukeutumiseen, eli toivoisin, että hän käyttäisi enemmän pikkutakkeja ja mustia farkkuja, mutta hän ei ole sen tyyppinen joten en pyydä, enkä myöskään pidä hänen jokaisesta kaveristaan, mutta ei tulisi mieleenikään "kieltää" tapaamasta heitä  :)

Niin ja tiedoksi, me ainakin elämme todella hyvässä ja tasavertaisessa suhteessa.

Vierailija
107/141 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä muuta, mutta jos joku käy mun puolison päälle se käy myös mun päälle oli sitten kaveri, tuttu tai Paavi.

Vierailija
108/141 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska mieheni oli kuulemma ärsyttänyt häntä tahallaan, on ärsyttänyt jo vuosia."

"Mut joo, en väitä etteikö mieheni huumori voisi olla ystävästäni paitsi paskaa myös loukkaavaa ja ärsyttävää. Siitä olisi myös voinut mainita, ehkä jo vuosia sitten."

Selvä

Vierailija
109/141 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihmeellistä tama av:n logiikka?

Ystävä raivostuu koko Kansan edessä, mutta silti ap:n mies on täys m*ulkku joka alistaa ja on muutenkin p*ska.

Miten se nyt näin kääntyi, vaikka tietääkseni yksikään kommentoija ei tunne tätä ap:n miestä.

Vierailija
110/141 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todistanut saman tapaista flippaamista ilman syytä.

Flippaajan taustalta paljastui huolella peitelty alkkisongelma.

Vierailija
111/141 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen et niil on suhde. Ovat onnistuneet peittämään sen ja nyt on tullut joku kupru. Jos saavat selvitettyä sen, ystäväsi palaa pyytämään anteeksi ja kaikki jatkuu normaalisti, katso vain. Vai joko tää vaihtoehto käytiin läpi täällä?

Vierailija
112/141 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ihmeellistä tama av:n logiikka?

Ystävä raivostuu koko Kansan edessä, mutta silti ap:n mies on täys m*ulkku joka alistaa ja on muutenkin p*ska.

Miten se nyt näin kääntyi, vaikka tietääkseni yksikään kommentoija ei tunne tätä ap:n miestä.

Tämä av on yks mielenterveyskuntoutujien hiekkalaatikko, ei tänne kannata tulla mitään järkevää keskustelua odottamaan. Itse olen alkanut pelata sellaista peliä että kun avaan ketjun ja luen ensimmäisen postauksen yritän keksiä mahdollisimman absurdin käänteen miten ap:n juttua voi tulkita ja usein se osuu nappiin.

Vierailija
113/141 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukematta ketjua sanoisin, että kaverin purkaus oli tosi outo, mutta tosi outo oli myös ap:n miehen "vitsailu" siitä, että hän joutuu elättämään ap:ta. En ikimaailmassa kuuntelis mieheni vitsailua tuollaisesta jossain ystäväperheiden illallisella, siinä ei ole mitään hauskaa, vaan erittäin vaivaannuttavaa kuunneltavaa muille tuollainen "huumori".  

Vierailija
114/141 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tässä monta vaihtoehtoa, mutta luulen, että kyse on kateudesta. Ap ja ystävähän ovat siis oikeasti sisaruksia. Toinen sisar ei ole koskaan elänyt yhteisen vanhemman kanssa, eikä halua olla tekemisissäkään. Jostain syystä haluaa olla kuitenkin siskonsa kanssa tekemisissä. Siskon, jolla on kaikki, mitä hänellä ei ole. Molemmat vanhemmat aina läsnä elämässä, hyvä parisuhde, hyvä (tai ainakin itseä parempi) taloudellinen tilanne. Hän itse on se "ruma ankanpoikanen", jolla ei ole mitään näistä, eikä mikään tunnu onnistuvankaan (jos parisuhteessa menee taas huonosti jne). Hän siis jotenkin yrittää imeä ap:lta näitä hyviä asioita olemalla mahdollisimman paljon tekemisissä, mutta on samalla salaa kateellinen. Nyt sitten flippasi pahemman kerran. 

Tämä nyt on vain arvelua, mutta minusta tuo sisaruussuhde tässä on sellainen, ettei sitä kannata ohittaa vain olankohautuksella. Kyllä tällaiset asiat vaikuttaa ihmiseen, ja saattaa tulla ilmi vasta aikuisena, miten katkera onkaan siitä että ei ole ollut isää/äitiä elämässä. 

Vierailija
115/141 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lukematta ketjua sanoisin, että kaverin purkaus oli tosi outo, mutta tosi outo oli myös ap:n miehen "vitsailu" siitä, että hän joutuu elättämään ap:ta. En ikimaailmassa kuuntelis mieheni vitsailua tuollaisesta jossain ystäväperheiden illallisella, siinä ei ole mitään hauskaa, vaan erittäin vaivaannuttavaa kuunneltavaa muille tuollainen "huumori".  

Siinä ei ole mitään hauskaa sinun mielestäsi joten kaikki ovat varmasti samaa mieltä? Vitsi ei varmaan olisi hauska jos tilanne olisi se että mies oikeasti elättäisi, silloin se olisi passiivis-aggressiivista vittuilua.

Vierailija
116/141 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko heidän väliseen suhteeseen, se olisi paljastunut tunnekuohussa.

Sen sijaan epäilen vahvasti, että ystävä on ihastunut sinuun. Joko romanttisesti tai silleen kaverillisesti, hän vaan tunnista tunnetta (johan tuo purkaus todistaa, ettei ymmärrä ja hallitse itseään) Siksi ei ole miehestäsi tykännyt missään vaiheessa, ystävä on mustasukkainen.

Ihanaa, että olet miehesi puolella. Tää on harvinaista. Jatka samaan malliin. Unohda tuollainen ystävä, joka ei pysty rakentavaan ajatteluun. Keskenkasvuisuudestaan tulisi lisää ongelmia tulevaisuudessa.

Itse olen mies ja se on melko varmasti juuri tämä. Jos hän ei olisi jollain tavalla mustasukkainen, ei varmasti olisi käyttäytynyt näin. 

Vierailija
117/141 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on minusta harvinaisen tervejärkinen ja hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen. Luovii hyvin hankalissa tilanteissa ja käsittelee hienosti myös aavistuksen verran herjaavia kommentteja täällä. Luulen, että hänellä on realistinen käsitys siitä mikä hänen ja miehensä suhde on ja on näemmä myös tyytyväinen siihen. Kyllä tällaista on pakko ihailla. Sisarta kannattaa tosiaan vältellä, jos tämä ei kykene sopuun.

Vierailija
118/141 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuthan aloittaja kertomaan jahka selviää mikä tässä oli taustalla? Ratsaa miehes puhelin, meinaan voi kertoa ja paljon..

Vierailija
119/141 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toisen ihmisen käytös muuttuu yhtäkkiä, niin siihen on yleensä syy.

Esim. Ap mies on pyytänyt alibin Ap:n ystävän mieheltä ja ystävä tietää Ap:n miehen pettävän.

Juu, syy on. Syypä syy.

Vierailija
120/141 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaverit voi valita.